Az állapot még hagyján (durva baleset utáni tákolás stb...), de a kortól mitől függ a hang? Szerintem egy kocsi újonnan épp ugyanolyan halk mint 10 évesen.
itt meg egy padlógáz, hogy halld azt is amikor maxon pörög a motor (ami amúgy városban 3900, autópályán 5200, tehát addig forog mint 1 dízel vagy addig se, csak mellé nincs traktorhang)
motorhang semmi, csak ha gyorsítasz vagy emelkedőn mész (ekkor mint minden CVT váltós autó, felpörög a motor azonnal)
Amúgy a Prius elektromos / benzines erejének elosztása NAGY vonalakban úgy történik, hogy:
0-20% gyorsítás között = elektromos motor gyorsít csak, benzin áll
20-70% gyorsítás között = benzines motor gyorsítja a kereket ÉS még az akksit is tölti emellett. Itt 70% gyorsításnál már kb a motor eléri a max fordulatot.
70-100% gyorsítás között = benzines motor a kereket gyorsítja, a fordulat már nem nő, hisz 70%nál már elérte a maxot, de az elektromos motor is beszáll a gyorsításba és szívja ki az akksiból az erőt pluszban.
Értelemszerűen 70%nál lesz a leginkább az a feeling, hogy a kocsi nem megy túl jól, viszont felpörgött a motor. Viszont itt pozitív irányba érdekes, mert ha továbbnyomod a gázt, elkezd a kocsi 1,5X jobban gyorsítani, azonos hanggal. :)
Ezen kívül mikor rálépsz a gázra, mindig besegít a villanymotor, hogy mire a motor felpörög (0,5 másodperc kb), addig is már gyorsuljon a kocsi, ezek apró feature-ök.
2-es priust tervezek venni. Olvastam , hogy hangos a motor , van aki szerint elfogadható .
Kérdés: lehet-e különbség a gyár által alkalmazott (vagy nem alkalmazott) hangszigetelésben, attól függően , hogy facelift előtti-utáni , vagy esetleg felszereltségtől függően , mondjuk JBL ?
Magyarul létezhet-e különböző hangosság prius 2-esek között , vagy mind egyforma ?
Átnéztem, elolvastam, igazad van. Csak az almát nem tudom összehozni a gépjárművel :-P
Akkor tehát D-ben fékez egy adott erővel, B-ben pedig valamivel nagyobbal. Az meg hogy mikor használ hozzá generátort vagy forgatja a benzinmotort majd eldönti a rendszer. (azt azért megjegyezném, hogy D-ben amikor a benzinmotort elkezdi használni fékezésre, az még attól nem a B "fokozat", mert maga a fékerő nem lesz nagyobb, marad a D állásnak megfelelő szinten)
"ondhatnám, hogy olyan erővel fékez, hogy a lassulás állandó legyen. És mivel mindent elektronika vezérel, így ezt a lejtő mértékétől függetlenül meg tudja tenni, persze a fizikai korlátain belül."
Ez nem igy van
x erot fustol el a generator es a motor, ha ez lejto akkor gyorsul ha kis lejto tartjaha sik akkor lassul
Miért állnék meg? Az, hogy nagyobb sebességnél mit érzek nem befolyásolja hogy megállás környékén hogy viselkedik az autó. D-ben is fékez, egészen 10-12 km/h-ig, aztán elkezd kúszni és tartja a sebességet. B-ben még nem próbáltam megállásig hagyni, de holnap reggel kipróbálom. Szerintem ott is elkezd kúszni a kocsi 10-12-vel.
"Ha a motorfék (generátor) állandó fékerővel (lassulással) lassítja az autó, akkor az eredő gyorsulásod (lassulásod), amit érzel, a lejtőtől (meg persze az egyéb ellenálláserőktől) függ, így általában nem lesz állandó."
Ne keverjük már össze az erőket és a lassulásokat, mert nem ugyanaz. Mondhatnám, hogy olyan erővel fékez, hogy a lassulás állandó legyen. És mivel mindent elektronika vezérel, így ezt a lejtő mértékétől függetlenül meg tudja tenni, persze a fizikai korlátain belül.
Aztán persze lehet, hogy nem így van, csak a nagyobb lejtőnél eleve lassabban mentem így vissza gangolt kettőt és volt mivel fékezni :-)
Egy szónak is száz a vége, B-ben erősebb a "motorfék" :-)
Az meg, hogy a lejtmenet vezérlőt nem szabályzónak hívják az simán az angolból jön, hogy a control-t használja mindenre, ami szabályzás, vezérlés, felügyelet stb.
Kicsit tegyük tisztába a fogalmakat. Ha azt érzed, hogy "mindig közel azonos mértékkel lassul" az autó, és ezt lejtőtől függetlenül érzed, akkor egy idő után megállnál. (Utána meg elindulnál hátrafelé.) Persze, ha ilyet éreztél, akkor ok, gondolom néha gázt adtál. De ez nem olyan, mint a lejtmenet-vezérlő (ami egyébként szabályozó, de tény, hogy mindenhol így írják a magyar oldalakon). Ha pedig állandó sebességet észleltél, na az olyan, mint a lejtmenet-vezérlő, mivel az állandó sebességre szabályoz, lejtőtől függetlenül. Pont ez a jó benne, hogy nem kell figyelned rá meredek lejtőn, hogy túlságosan begyorsulj vagy lassulj, a pedálokat békén is hagyhatod.
Ha a motorfék (generátor) állandó fékerővel (lassulással) lassítja az autó, akkor az eredő gyorsulásod (lassulásod), amit érzel, a lejtőtől (meg persze az egyéb ellenálláserőktől) függ, így általában nem lesz állandó. Persze ha pont olyan lejtőn mentél, ahol az erők kb. kiegyenlítik egymást, akkor érezhetted állandónak a sebességet.
"ami egy lejtonel okozhat olyat hogy a kocsi gyorsul" írtad a D-re. Nekem volt már, hogy B-ben is gyorsult lejtőn.
Elnézést kérek, annyit írtam, hogy "mintha" lejtmenet vezérlő lenne. Tudom, hogy nincs benne, és tudom hogy hová "koptatja el" a mozgási energiát. Személyes tapasztalat, vagy mondhatni érzés az, hogy hegyről lefelé jövet, ha B-ben van a kocsi akkor szinte mindig közel azonos mértékkel lassul. Ha kell akkor ezt csak generátor üzemben csinálja, vagy felpörgeti a benzin motort úgy rendesen (nem dugtam még rá a ODB olvasót, de 4e-ig biztos felmegy). Persze ha eléri a lehetőségek határait, akkor nincs ami tovább fékezzen csak a mechanikus fékek, azt meg gondolom nem használja csak a nyomjuk a pedált.
"semmilyen lejtonel nincs lejtmenet vezerles," Mintha pont ezt írtam volna. Meredekebb lejtőnél gyorsabban gurulsz (függ a lejtő szögétől) Természetesen nincs semmilyen lejtmenet vezérlés mivel felefél a sebességed nem állandó a lejtmenet vezérléssel ellentétben.
"A "B" allasra azért meg kitérnék, mert erre nem igaz egyértelműen hogy motor féket használ, mert üres aksinal ugyanúgy leállítja." A motorfék nem azt jelenti hogy fogsz egy rudat, egyik végére hegyeszted a kereket a másikra meg a főtengelyt. A lényeg a fékben van tehát lassulláskor a motor felé koptatja el a mozgási energiát. "Még B-ben mindig egy adott lassulassal lassul a kocsi, olyan mint egy lejtmenet vezérlő." Ez függ a lejtő szögétől.
Én szoktam N-be tenni pl mikor hazaérek es begurulok a garázsba. Az a baj hogy D-ben 10-12 km/h-val kúszik a kocsi igy ez alatt folyamatosan fékezni kell ugyhogy igy legalább ekkor nem koptatja a fékeket. A "B" allasra azért meg kitérnék, mert erre nem igaz egyértelműen hogy motor féket használ, mert üres aksinal ugyanúgy leállítja. A különbség hogy D-ben egy bizonyos erovel lassitja az autót ami egy lejtonel okozhat olyat hogy a kocsi gyorsul. Még B-ben mindig egy adott lassulassal lassul a kocsi, olyan mint egy lejtmenet vezérlő. Ehhez lehet csak a generátort használja vagy bőgeti a benzin motort motorfekben mintha vissza dobnad 2-esbe egy kézi valtost. Ilyenkor egyébként egy pedálos lesz a kocsi, a gázpedállal tok jól lehet szabályozni a lassulást is. Hegyről lefelé hasznos.
