Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GWY_128 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13884
Nekem van pillanatnyilag egy classicweis 280SE-m.
Ajánlottak egy német 500as ami magyarországon van, hogy jó lesz alkatrésznek. Az enyémbe kellene pár dolog és olcsóbb lenne megvenni az egész autót mint a bontóban az alkatrészeket.
Viszont annyira jó állapotú és annyira sok extra van benn (az enyémhez képest), meg hát 500as is, hogy a leg egyszerűbb lenne, ha az enyémből lehetne alkatrészt csinálni és abból pedíg autót, úgy hogy ne nagyon kelljen azt szétbombázni. Mert ugye az úgy jó ahogy van minek bántani.
A másik verzió, hogy csak az extrákat meg azokat az elemekt átrakni az enyémbe ami kell és akkor maradna 280as, csak jobb lenne, de az megint autóbontással, fényezéssel stb. jár ami elég nagy költség. És ha hivatalossá lehetne tenni az 500ast szerelés nélkül akkor lenne a leg tutibb mert azt még fényezni sem kellene. Tehát bőven megtérülne a papíros macera költsége.
candle Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13883
"A futómű stb-vel nem lenne gond, mivel az egész autó megvolna. Sőt a célom az lenne, hogy ne is kelljen nagyon szétszedni."

elbeszélünk egymás mellett. kezdjük az elején, milyen autót milyen autóra akarsz átépíteni?

Előzmény: GWY_128 (13881)
candle Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13882
"Hol tudom kideríteni, hogy megadják-e az engedélyt az átépítésre? "

kpm

"És az hogy német rendszámú volt a gép de kivonták a forgalomból és meghalt a gazdája is? "

mo-n van, vagy no-ból kell behozni? (utóbbinál forg helyezés macerás lesz)

"Ja és a szín sem ugyanaz. "

átfényezteted

"Elég sok sebből vérzik az ügy, de még nem vettem meg, csak erősen gondolkodom. "

helyedben 150-ért megvenném és ha át tudod papírozni, akkor jó, egyébként pedig ki tudod ennek a többszörösét árulni belőle.
nyilván, ha nem vagy szervízes, akkor azért macerás kiárulni:-)

Előzmény: GWY_128 (13881)
GWY_128 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13881
Mindenki!

Kösz a sok segítséget. Hol tudom kideríteni, hogy megadják-e az engedélyt az átépítésre?
És az hogy német rendszámú volt a gép de kivonták a forgalomból és meghalt a gazdája is?
Ja és a szín sem ugyanaz.
Elég sok sebből vérzik az ügy, de még nem vettem meg, csak erősen gondolkodom.

Candle!

A futómű stb-vel nem lenne gond, mivel az egész autó megvolna. Sőt a célom az lenne, hogy ne is kelljen nagyon szétszedni.

candle Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13880
"hogy a túl széles alufelni tönkreteszi a futóművet"

a túl nagy (nem a szélesség csak a döntő), valóban nyírja a futóművet, különösen a magyar utakon:-((

ha túl széles, akkor fennálhat, hogy:

-kilóg a sárvédő alól. műszakin megbux és a rendőr is csesztethet
-túlságosan "belóg" és beleüt mondjuk a féknyeregbe

"állandóan elviszik majd az autót a gödrök stb. "

ez nem felni, inkább gumifüggő. a hosszanti bordákra a széles gumi érzékenyebb, ez tény

Előzmény: BGke (13879)
BGke Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13879
lenne ismételten egy kérdésem:
szeretnék MAE alupapucsokat venni a mercire, csak azt mondta nekem az egyik haverom, hogy a túl széles alufelni tönkreteszi a futóművet, lengéscsillapítókat, állandóan elviszik majd az autót a gödrök stb.

ez igaz???
tudja valaki, hogy mekkora az a max méret, ami a 124-re még rámegy???

