Lehetett volna ezt normálisan is kezelni, illetve kommunikálni, hogyha a pihenő megszüntetése volt a cél. A Volánbusz 10 -nél több éve nem tart pihenőt az alvállalkozós járatain, de már előtte sem tartott, miota autópályán járnak oda-vissza. Mégsem kerültek a tv-be miatta. A céllal személy szerint egyet ertettem, a kivitelezés az félre érthető....
Az internetes menetrendben a Zalaegerszeg Szeged és a Pécs Zalaegerszeg járatnak is van olyan köztes megállója, ilyen például Nagykanizsa is ahol van várakozási idő, vagy Kaposvár ahol van arra lehetőség hogy elvégezze az utas a dolgát. Vagy ha nem igaz akkor jöhet a következő fórum ahol panaszt lehet tenni a menetrendi félrevezetés miatt?!
Félre érted a dolgokat. Az utasnak joga van megszakítani az utazását, azt viszont senki nem állította hogy a gépkocsivezető mindezt az autópálya szélén kell megtegye, erre lenne utasítva. Azt se állította senki, hogy az uatst erre kényszerítené bárki. Az utas - annak tudatában, hogy a busz nem fog rá várni - választhat, utazik tovább, vagy az első autópálya pihenőnél megszakítja az utazását. Harmadik opció nincs. Ezeknek a szabályoknak a betartására van utasítva a gépkocsivezető. Az utazásnak vannak feltételei, ezeket a jegyvásárlással elfogadod.
Egyébként pl több megállóhellyel rendelkező de nagyjából ugyanilyen menetidővel rendelkező Zeg-Pécs járatokon hol van pihenő? A Zeg-Pécs-Szeged járaton félúton Pécsen le lehet szállni, de az egy majdnem 7 órás út féltávja. 3-3,5 óra után szállhatsz le. Csak a Zeg-Bp vonalon szoktatták hozzá az utasokat ehhez a marhasághoz.
Igen 40-50 utas nem... De átlagosan amennyire látom a 25 30 ember leszáll elvégezni a dolgát. Amint pedig olvasható az Önök utasításában el is várják hogy a gépkocsivezető ezt megtegye. Úgy érzem, a problémával nem vagyok egyedül, biztosan sok utastárs gondolja így, és megfogadom a tanácsot, keresek egy felsőbb fórumot és ügyben és utánajárok, hogy mégis, hogy gondolja a Vezetőségük, hogy egy utast ott lehet hagyni az autópálya mellett a csomagjaival csak úgy.
Ahogy számolgatom, saccolgatom, a Zala Volán éves, helyközi, személyszállítási tevékenységének (kb.18 millió utas) taán, kb. 1,44%-a, évi kb. 260.000 fő, utazik Zalaegerszeg - Budapest vagy Budapest Zalaegerszeg viszonylaton.
Ok.
Itt a hozzászólások hány %-a szól erről az egy viszonylatról?
Látom, csak annyi maradt meg, hogy 10 éve nem. De azelőtt sok éven keresztül évi 40-45 utam volt oda vissza, szóval van rálátásom a témára. Tapasztalatom szerint az utasok többsége nem szerette a felesleges álldogálást a parkolóban, le sem szálltak a buszról. Szélsőséges időjárási viszonyok közt (tél, eső vagy nyári 40 fok) az arány még magasabb volt, aki már indult volna tovább.
Teljesen igazad van, egy dologhoz fűznék kommentet. Nincs mindegyik buszon WC, de ha van is, az le van zárva, hivatalosan azért, mert a járat megrendelője nem használható WC-vel rendelkező járművet rendelt meg a szolgáltatás elvégzéséhez.
A buszon lévő WC üzemeltetése ugye nincs ingyen, azért nem fizet senki, ezért az nem használható.
Én például sokszor hajnalban egy órát buszozom, hogy elérjem az 5 20-as Zalaegerszeg Budapesti járatot, amit ugye a menetrend miatt épphogy elér a másik busz.
4 órakor felszállok a buszra és 8 30 kor érek a végállomásra ahol el tudom végezni a dolgom, máris nem 2:50 órás utakról beszélünk hanem majdnem a duplájáról.
-----------------
Ez bizony valóban 4 és fél óra.
Megoldás :
Ne az 5,20-as buszt érje el, hanem az 5,27-es vonatot.
Göcsej .
Azzal ugyanúgy 8,29-re van Budapesten mint a busszal.
Cserébe az utazási ideje 66%-án rendelkezésére állnak a mosdók.
