Keresés

Részletes keresés

Petya79 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66917

Talán az amerikai burkolatok közt kellene keresgélned. Például: http://www.mmsiding.hu

Előzmény: Törölt nick (66908)
pajaci Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66916

Milyen milesivel? Van egy párfajta.

Előzmény: Törölt nick (66908)
epitkezes1 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66915

Milesi helyett Adler, és akkor 5 évig nem kell kenegetni. Állítólag. 3 év múlva kérdezz meg :D

Előzmény: Törölt nick (66908)
C20NE Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66914

Teljes mértékben egyetértek, nincs műszaki indoka!

Előzmény: halaloszto (66905)
Petya79 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66913

Ebből a megközelítésből talán többet nyom a latban, hogy maga a kád sem szerelhető ki roncsolásmentesen, ami többek közt például megnehezíti egy esetleges vagy gyártási hiba feltárását.

Előzmény: halaloszto (66905)
C20NE Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66912

Nagyrészt egyetértek, de szerintem sokan, Te is, elkövetsz egy hibát -legalábbis fogalmazásilag-

 

A betont nem locsolni kell hanem nedvesen tartani! Ha szeles az idő nap 6x-i locsolás is kevés lehet, egy beltéri párás környezetben napi 1x-i is elég lehet. Én a fóliázást ajánlom, mert kisebb az esélye, hogy kiszáradjon.

 

És ha a kötés elején az első pár napban kiszárad, utána már a szilárdságát veszti emiatt. Ez még akkor is okozhat gondot, ha túlméretezik a szilárdságot. A porló felszín meg megnehezíti  a későbbi burkolást, festést....

 

-szerintem!-

Előzmény: Calcitos (66910)
tgwh8 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66911

Ha már beton, érdeklődnék én is. Kéményt szeretnék körbebetonozni, ahol áttör a két födémen.

A födém úgy néz ki, hogy kb. öt centi beton alul - máshol ebbe téglák vannak ágyazva -, azon, azaz - gondolom - a gerenda magasságával egy szintig fel van töltve valami fekete darabos izével - salak? -, majd azon újabb kb. 5 centi beton, a járófelület. Na most ahol lebontottuk a kéményt, ott van bent némi betonmorzsalék is - a padló alattról beszélek -. Úgy gondoltam, hogy amíg beérek a két beton réteg közé, kikenem fehér cementtel, vagy amit kapok, utána pakolok be pár téglát, majd lezárom függőlegesen, alul bedeszkázom, és kiöntjük a maradékot. A kémény négy téglás volt - négy tégla alkotja a négyzetet, középen így kb. 14*14cm hely volt -, tehát a födémen van kb. 40*40 centis részben egy 30 centi átmérőjű kémény, ezt kéne bebetonozni, csak előbb még kap szigetelést, mert hőtágul a kéményseprők szerint. Egyébként nem tágul a fémkémény, meg van bent öt centi szigetelés, de mindegy, legyen meg az örömük. 

Tegyek bele valamit? Mondjuk 6-8as, betonkoszorúhoz használt régi fémszálak vannak. Ha igen, hogyan, mennyit? Vagy elbírja, elvileg az egyik födém 20 centi vastag, a másik vékonyabb, mert nincs lebetonozva, tehát az olyan 6-8 centi maximum.

Calcitos Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66910

 Mindig ez a locsolás  - hiába húsvét van.

 

 

 Van aki naponta  2 x is locsolja a betonját, pedig nem az számít.

 

Megfelelő cement adagolás , megfelelő víz/cement tényező, megfelelő szemszerkezet. Ezeket egy gyártó remélhetőleg betartja.  Aztán a megfelelő jó tömörítés , na ez szokott néha nem megfelelő lenni,  meg az un. túlvizezés  bedolgozáskor.

 Aztán ezeket a hibákat már a gyakori locsolással nem lehet korrigálni.

 Ilyen hideg időben egyébként untig elég  a kettő napi locsolás kb. egy hétig. Nem ez fogja a beton minőségét meghatározni. Nyáron egyébként a túlmelegedés ellen locsolják a betont, főleg a vastag, nagy tömegűeket. Tény hogy a beton sokáig szilárdul, de úgy általában  2 hét után már használható.