A legtöbb tempomatos autó nagyon dinamikusan veszi fel a kiválasztott sebességet.
Múltkor ültem egy chippelt új M6ban, még ott is visszavált ahhoz, hogy visszavegye mondjuk a tempót 100>200 tempomattal, pedig van 600+ló, aztán tol az ülésbe
Nincs ezzel semmi gond, a tötymörgős gyorsítás amúgy is baromság. (még akkor is, ha 0,02361274324827432 tizeddel lehet jobban fogyaszt a lajhár verzió)
A kocsidban viszont nem automata váltó van, ehhez ahhoz semmi köze. A Kocsiban egy e-cvt bolygómű van, ez közvetíti az eredő erőt a kerekek felé.
Használati szempontból viszont hasonlóan kell kezelni, mint a szokvényos automatát. D előre, R hátra, N üres, a B fokozat a különleges, itt van motorfék.
Az N fokoztban nincsen töltése a nagy akkupakknak, lemerülés veszélye áll fent, mindazonáltal egy-két percet simán bír. Például vonszolós autómosóban N-be kell tenni az autót. Meg mondjuk bizonyos esetekben, ha arrébb kell tolni a kocsit. P üzemmódban reteszelve van a hajtás, nem lehet tologatni a kocsit. Hosszabb piros lámpánál, vasúti tilos jelzésnél, ha nem akarod D-ben hagyni, akkor rakd P be, csak egy gombnyomás.
Hétfőn vettem egy Prius 2FL-t. Ez az első automata váltós autónk. Olvasgattam a könyvét, de egy dolgot nem pontosan értek. Az "N" fokozat csak egy technikai dolog, vagy van olyan helyzet, amikor használnom kellene?
Én úgy képzelném, hogy nekem csak a D,R és P fokozatok azok amikre szükségem van (és nyílván B is erősebb motorfékre). Jól gondolom?
Mert a vollgas-al való gyorsítás a leggazdaságosabb. Egyébként nem vollgas az, csak 75%. ;-) Nem tudod lepadlózni a motort, nem engedi a szoftver! Azt hiszem VDanika beírta korábban a fordulatokat, amit ready üzemben produkál a motor.
Ha már padlógáz: ha tempomattal megyek, és jelentősen le kell fékezni, utána nyomok egy resetet, akkor majdnem padlógázt használ a visszagyorsításhoz, csak akkor vesz el belőle valamennyit, amikor majdnem elérte a beállított sebességet.
Ha én nyomom a gázt és nem sietek nagyon, nem használok padlógázt a gyorsításhoz sem, kíváncsi lennék, hogy a szoftver miért teszi.
Nem hinném, hogy ez a leggazdaságosabb.
Ez beállítható vajon? Tehát, hogy milyen intenzitással gyorsítson, ha a beállított sebességet akarom újra elérni egy cancel után.
Ez ismerős, én is emiatt féltem először a vásárlástól. Aztán voltam olyan szerencsés, amikor megnéztem egy autót, hogy az eladó felajánlotta, hogy menjünk egy kört autópályán.
Elég lelakott darab volt, de motorhang állandó 140-es tempónál még így sem hallatszott, csak gyorsításkor.
Padlógáznál minden autónak van hangja, csak annyi a különbség, hogy ha kézzel váltasz, el kell venni a gázt és arra a pillanatra a hang is elmegy, aztán folytatja.
Ez meg addig szól folyamatosan, amíg meg nem közelíted a kívánt utazósebességet. Meg lelhet szokni.
Meg azt is meg lehet szokni, hogy ha letekert ablakkal parkolsz, akkor kb annyi hangja van, mint egy bringának :)
Csak van, aki nem szeret új dolgokat megszokni, minden úgy jó, ahogy régen volt....
Aztán szerencsére vezethettem egyet és persze meg is lett vásárolva....nem volt kérdés, illetve az volt a kérdés, hogy ezek meg mi a sz@rról beszélnek ??? (Pedig csak kb. 10 km volt a tesztút)
A másik meg, amit folyamatosan hallok, hogy "bőg a motor", de a mostani írásban már "béget" - ha nem tudnátok.
Elnézést kérek, de nekem sikerül úgy is dinamikusan haladnom a bégetőmmel, hogy közben jóformán azon kell gondolkozni, hogy jár-e a motor....Ültek ezek már TDCI-ben ? Vezettek már más fokozatmentest ?
Persze ha lepadlózza az ember az más tészta....de szerintem azért ilyen esetben máshol is akad némi motorhang.
Még egy-két nagy okosság a mostani cikkből:
"Ennyi pénzért a harmadik generációs Prius hajtásláncát kapjuk egy Aurisba csomagolva, azzal a bónusszal, hogy a korábban előforduló inverter- és akkumulátorhibákat az Aurisban már kijavították."
"folyamatosan üvölt, és ehhez nem is kell félgáznál keményebben nyomni"
Az inverter erősebb magasabb a csak elektromosan elérhető végsebesség. Nekem sík úton óvatos gázpedál kezeléssel 90 km/h-ig sikerült csak elektromosan haladni.
Amíg van töltés az EV akkuban egész villanyautosan lehet használni a plugint városban.
Hát a hideg-meleg inkább a fűtést befolyásolja erősebben. A mostani nagyon hideg télen mélygarázsban volt az autó ahol azért mínusz sosem volt ezért nem annyira mérvadó. Valamennyi kapacitás csökkenés azért akadt.
:) Japánból átpumpálják a tengeren, a Kínai bepalackozza majd elküldi ide. Ügyes felvetés :) A Denso gyertyákat meg Bangladesh-i farmerek csavarozzák össze Japán alkatrészekből, majd Braziliába küldik csomagolni :)
Hideg időben mennyi a tényleges hatótáv elektromos módban egy használtan vásárolt 4 év körüli gépben? Így is megközelíti a 20km-t? A plug-in Priusban nem ugyanolyan akku van, mint a "normálban", ezt nem ismerjük annyira, hogy mennyi is a tényleges kapacítás veszteség 4-5 évesen.
Ehhez kapcsolódóan nekem is lenne egy hasonló kérdésem:
A plug-in Priusnál lehet-e hideg motorral is közlekedni un- normál módban a motor beindulása nélkül vagy itt is ev gomb nyomása után lehetséges ez. És ebből fakad a következő kérdés: van ezekben elektromos fűtés vagy itt is csak a motor hője lett hasznosítva, mint bármely autóban?
Alapból az EV módot erőlteti amíg van elég töltés az akkuban. Lehetséges hideg motorral megtenni a hátralévő elektromos hatótávot. Viszont az autó 200 km elektromos táv után egy motorindítási ciklust végrehajt.
Normál esetben nincs elektromos fűtés, a normál Priussal megegyező a fűtés/hűtés.
Egy kerdes a Plugin tulajokhoz:
ha reggel jol fel van toltve az akku, akkor felmegy akarmilyen emelkedon is, vagy ugy csinal mint a sima P3, hogy ha nagyobb gazt adsz azonnal elinditja a benzinmotort?
koszi
Nagy gázra indítja a motort a plugin ezzel kímélve az akkupakkot.
Ehhez kapcsolódóan nekem is lenne egy hasonló kérdésem:
A plug-in Priusnál lehet-e hideg motorral is közlekedni un- normál módban a motor beindulása nélkül vagy itt is ev gomb nyomása után lehetséges ez. És ebből fakad a következő kérdés: van ezekben elektromos fűtés vagy itt is csak a motor hője lett hasznosítva, mint bármely autóban?
ha reggel jol fel van toltve az akku, akkor felmegy akarmilyen emelkedon is, vagy ugy csinal mint a sima P3, hogy ha nagyobb gazt adsz azonnal elinditja a benzinmotort?
Van olyan "indexizzó", ami tudja a sárga villogás mellett a DRL funkció kikapcsolását, egyébként meg DRL-ként funkcionál. Nyilván tartozik hozzá elektronika is. T-27 Avensisen, és több P3-on tesztelve. Tökéletes megoldás lehet.
Ezt kiegészíteném annyival, hogy P3 esetén kell egy beépítő keret hozzá, ami úgy 12-14e HUF ha jól emlékszem.
Egy kérdést viszont bedobnék a közösségbe ezzel kapcsolatban. Sokat néztem én is a ködlámpa helyére rakható nappali fényt (konkrétan ugyanezt) és nekem egy olyan előírás rémlik, hogy ha a nappali fény az index mellett van, akkor annak el kell aludnia ha az indexlámpa villog. Ez szerintem ennél a típusnál sincs meg, sőt, ha valaki a kanyarfény "opciót" is beköti akkor pont hogy irányjelzésnél felkapcsol / átkapcsol ködlámpára. P3-nál meg ugye pont ott van az index alatt a ködlámpa. (a nem nappali fényes verziónál)
Két kérdés: 1 hogy jól emlékszem-e ilyen előírásra?