Mondja mindezt ezt arrogáns hangnemben egy olyan ember, aki állítása szerint 10 éve nem utazott busszal. Ha jó a meglátásom Ön bennfentes a dolgokban, és úgy gondolom az társaságuk az olyan emberek igényeit elégíti ki, akik nem utaznak busszal akkor elég érdekes a gondolkodásmódjuk. Vagy talán Önnek is köszönhető mindez? A fél óránkénti pihenő túlzás, de mi van akkor, ha valaki átszálló? Én például sokszor hajnalban egy órát buszozom, hogy elérjem az 5 20-as Zalaegerszeg Budapesti járatot, amit ugye a menetrend miatt épphogy elér a másik busz. És ezzel úgy hiszem elég sokan vannak így. 4 órakor felszállok a buszra és 8 30 kor érek a végállomásra ahol el tudom végezni a dolgom, máris nem 2:50 órás utakról beszélünk hanem majdnem a duplájáról és akkor még nem számoltuk az esetleges késést. Szerintem az utastársaim ezen érv alapján jogosnak találja a pihenőt. Figyelembe kellene venniük, hogy például nem csak Balatonszentgyörgyi utasok vannak, akik csak alig több mint 2 órát ülnek a buszon.
A problémát én a kommunikáció hiányában látom, természetesen ha valóban nem volt rola tájékoztatás, hogy mostantól kezdve nem lesz pihenő.
Hátrányos megkülönböztetés, diszkrimináció - ha nincs tartva pihenő... Akinek olyan betegsége van, hogy félóránként egészségügyi szünete kell tartania, akkor o is reklamalhat,hogy a busz csak másfél óránként tart pihenőt? És ot hátrányos megkülönböztetés éri? Vagy, hosszabb buszos kirándulás esetén 4-4,5 óránként tatanak pihenőt ami egybeesik a sofőr kötelező pihenoidejevel. Ott is fel lennel háborodva, hogynem álltok meg 1.5 óránként? Szerintem belátható, hogy 2:50 menetidő az nem az. Ahol nélkülözhetetlen a pihenő.
"Szerintem egyébként utasbiztonsági kérdéseket is felvet, hogy 2-3 busznyi ember (de akár csak 1 is) kóvályog ott az autópálya pihenőben/benzinkúton, pl téli időszakban a sötétben, miközben kamionok, tankoló autók jönnek-mennek."
Örüljön hogy Önnek sikerült kibírni... 10 éve nem utazik busszal, de kiváncsi lennék mit csinálna ön járna pórul És amúgy akkor az ÉNYKK azon kijelentése, hogy ha valaki mégsem bírja ki akkor azt a gépkocsivezető tegye ki a csomagjaival együtt a pihenőben és közölje vele hogy nem tudja megvárni és ott kell hagynia mennyire szolgálja az utasbiztonságot?????????????????? Amennyire tudom van olyan járat amit nem tempo 100 az busz végez... azokkal mi van?
Ezek az emberek általában vonattal utaznak, mert tudják, hogy a busznál korlátozottak ezek a lehetőségek. Akinek meg a gyors eljutás a fontos, az meg utazik busszal. Így volt ez régebben is és így van ez most is. Akinek ilyen egészségügyi gondjai vannak, kétlem, hogy kisegíti az utazási idő 2/3-adánál megtartott pihenő, ami előtt vagy után még 2 óra megállás nélküli utazás van. A vonaton pedig bármikor ott van a lehetőség, hogy felálljon, sétáljon, vagy WC-re menjen.
Kihúztam a 4,5 órás utakat is. A világon a legidegesítőbb dolog volt, hogy amikor már csak 50 perc lett volna hátra az útból, akkor jött egy 10 percesre meghirdetett pihenő, mire visszakóválygott mindenki, addigra elment 15-20 perc. De ez csak az én személyes véleményem.
Pihenők pedig eddig sem votlak minden járaton. Az ÉNYKK által közlekedtetett járatokon általában voltak, de miután a Tempo-100-asítva lettek a menetidők, már ott sem mindig. A sofőrön múlott, hogy volt-e kedve megállni. A volánbusz a kezdetek óta a legritkább esetben tartott pihenőt. Belátható, hogy ezt le kellett szabályozni valahogy.
Szerintem egyébként utasbiztonsági kérdéseket is felvet, hogy 2-3 busznyi ember (de akár csak 1 is) kóvályog ott az autópálya pihenőben/benzinkúton, pl téli időszakban a sötétben, miközben kamionok, tankoló autók jönnek-mennek. Ha te a saját autóddal mész, és megállsz a pihenőben, az rendben, azt csinálsz amit akarsz, magadért vagy felelős. De a menetrendszerintit járaton a sofőr a teljes út alatt felelősséggeé tartozik azért, hogy te épségben odaérj az úticélodhoz, ameddig jegyet váltottál. Így pedig teljesen érthető, hogy minden olyan lehetőséget ki fog zárni a volán, ahol téged baleset érhet.
