A postok dátumából ítélve még forrásban van a dolog, szóval akár remánykedhetünk is.
Azok kedvéért, akik nem bírják a német nyelvet, egy zanzásított összefoglaló:
A cuccot C++-ban fejleszti a gyerek, és az alapkoncepciókat tekintve igyekezett a Zusit követni: messzemenőleg valósághű, rugalmas, moduláris rendszer, a mindenféle összefüggéseket-konfigurációkat szövegfájlokban tárolja - azaz cél volt, hogy minél kevesebb fixen leprogramozott összefüggést tartalmazzon. A dolog már működik, bár sokminden még hiányzik belőle. A rendszer rugalmasságából következően a szoftver nem egyfajta bizbert szimulál, hanem amit éppen összeállítunk belőle, olyan funkciókkal, amit bekonfigurálunk - természetesen bizonyos határok közt.
A rendszer jelenleg három rétegből áll: van hozzá egy infrastruktura-("valóság"-)réteg, egy jelfogó-réteg és egy rendelkezőkészülék-(pult-)réteg. Ha jól értem, a három réteg program-szinten is elkülönül egymástól (neten kommunikálnak), illetve a szintek nem feltétlenül fedik egymást (azaz pl. egy jelfogó-rendszert több pultra is eloszthatunk), vagy több egységre egyszerűen készíthetünk KÖFE-t. A flexibilitásnak hátulütői is vannak: jelenleg a három réteget három külön szerkesztőprogival kell megcsinálnunk egymástól függetlenül.
A rendelkezőkészülék-réteg PNG és svg képeket használ, az svg lehetővé teszi, hogy az asztalon pixelesedés nélkül zoomolgassunk.
A jelfogólogika-szerkesztőnél választhatunk különféle "jelfogócsaládok" közt, és egérkattintgatással állíthatjuk össze őket.
Az infrastruktura-szerkesztő jelenleg elég egyszerű, amennyire értettem, még nem igazán mutatja a modularitás jellemzőit. Csak a jelzőket tologathatjuk rajta ide-oda.
A fejlesztés jelenleg áll, mert a programozó gyerek vizsgákra készül :) Rövid- és távolabbi célok bőven vannak. Rövidtávú célként egy bőséges lista szolgál a különféle hibákkal és fejlesztenivalókkal. A program majdan egy zárt forráskódú szoftver lesz, még nem tudni, hogy fizetős-e, vagy sem. Az elmúlt egy hónap alatt kapott nevet is: a ZuSi nyomán StellSi (Stellwerksimulator) lett. A gyerek csinált egy honlapot is: www.stellsi.de, ahonnan letölthető egy móricka-verzió. Elég buta, de legalább kézzel fogható :)
Gyertek vezetni az MVKK-hoz. A Magyar Virtuális Közlekedési Központ összefogja a játékos kedvű szimulátorrajongókat. Online, TeamSpeak 3 programon keresztül, együtt vezetünk virtuálisan. Vezethetsz vonatot, buszt, metrót, villamost egy szuper csapattal. Nem éri meg kihagyni, gyertek minél többen vezetni!
További információ: mvkk.hu, vagy tőlem privát üzenetben. :D
Vicces a dolog, mert én jópár berendezést programoztam és üzemeltem be, de pár hónap múltán mindig jó volt látni, hogy a kezelők hogy kiismerték a működésüket, és belejöttek a kezelésükbe – nálam is jobban. Persze ehhez az is kellett, hogy előzetesen jól mérjük fel az igényeket, és a fejlesztés során elég sűrűn kérdezgessük a leendő "felhasználókat" :)
Na jó, de mindannyian tudjuk, hogy egy autista veszett el benned – és nem elég mélyen >: )
Én 1x-es sebességen játszom, igyekszem mindent a legjobb tudomásom szerint csinálni, és nem tudom elérni a 85%-ot...
Egyébként vicces megfigyelni, hogy az "A"-megszakításos bújtatáson átnevezték az "Empty carriage line"-t "Down departure line"-ra. És valóban rendkívül hasznos a dolog. Egy ilyen kellene a Keleti elé is, hogy a sok hatvani-szolnoki ingát ne kelljen a bejárati hózentrágeren átcipelni az egyik oldalról a másikra.
Szerintem a valóságban is összegubancolódnak néha a vonatok, úgyhogy segáz :)
Ellenben Saltley a '95/96-os menetrenddel, na az a valami! Akkora teherforgalom volt, hogy csak na... 4-500 méteres autószállító vonatok, nehéz szénvonatok, üres szénvonatok, konténervonatok, gépmenetek mindenhonnan mindenhová (óránként akár négy-öt is típusonként), megfejelve igencsak pörgős reggeli és esti csúcsforgalommal (meg rengeteg egymást kizáró, menetrend szerinti mozgással, úgyhogy néha vakarni kell a buksit, hogy egy vonat késsen sokat, vagy három két-két percet) :)
A reggeli csúcs hamar lemegy. Utána 15:00-kor tetőzik a dolog, és kb. 20:00-ig agyhalál van :)
Annyira nem vészes, én 2x-es időn szoktam pörgetni. :) Két monitoron el is fér, és scrollozgatni sem kell. A keresztbevágányutaknál persze néha állnak egy-két percet a vonatok, de hát ez van.
