"völgyhíd fogyatékossága, amit kivezettek mindkét irányba, mert erősek a kaptatók"
Úgy értsem, h meredek? Mert nekem a meredek kb a Vértes, M7-esen meg Martonvásár környéke, de semmiképp sem Köröshegy:)
"Mással nem tudom magyarázni, hogy mindkét irányban miért a viadukt "után" van még sebességkorlátozás."
Hát pedig szerintem a kanyargósság az oka. Hasonlót lehet látni a horvát A4-en a határ közelében, máshol én még ilyet nem láttam, az Alpokba se:D A recept u.az, mint itt: alacsony ÁNF, kevesebb pénz, kevesebb földmunka, kanyar, seb. korl.
Hát lehet, mivel Te a másodlagos költségekre fittyet hánysz, pedig azok is vannak a világon...
"Az egyik, hogy olyanra csinálod, hogy két év múlva feltöredezik az aszfalt."
Most ezt mire érted? Ha 100 mrd-ból megcsinálsz 30 km-nyi pályát, tehát 3,3 mrd-ot költesz rá km-enként, akkor az elég spíler minőségű már, még akkor is ha hegyvidéken építesz. Ha 100 mrd-ot 100 km-nyi 2x1 sávos útra költesz, akkor km-enként 1 milliárd. Ennyi pénzből nagyon retek utat építesz hegyek között. Az Alföldön talán kihozható, ha messze elkerülőd a belvizes helyeket. De azt meg nehéz megoldani arrafelé...
"lesznek benne szűk ívek, és csak 100-zal lesz járható, mert nem költünk egy vagyont völgyhidakra"
Igen, csak cserébe csökken az áteresztőképesség, ami viszont pénzbe kerül...Ergo azt a pénzt Te kifizeted, amennyivel többe kerülne kanyar nélküli kivitel, csak nem az útba fizeted, hanem pl kopási költségbe és mondjuk 30 év alatt.
"Vagy csak félpályát építünk, ahol sok az alagút-viadukt, emiatt nyilván nehezebben lehet haladni, előzési tilalom stb"
És a fél alagutadban meg több 10 ember hal meg mire rájössz, h ezek a barmok képtelenek megérteni, h alagútban óvatosabban kéne menni, mert szembe is 100-120 jön a másik (hiába a 80-as tábla). Így hetente le kell zárni fél napra, tehát van 1 megbízhatatlan fél autópályád....Emellett hőbörögnek a környékbeliek is, hiszen a munkaerő emiatt csak nem akar jönni. Láttunk már ilyen autópályát? Láttunk: régi M5.
"A King Long nem azért olcsó, mert kevesebbet kínál, hanem azért, mert 6 év alatt szétesik. "
A Merdzso ellenben bír mondjuk 18 évet. Tehát, akkor csak kevesebbet kínál, nemde? Ja, h 1,5x drágább? Hosszútávon azért mégiscsak megérné, mert hányadik KL-ra dobod ki a 40 millát, mire beérted a Merdzsot?
Abszolút nem ugyanarról beszélünk. Az egyik, hogy olyanra csinálod, hogy két év múlva feltöredezik az aszfalt. Én nem erről beszélek, hanem arról, hogy pl. olcsóbban építünk, ezért lesznek benne szűk ívek, és csak 100-zal lesz járható, mert nem költünk egy vagyont völgyhidakra. Vagy csak félpályát építünk, ahol sok az alagút-viadukt, emiatt nyilván nehezebben lehet haladni, előzési tilalom stb. Ezáltal az új út értéke kisebb lesz, viszont a fennmaradó forrásból nagyobb hosszban lehet megépíteni. Vagy, másképp nézve: csak így lesz elég rá a pénzed, hogy megépítsd. A King Long nem azért olcsó, mert kevesebbet kínál, hanem azért, mert 6 év alatt szétesik.
Na látod, ezért nem értünk egyet soha műszaki dolgokban:) Amég Te megépíted a 100 km-nyi utadat és utána pezsgőzöl, h mennyivel ügyesebb vagy, mint én, aki csak 30 km-nyit építettem, addig én csak mosolygok ezen, mert én tudom, h nekem csak 30 km van, de legalább ahhoz 30 évig nem kell nyúlni, ellenben a Te megoldásodra a következő 30 évben még 100-at kell szórni;)
Talán ebből jobban megérted, amit mondani szeretnék ezzel: Mit vennél? 40 milláért KL-t vagy 60-ért Merdzsot? (Az egyszerűség kedvéért más opció most ne legyen.)
Én baromságnak tartom az M31-et: ha megépült volna az M0 nyugat (ami előbb-utóbb csak megépül), akkor a forgalom eloszlik 2 felé az M1 és M3 között, így az M31 szerepe visszaesik. Ha már most lenne M0NY, akkor nyilván szóba se kerülne az M31.
Így, h nincs M0NY természetesen lesz rajta forgalom, nem is kevés...
Nem kell egyetérteni. Csak szerintem, ha már 100 mrd-kat költünk vmire, akkor az mérnökileg működő képes és értelmes is legyen. Nálam ezt jelenti a "tökéletes".
