Köszönöm, nagyon gyors voltál :)
Hadd legyek szemtelen mégegy kérdés erejéig:
a 2.5D-nek automatával hogy alakul a fogyasztása városban/városon kívül, kímél? üzemmódban?
Van err?l tapasztalatod?
Ja, én is e megfontolásból csináltam most, mert a kánikulában elszállnak maguktól a klímások mind időben, mind árban. Egyébként Bp.XVI.Bányai Elemér u. 16-ban egy "kis" klímás csinálta 10 000 Ft-ért, azonnal nekiállt és kb 1 óra volt, leszívta és lemérte a benne lévő gázt, töltött bele 1-2 dl olajat valami vákuumszivattyúval meg 0,8 kg gázt , nem tudom hogy drágán vagy olcsón csinálta, de már mindegy is.
A füstöléssel kapcsolatban kösz a bíztatást én is úgy gondolom hogy kár hozzányúlni, csak majd a zöldkártyás fog pampogni. Dehát egy 22 éves autót nem egy 22 napos Euro 4-es autóhoz kéne hasonlítani.
A Mercedes az Mecedes no, tavasz lévén megnézettem a klímám ( bár két éve vettem az autót és jól működött ) hogy a kompresszorban hogy áll az olaj, és kiderült hogy az előírt 1,2kg gáz helyett csak 0,4kg volt és így is tökéletesen működött ! Most szépen utánatöltötték az olajat és a gázt is úgyhogy a befújt levegő +5C°. Ja és mindez egy 22 éves W123/300D Automatic.
Lenne viszont egy kérdésem, a motor nagyon nagyon jól megy ( ez az eddigi legjobb W123-asom ), 11-13 litert fogyaszt, hidegben pöccre indul, motorolajat nem eszi ( na jó egy picit ), viszont föleg indításnál nagyon füstöl ( nem feketén inkább kékesen ), mi lehet ez ? Adagolóshoz nem merem vinni mert a füstön kívül minden paramétere megfelel és félek ha hozzányulnak akkor nem fog füstölni viszont esetleg nem fog ilyen jól menni, vagy hidegben nem fog indulni. Lehet porlasztócsúcs, vagy akkor dőlne a korom ?
az a probléma hogy csak ha befujok hideginditót akkor hajlando beindulni..se benyoval se gázzal viszont ha beinditom alapjáraton remeg a tárcsa ami a levegöt szabályozza,fordulatom semmi gond se benyoval se gázzal .....ezt kicseréltem tengelyestül kb 132*szedtem szét de még mindig semmi most probállok szerezni egy bemelegedés szabályzót csak azt nem vágom hogy gázzal mi a facért nem megy ugyanis elvileg ott megy be a gáz ahol a levegö....na mind1 amugy én is majdnem szédszettem a kéket de rájöttem tök más a befecskendezés sajna... nem bánnám ha végre adna valaki kölcsibe 1 fél motor.....:)
Bocsi a hosszért de már tököm tele és még mindig 1.7d dobozos szarral megyek .
thx Mr.Cool.
most már csak az a kérdés, hogyha nincs alapjárati motor ezen a 380SE-n, lévén 83-as, akkor ez a pótlevegőtolattyú, illetve ennek az elkoszolódása okozhatja-e 2-3-4szeres alapjárati fordulátszámot? nagyon gáz folyton csikorgó gumikkal indulni...:)
köszi a hozzászólást, ez most ugy néz ki, hogy a jobbik verzió volt :-))
a szerelőm azért nem nyúlt hozzá a gyújtáshoz, mert benzinnel pöccre indul a verda és egy gázadás után tökéletesen dorombol, viszont ha átkapcsolnám gázra akkor rögtön lefulladna ebből empírikus alapon arra következtettünk, hogy a gáznál lehet a problema gyökere és mivel az garis oldja meg a gázos úgy gondolom
én már akkor elhatároztam, hogy át fogom szereltetni, amikor megvettem, mert viszonylag sokat autóznék és nem mindegy, hogy literenként 100 Ft-al olcsóbb a gáz. (amúgy nem lehetett érezni a különbséget és ha normálisan megcsinálja akkor király lesz) Majd a ha nagypályás leszek akkor kiszedem belőle, vagy veszek egy másikat(nem veszek,mert ez tetszik)
Csá BGke!
Ez a visszadurranás a helytelen gyújtásból adódik, a szívócsőben (is) robban a cucc. Rosszabb esetben szét is viheti a szívóoldalt (ezt csak mesélték :-)), jobb esetben csak lelöki a gumicsövet. Rutinos szerelők egy boxbeállás ideje alatt gyógyítják :-)). Mindenesetre az biztos, hogy összefüggésben van a gázzal, ha benzinnél nem csinálja. Úgy tudom, a gáz fokozottan érzékeny a gyújtásra, mind az alkatrészek állapotára, mind a beállításra. Üdv
Elmesélem mi történt velem vasárnap, előre szólók, hogy ez nem az elmém szüleménye és boccs a terjedelemért:
szóval gondoltam megfuttatom egy kicsit a ménest és leugrunk Miskolctapolcára fürödni, no eddig ez még működött volna. Eljutottunk az M3 OMV kútig, bementem, autópályamatrica megvéve, felnyalva az ablakra, indít, autó elindul, átkapcsol gázra, nagy PUKKKKK, fehér füst és autó aszondja, hogy nincs tovább. ( a dolog pikantériája, hogy 3 napja szereltettem be a gázt). No 2 óra várakozás, taxis ismerős megjön életet lehel a kocsiba, de semmi alapjárat, úgyhogy autó marad. Taxis hazavisz a másik kocsiért,beleülök kiérek a Hungáriára, no ennek meg leszakadt a kipufogója, szóval ez is halott.
