Sziasztok.Scarabeo 100 4T(2002) motorombaa hátsó teleszkóp megadta magát,estleg ha valakinek volna kifogástalan állapotban?!Az 50 es Scarabeo hátsó teló nem jó ehez?
Hm ez nem biztos h benzin gond. Ez bizony gyujtas hibba is lehet. De igy latatlanba megmondani lehetetlen mi lehet a gond. Benzinpumpat ellenorizni ellenorizni h minden cso a helyen van . En ezt tudom mondani ez olyan hibba amit latni kell csak akkor mondhato meg mi a gond.
Az is imbuszkulcs kell csak olyan aminek a kozepen van egy lyuk. Venni kell egy olcso keszletett abban van 50 fele. Bemesz egy barkacsaruhazba kapcs olcson. Miutan kicsavartad kicserelheted sima imbusz csavara nem kell vissza tenni. A rugo erore tenyleg jo a merleges megoldas de az csak a vegalas erot mutatja. Vegul is abbol is lehet tudni dolgokat az teny.
Köszönöm a kitartó válaszokat, amiben még az sem akadályoz meg, hogy a legutóbbi alkalommal elfelejtettem a Scara típusát megadni .-)
Mérlegen összenyomtam a kontrasztrugót és amikor koppant, akkor ránéztem a display-re, ami 27,1 kg-ot mutatott. Az egyik forgalmazó útmutatása alapján jártam el, majd belinkelem.
Nyilván ez egy sufnituningos módszer, no dehát ez áll rendelkezésemre.
Közeben kicsit Forest Gump-osan ha már leszedtem ezt, akkor azt is leszedem és jelenleg itt tartok. (A szerzon közepén.)
Egyébként nagyon logikusan van összepakolva a szerkentyű, a tankot is seperc alatt le lehet dobni, ....stb.
De megakadtam. A karbit tisztítás céljából leszedtem és nézem, hogy a szívócsonk a tövénél erősen megrepedt. Ez gondolkozás nélkül csere. Igen ám, de milyen kulcs kell ehhez a két 5-ös imbuszon kívül? A csavar közepén van valami csapféle. Ez valami gyári biztonsági csavar?
Hogy hívják azt a szerszámot amivel le tudom szedni?
Mindket marka jo. Van h az rms nem gyart hanem csak ujra csomagol van h gyari alkatreszt. Egyebkent tavolkelet gyarto. H melyik rugo nem tuning inkabb kerdezd azt ahol veszed. Ja es nem kilora adjak meg az eroseget. Szoval a szobaimerlegen lemeres sokat nem er. A rugokaraktert nrm ez hatarozza meg h h a legjobban osszenyomt alapotott hany kg-nal eri el.
A variatoron ne cserelj csuszkat meg ilyeneket ha ott hullamos ahol a szij fut. Vegyel egy komplett elso variot kulso tarcsavar. Szijbol valami markasabbat vegyel dayco meg ilyenek. Nonem vagy soha nem halotatt ne vegyel. A kuplungot igy nem tudo. Megmondani h jo e latszik a femhez kepest mennyit kopot. Ha nagyon egy sikban van csere. A fogaslerek holtjatekal ne foglalkoz nincsen ertelme. Rugobol gyari erosegut kel venni nem kell itt pluszosat venni.
Nem bírtam tovább és ma szétszedtem a hajtást a Minarelli blokkos Scarámban.
Ahogy korábban írtam, csak bömbőltetve lehetet vele megindulni, igaz akkor kilőtt mint a golyó.
Azt szeretném ha normálisan viszonylag alacsony fordulaton megindulna, fene bánja, ha ez a gyorsulás rovására megy.
