Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Az a kép szerintem is lehet Ferencváros, nekem a felsővezeték hiányzik, de lehet a kép a korai huszas évekbeli is.
Az előtérben látható híd a Mester-utca fölöti, úgy látszik, akkor még acélhíd volt, mára beton. Egyik likjában ment a vágány a Marhavásártér felé, ami a mai Praktiker íves, üveges, nem bejáratos homlokzata előtt volt, illetve kicsit lejjebb, a Ferenc körút irányába, néhány vágány. Azoktól a Duna felé volt a felvételi épülete.
Nem túl rég a fénykép előterében lévő híd mellett volt egy másik híd, a villamosé, mert volt egy lejtős pályája a vasúti sinekkel párhuzamosan, amin a Róbert Károly krt. és a Gubacsi út között jártak a villamosok, egész Erzsébetig.
A Marhavásártérre nem a Fc - Kelenföld vágányok mellől ment vágány, hanem ezek alatt, valahonnan Gubacsi út rendezőpályaudvarról, a Külső Mester utca mellett. A Dunapart teherpályaudvarra pedig a kelebiai vonal mellől fordult le jobbra. Emellett Dunapartról ment vágány Soroksár állomásra is.
Ha az a kép Fc, akkor a végpont felőli tornyot áttették a vágány másik oldalára... Onnan bontották el az új Fc biztber kiépülésekor. Nem hallottam ilyen áthelyezést máshol. De megtehették, mert a kezdőpont felé a torony az áthelyezettel szemben lévő oldalon volt, mondern formájú épület, nem a klasszikus MÁV klinkertéglás.
Ezt cáfolom, de könnyen utána járhatsz, bár valóban frissült szeptember óta, mert akkor még nem volt rajta a megyeri híd, de pl. kistarcsánál, pécelnél elégé hiányos még az m0-kelet, sőt a már 1 éve álló szomszéd ház (ami mellett lakom) még megkezdve sincs rajta, ellenben a megyeri híd komplett...tehát bizonyos részek relatíve frissek, bizonyos részek nem. Szeptemberben a mi 2 éve pült házunk sem volt rajta, és a Pap László aréna is csak épült az akkori térképen, tehát az 2003-4-es lehetett...Most már az is készen van.
Budapest-Dunaparta volt világkiálíltás területe miatt szünt meg, helyén ma irodaházak színház és művészeti palota van. Marha vásértelep helyén ma a Praktiker áruház lánc egyik áruháza található, Sertés vásártelep helye ma üresen áll. Miután felszámolták a volt teher pályaudvart dunapartot, a lejáró vágányát BKV Hév összekötő vágányként használták, majd egy idő után az összekötő hidat elbontották, így a Csepelre vezető út felett egy híddal kevesebb lett. Ez után már csak csonkaként használták a vágányt, és hosszú ideig egészen az OBI áruházig ki lehetett rajta menni. Dunapart megszűnése után sokáig a volt bekötő vágányán ott maradt a vágányzáró sorompó. A vágányzáró sorompó sokáig üzemelt, még egyszer egy tolatás következtében nekimentek,. E művelet után azonban ezt már nem állították helyre. Ha átmegyünk a könyves kálmán körúton és rátérünk a külső Mester utcára, láthatjuk a felüljáró híd előtt egy hídhely látható, és valószínűleg ez a híd látszik a kép bal szélén.
Nos a teherpáylaudvar nevét viseli a mai csona vágány mert az állomás neve Budapest- Dunapart volt!Nem feltétlenűl megy a képen a vonat Kelebia felé, mert a mai praktiker helyén ne feledkezzünk meg róla ált az egykori Marha vásártelep és a szélső vágány akár oda is vezethet. Ugyancsak Fradiból lehetett eljutni Budapest-Dunapartra is, és számtalan más kiszolgáló helyre is pl Sertés vásártelepre is!
Ránézésre ez a vonat nem Kelenföld, hanem a kelebiai vonal felé tart, és ha tényleg így van, akkor magyarázat a három vágányra a következő: a mai 150-es vonal jobb vágánya mellett van egy rövid csonka, ezt Dunaparti csonkának hívják. Régen ez a vágány vezetett le egy rendezőre. (az egykori állomás neve most nem ugrik be) Aztán ott megszűnt az elegyrendezés, így a vágány is feleslegessé vált, csonkaként viszont megmaradt.
Akkor ez megválaszolatlan maradt. Más.A távolban kb. 3-4 emeletes épületek látszanak.Keleti rendező kijáró vágányai mellett ma is állnak valamikori mini vasutas lakótelep házai.Akkor viszont lehet Fc.Vajon az általam említett ltp mikor épülhetett?
Próbálom magam elé képzelni, de nem nagyon megy. Biztosan a megnevezett helyen (Fc., a Mester utcai hidak közelében) készült a kép? Gondjaim: A képen nem látszik a felső vezeték, tehát - ha Fc - akkor a 30-as évek legelején, vagy még az előtt készülhetett a kép. A felvétel készítés magassága lehett vagy 5-6 m a sín korona felett. Vajon min állhatott a fotós? (Állványostól esetleg?) Épület azon a helyen nem fért volna el, olyan "híd" pedig, amin a kijárati jelzőket helyezték volna el, nem valószínű, hogy ott állt, mert a különálló kjárati jelző látható a képen. A távoli háttér is nagyon üresnek tűnik. De hát ha biztos a helyszín, akkor...