2; Be lehet-e úgy állítani ezt a szettet, hogy lekapcsolja azt az oldali fényt ahol az index megy?
Viccesek vagytok, ahogy nekem meg az én kommentjeimre írtok, de nem nyomtok rá a válasz gombra, mert ugye papíron nem írtok :DDD
LOL
Amúgy:
Amelyikben van ledes ködlámpa, kanyar led, nappali fény minden. Az drágább, nyilván.
Viszont a normál sima nappali fény 1 tank benzin árával sem drágább, annyit gondolom megér, hogy nem fog kigyulladni, rendesen világít, nem b@sz meg a rendőr, normális fénye van és minőséget is veszel nem csak 1 kínai bóvlit.
Sziasztok! eloszor is koszonom a gyors valaszokat igazabol az lett. volna a kerdesem hogy lehetne feltenni ez a gagyit.... ha tudnatok esetleg p3-ra valot azt szivesen vennem lehet nem "gagyi" is
De ő szeret kínaizni mert tudja, hogy Kowee-nek erős kötödése van Kínához és ezzel próbálja bosszantani. Ostoba buta fajankó a srác. Bírom amikor osztja az észt kínáról olyanoknak akik már többször jártak Kínában. :)
Segitek, a helyes kifejezes siman a gagyi/bóvli lett volna. Nem azért gagyi, mert kínai, hanem mert olcso/rossz konstrukció. Hiszen mint ahogy te is megallapitottad, az iphone is kinai.
Elektronika nélkül bocs, de elég nehéz lesz. Hacsak nem belehekkelsz egy kapcsolót is, de az már szvsz. igencsak sufnitunning, amivel alapvetően nincsen bajom, de nem lesz szabályos, az már tuti.
vetttem az ebay-rol egy par daylight running vilagitast es ezzel kapcsolatban kernek segitseget toletek. probalgattam hogy hol lenne jo es hat a hely talan meg is lenne de a bekotes nem tunik konnyunek. abba kernem a segitsegeteket hogy probalt e mar valaki bekotni ilyesmit.
Régebben ezen a fórumon a problémák megvitatása, egymás segítése, az autó jobb megismerése volt a fő szempont, az irányvonal. Akik ezt szeretnék folytatni eltűntek.
Sajnálom, hogy ez átment egymás basztatásába, egymás baszogatásába. És most nem arról van szó, hogy hybrid vagy hibrid az autónk erőforrása.
"Hozzáteszem - nem véletlenül írom egyszer i-vel, másszor meg y-nal a szót, magyarul ugyanis hibrid az ilyen kettős hajtáslánc írásmódja (vicces, hogy ezt még a Toyota Hungary-nél, s annak kereskedéseinél sem tudják), a kocsinak viszont a neve angolul Hybrid, tehát azon nem változtathatok. Az akkumulátorfajta, amit még sok helyen kapni lehet, az hidrid, d-vel, de az már tényleg más tészta és a téren még nagyobb a zavar mindenfelé."
>>nem véletlenül írom egyszer i-vel, másszor meg y-nal a szót, magyarul ugyanis hibrid az ilyen kettős hajtáslánc írásmódja (vicces, hogy ezt még a Toyota Hungary-nél, s annak kereskedéseinél sem tudják), a kocsinak viszont a neve angolul Hybrid, tehát azon nem változtathatok.<<
Uh. Egy biztasson, a topicban nem te vagy az első, de remélem, te vagy az utolsó, akinek elcsattant, ha mégsem, remélem nem te vagy az utolsó akinek a toyota kicseréli ingyen.
Btw elvileg van Mo-n aki javítsa az invertereket, nem kell rögtön újat venni.
Rövid beszámoló az említett hibáról, ami a világ egyik legmegbízhatóbb típusával történt.
Az autó mozgásképtelensége miatt trélerrel lett a soproni Toyota képviseletre szállítva. Ott a hiba kiolvasása után végigmérték az lehetséges hibás alkatrészeket. Sajnos inverter hiba lett a végső diagnózis. Annak ellenére, hogy az autó volt szoftverfrissítésen, nem használtam power módban.
Az inverter áráról csak annyit, hogy a gyári új módosított kivitel valahol 800 ezer körül mozog.
És itt jön képbe a TOYOTA és a segítőkész szerviz tulajdonosa: minden adatot elküldtek a márka központjába, ahol ezt kielemezték és átvállalták az inverter és a szerelés költségét is! Ez az én autóm forgalmi értékének nagyjából a negyede.
Ennyit a hibáról, kívánom, hogy senkinek se legyen hasonló problémája. Az én autóm egy módosított inverterrel értékesebb lett! :)
Egy-két javaslat a kedves fórumtársaknak:
ha olajcserére kerül a sor, válasszátok a gyári olajat és olajszűrőt, így automatikusan megkapjátok a Toyota assistance szolgáltatást. Ezt annak ellenére mondom, hogy én forgalmazom is az eneos olajat . Ekkor érdemes megcsináltatni a hybrid rendszer ellenőrzését is.
Ha lehet megbízható és korrekt márkaszervizbe vigyétek a gépet. Nekem szerencsém volt, mert itt helyileg egy van, de ebbe a kategóriába tartozik.
Köszönöm az eddigi segítséget mindenkinek, de legfőképp Arnoldnak, a soproni Toyota szerviz fejének és a Toyotának, aki mint a hybrid rendszer úttörője a garanciaidőn túl is segítséget nyújt a márka tulajdonosainak!
Egy kicsit reklámszagú lett a bejegyzés, de vállalom, mert ez megérdemelt! :)
nana, azé' nem a totoya küld embert minden POIhoz, veszik a térképtartalmat, mint legtöbb gyártó. Ha jól emléxem navteq térkép van benne (mármint a p3 nagynaviban).
A térképcsere szart sem ér egy ilyen fosnál, mint a Toyota. Egyrészt a szoftver rossz, például kényszeresen ragaszkodik az eredeti útvonalhoz, ahelyett, hogy újratervezné. Másrészt ha egy út eltűnik, az még csak-csak lehet azért, mert új az út. De olyan nem lehet, hogy egy betonút faluszéli saras dűlőúttá vált az elmúlt két évben. Márpedig pont az ilyen isten háta mögötti utakat nem javítja a kutya sem, mert csak minden tíz évben egyszer megy oda a térképész.
Nekem is almás telefonom van, de sosem használom a navigációját, mert nem jó. (Oké, a Toyotánál jobb, de az nem kunszt, annál még az anyósülésre rakott papír térkép is jobb.) Inkább a gugli.
S mostmar a kis autokban is kb alap a navi ismerom mutatta nemreg vett egy tsi fabiat navi volt benne pedig pokrocüléses, petroleumlampas volt tehat nem valami fullos
Hát nem toyota, de céges ford mondeó is eljátszotta azt, hogy mentünk egy úton, majd egyszercsak beordította a navi, hogy forduljak meg ahol lehet. Még csak kereszteződés sem volt hogy mondjuk onnantól az az út nem létezett tovább, simán mentünk az országúton ami amúgy rajta is volt a térképen...
A korábbi visszahíváshoz kapcsolódóan, múlt héten megvolt az olajcsere, műszaki és ezzel együtt a légzsák akármi cseréje. A tankban lévő szűrőt viszont csak holnap fogják, mert nem jött meg hozzá az alkatrész. Az olajcsere alatt felhívtak, hogy a hátsó tárcsa "nagyon el van rohadva" és a fékpofákat is cserélni kellene. Na, mondtam hogy most ezt hagyjuk majd esetleg a tankos bulinál, addig átgondolom (55e Ft). Na, megnéztem, a tárcsa egyáltalán nincs rossz állapotban, a fékpofákról nem is beszélve. Bővel van rajtuk 6-8 mm. Úgyhogy ezt most nem kértem...
A hangsuly a valamilyenen van. A te specialis kiviteledet leszamitva azert az ideirok tobbsege eros kritikakat fogalmazott meg a nagy navival kapcsolatban is. Aztan emlekszem meg, amikor vagy 1 evvel ezelott az volt a nagy hir, hogy vegre lecsereltek a 3 eves terkepeket... Na ezert csak az elvakultak hajlandoak fizetni. (Meg akiket kenyszerhelyzetbe hoznak a remeg csomagajanlatokkal)
Attól, hogy a 20 ezres olcsó utólagos navik vagy az ingyenes mobilos navikból több van, nem azt jelenti, hogy az a jobb, mint a 400ezer-1,2 milla közötti gyári navik.
