Itt már szinte csak a fika van...
Ugyanmár, milyen felháborító, ha egy 5 éves autón vezérműszíjat kell cserélni, meg micsoda skandallum , ha egy kvázi alapjáraton használt autó lassan melegszik, pláne bekapcsolt fűtőventillátorral. :-D
Azt elmondhatnád amúgy, hogy melyik hasonló kisbenyásban van kiegészítők elektromos fűtés, pláne alapáron, mert nem akarok hülyén meghalni . ;-)
Én mindent összegezve nagyon elégedett vagyok, és szerencsére nem az alacsony elvárásaim miatt.
"a csendet nem mas biztositja a puntohoz kepest mint nehany helyen tobb preselt filc, valamint kicsivel tobb helyen es nagyobb meretu bitumen lapok. a belso ter minoseg erzetet pedig a nehol puhabb anyagok (muszerfal), mig az ajtoknal az ugyanugy igenytelen muanyagra huzott anyag."
A puntot nem ismerem annyira, de a lineában azért az általad leírtaknál jóval többről van szó. Bármihez nyúlok (kapcsolók, váltó stb.) minden gyengébb minőség mind az anyaguk mind az összeszerelés (fiesta pláne, de az régebbi konstrukció).
A újabb puntok valószínű jobbak, ahogy általában fejlődik minden autó kategória. Nyilván ha lenne újabb bravo az is jobb lenne így nehéz az összehasonlítás.
Az én elfogultságomban (mert nyilván van) a bravo iránt biztos az is közre játszik, hogy sosem volt jobb autóm és valószínű nem is lesz (ha csak szükség nem lesz rá). Nem azért mert ne létezne jobb autó, hanem azért mert nem ér nekem annyit semelyik autó hogy annyit költsek rá, igazából a mostani használathoz már nem egyszer elgondolkodtam egy 100Eft-os swiften is. A haverom nap mint nap ad el ilyeneket és teljesen használhatók. Felesleges luxusnak tartom manapság a bravot. Viszont most hogy ki van fizetve (nagyjából kétszer) és éri az eredeti ár felét (se), viszont tökéletesen működik nincs értelme eladni. Többször oda akartam már adni a nejemnek, de ő meg nem akarja vezetni mert fél hogy összetöri (tudja mennyire vigyáztam rá).
en kicsit orulok neki, hogy nem csak allandoan a boditas megy a bravot illetoen. :) nem azert mert barmi bajom lenne vele, csak neha mar ugy erezni, nincs a vilagon jobb auto, aki pedig ezzel nem ert egyet, az nyilvan az ordoggel cimboral. :D pedig hat az igazsag akozott van (mar ha letezik ilyen) amit Mewo leirt, kiegeszitve az ismert problemakkal.
> És ha kezdem úgy érzeni, hogy a bravo nem nyújt eleget, beülök a fiestában vagy apám lineájába (amik ugye egy (ár)kategóriával lejjebb vannak) és rögtön rájövök, hogy a bravo egy halk, minőségi belsőtérrel megáldott autó.
ertem mirol beszelsz. :)
sot, ha a puntobol atulok a bravoba, pontosan ugyanezt erzem. viszont ha ettol elvonatkoztatok*, en sajnos nem latom annyira az arcedula alapjan velheto kulonbseget. bizonyos esetekben plane nem. raadasul pl. nalam a felesleges szetkemenyitett futomu miatt joval hangosabb a belso ter a rossz utak miatt, de ha egy dynamic futomuves puntohoz hasonlitanam, akkor mar kisebb a kulonbseg, mert az is kb annyira zorgos mint egy dynamic bravo belseje. a felhasznalt anyagok kozotti kulonbseg pedig a punto evo eseteben olvadozik a bravohoz kepest. persze a bravoe meg mindig jobb.
engem a bravo kapcsan picit az bant, hogy gyartoi oldalon minimalis hozzatett ertek kellett volna csak. de mint irtad valoszinuleg a sporolas vezetett ide.
* a csendet nem mas biztositja a puntohoz kepest mint nehany helyen tobb preselt filc, valamint kicsivel tobb helyen es nagyobb meretu bitumen lapok. a belso ter minoseg erzetet pedig a nehol puhabb anyagok (muszerfal), mig az ajtoknal az ugyanugy igenytelen muanyagra huzott anyag.
most toltom le epp, de valami iszonyat lassu (4-5 ora). meg kene kerni valakit hogy vagy toltse nekem fel ftp -n vagy nezze meg, hogy hol van pontosan a kevero motor (valoszinuleg kozepen). kerdes hol kell felnyulni neki, szerintem a vezeto oldalrol a kozepkonzol fele. a legcelszerubb poz szerintem a kocsi melle fekudni, hatranyujtott kez.