"megy mindenféle dűlőutakon, meg településeken keresztül úgy, hogy nem is a belváros adja a szűk keresztmetszetet, tehát lehetne a helyzeten segíteni."
Az a sok autó hova tart többnyire Pest megyében? Bp-re! Márpedig Bp-en helyzetén pont, h ront, ha javítjuk a Bp irányú közúti kapcsolatok úgy, h közben a közösségi közlekedés romokban hever!
"Nem biztos, hogy teljes autópálya kiépítésben, de mondjuk úgy, mint az M4 meglévő része."
Előbb építenék S-bahn a Ceglédire, semhogy M4-et. Persze most pályára értem az M4-et :D
"Mondjuk az M60 kritikus szakaszának félpályás megépítéséből már önmagában komoly forrás felszabadult volna."
Ezzel egyet tudok érteni. Annyiban nem, h én nem M4-et, hanem az előbb említett S-bahnba öltem volna a lovét...
Van ilyen hatása, de azért túl van parázva. Ez vica-verza: azért is lemehet az akármilyen ipari létesítmény, mert olcsóbb a lenti munkaerő. A szakértelem nem hiszem, h rosszabb ott, mint Pesten.
M10: lásd előző hsz. Az M4-el szintén emiatt óvatosan bánnék....
10: na az az út, ahova nagyon nem volna szabad elkerülőt építeni. Szerintem ott szigorúan csak és kizárólag a vasutat volna szabad fejleszteni (első körben). Az elkerülő csak meghozza a kedvet arra, h aki eddig vonatozott az kocsival jöjjön Pestre, mondván most már nincs dugó...
2: hasonló a véleményem, mint a 10-esről, csak enyhébb verzióban, mivel trainzit főútvonal is egyben, így előbb-utóbb szükség lesz a pályára. De úgy gondolom, h ezzel még várnék, mert van fontosabb...
4: szerintem rengeteget javult, mióta vannak elkerülők, és több 2x2 sáv. Mondjuk hülyeségnek tartom, h így épül: én eleve pályaszakaszokat építettem volna. A 4-esen szerintem van akkora forgalom, ami pályát igényel.
85-86: az is igen forgalmas, tény. De én inkább autóútban gondolkodnék, bár hozzáteszem: nagyon régen jártam arra, így nem ismerem a jelenlegi állapotokat!
M8: szerintem hülyeség volt megépíteni a hidat, ennek így 0 értelme van. M7-M5 szerintem kevés: minimum az M1-ig kéne vinni, h M0-ról le tudjon szedni, illetve Bp-en is könnyítene. A félpályában egyetértünk;)
"Az M7-en legalább a nyári időszakban, hetente egyszer indokolt a 4 sáv."
Én most kifejezetten az alsó, nagykanizsai szakaszra értettem. Tavaly nyáron mentem rajta, épp reggeli csúcsban érkeztünk Nagykanizsa térségébe pénteki napon (ugye nyáron kamionstop van, így péntek erős kamion terén). Ehhez képest csukott szemmel is lehetett volna menni, olyan csekély volt a forgalom. Nyilván 1 mérés nem mérés, de nekem ennyi tapasztalatom van...
Az M6 legalább olyan városok irányába megy, ami forgalmat generálhat: Pécs, Szekszárd, Baja, Mohács, Szigetvár, Barcs, hogy csak direkt a déli városokat említsem. Az M7 szerintem kevesebb várost fűz fel, igaz, viszont ott van 1 határátkelő. Összességében erősebb a tranzit az M7-en, mint M6-on, de messze van szerintem a többi pályától még így is (pl: M5 vagy M3).
Ezzel nem azt akarom mondani, h az M6 fontosabb, mindössze annyit, h nekem tapasztalatim alapján ennyi jött le!
Ok! :) Valóban elképzelhetőnek tartom, hogy az M6-60-on nagyobb lesz, mint az említetteken. Simán, bár talán a Újváros-Szekszárd nem lesz annyira telített. A bajom nekem főleg az, hogy vannak forgalmas, veszélyes szakaszok, amik valamiért elhanyagoltak. Az M0 10-11 közt elképesztően égető, bár kéne a nyugati(sátántól való)szektor is , akárcsak az M10, amit nevezzünk mondjuk Pilisborosjenői/Vörösvári elkerülőnek(ez lenne a minimum, amit meg kéne csinálni)...a vacak M2-es Vác elejéig 2x2-re befejezni, és az M4 (akár fizetős verzióban is)minimum Ceglédig végig 2x2, bár igazi Szolnokig lenne, az északi elkerülővel. A folyamatban lévő M31, M43, és M0D szélesítések, átkötéseket nem említem, mert ügye épülő félben vannak, remélem be is fejezik őket...
Az M31 nagyon is kell, már várom, hogy kész legyen, mert innen Monor felől a 4-esről nekem tökéletes lesz az M3-as felé Miskolcnak. Viszont az M0K is kell, akár az M2, akár Szentedre felé megyek. Tehát rossz az érved, mert az M31 nem az M0K elkerülő, hanem az M3 bevezetőjének ketté osztása helyesebben.