Szóval a vártnak megfelelően a következő látvány fogadott:
csúszkák szétkopva (csere)
görgők szögletesek,(csere)
külső ékszíjtárcsán látszik, hol működött legtöbbet (középtájon) (tárcsa csere)
ékszíj kivállasodva, meggyötörve. (ékszíj kuka)
Aztán a kuplung: nagyrugó fehér, kisrugók pirosak. Olasz fiú egy kicsit felkeményítette. A harang belseje kissé cérnás, de nem vállas.
Maradhat, vagy új állja a helyét? A pofákat nem rakom vissza mert azok kaptak rendesen. Vagy mondjátok ha nincs igazam. menyi a minimális ferrodo vastagság? Az átmérő 107, gondolom ez maradhat. láttam van 105-ös, 107-es. Ez megint csak tuningolás kérdése, vagy különböző méretekkel szerelték a gyárban?
Tudja-e valaki, hogy a véghajtásnál mennyi lehet a foghézagból adódó holtjáték? Nyilván ezt agy nehezen lehet meghatározni, talán látni kellene, de ha megmozgatom akkor kb. 1-2 fokot mozog és egy nagyon picit kopok, tengely nem lók, kerék nem lóg...
Főtengelyen semmi aggasztót nem látok. Mit érdemes még ilyenkor ellenőrizni, hogy tényleg ne kelljen egy darabig hozzányúlni?
Illetve hogyan tovább alkatrész ügyben? Gyári állapotúra szeretném állítani, mit javasoltok hozzá. (márka, forrás, ...stb)
Rengetek tudásanyag van a neten, de ez egyben össze is zavarja az ember fiát :-)
A kerék és a meghajtó között csak egy vékony filc van, azt megitattam kevés olajjal nem az ad hangot. Maga a meghajtó állórészéhez ér hozzá néha a forgórész, az hallat magáról. Miért nem tudom mert gyári, nem feszül, nem szorul.
Hat agyon zsirozni nem kellet volna csak finoman. De en nem hiszem el h nincsen valami szimering feleseg a kerek egy km orameghajto kozt. Mert majd minden motornal van legalabb egy gumigyuru. Nincsen azzal gond h csak egyim oldalt va rugo es a masik a csillapitas. Sok motoron csak egy rugo van. Az h nincsen osszeepitve a rugoval az lenyegtelen. Lenyeg h legyen mert csillapitas nelkul eletveszelyes motorozni. Mert elpattog a kerek az utrol. Es bizon kerek erot csak akkor lehet atvinni ha erintkezik a talajal. Ha elpattog akkor bizony bajok vannak.
Igy a szivatora gyanakodnek a tobbit is meg kell nezni mert bizony azok is tudnak idoszakos hibat produkalni. Pontos diagnozint seha ne varj egy forumtol. En ha latom a motort altalaban 10 perc alatt mondok egy kronkret hibbat meg. Ambar volt h tobb ido volt. kerdes miben kell a hibat megmondani ey mennyire lehet a dolgokhoz hozza ferni.
Telenyomtam zsírral, most nem csikorog (spirálos). Ellenben első út után tiszta kula a felni. Ha lemosom ne szórja tele, akkor meg megint majd csikorog :-( . Tiszta dráma.
Ha gyári állapotában bírja a teló, csillapítás nélkül még jobban kellene. Hisz most neked akkor nincs ami a tengely másik végét próbálja megállítani a mozgásban. De fentertom, hülye megoldás. Miért nem lehet egy normál iker-teleszkóp?
Hidegen a szivato mrgemeli az alapjaratott. Aztan mikor lezar akkor meg vissza esik a fordulat. Ebben semmi ordongoseg nincsen. ez mondhatni igy termeszetes. Nem mindegy am h irod le a jelenseget mert a masik hozzaszolasnal ugy lehetet erteni h minden inditasnal meg h mindig csinalja vagy h melegen is idonkrnt elo jon. Mert egyaltalan nem mindegy mikor csinalja. Fogalmaz legkozelebb pontosabban h csak hideg motornal csinalja aztan megszunik. Mert arra azt mondtam volna ezzel semmi baj olyannak kell lennie.