Tisztán, mert átalakítót szereltem be. Az üaszűrő cserét megejtettem átalakítás előtt is, és utána még 5 tanknyit kijártam belőle, mire ismételtem (pont azért cseréltem előtte, mert 2 tank nekem néha nagyon hamar lemegy, és a steril szűrővel így sem volt még gáz, csak reggel kétszer kellett "izzítanom" (üzemanyagnyomás nem épült fel 3 mp alatt, de 2X ráadva a gyújtást, már minden OK). Eddig mentem E85-tel 4.000 km-t, semmi extra nincs vele, jobban megy alul is, fölül is (szerencsére az 1.6 injektorok túl vannak méretezve, vagy csak nem zár rendesen az injektorszelep, mert nem fogy el magas fordulaton sem a kapacitás), kisebb a hatótáv (rendes, csak munkábajárós esetben 6 nap helyett 5 naponta kell teletankolni). Ha sokat állatkodok, sokat eszik, de ez az autó nem is arra van ktalálva, meg ez benzinnel is igaz.
Nekem még gyári tanksapka van, de az is befagyott. Volt is meglepetés a kúton, hogy nyitnám, de nem nyílik a sárga lámpa meg világít már 2 napja :D Fújtam én abba a jégoldót, de szart sem ért. Szerencsére még volt benne annyi, hogy hazaérjek. Otthon hajszárítóval (hőlégfúvó hiányában :)) vagy fél óráig nyomattam, mire ki tudtam nyitni, de még utána is akadozott. Na akkor bevittem és ott olvasztottam tovább aztán telivágtam WD-vel és azóta jó.
A kormányos kérdésedre meg csak annyit tudok mondani, hogy az enyémben egyenesen áll a kormány, ha egyenesen megyek. :)
Az autó most alapból nem immós. A másik (M-es végződésű) vezérlőhöz viszont van egy kulcs, amit vele adtak (használt) és azon világít is a LED, ha nyomom a gombot. Akkor ez azt jelent, hogy ezzel nem menne?
ha immós akkor nem lehet pontosabban egyet pördül és leál utánna nen indítható visszacsere után megy az utánam hozzászóló tanácsa jó ebbe az irányba indulnél el én is (szeleptisztítás,hibakód törlés)
Ha jól telenyomod olajjal, miközben a kulcssal "keféled" előbb- utóbb belemegy a kulcs. Nekem ez kb 20-25 perc olajozás és döfködés után sikerült, kijött egy nagy adag rozsda, és azóta tökéletes. Mondjuk azóta E85-tel használom, és a lecsökkent hatótáv miatt lehet, hogy nincs ideje berohadni :-)
Még valami. Kicsit jobbra áll a kormányom, de az autó megy egyenesen, nem húz, csak szemre ferdeén álla kormány, emlékeim szerint mintha a régi Felimen is ilyen lett volna?
Tavaly mikor újra lett Feliciám sok év után akkor keztem a fórumot olvasni, sajnos még azelőtt vettem egy Vika tanksapkát mielőtt láttam volna óva intő szavaitokat, de mondom mi baja lehet ez mégsem egy féltengely vagy valami komoly dolog. Hát ehy nagy sz@rt télen kétszer befagyott hiába nyomtam bele jégoldót, ez még ok, de tegnap tankolnék és a kulcs csak félig megy bele, reggel nyomtam bele WD40-et, azonnal nem lett jobb de majd délután küzdök tovább, ha beledöfök egy laposcsavarhúzót azzal vajon kilehet nyitni "végleg"?
Írnál nekem erről bővebben. Mint olyannak, aki semmit sem tud erről. Mert tényleg nem. Mi kell hozzá, hol lehet beszerezni, hogyan kell csinálni. Előre is köszönöm.
Az 1.6-os motor nem a pörgösségről, nagy sebességről szól (nekem ugyan megfutotta a 170-et), hanem egy alacsony fordulatszámú, nyomatékos motor, sokkal jobban autózható mint az 1.3.
Tegnap Hubo megnézte az autót (nagy nagy köszönet nki érte!!)
Az 1-es injektor-t cserélnem kell valamint az injektor-soron levő nyomásszabályozót kellene megnéznem először, mivel a benzinnyomás 1,9-2 bar között van és ez kevés...
Basszus...sokkal jobban hiszek Hubónak mint bármelyik autószerelőnek...
Én nagyon örültem, mikor sikerült lecserélnem az 1.9 dieselt egy 1.6-os Feliciára.
Hiszen mégiscsak ebből csinálták a csehek a Felicia kit-cat legerősebb kivitelét.
Megvettem a kocsit, egyből olaj és vezérléscserék (biztos ami biztos alapon).
Aztán napi rendszerességgel jártam Komárom-Dorog közt munkába. NEM száguldoztam, hanem csak bejártam vele.
Jó ideig castrol magnatec 10W olajjal, majd márkát váltottam shell-re.
Szerettem volna többször is kipróbálni az autó végsebességét, mer tmindenkitől hallotam, hogy ez a motor mennyire kiforrot, és a katalógusa szerint is kell(ene) mennie 170-et.
Nekem egyik motorral sem ment többet még 155-nél.
"Egyik motor" = már nem az eredeti motor van benne, mert az nagyon kopott volt már -> 7dl olaj / 100km
vettem ble egy másikat, de azzal sem megy többet...
Felicia 1.3 MPI Pick Up /1999 - motorvezérlőt szabad-e egyszerűen kicserélni egy másikra próba céllal? Utána eredeti vissza. Nem jár-e ez valami kellemetlen következménnyel? Ami benne van: Siemens 047 906 030N, amit ki szeretnék próbálni: 047 906 030M.
Katalógus szerint az "M"-es való bele, most az "N"-es van benne, ezzel vettem. Az a gondom, hogy nem tetszik az, hogy nagyon pörög a motor, váltáskor, gázélvételkor nem esik le mindjárt, bosszantóan hosszan pörögve marad és az már vezetéstechnikailag problémás, olyan szinten...
Egy kerékhez 2db kell hátra. Kúpos csapágy. "startautoponthu" keresőbe beírod, hogy kerékcsapágy (előtte a gk. típust kell beírnod:skoda-felicia- 1.3- benzin-évjárat) Az "R15413"-ra kattints, ott mérteket és képet is ad.
sorrend gyakoriság 1: trafó 2 :elktronika illetőleg a kettő kombinációja 3 :csoki-vezeték-saru a vezérlőszálon és az ami még eddig nem találkoztam comp igaz fordulatmérő esetén találkoztam comp hibával a trafó-elektronika tesztelésez van egy egyszerű módszerem normál fordulatmérő ráköt trafó-elektronikára és mindjárt kiderül hogy trafóhiba e (megj trafó elektronika után normál gyújtáselvű)
Még nem mondok semmi biztosat, de lehet, hogy elmegyek én is. Miskolc már tűrhető távolság ~93-4 km, így lehet rááldozok annyit. De még nem 100% Igazából tényleg csak az utolsó pillanatban fog eldőlni pénteken vagy szombaton valamikor. De szólok majd.