Olyan, mintha a görkoridat hasonlítanád egy M4es BMW-vel és mondanád, hogy az esetek 0,01%-ban gyorsabb a görkori :D
A megbízhatóságon és pár feature-on, amivel mindig előrébb van a waze az ios-nél is (vicces, hogy az újdonságok előbb jönnek egy google alapú szoftvernél iOS-re mint Androidra), nem jobb az iPhoneon sem.
Egyszerűen a tömegre hagyatkozó technika garantált, hogy tele lesz hülyeségekkel ideig-óráig, plusz ha ritkább helyeken jársz, már kuka az egész, egyenlő lesz egy offline térképpel.
Ezt nem tudom jó magyarázatnak elfogadni, mert a kutya közönséges google a telefonomon egész jól elvitt a célhoz, amikor átálltam arra. Oké, nem androidos telefonom van, de amíg az volt, akkor sem volt vele gondom. És ugyanúgy elvitt volna a Here, vagy a Waze (ez utóbbi ugyan nincs). Szóval az, hogy "androidos" még nem magyarázat a fosságra.
Csak mivel ezek az autok a piac toredeket teszik ki, raadasul teljesen eszement arakon frissitik oket (már ameddig), igy aztan rejtelyes oknal fogva eleg jol fogynak azok az igenytelen masodmegoldasok.
Sajna az újabb navik sok autóban szériafelszereltséggé váltak, de az olcsó verziók hasonlóan mint a többi androidos navi, használhatatlan, lassú, laggol, hiányos, bután tervez stb...
Igazából alap dolgokra jók a semmi helyett, de használni nem szabad.
De pl. egy nagynavi akár nem a Priusban, nézzünk meg egy BMW-t Audit stb... teljesen összehasonlíthatatlanul jobb, mint egy feltapasztott igénytelen másodmegoldás.
Amikor káromkodtam egyet a hülye navi miatt, akkor a főnököm közölte, hogy ő az Avensisben már be sem kapcsolja, mert annyira szar. Még jó, hogy ez egy olcsó extra, és a hibákat különben is garanciában, ingyen javítja a Toyota. Ja, bocs nem, rossz mesekönyvet vettem elő.
Te mint aki szinte soha nem használod a wazet, igen hiteles infóval tudsz szolgálni mennyire is használható. Pont úgy ahogy az androidot is ismered kívül-belül, bár nem használod soha.
Mikor érjük már meg, hogy csak arról mondasz véleményt amiről megfelelő ismerettel bírsz?
Mindenhol van netem, nem szórakozok ezzel, de ez nagyon gáz volt, ráadásul a legnagyobb autópálya volt...
Arról nem beszélve, hogy az ember kb. ahogy kiér Budapestről vagy már nincs nagy forgalom, adathiányban lesz a wazen, vidéken főleg kisebb utakon senki sem jelez semmit, aztán se tmc, semmi realtime nincs.
Én miután a Waze egy 7 órás dugót nem jelzett a horvát autópályán, de előtte jelzett 2 szőrpamacsot az úton mint elütött kisállat vagy épp össze-vissza kering, amiatt a hit miatt, hogy hú talán arra 2 másodperccel rövidebb (nem az), azt mondom a gyári a jó. Komolyabb adatok, működik mindenhol, hud van rajta, gyors, jól kezelhető, tmc miatt nem jelez össze-vissza amit marinéni beírt, stb...
Lehet, hogy 1-2 út, főleg ha nem frissíti valaki a navit, nem naprakész vagy nem pont arra tervez, de összehasonlíthatatlanul megbízhatóbb, jobb rendszer.
P2 2 év alatt pontosan ezt hozta átlagosan. Télen és pályán több, nem télen kevesebb.
Más: vadászom a bal első kerékcsapágyat készletben, gyűjtöm az elhatározást. Érdekes, Megane-ban csak magát a csapágyat cseréltem, itt meg mindenki a szerelt egységet cseréli - hát tényleg kevesebb gond.
P2 átlagban 5.7-5.9 (4 év átlaga) P3 5.0-5.4 (3 év átlaga) Mindkettő volt a családban és ezek a normál használatos értékek, nem a fogyasztásvadászok normál utcai parkolás normál forgalom.
Nyári gumit kellene váltanom. Ezeket nézem ki magamnak:
Michelin primacy 3
HANKOOK K117 S1EVO 2
Vredestein ULTRAC VORTI (esetleg).
Van valakinek ezekkel tapasztalat? (elsődleges szempont a jó tapadás és a hang, a kopás másodlagos - nem megyek annyit hogy elkopna mielőtt elöregedne...)
Én inkább viszonyítást mondok neked. P3 előtt egy 1.9 dCi renault megane kombim volt. Azzal ha nagyon óvatosan mentem, motorfékezve, meg esetleg kigurulgatva tudtam az általam járt úton 5,8-as fogyasztást csinálni. P3-al normál stílussal vezetve (magyarul nem törődök semmivel, csak vezetem) 5,2 (éves átlag mindkét esetben).
Valószínűleg ingáznom kell majd napi 120 km-t két város között (a városon belül max. 5-10 km lesz), két számjegyű főúton. Sík vidék. A jelenlegi 1.4 benzines kocsim ilyenkor egy kicsivel 6 alatt eszik. Gondolkodom egy kisebb, 1.6-os dízelen is, de szívem szerint maradnék benzines vonalon.
Információt szeretnék kérni a 2. ill. 3. generációs Prius országúti fogyasztásáról. Tartós 90-100 km/h-s tempónál mennyit szokott fogyasztani?
2 nyitott kampany van p3ra, a tankban levo benzingoz aktivszenes szuro csrre es a fuggonylegzsak visszahivasa. Mind2t megcsinaltak (+olajcsereszerviz), utana megbolondult a fedcomp, eltunt 30 km (utolag visszaszamolva a megtett utakat) illetve erosen elszaladt a szamolt fogyasztas (a valos nagyjabol rendben volt), majd hibakod is lett, ami a benzinnyomas hibajara utalt. Van a tankban a szivattyu alatt egy tomites, az gyurodott meg osszerakaskor es nem volt eleg a benzinnyomas, de azert ment az auto (a teljesitmenyevel nem volt feltuno gond). Tomites csereje ota minden ok.
Nekem a nagynavi 300m-re az irodatol egy 12km-es kerulovel akar odamenni. Mindig. Amikor bemegyek az utcaba es mar csak 200m-re vagyok akkor gyorsan meggondolja magat hogy 15 perc es 12km helyett akkor 1 perc es 200m. :)
Nagyon vacak a tervezo resze, rosszul vannak sulyozva az utcak, semmi intelligencia nincs benne. En kiegeszites keppen amikor tudom hogy valahol at lehetne vagni rovidebb uton elinditok egy Gmapsot vagy Wazet, azok sokkal ertelmesebben csinaljak.
Ausztriában meg (nem priussal voltunk) 2 navi (vaze, meg egy másik mittoménmi) nem bírt megtalálni egy utcát egy Linz melletti nem is túl kicsi faluban (inkább városka mint falu) pedig nem most épült hely volt.
Hát... Most épp nem túl rég volt nagy meglepi: Bp-ről mentem át Budakeszin Mayerhez. Már Bkeszi határában voltam, kíváncsi voltam, milyen messze van a Mayer (2-3 km, de szerettem volna tudni pontosabban). Beütöttem POI alapján, erre egy tizensok km-es kerülőt tervezett nekem Pátyon keresztül. Mintha nem ismerte volna Budakeszi főutcájának a buszforduló utáni részét... Vagy legalábbis valamiért nem vette figyelembe. Pont egy Toyotához nem tud elnavigálni, ez gáz, nagy gáz...
Ugyan nem Prius, de szintén Toyota. Tegnap elmentem Környére a céges Auris-szal, és újra bebizonyosodott, hogy a beépített navi arra jó, hogy elvisz oda, ahová magadtól is eltalálnál. :-) A nem egészen két éves autó beépített navija úgy bevitt a susnyásba, hogy öröm volt nézni. (Na jó, nem volt öröm.) Ha rá hallgatok, akkor a makadám út után még bemegyek a környebányai faluvég saras, kátyús földútjára is, és a letört kukoricaszárak közt támadom meg Környét. Szóval kisnavi, nagynavi egykutya, ha a térkép szar. (És a szoftver is szar, mert amikor újratervez, akkor nem az adott pont és a cél közt tervez egy új, logikus utat, hanem egy politikus görcsösségével próbál visszavinni az eredeti útvonalra, még akkor is, ha közben lenne egyszerűbb is.) És ezt hiába frissíted drága pénzen, azon legfeljebb az új utak lesznek rajta, és nem fogsz a Dunában, meg a mezőn döngetni 130-cal, de a régi hibát a kutya nem fogja már levakarni.
