nem tudom hogy másnak is így van-e de nekem a két oldalsó szellőzőrács nagyon laza, és hiába emel fel h az ablakot fujja (persze ez így nyáron nem probléma), megyek vele pár kilométert és már lefelé áll. Kiszedtem az 1iket, és találtam kis gumi tömítést, ami nem volt a helyén, de csak 1et.
Nem tudom ez mást nem zavar-e. Ha valakit igen és ötlete is van a problémára, akkor azt megosztaná velem?
Akik a találkozóra jönnek, azok között van miskolci? Fontos lenne mert alkatrészeket szeretnék venni Miskolcról, aztán ha lenne egy megbízható miskolci tag, akkor megbeszélhetnénk, hogy megvenné nekem én pedig a talin átvenném, kifizetném. Jó lenne összekötni a kellemest a hasznossal.. :D
Persze ha van ilyen ember a részleteket megbeszélhetnénk privátban (konrétan milyen alkatrész kell, és honnan stb.)
Persze egy autóból nem is kell következtetni, de azért az kicsit ciki, hogy pont egy Passatnál rettegtek attól, hogy mikor rohad le a pályán. Na meg az a hengerfej repedés is ciki. KIA-nál bár nem tudom pontosan, hogy mikre vonatkozik a 7 év gari, de szerintem bíztató az. Engem nem érdekel a kopogós műanyag sem, mert úgy vagyo vele, hogy nem kopogtatni kell azt. Na meg a feliben milyen a műszerfal? :D
A Felinél én nem tapasztalok elektronikai gondokat, igaz nincs is benne annyi, mint egy maiban. Nekem még egy nyamvadt ABS sem jutott nem hogy még bonyolultabb ESP meg ASR meg légzsák meg holmi bus-ok a kocsiban. :D
Ha minőségben még nem is, de technikában már nagyon jók a dél-koreaiak is. Lehet, hogy Kína küzelebb van, de ők inkább a japánokkal "dolgoznak össze".
A tesómék egy új Kia-t vettek, most négy éves és semmi baj nincs vele (bár a klíma 2 éves korában rendetlenkedett). Ami nem tetszik, hogy sok a kopogós műanyag és négy év után is kínai tornacipő-szag van benne :D
Mondjuk én annyi pénzért biztosan nem vettem volna meg.
Bizony, nem szabad a keletieket lenézni. Kina már a 60-as években "mintadarab" alapján másolta a szovjet MIG-eket. És bizony volt ami jobban sikerült mint az eredeti. most meg már fejlesztenek is. Tudom Kia nem kinai, de sokkal közelebb van mint Stuttgart, vagy Wolfsburg. (és egy egészen kicsit közelebb mint Mláda Boleslav)
sziasztok szokás szerint megint kérném a segitségeteket ma produkált olyat az autóm hogy inditáskor elindult ráléptem a gázra leált ez igy egymás után 4-5 ször utána összekapta magát minden ok kb 5órát állt megint inditok ugyanaz elindul gázadásra lefullad meg füst a kipufogóbol utánna megint inditok nagy nehezen összekapja magát megint minden ok tapasztalt vki hasonlót? szerintetek mi lehet a gond?köszi előre is.
Szerintem semmi gond nincs a KIA-kkal sem. E havi Auto Bildben egy Ceed-et mutattak be, ami a 100 00 km-es tartós teszten volt náluk. Nem tudom olvasod-e az újságot, de a lényeg, hogy így 100 ezer után csavarjaira szedik a kocsit és tényleg minden átvizsgálnak. Na a Ceed-nek egyedül az egyik ajtónál volt egy pici rozsda, amit ugye garanciában javítanak. Semmi más gondja nem volt a kocsinak. 1.6 dízel volt egyébként. Ezzel szemben (azt hiszem) a februári számban volt egy Passat 2.0 dízel ugyanilyen teszten és őket cserben hagyta jópárszor a gép és a márkaszervizben is csak találomra cserélgettek ezt-azt. Aztán a szétszedésnél meg repedt hegerfejet találtak egy 100 ezret futott motoron. Írták is, hogy nem egyedi eset. Na meg a KIA mellett szól a 7 év garancia is.
