tudna valaki segíteni abban, hogy a gyári kipufogótartó (S51 B és N), az a hajlított hosszú pálca milyen anyagból van?
Amiket lehet venni, olyan vékonyak, hogy a mopedrallys motoromon nem vált be.
Viszont ami meg az 51-esemen van, nem tudom, hogy eredeti-e, vagy valaki egyedi gyártmánya, mert az meg túl erősnek tűnik - viszont ha ilyen az eredeti, akkor ilyet kell szereznem (képem még nincs róla, csinálok később)
Jó volt nagyon, meg ez azért nem olyan megterhelő, mint a tavaszi, mert rövidebb a táv és nincs dög meleg se.
Az ülésen egy félbevágott S51 szivacs van, ami ok is lenne, csak annyi a baj vele, hogy túl hátul van, néha jó lenne előrébb helyezkedni.
Ezt tavaszra át akarom alakítani, meg egy s50 tankot is szereztem már, azt is fel kéne tenni, csak még nem teljesen tiszta. Az nagyobb is kb 1 literrel, mindenképpen módosítani akarom ezeket.
Gratulálok hogy végig csináltad! A motorodon is látszik hogy volt küzdelem. Rejtély számomra hogy azon az ülésen hogy tudtad végig csinálni. Kényelmes volt?
Tudom hogy mindig vannak problémák, de megoldottad. És a legfontosabb, Te jól érezted magad? A végén szerintem biztosan.
Okt. 28-án voltam sarat dagasztani az őszi mopedrallyn, és itt most a fórum szempontjából a rugós kipufogórögzítés miatt lehet szerepe, amit nemrég mutattam.
Na hát nem lett tökéletes, mert volt egy majdnem esésem, amikor leért a kipufogó ahogy megdőlt a motor és elöl szétugrott a rugós rögzítés. Mivel gondoltam előre, hogy ez a rugó szar (kihajlott a vége és úgy is maradt eldeformálódva), vittem tartalék simson fékpofa rugókat, amik ugyanakkorák, csak jobban be vannak hajlítva a végeik. Na az egyiket ott rögtön kicseréltem egy kis hűlés után, aztán a másikat is a benzinkúton kb 20 km múlva. Itt még egy gumipókos plusz rögzítést is alkalmaztam a lábtartóhoz, ez így ki is tartott végig:
Igen, nekem is ez a tippem. A Star tank kédere bennem is felmerült, rá is néztem, de az teljesen más. Már csak ha azt nézzük, hogy utóbbi nem végtelen, akkor is.
Abban igazad van hogy köztes tartományban nem a főfúvóka mérete a döntő, de max sebességnél csak az számít. Én felfúrtam a porlasztóm torokátmérőjét 12-esről 14-esre, elég sokat kellett játszadoznom, mire megtaláltam a legjobb főfúvóka méretet. Csináltam több főfúvókát is 2 százados emelkedéssel, az eredeti 48-as helyett most 62-essel a legjobb. A motoromon Bing porlasztó van, ezzel a torokmérettel és főfúvókával 70 fölött megy a motor.
"Ahogy az ábra mutatja, helyesen beállított porlasztó esetén 1/2 és 3/4 között inkább a tű pozíciója és alakja a meghatároző meghatározó, a főfúvóka mérete csak járulékosan."
Ma egy kedves közös barátunk mutatott valamit, amivel kapcsolatban eléggé bizonytalan vagyok. Schwalbe, illetve Star első lámpa műanyag kerete és a lemez között volt valaha gumikéder? van itt egy kép, talán látszik valamennyire. Kerestem róla infót, de nem találtam semmit. Valaki esetleg tud róla valamit, vagy más típushoz való lehet?
Az N1-hez láttam 0,4 és 0,8-as tűt, de az N3-as nincs semmi megkülönböztető jelölés.
A karburátoraimba raktam fojtókarikát, amitől a súber csak kb. 3/4-ig nyit ki.
Ahogy az ábra mutatja, 1/2 és 3/4 között inkább a tű pozíciója és alakja a meghatároző, a főfúvóka mérete csak járulékosan. Csak úgy kíváncsiság alapon jó lenne kipróbálni egy másforma túvel hogy muzsikálna.
Tanulságos ábra, sok minden megérthető a porlasztó működéséről. Pontosan eligazít a teljes tartományban. Azt is pontosan mutatja hogy full gázon csak a főfúvóka mérete számít, ami a legnagyobb végsebesség elérésénél a legfontosabb.
A "társadalmi cél " azt jelenti, hogy mostanában nem hiszem, hogy engem érdekel, mert van sok tartalék alkatrészek (és önuralmat kell gyakorolnom) de ez a kérdés többeket érdekelhet, csak nem jut eszükbe megkérdezni. Engem is érdekel, de most csak műszaki kíváncsiságból.