Keves benzin legyen a tankban. A facebook csoportban nem olvastad az esetem? A tankbeli javitasnal egy pici tomites meg tud gyurodni, utana nem lesz jo a benzinnyomas, nekem megbolondult a fogyasztasmeres es 500 km utan mil-t gyujtott, keverekkepzesi hiba miatt. Tomitescsere ota minden ok.
Még a droidos telóval próbáltam több névjegyet átküldeni egyszerre, de nem vette az adást a fejegység. Csak ha egyenként küldtem, mivel hangmintát kell felvenni mindegyikhez, így a tömeges küldés nem játszik. LCD-s fejegységről beszélünk, nem a navisról csak hogy félre ne értsük egymást. Mivel ennél nem lehet menet közben bemászni a telefon könyvébe, így tárcsázni csak hanggal vagy a telóról lehet.
Más kérdés. Holnap megy a kocsi éves szervizre és visszahívás keretein belül cserélnek valamit a légzsákoknál (valami elektronikát) és a szénszűrőt a tankban. Volt már valakinek ilyen csere? Azt mondták hogy nem kell hozzá áramtalanítani a kocsit, de valahogy nem hiszek nekik.
Nem kell egyenként! Van rá progi (sztem i-re is): Bluetooth file transfer, és (többek között) át tudja küldeni a komplett telefonkönyvet egy kattintással.
Szerezz egy androidos telót (ahogy előzőleg írták), azzal küld át a névjegyeket a fejegységbe (egyenként sajnos). Ha már benne lesznek a számok az iphone-al is kijelzi (nekem is úgy van).
Ráadásul ha le is veszi valaki a kis aksiról a sarut se felejti el, úgyhogy addig marad benne, ameddig ki nem törlöd.
Hogy lehet cserélni a w21w izzót a hátsó ködlámpában P3 esetén? Annyira rövid a vezeték a félfordítós csatlakozón,hogy ki is alig tudtam szedni...azt is csak úgy,hogy eltört az izzó alja ami a foglalatba megy. Befelé tippem nincs hogyan megy. Lehet én vagyok a balfax... de nah. :) A jobb oldalon ugyan ez a szitu a tolatolámpa izzónál...
valoszinu hogy kerdeztem mar a hivoszam kijelzest p3-nal de nem emlekszem. iphone 5s kezsulekem van es szeretnem ha van ra mod kijelezze az ismeroseimet. sajnos nekem valahogy nem jon ossze talan android teloba kene beletteni es ugy transfer es ok? csak incoming call kijelzes lathato ill. no name . a kijelzom nem nagy navis monocrom sima semmi extra. a segitseget koszonom
Oké, elhiszem. Én vöriváron voltam a Mayernél. Akkor ezek szerint máshogy/másmódon csinálnák a tesztet? Tuti, hogy nem volt padlófékes padlógázgáz. Viszont teszt lement, papírom van róla. :) Ez X akta.
A SPECKÓ MÓD mellé speckó számla is dukál ) Messziről tudják mikor jön okoska így neki csak gyári alkatrészt tesznek be megelőzendő hogy a helyi szerelőket kezdje el oktatni mit hogyan merre kell az ő speckó kocsiján :) Így inkább csak a falra mutatnak, meg a kártyaolvasó PIN padjára és gyorsabban szabadulnak tőle :)
Esetemben vittem az olajat, minden mást Ők adtak és így is kaptam Eurocare-t. Viszont nem a 4+os árakon ment kötelező szerviz(merthogy vittem az olajat). Hogy mennyivel volt így drágább, nem tudom. Azt mondta ember, elég ha csak az olajszűrőt veszem tőlük...akkor már jár az Eurocare.
Különösen tetszik, hogy egy márkaszerviznek annyiért kellene dolgozni, mint amennyiért valaki otthon, a garázsban, vagy a lépcsőház előtt monyákol.
Ma reggel ránéztem a helyi Toyota szervizre és nagyobb szabásúnak tűnt, mint itthon a térkő. A korrekt összehasonlítás legfeljebb egy hasonlóan felszerelt, hozzáértő műhely esetén állhat meg, de az már nem lesz ekkora dráma. Én jövő héten viszek egy off autót márkaszervizbe (vezérműszíj+cullangok, olaj, fékolaj, hűtőfolyadék, gyertyák, szűrők cseréjére) és a legolcsóbb ár úgy jött ki, hogy én viszem az anyagot, a márkaszerviz pedig dolgozik. Független, de korrekt szerviz ajánlata 35%-al magasabb volt úgy, hogy ők adják az alkatrészt is (amennyiben viszem, akkor meg a munkadíj magasabb, vége ugyanaz). A márkaszerviz egyetlen kikötése volt, hogy az olajszűrőt ők adják. Sokan elfelejtik, hogy a márkaszerviz gyári munkapozíciók alapján számláz, a fenti esetben 3,4 órát, akkor is, ha 5-öt dolgozik rajt.
Ezzel együtt én is ismerek olyan márkaszervizt, ahova nem vinnék autót...
Egyesek ingert éreznek, hogy személyeskedjenek, okoskodjanak bármilyen témáról van szó. Meg lehet nézni ki(k) az(ok) aki mindig offol, kötekszik, nem a prius témában irogat
En 1x mayer azota emil frey, en is ott alltam a kocsi mellett, 100%ra emlekszem erre, hogy igy terheli durvan az akkut, hogy padlogaz plusz padlofek egyszerre, kb fel percre
Nekem is volt a mérés közben rendszerhiba, de nálam sem volt padlófék+gáz, ahogy írtad. Ott álltam mellette. Te hol csináltattad? Én a Mayernél voltam.
Neked csak feszkot mertek es kesz, nem volt egyszerre fek gaz stb?
ez erdekes, nekem anno valami rendszerhiba volt a kozponti toyota fele es ujra kellett csinalni, mert akkor is kerte a rendszer a friss tesztet, jott megint a gep, specko mod, fek gaz padlon fel percig stb
Zarojelben megjegyeznem, hogy a fantasztikus hibridakku ellenorzesnel neztek a szakszervizben egy feszultseget (?!?!??!??!?) osszesen a cellakrol, azt aszontak jolvan, ez rendben van (muszakilag majdnem semmit nem jelent, megfoghattak volna kezzel is hogy mennyire meleg, az ugyanannyit indikal az allapotarol ha nem tobbet). Mondjuk a hibridgarit megkaptam.
Ehhez kepest itthon akar Techstreammel is merhetek es elemezgethetek, logot csinalhatok mukodes kozben, ami mar ertelmes informaciokat tud jelenteni mondjuk akku allapotrol ("sajnos" mashogyan nem is nagyon lehet kovetkeztetni, mint viselkedes toltes alatt, kisutes kozben, es ehhez feszultseg/homerseklet/belso ellenallast ha tudsz az mar el tud arulni sokmindent, fokeppen ha statisztikad van rola hosszabb intervallumbol (marmint hogy sok perc legalabb).
Az olajszuro nekem is benne van a 10e-ben persze, anelkul nem cserelek olajat.
Az EuroCare nekem semmit nem er: egy automat kellett eddig osszesen trailerezni, a Priust.
A hibridgariba nincs benne az inverter ami tonkremehet, csak az akku, ami nem nagyon megy tonkre,a ritka esetekben amit lattunk, olcso csere volt (1 cella cserejenel tobbrol nem tudok).
Ha a Toyotaba beviszi a trailer akkor jon az uj akkupakk 600.000 Ft kornyeken. A hibridgarival ez ingyenes. Ha viszont beszoptad es nincs hibridgarid akkor akar 15e Ft is lehet a cellacsere.
Ha inverter es beviszik a Toyotaba akkor 3M Ft feletti lesz a szamla. Ha elviteted muhelybe akkor 90-100e kapsz egy bontott invertert.
Gepre dugjak mashol is a kocsit, nem csak markaszervizben van muszer.
A pecset viszont valoban a semminel tobbet er, kerdes mennyire fontos ez 6-7+ eves autoknal 200e km folott.
Ha nem lenne ilyen elszallt ar, hanem mondjuk 15-18e Ft akkor oda vinnem, 30e-ert hagyjanak beken.