Ha jól tudom, akkor a sötétzöld aglósok bulizták ki maguknak az M31-s autópályát, mert ha már kiköltöztek vidékre, akkor ott ne legyen olyan büdös, meg hangzavar, mint a belvárosban.
Egyébként elhiszem, hogy lesz rajta rendes forgalom. Nem tudom, miért hasonlítja mindenki az M0-hoz, egy adott Mx pálya forgalmát. Természetes, hogy ahol többen laknak, plusz egy ilyen centralizált országban, ahol csak egy elkerülő út van, ott lesz a legnagyobb forgalom. Szerintem, minden pályát a vele azonos kilométerszelvényben lévő másikkal lenne célszerű hasonlítani.
Na most mondok egy eretnekséget: Az M6-M60-s autópálya minden szakasza verni fogja ÁNF-ben már 2010-ben, az M35, M3 nyíregyházi, M5 szegedi, M7 zalai szakaszait. Azért ezeket a szakaszokat írtam, mert ezek azonos paraméterekkel és kb. 4-5 éve épültek.
Ez nem ilyen egyszerű...Pest körül olyan komplikált, több irányban tartó forgalom van, hogy kellenek egymáshoz képest kis különbséggel futó utak. Ha ez így nem teljesen tiszta, akkor az észak-keletről jövő forgalomnak az M5,M6,M7,M1 irányokba kell az m31, ami nem lesz üres, hidd el. Viszont kell a meglévő M0K szakasz a 10,11,M3,M4,M5 viszonylatok közt, ez sem lesz üres. Annyira összetett itt a forgalom, hogy mindre szükség van... Miért tegyen tizen-x kilométer kerülőt az M3-M5-6-7 forgalom, de nem mehet viszont az Üllő(Monor,Pilis,stb.)-Szentendre(Vörösvár,Dunakanyar,stb.) forgalom az M31-en szintén tizen-x kilométeres kerülőt. Hidd el, indokolt mindkét nyomvonal...mindkettőn külön kétszer akkora lesz a forgalom, mint az M3, M35, M5, M6, M7 bizonyos szakaszain...
pajti, az M0-át NEM KELL elkerülni, mivel az egy elkerülő.
Namán és az m31 akko meg minek épül, inkább építenének belőle m4-t. ha készen van az m31, akko kitéve a behajtani tilos táblát, hogy a paraszt ne kerülje el az m0-t...
Erre én inkább azt mondanám mindenféle színezet nélkül, hogy valakinek elő is kellett készíteni 8 évre való autópálya építést... mert tudvalevő, hogy ma már a nagy pályatervező cégek is a "kicsik" ellehetetlenítésével röpülnek kisebb feladatokra, ugyanis teljesen leállt egy ideje az előkészítés... Lehet példákat mutatni bármelyik közbeszerzési értesítőből, de a 8-10 évvel ezelőttihez képest 0 a mai előkészítési folyamat... Arról nem is beszélve, hogy 2000 évi árszinteket lehet érvényesíteni közbeszerzési előkészítési munkákon, miközben arról hangos a szakma és a média, hogy eszméletlen mértékben emelkednek az építési költségek... valami nagyon nincs rendjén, de nem akarok nagyon elkanyarodni a témától.
M6 nekem nagyon nem esik útba, de biztosan végigmegyek rajta hamarosan. Látva a képeket nem ronda a környék...
Igen, a 86-ost mindenképpen rendezni kell. Vagy úgy, hogy adminisztratíve eltakarítjuk onnét a tranzitot, vagy építéssel. Mert ami most ott van, az katasztrófa, az nem vállalható.
>A gondolattal egyetértek, de én nem az M6/60-on építettem volna félpályást, hanem az M7-esen. Gyalázatosan alacsony a forgalom az alsó szakaszon... Nem hiszem, hogy ez itt "kizáró vagy" kapcsolat, épülhetett volna mindkettő így :-)
Az M7 amúgy egy elég speciális eset, mert vna évente 30-40 nap, amikor 8 sáv is megtelne, a többin meg az ember úgy érzi, elég lett volna egy-két elkerülő szakasz Balatonkeresztúr után.
>Egyébként úgy gondolom most már picit szüneteltetni kéne az autópálya építést.
Távolságiban egyetértek, de Budpest környékén van egy-két hely, ahol irtózatos forgalom megy mindenféle dűlőutakon, meg településeken keresztül úgy, hogy nem is a belváros adja a szűk keresztmetszetet, tehát lehetne a helyzeten segíteni. Nem biztos, hogy teljes autópálya kiépítésben, de mondjuk úgy, mint az M4 meglévő része.
Ezen kívül az M4 Vecsés - Püspökladány közti részén ahol van rá mód 2×2-es bővítést meg kéne csinálni. Mondjuk az M60 kritikus szakaszának félpályás megépítéséből már önmagában komoly forrás felszabadult volna.