HooK Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13878
Ezt másképp kell elintézni. A motorszám nem "hiányzik", hanem "nem olvasható"! Ez nagy különbség! Ha a rozsda kellően megette a motorszámot, akkor te arról nem tehetsz, kaphatsz motorkódot.
Előzmény: Blue2 (13876)
candle Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13877
"Az 500-as motor besorolása Euro3 ha jól emlékszem, szóval azzal nem lenne gond környezetvédelmi szempontból."

asszem 74db a benzines határ és az 500-as 75db

Előzmény: Blue2 (13876)
Blue2 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13876
"Viszont a motorszámmal már nem szarakodnak, ha nincs meg, de a papírjaid rendben vannak, kapsz egy motorkódot, ami a típusra vonatkozik, innentől kezdve típuson belül cserélgetheted a motorokat. "
Hát ez nem teljesen ilyen egyszerűen működik. Vettem egy autót régebben Baján 123-as 280S, csak épp mikor eladtam kiderült, hogy a motorszám "hiányzik", az autót lefoglalták és rendőrségi ügy lett belőle. Pár hónap múlva visszakapta az új tulaj, de ne tudd meg hány kihallgatáson kellett megjelennünk. Az 500-as motor besorolása Euro3 ha jól emlékszem, szóval azzal nem lenne gond környezetvédelmi szempontból.
Előzmény: HooK (13870)
LEX Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13875
de, ez uaz a kép :-)
Előzmény: diván (13873)
theman3 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13874
Én benne vagyok egy ilyen dologban:nem lehet kasznit cserélni sehogy, motort átalakítási engedély nélkül csak akkor ha típúsazonos,pl 280-280,átalakítási engedéllyel akkor ha szerepelt az adott kaszniban abban az évjáratban,és ugyanolyan vagy jobb a környezetvédelmi besorolása.üdv
Előzmény: Blue2 (13867)
diván Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13873
Nem ez a kép szerepel a Nagy Mercedes Könyvben. Mert az is ilyen színű, és ilyen szép. És Long. És 560-as.
:-)))
Előzmény: LEX (13869)
candle Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13872
"Viszont a motorszámmal már nem szarakodnak, ha nincs meg, de a papírjaid rendben vannak, kapsz egy motorkódot, ami a típusra vonatkozik, innentől kezdve típuson belül cserélgetheted a motorokat"

únióban felfogják, h a motor az kopó alkatrész és nem szarakodnak vele

"Átépítésnél a gond a 280->500 lehet a kedvezőtlenebb környezetvédelmi adatok miatt. "

nemcsak amiatt. szerintem az átépítésnél gond lehet az is, hogy más a futómű, fék satöbbi.

(gondolva arra, hogy egy 500-asban picit nagyobb az igénybevétel, mint a 280-asnál)

Előzmény: HooK (13870)
Mr. Cool Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13871
GWY_128
Mél ment, kettô is.:-)
Lex, mikor fényképezted le a kocsimat?:-) és mit keres rajta az a fricc rencám?:-)
Előzmény: GWY_128 (13866)
HooK Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13870
Blue2:"Az alvázszám kb 5 helyen szerepel az autóban..."
Hegesztősen 1 helyen van, a tűzfalon, csak ezt vizsgálják. A többi hely vagy popszegecselt kis tábla a zárhídon, vagy ragasztott papírcetlik a csomagtartóban, vezetőülés alján, hátsó ülés támlájában stb helyeken. Ezek átrakhatók, vagy el is távolíthatók, a hiányuk nem szabálytalan, csak akkor nézik, ha van. Tudtommal kasznicsere már nincs, de tényleg a kpm a tuti forrás. Nem típusazonos motorcsere esetén pedig átalakítási engedély kell. Ez biztos, csináltam. Viszont a motorszámmal már nem szarakodnak, ha nincs meg, de a papírjaid rendben vannak, kapsz egy motorkódot, ami a típusra vonatkozik, innentől kezdve típuson belül cserélgetheted a motorokat. Átépítésnél a gond a 280->500 lehet a kedvezőtlenebb környezetvédelmi adatok miatt.
Előzmény: Blue2 (13867)
LEX Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13869
GWY_128
hát igen, nincs is annál jobb, mint egy megfelelő motorizáltsággal ellátott 126-os :-)))

elnézést a képméretért, de ez eccerűen GYÖNYÖRŰSÉGESen szép darab


HooK Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13868
GWY_128:"Elés sok lóvét megérne, ha valaki tudna olyat aki hivatalossá teszi az egyikből a másikat."
Hivatalossá tenni csak akkor kellene, ha el akarnád adni, viszont vizsgán már lehet gubanc. Először is a 8 henger szúrna szemet, ebből rögtön látszik, hogy nem 280-as. Az alvázszámot át lehet rakatni "szépen", szemre nem mondja meg senki a cserét, ez ott még elmegy. Viszont eladáskor az eredetvizsgán lenne kicsi problem belőle. Tehát az alvázat akkor érdemes műteni, ha (sokáig) nem akarod eladni, viszont a motorról ordít, hogy nem az övé. Hivatalos átépítést pedig környezetvédelmi okokból nem valószínű, hogy engedélyeznek, bár meg lehet próbálni. Üdv