Előzmény: tomm555 (66906)
Calcitos Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66909

 Azért egy jól megkevert beton, megfelelő szemcsemérettel, megfelelőcement mennyiséggel és megfelelő víz /cement tényezővel a szilárdságának java részét  - mondjuk 90  %- át az első 10 napban eléri. Igaz  szilárdul 28 napos koráig meg még tovább is , pl. az idők végezetéig, de az már nem jelentős. Valamikor ezt a bűvös 28 napot határozták meg.

Előzmény: Töck Jenő (66901)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66908

Kedves Fóromozók,

 

Műanyag lambériát keresnék. Tőlem is távol áll a dolog (műanyag lambéria), de van egy olyan kritikus része a háznak, amit máshogy nem tudok megoldani. Állandóan csapja az eső, folyamatosan onnan kapja a szelet. Milesivel kenegetem, de magasan is van, és két évente kenni kell. Megunva a dolgot, meg az állandó állványozást lecserélném valami fautánzatú műanyagra - csak ezt a részt.

 

Tud valaki valamit ajánlani? Szempontok:

 

- tartósság - legfontosabb

- fautánzat, lehetőleg legyen pár színválaszték

- uv állóság.

 

Nem kell nagy mennyiség, így az ár másodlagos, inkább a tartósság, jó minőség a fontos.

 

Előre is köszönöm.

C20NE Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66907

Takard le foliaval ha mar biztosan nem fagy es alatta tartsd nedvesen kb. Ket hetig. Ugy eleg naponta egyszer adni egy kicsit ha latod, hogy szarad. Ha kifeheredik es kiszarad akkor porlani fog a teteje.

 

Kb. Egy honap utan festenem le addig nem.

Előzmény: tomm555 (66906)
tomm555 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66906

Üdv.

 

Múlt szombaton reggel betonoztunk lemezgarázs alapot (5.2x3.2x0.15m) c16/24 v c16/20 nem tudom pontosan, számlán rajta van, mixer hozta ugye.

23 kérdésem volna.

 

1.meddig locsoljam még, mostanában nem volt fagy szerencsére, de meleg se ugye, naponta 3-4x volt eddig locsolva rendesen

 

2. Alapozott, tűzhorganyzott acél váza lessz a szerkezetnek.

Kell e, érdemes e valamit tenni a beton és a váz közé s mit?

 

3.Betonfestéket mennyi idős betonra lehet ráhordani, befolyásolja a száradását?

Ez megis oldaná a 2 kérdést szerintem.

 

halaloszto Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66905

a gyártó összesen azért tekinti garanciát kizáró oknak a beragasztást, mert akkor a garanciális cserekor a bontás-helyreállítást is kellene fizesse.

 

Vajk

Előzmény: Petya79 (66902)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66904

tegyél be vmi képet, hogy legyen elképzelés.

 

én olyat tudok elképzelni esetleg, hogy a rendelsz uj redőnyt és abba belerakni a meglévő szunyoghálodat. talan, és akkor nem megy kárba...

 

 

Előzmény: music05 (66898)
frakkx Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66903

Nagyon jó és olcsó kőművest keresek Kecskemét-KKfélegyháza térségében. kb 100nm  új ház szerkezet építésről lenne szó. Alap -zsaluköves lábazat- Mixer beton- falazás 38-as termoton téglából habarcsban. Ajánlatokat kérnék.

Petya79 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66902

"A vizes korrektül beállította: kádláb, ytong alá ahová kell, purhab, a falhoz eső részén cseréplécre ráültetve..."


Két dolog: a purhab csekély mértékben ugyan, de rugalmas anyag, emiatt túlzott mértékű teherelosztó képessége sincsen.
Arról nem beszélve, hogy egy tisztességes kád elvileg nem is igényli a plusz alátámasztást, sőt... (de erről majd később)
A másik, hogy csak idő kérdése, hogy mikor kezd el penészedni a falra rögzített cserépléc.


