A légszűrő tényleg elég macerás, azt nem vállaltam be, így nyilatkozni sem tudom, de a pollenszűrő kárpótol:
Ha benézel a motorborító műanyag fölött, látni fogsz egy kis "ajtót". Oldalán a karokat elforgatod és kiveszed a pollenszűrőt. Ha elég vékony a kezed, a motorburkolatot sem kell levenni.
Érdeklődnék, hogy 2007.10 GS2-nél a légszűtőt hogy lehet cserélni (házilag legkönnyebben)? :)
Amit találtam leírást az nem pontos, vagy én balkezezek el valamit. Nem hiszem el, hogy a fél elejét ehhez is le kell szedni /ablaktörlő elötti burkolat, alatt valami fém lemez még van aminek a végét sem látom... :) /
A pollenszűrő csere is ennyire macerás? még a végén fél nap szabit kell kivennem :D
Ezek a franciák olyanok mintha rejtegetnének valamit....(minden el van dugva) bár nem vagyok rá kíváncsi mit is, főleg úgy nem mint jani 19dci. :(
Esetleg ha tudtok leírást? /kereső nem dobott ki semmit :(
Szerencsés esetek. Persze az sem mindegy, miben megy az ezerötös - én GS flottára látok rá, és ott bizony az amúgy igen sokat és vidéki utakra (tehát sokszor rendesen megnyomva) hajtott motorok gyakorlatilag mindegyikével problémák adódtak 150-200 után. Nagyon úgy tűnik, hogy köznapi használatban valahol ennek környékére van belőve ezek élettartama. Taxinak semmiképpen nem venném...
Ugyanakkor egy Clioban lehet, hogy tényleg kimegy a világból, közel nem erőlködik annyit.
De. A barátom autója már tavasszal elhagyta ezt az értéket és szépen működik most is. A császáros szerelő ismerősöm sem tud 1.5 dci halálról, pedig megfordul nála minden évjáratból pár darab. Most az új mesterekkel küzdenek, hol egy kis váltó, hol egy kis motorcsere.
Igen. A csapágyazása kezdte megadni magát a kompresszor oldalon. Az olaj mellett rájöttünk még egy hibalehetőségre, ami a cseréhez vezetett: a mágnesszelep nem zárta rendesen a vgt-t, ezért előfordulhat hogy a turbó tengelye erősen túlhevült. A Rh árajánlatához képest féláron vettem egy újat, most meg egy felújítás áráért becserélték a régit, egy bontatlan csomagolású újra. Ezt meg majd vagy eladom, vagy szépen megtartom, hiszen eláll.
200.000 km- ig mindenkinek dicsértem a renaultot,akkor még komolyan álmodoztam egy 2.0dci grand-150le ról,És látjátok testvéreim milyen az úr kálváriája!!! 257.000 és feldták a leckét rendesen.
Semmiképpen se hagyd annyiban, mert ha mind a tárcsáról, mind a beszereléséről van számla - akkor érvényesíthető lesz a szavatossági igény. Így ez nem mehet tönkre ennyi idő után - csak akkor, ha vagy nem jól tették fel, vagy hibás volt az alkatrész.
Nem kell félni egyébként adott esetben perrel fenyegetni az érintetteket - a legtöbb esetben ez sajnos szükségszerű, de általában perbe híváskor fel szokták ajánlani a kompenzációt, mert ilyen ügyben pert veszteni könnyen megtöbbszörözheti a számlát...
Én nem rágódnék sokat a helyedben, hoznék némethonból egy hátulról totálos 1.9 bármilyen dci-t, motor ki, motor be, aztán a következő műszaki alkalmával át is iratnám a forgalmiban a motorszámot. Amikor halódott a turbóm én is ezen gondolkoztam, csak nem motor ki-be célzattal. Találtam is 1 éves 43000 km-s autót, de mégsem vettem meg. Egyébként 344000 forint+ hazaszállítás lett volna, de az utatere az teljesen használhatatlan volt. A hazai alkatrészárak mellett lehet hogy meglépem a jövőben ezt a dolgot, aztán felhasználaom ami kell ( vagy elrakom ami jól jöhet - befecsk, szivattyú - ), a többit meg szépen eladogatom.