Hook

Előzmény: GWY_128 (13866)
Blue2 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13867
Az áthegesztést felejtsd el. Az alvázszám kb 5 helyen szerepel az autóban eredetiségvizsgálaton mindenhol ellenőrzik + a varratokat főleg a tűzfalnál. Nekem B-t kapott az autóm mégis szétszedték teljesen sőt amiért pipa vagyok letépkedték a tűzfalról a gumi borítást mert amilyen hozzáértő emberek csinálják a vizsgálatot hivatalosan bejegyzett 200d-re átalakított autóban keresték a 280-as benzines motort. Még a yardot is értesítették, hogy lopott autót találtak mikor odaengedtek és kinyítottam a forgalmi másik lapját is neki amin az átalakítás volt bejegyezve. A kaszni csere szerintem még működik érdeklődj utána a kpm-ben, viszont egyszerre nem cserélhetsz motort és kasznit a kettő közt el kell telnie fél-egy évnek kb.
Előzmény: GWY_128 (13862)
GWY_128 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13866
Cool!

Céges címre ment a mail. Küldtem pár képet a belsejéről.
Csak még azt nem tudom eldönteni, hogy melyik legyen autó és melyik alkatrész.
Nekem a legszimpatikusabb az lenne, ha az ötkilósba beletenném az én bőrbelsőmet, meg pár apróságot ami azon szar (pl. indexbúra, hátsó rugó, stb) és valahogyan átpapíroznám. Nagyon sok melótól meg költségtől megmenekülnék. Pl nem kellene széjjelborítani és lakatolni, meg fényezni, villanyozni, stb.
Elés sok lóvét megérne, ha valaki tudna olyat aki hivatalossá teszi az egyikből a másikat.

andriskaandras Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13865
A motorolaj hűtő téma endem is érdekelne, mert hiába 90-100 fokos a víz az olajhűtőt még langyosnak sem nevezhetem én sem. Tud valaki ennek a működéséről valamit ?
GWY_128 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13864
Cool!

Ja, rövid kasztnis (máramennyire az rövid) és az összes kárpit, meg szőnyeg gyönyörű, kivéve a bal hátsó kárpitrepedést. Ja meg még egy szépséghiba: gyárilag nem könyöktámaszos, viszont a hátsó ülés kalaptartóba süllyeszthető fejtámlás.
Eredendően én nem akartam üzletet csinálni belőle, meg privát bontót, de a belső nekem nem kell. Neked meg szivesen segitek, ha tudok és tényleg nem árt ha jön belőle vissza egy kicsi lóvé, mert most nagyon csehül állok, a vas meg könyörög a pénzért, hogy költsél rám!!! Én meg nem tudok ellenállni. Szóval hó végén meg kell gondolni, mit egyek, mert az első két hétben ráköltöm az összes fizetésemet.

Mr. Cool Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13863
A galambszürke plüssre vevô vagyok!!! rövidkasznis? mert akkor kell minden belôle!szóval vedd meg szépen azt a vasat!:-) de most komolyan. simán ki tudod árulni belôle az árát, még akkor is, ha megtartod a neked fontos cuccokat.
Előzmény: GWY_128 (13861)
GWY_128 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13862
A kasztnicserével az a gond, hogy hivatalosan már nem lehet megcsinálni, csak ha gyári újra cseréled. Azt meg viszonylag nehéz szerezni.
Motort lehet hivatalosan is, de akkor át kell építeni az egészet. Az meg nem egy hétvégi program.
A nem túl legális áthidaló megoldás, meg az, hogy az alvázszámot tartalmazó részt áthegeszti az ember, de az nem túl szép és meg is lehet vele bukni. Ráadásul még a 036 os kódú 500SE-ben 022 es kódú alvázszám lesz ami meg a 280SE re utalna. Aki egy kicsit is ért hozzá, rögtön rájön a turpisságra.
GWY_128 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13861
Galambszürke plüss a belseje.
Nincs kiülve az ülés és semmi kopás nincs rajta, viszont a bal hátsó ajtókárpit teteje meg van repedve egy helyen, mert azt sütötte a nap 8 évig.