Magáról a beépítésről: elég gyakori a vita a gyártók és kádat beépítő szakik között, hogy hogyan is kell/érdemes beépíteni egy akril kádat. Ha megkérdezel egy burkolót, vagy utánaolvasol a különböző (egyébként tényleg profin dolgozó) burkolók weblapjain, szinte mindenki kizárólag a mechanikai terhelésből adódó problémával foglalkozik, és emiatt az aláfalazást, esetleg a PUR habbal történő kitöltést alkalmazzák.

A gyártók többsége viszont automatikusan a garanciavesztés kategóriájába sorolja azokat az eseteket, amikor lábak nélkül, vagy lábakkal, de teljes alátámasztással kiegészítve építik be az akril kádakat. Amiért ebben igazat kell nekik adni: az akril hőre lágyuló anyag, így számolni kell egy kisebb mértékű hőmozgással a forró vízzel való feltöltéskor (tágulás), illetve a víz kihűlésekor vagy leengedésekor (zsugorodás). Vagyis fizikai képtelenség egy akril kádat úgy beépíteni, hogy annak egy bizonyos mozgása ne legyen. Ha pedig ez nem biztosított, mert például a kád teljes alsó felületét csemperagasztóba ágyazták, akkor előfordulhat, hogy pont emiatt reped meg a kád (a csemperagasztóba fixen beleágyazott üvegszálas réteg nem tud együtt mozogni a vele kötésben lévő akrillal). Az üvegszálas erősítés lényege egyébként pont az lenne, hogy rugalmasan elvezesse a vele szoros kötésben lévő akril felületére nehezedő nyomást. Megint más dolog, hogy a legtöbb ember a 20-30 ezer Ft-os silány ABS akril (ABS akril = műanyag alapfelület tized milliméter vékony akril bevonattal), vagy az amúgy megfelelő alapanyagú, de túlzottan elvékonyított, öntött polimetil-metakrilát kádakat vásárolja meg. Na, ezeknél a hitványságoknál tényleg könnyen előfordul, hogy ha beleállsz, akkor huppog (felhólyagosodás), vagy reped. Persze a 100 ezer Ft feletti akril kád sem biztosíték semmire, de azért meg lehet nézni egy ilyen, meg mondjuk egy barkácsáruházban kapható kád felépítését. Gyakran látni olyat, hogy a vékonyka üvegszál bevonat már alapból le van válva az akril felületéről, vagyis lényegében nem tart semmit, csak díszként szolgál.
Ilyenkor tényleg jobban jársz a teljes alátámasztással. Meg ugye ott van a vízszigetelés problémája is, ami egy "hajlékony" akril kádnál nehezen kivitelezhető. Szóval részben érthető a burkolók érvelése is.


A magam részéről én azt mondom, hogy akril kádat, zuhanytálcát soha az életben nem vennék. Nálunk pillanatnyilag egy épített zuhanyzó van, de direkt beterveztünk egy kiállást a kádnak is, ha esetleg hiányát éreznénk. Ha ez mégis bekövetkezik, akkor valószínűleg 25 milliméter vastag műmárványt választok majd, a pelenka akrillal nem foglalkozom.

 

 

"A másik problémám, hogy összes is lett kicsit karcolva az akrilkád. Ezt valamivel fel lehet polírozni?"

 

Ha nem ABS akril kád, akkor javítható, de olyan soha nem lesz már, mint új korában (pl. színeltérés előfordulhat).

Előzmény: yushchenko (66884)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66901

A 2 lemaradt, 28 napig. De a 28 napba NEM számít bele az a nap amikor 5 fok alatt van a hőmérséklet. (normál betonnál)

Előzmény: Töck Jenő (66900)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66900

8 napig vizesen kell tartani. Meg kell, hogy nyugtassalak nemcsak a teteje porlik, hanem a belseje is jóval gyengébb. 

Előzmény: DCSNZS (66894)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66899

Köszönöm a segítséget ) 

Előzmény: Petya79 (66897)
music05 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66898

Bocsánat, ha nem jó helyen kérdezem, de elsőre nem találtam adekvátabb fórumot: külső tokos redőnyt szeretnék felszereltetni olyan ablakra, ahol már van rolós szúnyogháló. Lehetséges-e ez, vagy csak úgy megy, ha leszedik a meglévőt, és kombi redőnyt szerelnek fel?