Kihagytad meg hogy ingyen kave a varoban es wifi :)
Egy ismerősömnek van, nem volt még vele baja. Brutál jól megy, nagyon luxus, a 12" kijelző bent nagyon jól néz ki.
~350 ló, eljár 9-10 literrel nagyátlagban nagyrészt város, azon kívül autópályán, jobban eszik mint egy dízel, jobban is megy és hát a hang, a csend össze sem mérhető egy dízellel.
Osztod a szervizes tapasztalatokról és az észt itt a fórumon, te aki le Mekk mesterezted az ország egyik legjobb, ha nem a legjobb Toyota szerelőjét (keress vissza). LOL
Olaj kérdésben is jobb ha hallgatsz, te aki csomagtartóban viszed az olajat a szervizbe mert úgy olcsóbb. Mega LOL
Azt azért elárulhatnád milyen felsőfokú végzettségeid és milyen nyelvvizsgáid vannak. Ezek nem IRL adatok.
Elképzelhető, h lesznek az úttesten helyek, ahol több a fény. De vannak helyek, ahol kevesebb. Ez abból adódik, h két db LED van, sugárzási szögük kb. 120 fok. A volfrámszálé viszont 360. hiányzik 120. A lámpatest 360 fokos sugárzásra van tervezve, így alakították ki a tökéletes fényterítést. Ez rosszabb, mint az utólagos xenon, mert az legalább körben terített.
Nyilván jó a letörés, hiszen azt egy projektoros lámpatestben egy terelőlemez végzi. A szórt fény azért kevés, mert nem éppen oda nem világít a LED. De az a fény hiányzik valahonnan.
Erről a régi vicc jut eszembe. A tanító néni az iskolában kérdezi a gyerekeket az apukájuk foglalkozásáról.
- Pistike, neked mi az apukád?
- Az én apukám kertész. Fákat, virágokat gondoz, füvet nyír.
- És Katika, a te apukád mit csinál?
- Az én apukám kőműves, és házakat épít. - És neked, Móricka, mi az apukád?
- Az én apukám sztriptíztáncos egy buzibárban. Mindenki elcsodálkozik, de nem szólnak egy szót sem. A szünetben a tanító néni megkérdi Mórickát, hogy tényleg igaz-e, amit mondott.
- Nem, nem igaz. Igazából apu programozó, csak nagyon szégyelljük, hogy a Microsoftnál dolgozik.
Nem offolok. Egyébként 3.5 liter fér bele ha ha a max-min közé töltöd úgyhogy ne okoskodj mert életedben nem cseréltél (nem is tudnál) olajat. Mivel műszaki dolgokhoz nem értesz javaslom a humán tárgyakat pl magyar nyelvtan. Nincs olyan szó, hogy "legoptimálisabb". LOL
A keverék a legoptimálisabb fogyasztásra 70 fok felett áll be, ezért nem éri meg nem fűteni, mert ha fűtesz felmegy pikpak 70 fok felé és akkor fog a legkevesebbet fogyasztani.
Főleg te, aki ugye otthon cserél olajat csak évek után a fórum alapján jött rá, hogy nem sikerült rendesen leengedni az olajat egyszer sem, egy jó része benne maradt :DD
Nagyon sokan szétszedték (és össze is rakták) itt a fórumon többek között én is. Mi a gond ezzel? Ha te olyan ügyetlen vagy, hogy egy kereket sem tudsz kicserélni az a te bajod.
Mint tudjuk kb. 40-45 fok elérése után kapcsolja le először a benzinmotort (ha van rá lehetősége) itt lehet az a pont ahol már "normál" keverékképzés mellett is elüzemel - de messze van még az ideálistól.
És igen, a 0W20-es olaj nem véletlenül való bele, az élettartamra és üzemanyag fogyasztásra is van nem kevés pozitív hatása.
Ha nem tévedek a gen3 a legjobb (sorozatban gyártott) termikus hatásfokkal rendelkező motort kapta anno.
Ezért van, bár nem mindegyikben, a kipufogó oldalon "hővisszanyerő cucc" is.
a motor/kenés szempontjából biztos, hogy nem ideális ez a 40-60 fok, de ez az ára az üzemanyag-takarékosságnak...
gondolom ezért ajánlott a 0W20 olaj.
és ahogy a tapasztalatok mutatják, a prius benzinmotorja nem kopik szét így sem, bár van hír némi olajfogyasztásról, de ki tudja azokban cserélte-e az első tulaj rendesen az olajat és azt sem tudni biztosan, hogy mennyiről lettek visszatekerve 200ezer alá...
mikor autót kerestem bizony futottam bele olyanba, hogy a 15ezres periódus hollandiában is 30ezerre csúszott amikor már nem volt garancia és tudták, hogy maxx. 150nél eladják az autót!
105ezerig szépen centire 15ezrenként járt szervizben az autó, majd 105 után 135 volt a következő látogatás.
152-vel került az adott autó magyarországra, majd fél év múlva 149-cel árulták, az eladó bevallása szerint a 150es szervizet nem csináltatta még meg.
Persze lehet, hogy más szervizben volt hollandiában is egy olajcsere, de ebben csak reménykedni lehet...
Ahogy abban is, hogy az eladó magánszemély fél évig csak tolatva használta az autót.
én nem vettem meg ezt a példányt, mert esélyesebbnek tartottam, hogy 160-190-ről visszatekerte, hogy szervizelés nélkül árulhassa úgy, hoyg 135nél volt az utolsó holland szerviz...
Ha kevésbé naivan nézzük, akkor ez az autó az utolsó 2 olajjal 30-30ezret ment minimum. Szóval nem kell csodálkozni, ha némelyik 200ezernél már elfogyaszt 1-2 liter olajat két csere között...
Inditaskori rangatast inkabb a szivotorok-pillangoszelep pucolasa oldja meg (legalabbis nekem ez volt a baja), az eldugult egr miatt kozepes terhelesen rangatas a jelenseg.
Nekem ha jol lett osszerakva, akkor semmi kulonbseg nem volt az egr pucolas utan.
Pontosan, kipucolta a szivosort is, 260 van a kocsiban, elotte kezdte egy honappal a rangatast az elektromotor es a benzinmotor kapcsolasanal, ezert kertem, h tisztitsa ki. Gondoltam hatha mar vki jart mar igy tisztitas utan
A 60 fok azért elég karcsú. Maradjunk a 90-95 foknál, ha ideális hűtőfolyadék hőmérsékletről van szó.
A termosztát/hűtőventilátor is ezen a hőmérsékleten próbálja tartani a hűtőközeget (persze ha van mit elfűteni) nyilván nem véletlenül.
Az más kérdés, hogy egy hybrid csak azért nem járatja a motorját, hogy ezt a veszteséghőt megtermelje azért hogy ideálisak legyenek a körülményei az üzemhez.
Az megint újabb téma ha fűtjük is az utasteret mindeközben....
ja, hogy szerelo csinalta? es vegigpucolta az egesz szivosort? me' 200e felett (ahol a mai mo-i p3 priusok tulnyomo tobbsege jar) igencsak elkel egy teljes pucolas.
Szerelonel volt, olaj es gyertya csere mellett csinalt meg egy egr tisztitast. Arra gondoltam, h kell-e neki egy bizonyos km, h ujra tanulja a dolgokat, vagy erdemes gepen megnezetni. Erre szerettem volna valaszt kapni, es nem kioktatast. Koszi
mihez nyultal/mihez nem, illetve az egr-t jol raktad ossze? nekem akkor rangatott/remegett (de nagyon durvan) mikor rosszul raktam ossze az egrt (a szettekreheto reszet).
Hello, jart mar ugy vki, h egr tisztitas utan rangat az auto allando sebessegnel, illetve lassu gyorsitaskor. Kozben pedig csattogo hangok jonnek a motorter felol. Koszi.
Továbbra sem tennék nem AGM-et, és pláne nem, nem prius kompatibilis kis akkut az autómba.
Nem szeretnék egy légtérben tartózkodni egy hagyományos akkuval amiből üzemszerűen durranógáz távozik/távozhat az utastérbe....
"50 helyett 42-ért venni nem priusbavaló AGM-est szerintem hülyeség, aki ennyit rászán, jobban jár a gyárival."
Szerintem is !
De elnézést kérek, ahogy az előzőekben is írtam - de ezek szerint még mindig nem csekkoltad, hogy az általam belinkelt és példának szánt exide akku KIFEJEZETTEN PRIUSHOZ készül ! A "szuszogó" is specifikusan ott található ahol a gyári akkué - mint mondtam volt.