Jópofa ez a Euston... Csak írni kell a vonatokat, hogy melyik vágányról mikor indul. És kissé sűrű a menetrend. Általában nincs kettőnél kevesebb vágányút beállítva... És ha a listán azt látom, hogy a következő 4 percben nem indul vonat, akkor kezdhetek is gyanakodni, hogy valakiről megfeletkeztem : )
Pl a Plzen-Cheb pálya ilyen. Elkezdődik a játék, 5-10 percet követően jön az alábbi hibaüzenet:
Microsoft .Net-keretrendszer
Nem kezelt kivétel történt az alkalmazásban. Ha a folytatás gombra kattint, az alkalmazás figyelmen kívül hagyja a hibát és megpróbálja folytatni futását. A kilépés gombra kattintva azonnal bezárhatja az alkalmazást.
Az objektumhivatkozás nincs beállítva semmilyen objektumpéldányra.
Ekkor azt gondoltam, hogy a .Net-keretrendszerem elavult lehet. 3.5-ös verzió volt a gépemen, letöltöttem a 4.0-át, de a hibajelenség megismétlődött.
Na igen, a terület nem túl nagy. Bár első pillanatra elég meghökkentő vágánykapcsolatok vannak benne. Akik nem tudják, hogy miről van szó, íme egy ábra, a jobb alsó sarokban egy háromszintes kereszteződéssel:
A lila összeköttetéseket természetesen én rajzoltam bele, és a BR-nél rendszeresített dimenziókapukat hivatottak jelképezni. Persze előfordulhat, hogy mégsem dimenziókapuk, de a Google Eart-ön hiába akartam kibogarászni, hogy mi-hogy-meddig, a háromszintes pálya felülnézetből elég átláthatatlan :)
Egy szó, mint száz, a Camden Jn. pontosan az a típusú csomópont, amilyet látván mindig megkérdem magamban, hogy "Atyavilág, hogy lehet itt forgalmat irányítani???". Hát tessék, most ki lehet próbálni :)
Egyébként a "kicsi" elég relatív. Érdekes módon az egyéni és hálózatos játék több aspektusban is eltér egymástól, teljesen más feladatokat ró az emberre, és a "játékélmény" is egészen más. Az említett King's Crossot példának véve (ezt ismerem jobban), méretét tekintve kellően nagy, hogy egy ember jól elszórakozzon rajta; egynémely kiegészítő menetrenddel pedig főként kihívás. Ugyanakkor több emberes üzemmódban is jópofa, még úgy is, ha 4-en játsszuk, tehát egy ember relative kis területet irányít; ekkor viszont már az kissé zavaró, hogy a sok kliensnek alig vannak jogai.
Nem kizárt tehát, hogy ha Eustont is megspékelik egy, a KX-szimulátorhoz hasonló méretű elővárosi szakasszal, mondjuk 3 központra osztva, akkor ha "egyszemélyes üzemmódra" nem is, de hálózati játékra kiválóan alkalmas szimulátorsorozatot kapunk :)
Megkaptam a kedvezmény kódot (Cupon code). Ismét 50%-os kedvezményt kaptunk, AMI SAJNOS (a számításaim alapján csak 42%) MIVEL A FIZETÉSI KÖLTSÉGEKET RÁTERHELI A VEVŐRE A SIGNALSOFT. (egyik példa alapján a 50€ helyett csak 29€ kell fizetni PayPal-os fizetésnél, ami igen szép kedvezmény ismét) Aki szeretne ezen a hétvégén vásárolni az jelezze felém és elküldöm a kódot (csak december 10-11).
Én még nem; legalább lesz miért félrerakni a kenyérpíritok írtását.
Eustont már vártam, de egy picit csalódtam is, mert egy kicsit nagyobb területre számítottam (ha nem is egy King's Cross méretűre, de legalább Watford-ig). Arról nincs hír, hogy tervben van-e a folytatása WCML felé?
December 4-én a Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban ismét lesz Vonatmagazinos találkozó.
Várunk minden forgalomirányítót és persze a vonatozás szerelmeseit a rendezvényre, ahol a SimSig-en kívül a Signalsoft-os forgalomirányító szimulátorokat is ki lehet próbálni! Ezenkívül a Vonatmagazin jóvoltából kezelhetjük a World of Subways 3, a Bus & Cable Car Simulator és a RailWorks 3 szimulátorokat is.
Belépő: 300Ft/fő
Időpont: 2011. december 4. (10:00 - 16:00 között)
Helyszín: Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban, 1191 Budapest, Teleki u. 50. (Térkép)
Bocs az OFF-ért, de ha jár itt olyan valaki, aki ismeri és/vagy használja a TrainPlayert, kérem, tegyen egy bejegyzést a "Terepasztal a képernyőn" c. topikban.
Kerestem a neten a Dispecer progit, de nem találtam olyan oldalt ahonnan le lehetne tölteni. Megtennéd, hogy átküldöd? Előre is köszönöm! Minden a progihoz tartozó frissítés is érdekelne. A régi gépemen volt rajta, kb 6-7 éve, hogy anno telepítettem, de azóta sem frissítettem.
Illetve amit kifelejtettem:
Engedélykérés és adás is van a játékben,de ha nem kérünk akkor sem dől össze a világ,mennek a vonatok anélkül is.(remélhetőleg nem tör rám/ránk a VBO ezmiatt)
Közben rájöttem néhány dologra a programmal kapcsolatban.
Bejárat:Bejárati jelző+a kiválasztott vágány kijárati jelző alatti fehéren villogó gomb abból az irányból,ahonnét jön a vonat.
Kijárat:Kijárati jelző+tolatásjelző (ami vágányúti célgomb is egyben)
Menesztés:
Zilina felé helyes vágányon(?):1Z
Zilina felé helytelen vágányon(?):2Z
Bytca felé:B
Menetrend:GVD
Napló:Denik
Vágányok:Kolejiste
Visszatérés a főmenübe:Hl. menu
Azt,hogy a számlálóval ellátott gombokat,hogyan kell kezelni azt passzolom.