"Amúgy nagyon utasbarát kezdeményezés, hogy betegek vagy gyermekes családok ne utazzanak mert épp nem bírják ki WC nélkül. " Vonaton adottak a lehetőségek. Azt pedig beláthatod - ha gyakran utazol -, hogy az 5 perces pihenő a legritkább esetben 5 perc.
Attól hogy te kibírod, sokan nem. De te ezek szerint a 4 órás Budapest-Lenti járatot is kihúznád szünet nélkül, aminek ráadásul 2 helyen is vannak csatlakozásai, amik bevárják. A forgalmi helyzetről meg nem tehet a sofőr, ha ez miatt megkésik a fővárosból kiindulva, vagy az M7-esen nyáron araszolva tud csak haladni. 5 perc pihenő meg nem a világ vége, ennyi simán bele kelljen,hogy férjen.
Késtem le csatlakozást már én is, még akkor is ha nem volt pihenő... ahogy tapasztaltam sokszor egy mindennapi forgalmi helyzet vagy napszakhoz köthető forgalom is késést okoz, szerintem nem ez a megoldás. A kívülállóként is abszurdnak vélt, meghirdetett NULLA perces "csatlakozások" , amik szerintem inkább csak menetrendi egybeeséseket kellene átgondolni, hogy ne tévesszék meg az utast... Amúgy nagyon utasbarát kezdeményezés, hogy betegek vagy gyermekes családok ne utazzanak mert épp nem bírják ki WC nélkül. Ezt kisarkallva már hátrányos megkülönböztetés, hiszen akkor csak az utazzon aki teljesen egészségesés kibir 3 órát, nemde?
Legalább annyian utálják a megtartott pihenőt, mint ahányan meg kedvelték. Részemről üdvözölendő dolog (lenne, ha utaznék rendszeresen, de már 10 éve nem teszem) a pihenők megszüntetése. Én nem gondolnám, hogy emiatt bárki is el fog pártolni. Aki nem bír ki 3 órás utat cigi, WC nélkül menjen vonattal, zötykölődjön 4 órán keresztül.
Én már 10 éve nem buszozom, de kifejezetten utálatos dolog volt, hogy a pihenő miatt késtem le folyamatosan a csatlakozást Egerszegen. Az nem működik rendszeresen, hogy betelefonálsz a forgalmi irodába, hogy várjon meg a helyközi busz.
És igen, a pihenők miatt is rendszeresen késések voltak, egyes sofőrök esetén, mert elkávézták az időt volt, hogy 20 percig is. Szóval ennek a dolognak a leszabályozását már régesrég meg kellett volna tenni. 5 perc pihenő gyakorlatilag nem kivitelezhető.
Hát igen... Biztató, hogy nem találtam süket fülekre Nem igazán értem, hogy milyen késéssel volt probléma. Szerintem, ha valaki utazik, főleg ilyen távolságokon nem fogja percre pontosan kiszámolni az érkezést, hiszen útközben bármi közbejöhet, egy épeszű ember azt belekalkulálja. Sokszor utazom átszállással de eddig soha nem volt probléma a késéssel ott sem, pedig interneten szoktam tájékozódni a buszokról. Volt ugyan hogy 0 perces átszállással hozta a hazafele tartó csatlakozást (hozzáteszem nem értem, hogy azt hogy lehet kivitelezni, hiszen akár egy lámpás kereszteződés is perceket jelenthet), de olyankor vagy a sofőrt vagy az információt kértem meg, hogy amennyiben van rá lehetőség biztosítsák az átszállást. Soha nem volt gond, bár volt hogy az interneten a menetrendben gyönyörűen hozta az említett 0 perces csatlakozás, és mikor betelefonáltam hogyha lehet várjon meg a busz, mert az interneten írja, hogy van csatlakozás, közölték, segítenek bár hivatalosan nincs biztosítva az átszállás hiába indul úgy a másik busz, hogy pont elérem. A menetidőkkel nem igazán vagyok tisztában, de én is és biztos még sokan úgy gondolják, hogy az az említett 5 perc nem okozna akkora késést. Lehet hogy sokkal több utas lenne. Van ismerősöm aki kisgyermekkel pont azért nem utazik mert nem biztos, hogy kibirja a gyerkőc a hosszú utat Wc használat nélkül.Sokszor még egy felnőttnek is nehézkes nemhogy egy 4 éves kisgyereknek.