No még egy óra és megjön a Sárgaangyal(akit a gázos küldött) kideríti, hogy gyújtásmodul kampó 100eFt a csere, de ez véletlenül sem a gázos hibája. No kövi mozdulat hívom a trailert, kivitettem a kocsit az autószerelő ismerősömhöz (most tart a történet 15 eFT -nál), akik 30perc bütykölés után megtalálták, hogy mi hibázzik a verdán: nos a légszűrő alatt van egy vákumgumi, az robbant le s emiatt nem tudott szerencsétlen elindulni. Gumi vissza, autó benzinnel hangnélkül muzsikál kicsi szívem boldog, de gázzal nem megy úgyhogy ma megyek és megkérem a gázost, hogy csinálja meg, mert ha nem letépem a fülét.
Tanulság: a Sárgaangyal NEM ért semmihez, de 15 rugóért megtanultam, hogy kell szétszedni és összerakni a motort félig.
Sajnálom, hogymegint lemaradtam a találkozóról :-(
Nemokos007,
Amikor még elindult a vasad, rázkódott mint az állat, és csak sokára szedte össze magát? Írtad, hogy ha beindul megy mint az állat, ha üzemmelegen leállítod elindul többé-kevésbé simán? Én a bemelegedésszabályzóra tippelek, az szokott felelôs lenni a nemindulásért. Fel kell próbálni egy másikat, a 8hengeresen szerencsére jól szerelhetô helyen van. Sajna a másik kocsidról nem tudod levenni próbára, mivel nincs rajta, lévén az KE jetes.
Lolga,
a 380-ason még nem alapjárati motor van (csak a nagyon utolsó darabokon) hanem egy eccerű pótlevegôtolattyú, a víztérbe csavarozva. ha szembeállsz a blokkal, a jobb oldalon lesz, két vastag gumicsô megy rá. ha netán mégis motor van, az is ugyanott van, egy aranyszínü hengeres cucc. Egy kis wd40 csodákat tesz vele.
Köszönöm a rajzot ezek szerint a neve torlótárcsa...az lehet hogy a bemelegedés szabályzom rossz mert ha nagy a nyomás nem tud a tárcsa visszaálni fordulaton meg már sziv a motor annyit hogy nem remeg be? vagy ez hülyeség? ja még mindig keresek valakit akinek van 500as moci alkatrésze...MÉG egyszer nagyon köszönöm a rajzot.
Lex.
Köszi a tippet.Gyorsan átlapoztam a könyvet de nem találtam a csúszóellenállásról semmit.Illetve csak ennyit: on vehicles with optional trip computer, the air flow sensor equipped with an air flow sensor potentiometer.
De hogy ez pontosan hol van és hogyan lehet kimérni azt nemtom.
nemokos007
"a levegömennyiség szabályzo tárcsa remeg és búg"
Ez itten most a torlótárcsa lenne? Amire én gndolok, az egy mechanikusan működtetett szerkezet, a gázpedál (rudazat) mozgásának függvényében engedi be a levegőt a motorba. Mellesleg meg ez adja az infót a légtömegmérőnek, ami a keverék beállításához szükséges infót nyomja tovább az injektor felé....
laybi
"engerek nem kapnak elég üzemanyagot, helyette levegőt szívnak.a sok levegőtöl viszont a többi henger nem érzi jól magát azok meg több benzint szívnak.emiatt aztán aztán összevissza jár az én motorom"
ez is lehet légtömegmérő...a jelet az injektor felé egyébként egy csúszóellenállás adja (ami a torlótárcsa mozgásának függvényben mozog elvileg)
mindenképpen valami Bosch szaki kell hozzá, de ha injektorfejet akarnak veled elsőre cseréltetni , feltétlen nem kell azonnal kötélnek állni... (a légtömegmérő újonnan 140e körül, bontva 10-20e pénz) a csúszó ellenállás ki szokott kopni, és vagy ne ad jelet, vagy összevissza csinálja, érdemes lecsekkolni (újonnan 14e, bontott 3-4e)
mindjárt megpróbálok belinkelni egy K-Jetronic sematikus rajzot, hogy kicsit érthetőbb legyen... aztán majd a tanult műszaki kollégák megmondják a frankót, mert én csak beszélek itt mindenféle hülyeséget összevissza... :-)
Sziasztok.
Olvastam nemokos007 problémáját.Ugyenezzel szívok én is a saját 85-ös 500 sel-emmel.Nekem azt mondta szerelő hogy valamelyik henger vagy hengerek nem kapnak elég üzemanyagot, helyette levegőt szívnak.a sok levegőtöl viszont a többi henger nem érzi jól magát azok meg több benzint szívnak.emiatt aztán aztán összevissza jár az én motorom is.megvan a teljes w126 szerelési könyv cd-n de ez már nekem túl magas.állítólag van a XI.-ker ben egy Bosch adagolószervíz ahol be tudják állítani, de én se tudok elmenni már, mert állandóan leáll a kocsi.
Üdv.