Ez nekem is fura volt elöszőr, de mivel négy éve minden nap használom a kulcsut és (kopp-kopp-kopp) soha semmi gond nem volt vele, így nem számít. Nem egy skoda kulcs ami pár hónaposan is alig nyílik ki, ugye Zéé?! :-)
Néha engem is zavar amilyen elánnal írsz a bravoról negatív kritikát, de ha reálisan nézem és nekem is annyi gondom lett volna vele mint neked, akkor én is így tennék valószínű.
A víz problémán kívül én egyiket sem érzem egyébként kritikusnak mert az autó nem hagy cserben, de tény hogy idegesítő tud lenni.
más:
A minden autónak van baja (nem az apró zörejekre gondolok), pedig nem igaz. Vannak márkák és azon belül is típusok melyeknek van (pl ford focus első égő folyton kimegy) és pl a fiesta mellyel semmi gondunk nem volt (a rugótörés 8 évesen lehetne az de csak pár autón jelentkezett nem volt általános így nem soroltam ide).
A hangos a futómű, vagy zörög a belső típusú idegesítő dolgok pedig relatívak szerintem. Pl a gt belül sokkal hangosabb mint a bravo és a futómű is nagyobbakat szól pedig semmi baja.
Én úgy vélem, hogy mindent helyi értéken kell kezelni, a bravo a legolcsóbb volt a kategóriájában ha felszereltséget is nézzük, ennek nyilván oka van. Ok alatt nem csak a gyengébb minőségű festésre gondolok, hanem pl olyan dolgokra mint a fakuló jelvény, a futómű dongás, a kormánymű ropogás. Szerintem ezek mind valami spórolás eredményei. És ha kezdem úgy érzeni, hogy a bravo nem nyújt eleget, beülök a fiestában vagy apám lineájába (amik ugye egy (ár)kategóriával lejjebb vannak) és rögtön rájövök, hogy a bravo egy halk, minőségi belsőtérrel megáldott autó.
Semmi különösebb fikázás nem volt.Ezek sajnos nyilvánvaló tények, amikre - miután mindenkinek másak az elvárásai vagy csak más az ingerküszöbe - mindenki másképp reagál.
Engem piszkosul bosszant, hogy ilyen bajok vannak vele és ezen az sem változtat, hogy a küllemét, a karakterét én is szeretem.
ez az "500 -as" kulcs. ezzel elvileg nincs gond. a puntonal nem is volt egyiknel sem, bar ott az elozo szerias kulcs egy icipicit kulonbozott a regi nem "500 -as" bravoetol (bravoen volt egy mini led pl es valoszinuleg a vezerlo elektronika egy resze is mas).
én a fűtés mizériát nem értem egészen, nemrég taglaltuk, hogy a jobban burkolt motortér miatt jobban melegszik a Bravo.. nekem nincs bajom a fűtésével.
szabi előtt egy hétig egy dízelben ültem több napot, akkor napközben is mínuszok voltak még.. meg is fáztam az ünnepekre, ma sem vagyok még tüftig.. :( (16 km után mozdul meg a motorhőfokmutatója, brrrrhrr)
van ebben vmi, a felszínen evickélő (vagy szimplán nem korrekt) szervízek rendre tönkrementek. igyekszem megválasztani a szerelőmet és hűségesen visszajárni.. ezt ők is preferálják.:) sajna egyre nehezebb egy-egy év után adott helyen, azonos szerelővel találkozni. nekem nagy veszteség a váci spqr (tudom sokan szívtak ott is, én már valszeg jó korszakukban érkezhettem), a szerelőm és a távolság miatt is. most két szervizt olvasok ki a sorokból, a nerot és az érdit. bár itt is olvastam pro-kontra.. :(
ui:
sztem mindem autóhoz kell némi kompromisszum, vagy tolerancia? :) kérdés mekkora és meddig?