Szerintem úgy lenne korrekt hagyományos (spórolós) akkut ajánlgatni, hogy mellette megemlítjük a kompromisszumait, hátrányait is.
Mindezektől függetlenül mindenki azt tesz és oda ahova akar.
Ha valakit érdekel a H7 led "izzó" autóba, tesóm B Mercijében projektoros gyári H7 foglalatú lámpatestbe ilyen lednek ilyen vetítési képe van:
Egy izzószálnál nem nagoybb felületű többmagos led, pontosan fókuszpontban (tehát nem a sokledes, vagy széles felületen terített ledes, aminél egy sincs fókuszban, és veri minden felé). Nagyobb a fénye, mitn a gyári halogénnek, színe 5-6000K körüli, teáht nem meleg, de nem is jégfehér. Egyáltalán nem vakít vetítési kép ügyileg, mert a vetítési kép fölött szinte semmi fény nem jön.
Viszont: -egyenlőre- mégsem hagyta benne, mert zavarta, h a fehér fényre majd csesztetik, h Xenon. Továbbá a vetítési képe egyáltalán nem vakít, de a foncsoros autókra jellemzően kicsit látszik a fény a lámpa műagyag búráján, na ez itt jobban előjön. Maga a vetítés nem vakít a vonal fölött, de ha az ember ránéz a plexi lámpabúrán megcsillanó képre, az bántóan erős. Pedig tiszta volt a búra, és bemattulva sincs. Koszosan bemattulva csak rosszabb lehet. És mivel mosója sincs, inkább most még visszatette a gyári halogént.
A Priusnál nehéz ideális üzemi hőmérsékletről beszélni, mivel sikerült úgy megtervezni őket, hogy 40-60 fokon pötyögve a városban is elmennek félmillió km-t.
Az más kérdés, hogy a fogyasztás csökkenthető a letakarással.
Mivel városban leállítja a motort persze, hogy visszamegy. Ez normális.
Normál módban fűtésnél talán 60 fok körül próbálja tartani, eco módban még lejjebb engedi. Fűtés nélkül már 40 foknál engedi leállítani a benzinmotort.
A belinkelt Exide akku csak a Priusba való, ha megnézted volna....
A "kivezetés" is ugyan ott megtalálható mint a gyárin, ebből kifolyólag.
AGM - többek közt azért kell beléjük mert egy átlag autóhoz képest több a "stand-by" fogyasztása a gépnek + az utastérben való elhelyezkedés (persze csak ha számít a biztonság) meg azért mert a gyár is azt mondja és ahhoz is tervezett anno.
Persze lehet 6-8 évente egyszer spórolni kb. 20 rongyot ha simát raksz bele, de az biztosan hamarabb tönkre is megy és cserélheted 4-5éven belül......számold ki és mérlegeld.
Szvsz a nem gyári AGM sem kidobott pénz, sőt ! - persze a gyári a legtutibb.
Aki meg ezen akar spórolni az vegye figyelembe a fentebb leírtakat is.
AGM-et nem csak start-stop-hoz (nyilván nem is a mi esetünkben) hanem hybrid autókhoz, motorcsónakokhoz (szintén zárt térben való üzem), szünetmentes (UPS) megoldások, egészségügyben is, de leginkább ott, ahol nem tolerálható egy folyékony savval feltöltött akku üzeme !!! (az akku megsérülése esetén persze)
Luk kuplungszett a 90 lovashoz közepes kedvezménnyel mondjuk 40 ezer, meg legyen annyi a munkadíj. Nekem egy 2.2 dízel-re volt Honda márkaszervizes árajánlatom kuplungszett + kettős tömegű lendkerék cseréjére nettó 30 ezerért, pedig az jóval nagyobb munka, mint a C'eed esetén. Mellékszál, hogy aztán nem kellett cserélnem, a gyárival adtam el 420e km-el.
Melyik 1.6 KIA dízel az? Nert nem nagyon van bennük kettős tömegű lendkerék, egy kuplungszett pedig 50 000-ből megáll, mondjuk egy 2011-es 1.6D C'eed-hez.
Magyar nyelvű kézikönyvet keresek Prius-hoz. A priusclub hungary (kowee) oldalról csak regisztráció után lehet letölteni, de regisztrálni nem bírok (nem érkezik meg a visszaigazoló levél).
Megnéztem most is, de a Trip B 10000 után valószínűleg újrakezdi a kilométert, a fogyasztás ugyanúgy 4,2-n áll. Ezek szerint nekem 4 decivel mutat kevesebbet a valóságosnál.
Sokat számít, hogy utcáról indulsz e, én korábban és most a házban is meleg garázsból indulok, tehát nincs -10 meg -20as indulás csak nagy ritkán, az viszont az első 5 kilométeren simán +1 literes átlag (dízelnél meg még sokkal több)
Hidd el, lehetne rosszabb is. 10 liter alatt most benzines nem igazan all meg, ESETLEG videken, hosszu tavon. De nekem az 1.6 benzines napi 4 kilometeres utakkal lazan osszehozza a 13-14 litert. (vagy a fene tudja mennyit, de ha a 400 kilometerbol sikerul 100-150et varoson kivul megtenni, akkor szokott 10 liter korulre kijonni a fogasztas.)
ki tudja mi tortent elotte azzal az autoval... Lokos csere, lampa csere, europaisitas? Toyotaeknal nem lattam meg ilyen oszver autot gyartani, de a fene tudja.
most az utobbi 2-3 melegebb napon nekem mar latszott a jotekony hatasa az idojarasnak, de elotte 6+ fogyim volt, ami egyertelmuen a hidegre vezetheto vissza, a 2.5 eves atlagom 5.4.
Sziasztok! Kicsit elvagyok keseredve ugy erzem hogy nem igazan sporolok a p3-mal ugyanugy tankolok bele mint a elozo i30 hyundai 1.6dieselbe. Valami nem ok de ezt lehet fogni a hidegre mert sokszor kapcsol be a benzin motor de hat megis csak ez egy elvileg sporolos.....
En gondozasmentes yuasat vettem bele, calciumost :) van kivezetocso ugyanugy mint a gyarihoz is. 2eve teszi a dolgat. Nekem yuasa volt benne elotte a gyari is
létezik nem gyári, de akkor felesleges AGM rendszerűt venni.
Mert mi előnye az AGM-nek?
- nincs kigőzölgés az utastérbe helyezett akkunál, mert van egy kivezető szellőzőcső. <-> ez azonban a nem gyári típussal nem kompatibilis, tehát úgyis az utastrébe gőzölög, mint bármelyik másik
- start-stopos autókba ajánlott, mert jobban tűri a sok indítást. Nade a priusnál a 12V akku csak bootoláshoz kell, a motort nem ez indítja, tehát ez a szempont felesleges.
Szóval sztem a nem gyári AGM-es kidobott pénz, vagy megveszed a gyárit kb. 40ezerért, vagy veszel bármilyen olcsót, ami méretben stimmel.
A baj az, hogy az ember - és hát valahol az autós is majdnem olyan mint egy ember - alapvetően lusta: macerás dolog az a sarulevétel, és utána még a rádiót is újra beállítgatni, etc....
Vilagos amit irsz, meg nyilvan (valoszinuleg) a legtobb draga aramkor vissza van vedve legalabb egy diodaval, vagy tulfesz ellen, de hat aki foglalkozik elektronikaval az tudja hogy lehetnek balesetek. :)
Muszakilag teljesen egyetertek veled es a8langgal is, nyilvan azert ajanlja igy a Toyota (es en is) mert egyreszt nagyon egyszeru muvelet (mas lenne ha egy ora szerelessel lehetne az akkut kivenni) masreszrol meg csomo veletlen szart is csinalhatsz (letestelsz, rovidzar, stb) ott benn hatul a kis lyukban, mikozben bekotott akkurol megy a fel auto (kikapcsolt allapotban is ugye).
Ez kb olyan hogy szinte tuti biztos hogy nem halsz meg ha egot cserelsz es rajta van a fazis a foglalaton, de azert ha lekapcsolod (nem nagy melo, fokeppen ha az okos villanyszerelo tenyleg a fazist szakitotta meg :)) es ugy nyulsz hozza akkor meg kisebb az esely a "veletlen"-ekre.
A biztonsági előírások persze betartandóak, és valóban lehetnek feszültség-tüskék amik a leállított autó működő, figyelő elektronikájában kárt okozhatnak, de a mai modern - és egyre olcsóbb - automata, elektronikus vezérlésű töltőknél nem sok veszélyt látok, ha arra figyelünk, hogy a - jó, és tiszta ponton való - csatlakoztatás UTÁN kapcsoljuk be a töltőt, és a töltő kikapcsolása UTÁN választjuk le a töltőkábelt.