Megprópáltam,számlát kértek a beszerelésről,de azért elküldik bevizsgáltatni!ismerős az üzletvezető és a szerelőt is ismeri aki felrakta semmi jóval nem bíztat.
Taxisként lehet hogy ismered Zeg-en a volt Centrum taxisokat, egyedül a "nagyembernek" van S-Max, aztán van még három civic sedan ( az egyik hibrid ), egy az enyémmel majdnem egyidős 1.5dci Laguna kombi ( 140000 km feletti futással ), kettő 1.5 dci Fluence, nem panaszkodnak, sőt....
Talán Gabi bácsit is ismered a dísz térről, neki mostanáig egy Sharanja volt, tavaly költött is rá 900000 forintot. Közös unszolásunkra ő is beállt az 1.5 dci-sek táborába, múlt héten ránéztem az összátlagára, akkor 4,3-at mutatott. Nem hiszem hogy a megbízhatóságukkal lenne a gond, inkább a bánásmódon van a hangsúly. Az enyém is kezd újra összeérni, sajnos mostanság kevesebbet tudok menni a Megane-al, turbócsere óta 8000 km van benne, most kezd igazán jó lenni a gép, feltettünk rá egy 1.9 dci mágnesszelepet, hogy ne huzogassa annyira erősen a nullkilóméteres turbót, most került rá vissza a rávaló és hát a két vákumszabályzó közt ég és föld a különbség. Motorikus problémákkal nálunk nem küzd senki 1.5 dci motoroknál.
Az 1.6-os motorban (és csak abban) van egy tárcsa, ami a szelepvezérlés átváltását végzi. Ez az alkatrész úgy néz ki, mint egy öklömnyi fogaskerék, és különböző kenési hiányosságok miatt (ami szerintem egyértelműen visszavezethető a Renault nagyvonalú karbantartási politikájára) hajlamos 80-120e km között elhalálozni.
Utángyártottra nincs esély, csak gyári alkatrész van. Hivatalosan 35 és 40 ezer között van az ára, plusz a cseréhez a fél autót szét kell szedni. A javítást nem érdemes sokat halogatni, mert egy idő után előfordulhat, hogy az autót be sem lehet majd indítani.
Annyi szerencse lehet a dologban, hogy a csere műveletsora megegyezik a vezérléscsere műveletsorával, így ha elvégzed a vezérléscserét egy füst alatt, annak a munkaköltsége "ingyen" lesz.
Ha most voltál nagyszervizen, és már megcsinálták a vezérléscserét, akkor rácsesztél. (Mint én...)
Mindenkinek van olyan kocsi, ami bár még tetszene is, de igazából félne megvenni a vélt vagy valós előitéletei okán. Nekem például kimondottan tetszik az új Ford Galaxy, de azért nem merném megvenni, meg már majdnem nagy is volna, de azért ha mellém parkol valahol, azért csak körbejárom.
Aztán ha esetleg mégiscsak rá szánnám magam, lehet kellemesen csalódnék, de az is lehet hogy a pokolba kívánnám.
Meg kéne próbálnod valami 2 hengeres (netán 2 ütemű) léghűtéses mocit beleapplikálni.. :-) Konkrétan Trabi vagy kisfityó motorra gondolok. Nincs vezérműszíj, nincs PK szíj, nincs turbo! :-) Egy 10 gangos rövidváltóval akár 60-at is menne a boci, ha jól belendül.. úgy 2 perc alatt :-))
Egyébként az az ékszítárcsa milyen gyártmány? Azért az sztem nem úgy van, hogy csak úgy elolvad. Én tuti utána járnék ki a felelős!