A szelephézagot meg állíthatok újra ezek szerint.
Bár most már szerintem fél óra alatt megvan.

stefi190 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13860
Sziasztok! GWY128! Milyen színű a belseje? Én kéket keresek az enyémbe ha gondolod örömmel beszállnék a vételbe. Kösz. Stefi
Előzmény: GWY_128 (13857)
Blue2 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13859
Még valami. Miért ne lehetne átcserélni a kasznit?
Általában elég áthelyezni a váltó tartóit a többi stimm.
Előzmény: GWY_128 (13857)
Blue2 Creative Commons License 2004.03.29 0 0 13858
Nálam is volt ilyen amikor a benzines verdámnál állították a szelepeket,párszáz km után utánállították és megszünt a jelenség.
Előzmény: GWY_128 (13857)
GWY_128 Creative Commons License 2004.03.28 0 0 13857
Hali!

Most jöttem haza a frissen szelephézagállított 280SE-vel egy 700km es útról és kb 500 km után kezdett olyat csinálni, hogy alapjáraton félpercenként "botlik" egyet kettőt a motor. Egy henger egyszer nem úgy robban ahogy szokott. Ez mitől lehet? Új gyertya, új gyújtáselektronika. kb 3 hete tettem bele. de most kezdte csak. Egyébként meg úgy jár amotor, hogy a pohárban nem löttyenne meg a víz a tetején.

Másik problem: Az olajhűtőm tök hideg, a vizem meg 90-100 körül tartós 100 feletti tempónál. 160nál meg fel is forr. Persze amint a mutató elérte a 100at és észrevettem a gondot rögtön tempó vissza, fűtés csutka. De vajh mitől nem hűti az olajat? Abban is van termosztát? Biztos.

Ja és amiért forultam egyet: ajánlottak 1 126ot megvételre. Meghalt a német akié volt és 8 éve áll egy udvarban, de ki van vonva a forgalomból. (a németből) Azt mondta a cimbora(akinek a szomszédjában áll a vas), hogy olyan mint az enyém, jó lesz alkatrésznek és odaadják 150ért. Na mikor kinyitottam az elejét rámvigyorgott az Ötezres Vényóc. Klíma, tempomat, ABS, airbag, difizár, újszerű plüssbelső, gyári Merci rádió, tök egészséges bádog, mifene. A szívemet elöntötte a forróság. Itt az idő, hogy korrigáljam a hibámat mikoris M110et vettem. Csak az a kár hogy nem lehet kasztnit is cserélni, mert akkor egyben hagyhatnám és az enyém lenne az alkatrész. Csakhát tűzfalat áthegeszteni elég gáz. Úgyhogy marad a motor, hajtáslánc, kábelezés csere. Az utóbbitól fosok leginkább. Mert a kályhát átdobni nem kelle olyan sok ész, de a villany az nagyon babra meló.

Ja és van a csomagtartóban még egy tök szűz gyári alufelni is.

LEX Creative Commons License 2004.03.28 0 0 13856
"Nem tudná valaki megmondani, hogyan kell kinullázni, vagy hol taláhatok erröl valami írást?"

Kinullázni a hibakódot egy rádugott computerrel lehet, tudtommal (nekem ugyanez volt az ASR-rel, szervizben oldottuk meg a kérdést)

Ha beírod, merre lax, ajánlunk szervizt :-)

Előzmény: BuLaci (13855)
BuLaci Creative Commons License 2004.03.28 0 0 13855
Sziasztok
Bocsánat, ha belerondítok valamibe, egy kis segítségre lenne szükségem.Vettem egy 124-est törötten (lakatos vagyok), aminek eltört az ASD olajtartálya. Kicseréltem, de a kontrollámpa nem aludt el magától. Nem tudná valaki megmondani, hogyan kell kinullázni, vagy hol taláhatok erröl valami írást?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!