Nekem, ha lenne pénzem új autóra, akkor 100%, hogy KIA-t vennék. Mondjuk egy Ceed SW-t valami jó kis dízellel.
Heló szerintem az akkumulátorról éjjelre vedd le a sarut, ha reggelre így is lemerül akkor valószinüleg az akksi krepált be.A töltésed valószinüleg jó, max14.5 v lehet a töltés ,de ez terheléstől is függ pl egy cellazárlatos akksi is elég sok ampert tud felvenni, és ráadásul állandóan.Kellene mérni egy töltőáramot is
Lesz megint Skoda Felicia, állítólag a Wv Polo előző kiadását gyártják tovább Csehországban. Gondolom most telepítik át a gyártósort. A Dacia árszintjén szeretnének értékesíteni. ( 2 milla alatt picivel). Biztosan lesz benne ABS és 2 légzsák, mert anélkül már nem lehet autót behozni. Gondolom minden egyebet kiszednek belőle, és az alap motor is biztosan az 1.2 16V lesz, de nem bánom, a Polo is jó kis kocsi volt.
Görögöknél jártam néhány éve. ott nincs is skoda. A feli pickupot nyomják egy az egyben VW emblémával (meg szerintem a sedant is, de olyat nem láttam épp).kinában a seat cordoba - vw gol (azt hiszem)
Visszatérve: csak azért, hogy "ne má skodába, seatba üljek" kifizet a dógozó ugyanazért a vasért jóval többet.
na de ezek más emberek. Szóra sem érdemes. Itt rendes skodás népek vannak..... :)
Abszolut így van. A Wv, SEAT, Skoda ugyanaz az auto, azonosak a motorok, váltók, a legtöbb alkatrész, a gyártósoron található robotok, a minőségellenőrzés, szóval minden fontos dolog. Nekem spec. a Skoda tetszik a leginkább közülük. Amikor kialakult ez a konglomerátum (Porsche Group) akkor azt hallottam, hogy a fejesek a SEAT-ot az Alfa kategóriában, a Skodát a Volvo kategóriában, az Audit a Mercedes kategóriában versenyeztetik. Hát nem tudom, talán a Skodának még nem sikerült megszorítasni a Volvót, a többi márkájuk közelebb jár a célhoz.
A másik, amit nem értek, hogy miért erőltették az 1.6 benzines (102LE) motort idáig, ez volt még az Audiban is. Illett volna egy 16 szelepes motort kifejleszteni úgy 10 évvel ezelőtt. Ezek a mai turbos pici motorok még nem bizonyítottak, de attól tartok nem a kispénzűeknek valók.
Az alaktrészekhez még csak annyit, hogy bejáratos vagyok egy autóalkatrészgyárba (ZF- Egerben). Egy szalagról jön le lényegében ugyanaz a váltó, kormánymű, stb. sokszor még a méretek is ugyanazok. A gyártósor felett ott a márka neve (Skoda is, de KIA, Hyundai, stb.), hát ezek után nehéz autót választani. Szerintem a legolcsóbbat kell venni, úgyis u.a. az alkatrészek vannak benne. Így már a Daciát is másként látja az ember.
Azt mondta nekem egy szaki, hogy még a legjobban szuperáló generátor mellett is jót tesz az akksinak, ha néhányszor rendes töltővel is megkínálják. Föleg ha az autó nem hoszú távon közlekedik. nem beszélve arról, ha még a lámpát is állandóan égetni kell.
Ja! és föleg a nagy kábeleknél érdemes alaposan tisztán és fixen tartani a csatlakozásokat. Akkusaru, generátor, önindító. Nekem még valami bronzos zsírral is kenték.
Én a helyedben ha hasonló lehetőségekkel rendelkeznék és kedvelem az autóm inkább szerelőhöz fordulnék.
a szelephézag beállítás vagy utánállítás nem 1 kalapácshoz lett kitalálva.
Nekem otthon egy komplett asztalos műhely+lakatos és kovácsműhely áll a rendelkezésemre minden szerszámával de azt mondom hogy az ilyet szerelőre kell bízni.
más az hogy ködlámpát vagy ezt azt pl olajat beszerelek-lecserélek és más a szelepvezérlés.