forgattak ők egy prius vs. leaf videót. a konklúzió szerint a leaf bőven alúlmarad, és most nem is túloztak a fiúk.. nem kell messzire menni, ki vesz ma 11 milláért egy százhuszonkm hatótávolságú egyetlen budapesti gyorstöltőhellyel támogatott e_cart? :(
szerintem ra kell bizni mindenkire, hogy mibol mit olvas ki es aztan azt hogyan kepes ertelmezni.
szerintem nem csak az a fo problema, hogy garantaltan ra lehet futni valami idegesitobb/komolyabb problemara (mert ami mukodik az majd elromlik, plane ha eleve szar), hanem az itthoni szervizek hozzaallasa, javitasi minosege is sokszor forgatja a tulaj hataban a kest. mondjuk amiota a szerviz reszlegre tamaszkodva probaljak tulelni a valsagot a kereskedesek, szerintem vannak valtozasok.
ha ezeket vki olvassa (pl. népítélet), lehet elbizonytalanodik a vételtől? :( én igyekszem biztos forrásra alapozni, pl. lehetőleg saját (vagy családon belüli) tapasztalat.. a nejem jelen GP-je (és előtte a PII-je) volt a Bravonk előfutára. ez alapján mertem belevágni az újabb talján produktba. remélem nem csak a szerencsén múlik majd.. :)
ui:
Ti nem tudtok aludni, vagy dolgoztok, vagy amerikából írtok? ;)
Nezem a szalagcimet nissan leaf lampatol-lampaig a legnagyobb kiraly, aztan nezem a muszaki adatokat 11.9es gyorsulassal. A cikket mar nem volf kedvem elolvasni.
Szerencsére engem is elkerült a hűtővízfolyásos történet meg a klíma baj (2008. 04. havi és 73000 van benne). Mondjuk rettentő feszült lennék tőle az biztos.
A fűtéstől én se vagyok oda meg vissza, az biztos, 3-4km és elkezd fűteni, de ahhoz hogy rendes meleg legyen kell 10km.Én úgy szoktam trükközni, hogy leveszem 4-5 pöcökre a ventillátort és belsőlevegőkeringetésre teszem, majd amikor már melegem van nyomok egy Auto-t. Így aránylag jó hatásfok érhető el. Csak azt nem értem, hogy ezt a 2001-es B Vectrám nyomkodás nélkül tudta és magától fújt kézre is, nem csak lábra és mindezt negyedekkora zajjal.
Beltéri zajok: Nekem zörgött a csomagtartó műanyag takarója, a vásárlástól kezdve, a szervízben leszarták, így én kipárnáztam azóta az csöndbe van, most a szélvédő tövében az anyósoldali sarokban zörög valami... Idegesít egy kicsit.
Futómű hidegen nyüsszög ropog kattog, melegen elcsendesedik, voltam futóművesnél: semmi. Esős időben fekvőrendőrön olyat csattan elöl valami mitha ki akarna esni, de ezt se találják :(
De a kedvencem: amióta megvan telente zörög a nyelestengelycsapágyam... Nem indításkor, nem az első 10 méteren, hanem amikor már kezd melegedni a kocsi. Naponta 1x, párás időben hosszabban, de így is max 20mp ig. Megmutatni szervizesnek sosem tudtam, így mindíg hülye voltam :) De 4 év alatt magamtól rájöttem, a garanciaidőn túl. (A zörgés azonnal abbamarad, ha üresbe teszem ÉS kinyomom a kuplungot. Ez esetben pedig csak a nyelestengely nem forog)
Mondjuk az összes közül ez idegesít a legjobban
Ja meg egyszer voltam kormányművesnél mert Giovanniék elfelejtettek meghúzni egy csavart... Szakszervíz bronzperselykopást diagnosztizált: felújítás náluk 100-120, új 200ezer és 3 nap. Na nem sok helyen végeznek kormányműfelujítást, az egyik céget megkerestem akik ugyanerre a dologra mondtak egy 55ezres ajánlatot, 1 napos határidőre ki és beszereléssel és futóműállítással. De végül csak a ki és beszerelés+futóműállítást kellett kifizetni (22ezer), mert csak "össze kellett rakni".
az is ugy van ahogy irod, de szerintem nem baj ha neha beszelunk a problemakrol. ez nem azt jelenti mint egyesek ertelmezeseben, hogy "nyilvan utalja a kocsit" (pedig ez akar ertheto is lehetne...), csak igy kerek a tortenet.
ennyi savazas belefer, hidd el. ;) igy maradunk ket labbal a foldon...