Próbáltam redőnyös oldalakon választ találni erre, de mindenütt csak azt emlegetik, hogy meglévő redőnyhöz szúnyoghálót lehet, a fordítottjáról nem esik említés.

Petya79 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66897

A szilót vagy a parketta tömítőt én a helyedben elfelejteném. Létezik laminált padlóhoz való záró profil, amit úgy képzelj el, mint egy fektetett U alakot. Ebben az U alakban elegendő hely van a laminált padló esetleges mozgásának. De mondok ettől jobb megoldást: ha úgyis burkoljátok a WC-t, és a küszöbnek semmi funkciója nincs (vagyis nem vakküszöb, és az ajtólap nem takar rá, amikor becsukod), akkor tök felesleges megtartani azt. Mivel a laminált lap felől csukódik az ajtó, ezért a küszöb helyére végig tudod vinni a hidegburkolatot. Burkolatváltót meg találsz ezer félét, akár valódi rézből is (bár az egy picit húzós árban). 
Arra figyelj csak, hogy ha eloxált alumínium burkolatváltót választasz, akkor az lehetőleg könnyen cserélhető legyen, például lecsavarozható (persze, csak ha nincs padlófűtésed). Ha az ugyanis idővel sérül, vagy kopik rajta az eloxált réteg, akkor az elég ocsmány tud lenni.

Az ajtólapra pedig fel tudsz szerelni, vagy az alsó élébe bele tudsz maratni egy úgynevezett automata küszöböt, ha esetleg szükséged van rá, hogy a két helyiség megfelelően el legyen választva egymástól.

Előzmény: Törölt nick (66878)
Petya79 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66896

Nálam még a tervdokumentációk elkészülte előtt ellenőrizte a kivitelező, hogy van-e tűzcsap 100 méteren belül. Szerencsére volt. Nem ismerem a jogszabályokat, de nem hiszem, hogy bárki is kötelezhetné az önkormányzatot arra, hogy a telkedhez biztosítsa az oltóvíz vételezéséhez szükséges kiállást.

Előzmény: __ati__ (66876)
C20NE Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66895

Nedvesen tartod 28 napig. Mas nem kell. Ha az elejen kiszarad akkor megeghet es felporlik a teteje.

Előzmény: DCSNZS (66894)
DCSNZS Creative Commons License 2015.04.05 0 0 66894

sziasztok!

 

kérdésem az lenne, hogy aljzatbetont hogy utokezelek? több ismerősömnek porlik a teteje.

mi a trükkje a dolognak?

nem hiszem h. mindenhol ez van

üdv

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.04 0 0 66893

Akkora rakok olyant max vágok le az ajtóból az nem gond :) A hézagot a tágulás miatt hagytam 

Előzmény: pajaci (66892)
pajaci Creative Commons License 2015.04.04 0 0 66892

Lehetne olyan küszöböt rakni, ami rátakar a lamináltra.

Előzmény: Törölt nick (66889)
tgwh8 Creative Commons License 2015.04.04 0 0 66891

Azért utálom a borítólemezeket, mert mindig belerúg az ember. Meg tényleg, drágább mint a kád. Köszönöm a válaszokat, ezen még gondolkodom pár hetet :D

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.04 0 0 66890

Küszöböt kitudom bármikor szedni ha kell. 

Előzmény: Törölt nick (66882)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.04 0 0 66889

Az ajtó azon a felén van ahol van a laminált

Tehát a szobába befele nyílik 

nem a küszöbnek csukódik hanem az ajtókeretnek.

 

Előzmény: pajaci (66883)
Peter atyuska Creative Commons License 2015.04.04 0 0 66888

Nem mindegyik gyártóé nevezhető esztétikusnak, de kb hasonló árban van a vége azzal a különbséggel, hogy a borítólemez adott méretben van magasság és az sok esetben gond. A másik ami az előnyére mondható, ha bármi gond van könnyen levehető a kád elmozdítható nagy rombolás nélkül.

Előzmény: tgwh8 (66886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!