Én sem rajongok azért ha valaki olyan munkát akar velem megcsináltatni amibe már belekontárkodott.
Üdv cartársak!1.3-as felihez un.középső-kipuf.dobot kell vennem.Tud valaki olcsó forrást?Bp,Gödöllő,Aszód,Hatvan környékén.Köszi a válaszokat,elöre is!Esetleg mühelyt ahol készitenek rozsdamentes anyagból.
Akinek kevés ott a pénze, az BKV vagy a 20 éve már lerohadtan Nyugatról importált ótvart tolja, amig lehet.
Sok pénzből meg nem vesz ????skodáát???
Azt se értem, mi a flancolás, hogy egyesek Pl a seat cordoba helyett inkább a VW polo classicot veszik (vagy VW-lupo/Seat arosa esetleg passat/superb). Mert hogy az Német és nem szar spanyol vagy cseh. Pedig ha tudnák, hogy ugyanarról a szalagon jön, csak épp a végén a török segédmunkás más címert rak rá.
Jó persze sarkítottam a dolgon, de valljátok be, van benne valami.
Ja, a "szomorodni" elírás volt, bár így legalább van értelme. De mintha láttam volna száraz szamorodnit is. Az a nagy kár, hogy Tokaj környékén nem honos az édes vörösbor, én arra esküszöm, van olyan év hogy kétszer is iszom! (Leginkább Eger környékén lehet hozzájutni.)
Megfigyeltem, hogy vidéken sokkal több a Feli, mint B-pesten. Talán jobban vigyáznak rá, vagy gyakoribb, hogy garázsban tartják, tovább tart a kasztnija.
Manapság az út mellett azstalkán nem igazán van, de házak alatti pincékben, garázsokban még árulnak. Általában boroshordóval jelzik az út szélén, ha van eladó borocska. A szomorodni az meg szamorodni és én is édes párti vagyok. Én általában Bodrogkeresztúron szoktam megállni egy kis öregnél. Isteni finom bort árul és nem is adja drágán. Ősszel vásároltam, mikor voltunk a hegyekben üdülni, de már nem emlékszem mennyi volt. Talán az is olyan 1200 körül van egy liter. Még kóstolót is adnak, ha nem vagy vezető állásban.
Egy kooléga régebben azt írta, hogy időnként szelepeket kell állítani. Gondolom, a vezérműtengely kopását kell így utánállítani. Van valakinek erről tapasztalata? Házilagosan kivitelezhető? ( 2 bal kéz, + 1 sufni és egy kutya segítsége áll a rendelkezésemre)
Régebben rendszeresen jártam Tokajon át Nyíregyházára, akkoriban az út mellett árulták asztalkáról a borocskát. Gondolom, a válság miatt ezek a kistermelők már tönkrementek. Talán a Corá-ban könnyebben lehet tokajit venni, a kedvencem a Szomorodni édes 600 Ft körül van. (0,5 lit). De azért ha lehet, inkább a kistermelőt támogatnám a vásárlásommal. Legalább mi, kispénzűek tartsunk össze.
Jól tudod. A Cora a Praktiker mellett van. vagy fordítva. :)
de ha tokaj felől jössz akkor nem kell átmenni miskolcon. ha elhagyod az Arnóti körforgót majd a felsőzsolcait akkor csak simán kanyarodj balra az autópályára.
azon az első lehajtóig menjél. ez kb 3km. és ingyenes onnantól egyenesen rávisz az út a Corára. keresztül a kistokaji körforgón. az autópályától a cora kb 1.5km.
Az 1.3-as feliciánk akkumulátora reggelente nehezen indít, de néha előfordul, hogy be kell bikazni, mert teljesen lemerül. Eleinte arra gyanakodtam, hogy valami fogyasztó leszívja, de ha mindent lekötök róla, reggelra akkor sem változik a helyzet. Következő tipp azz akku lenne, de az meg két éves. Valamiért nekem a töltés a gyanús. Alapjaraton valahol 13V környékét mérek az akku saruin, emelt fordulaton 13,8V-ot stabilan. Nem túl kevés ez? Ha igen akkor mi lehet? Generátor vagy feszültség szabályozó inkabb?