Felesleges kiszedni az akksit töltéskor, egy pár amperes autómata töltő soha nem fogja felrobbantani.
Egy hybridet meg bármiről be lehet bikázni akár egy pár ampert leadó akkutöltőről is vagy egy csomag ceruzaelemről. Alig kell neki amper hogy feléledjen. Én a camryt 10 hónap után a totál döglött "kis" akksit egy modellautó 3cellás lipo-járól tápláltam és egyből ready lett. Indítani nem indit a kis akksi. Később mértem is 100w alatti teljesítményfelvétele volt mire feléledt.
10 hónap állás után a hybrid akkuban még 254v feszültség volt, úgy indult mintha tegnap állítottam volna le.
Rx400 kis akksija itthon többször is lemerült mert pl úgy maradt az olvasó lámpa vagy csak sokat állt. Mindig csak rátettem a töltőt és már indult is.
Alapvetoen biztonsagi oldalrol van ez a tanacs szerintem.
Amit VDani mond, hogy tuzveszely, annak a gyakorlatilagi lehetosege nagyon kicsi (zseles vagy zart akkukrol beszelunk) persze nem lehetetlen (ha pl. serult maga az akku).
Sztem Toyota azert tanacsolja, mert eleg sok elektronikus eszkoz (ajtonyito, Smartkey, ECU-k) mennek szinte folyamatosan aram alatt, es mondjuk csatlakozasnal vagy levetelnel, esetleg szar tolto eseten lehetne csunya tuskek vagy tul nagy aramok amik karosithatnak ilyen eszkozoket.
En is azt mondom: jobb a bekesseg, a pici akku nagyon konnyen hozzaferheto, a sarukat konnyu levenni, hat vegyuk le, ugy toltsuk.
A bikazas es bikaztatas szinten kerulendo, en amikor muszaj volt ugy csinaltam, hogy lekotottem a kisakkumat, atraktam a bikazando autoba parhuzamosan kotve annak az akkujaval, vartam, inditottunk azon az auton, aztan visszapakoltam az akksimat a Priusba, 5 perc alatt megvan.
Igen, es mintha nem is cm-re lenne kicsi, hanem erzetre (amiatt mert kozelebb van es kisebb az ablak, valahogy az ulesek is suppedosebbek es eltunok benne, meg persze valoban par cm-rel kozelebb van a teto, stb)
De kerdes, hogy aki valtott hogyan ertekeli. Siman benne van sztem hogy 2 het alatt átszoksz. Vagy megszöksz. :)
Csak annyira figyelj, hogy ne benne az autoban (tehat bekotve az akksit) toltsd.
Ha kompletten kiveszed, nyugodtan barmilyen szokasos 12V akkutoltore felrakhatod a kis akkut, termeszetesen a hagyomanyos toltesi szabalyok figyelembevetelevel. (ajanlott a 1/10C (kapacitasanak) megfelelo aramerossegu lassu toltes, illetve a legjobb ha nem ertesz hozza akkor egy sok helyen kaphato processzorvezerelt tolto (akar a LIDL-s is megfelel, vagy barmi "elektronikus" es "automata" toltesi funkcioval rendelkezo)
Az utolsó kb. másfél hónapban nem használtam a Prius III-omat, valószínű a nagy hidegekben lemerült az akkumulátor. Nem indul a kocsi , nagyon halványan világít, stb.
Mivel még ilyet nem csináltam, szeretném kérdezni: Van-e valamilyen különbség a 12 V aksi töltésében normál kocsi és egy hibrid között? Más kocsiknál leszedem a bilincseket töltöm , majd visszarakom a bilincseket. A hibridnél van valami amire figyelni kell?
A kocsi jobb hátsó oldalán megtaláltam az aksit- már előbányásztam- de nem vagyok teljesen biztos a dolgomban.
Próbáltam. Általában a jobb tükröt szoktam lefelé fordítani ha necces a tolatás. Először csak a fel-le irány nem ment, oldalra igen, aztán most már egyik irányt se akarja csinálni. És mindegy hogy a jobb vagy bal tükör, szóval a négyirányú kapcsolóra tippelek, mert az a közös pont.
Persze az alsóra irtam.A sárfogó gumi nem csak a hátsó nagyra volt orvosság, hanem a kocsi oldala is jóval kevesebb sarat kapott, ezért tudom én is ajánlani.
a prius pluson nincs ilyen gond: úgysem látok ki a középső sor fejtámlái miatt a hátsó ablakon, tehát ilyen szempontból mindegy, hogy épp koszos vagy sem.
Ami viszont negatívum: tető hátsó szélén lévő légterelő miatt a gépi mosó nem fér hozzá a hátsó szélvédő felső harmadához, így az koszos marad :S
Valaki próbált már a hátsó ablak (P3) koszolódás ellen vmit kitalálni.Nagyon idegesítő, hogy - ebben a "szép" időben - néhány kilométer után teljesen átláthatatlan lesz.Nincs erre vmi megoldás legalább csökkenteni a rárakódó finom koszos permetet vmi kis légterelővel vagy más módon? Ötlet vagy hasznos tipp, vagy marad a vízlepergetős cucc ,ami nem annyira hatékony ezen a felületen.
en most beleultem egy CT200h-ba es hihetetlen picinek tunt. Az ablak elottem a fejemben, mogottem semmi hely a labamnak nem marad, meg minden, meg sokkal szukebbnek erzodik mint amekkora a merete alapjan.
Aki valtott (Bicskei?) mik a tapasztalatok? 2 het utan megszokod, vagy tenyleg sokkal szukebb?
Ha valakit személyesen ismerünk vagy találkoztunk valakivel egy párszor akkor nem kezdjük el cseszegetni fórumokon (IRL adatokkal sem cseszegetjük). A lényeg a KEZDÉSEN van.
Ja és nézd meg, megint te kezdtél el kóstolgatni, beraktam a Prius fórumba egy egyszerű Priusos fotót és elkezdtél romániázni meg IRL adatokat bekérni. Gondolkodj el kicsit és ne offolj
Szerintem páran itt túl sok jelentőséget tulajdonítanak a fórumnak. Ha valakit tényleg bosszant egy másik fórumozó, árulja el, miért nem tiltja le a hozzászólásait? Ja, mert azért mégis jó időnként belerúgni a másikba? (Vagy visszarúgni?) Ejjj...
Egy jellemtelen sunyi faszi. Amit megtud tőled privát azt kiteszi a fórumokra (azzal cukkol téged). Sokan ezért vesztek vele össze, többek között én is.
Frankye, ezeket te találtad ki. IRL dolgokról meg itt nem beszélünk, már a sokadik alkalom, hogy ezen ugrálsz, múltkor bemásoltad a facebook bejegyzésem névvel stb... Ez fórum, én sem írok le az IRL dolgaidat... zárom a témát.
Csak azért kérdezem mert te jobban értesz az informatikához mint egy IT szakember, jobban tudsz vezetni mint egy autóversenyző, jobban tudsz kocsit tervezni annál mint aki autógyárban tervező, a villamosságtanhoz is jobban értesz mint egy villamosmérnök, a közgazdaság is nagyon megy neked (egy pár dolgot persze kihagytam).
Na még egyszer: milyen iskoláid vannak és mi a munkaköröd?
Az alatta lefutó műanyagot le tudod pattintani, utána felnyúlva hátulról kényelmesen ki tudod tolni a kapcsolót. Szétszedni javaslom hogy otthon csináld a malegben miután kicisit felmelegedett a műanyag ház.. Egyébként órás csavarhúzóval könnyen szétszedhető a kapcsoló.
P3-nál a külső tükör mozgató kapcsolót ki lehet venni úgy, hogy csak simán kihúzom előre, vagy ahhoz is le kell bontani a fél kocsit? Nem nagyon akarja az igazságot, nehezen mozgatja a tükröket (mind a kettőt, szóval a négyirányú gombra gyanakszom) Egy darabig csak a fel-le iránnyal volt gond, de mostmár mind a 4 iránynál hiába nyomkodom nem történik semmi. Aztán egyszer csak megindul.
Akinek fejlesztesz appot, s nem tudja használni, az nagyon elégedett lesz a programmal/fejlesztővel, hogy csak a könnyebb és butább platformot használta, mert az az egyszerűbb. :)
Persze, hogy nem az Apple, nem ok szivnak, ok szivATnak.
Azert a puska visszafele is el tud sulni, most eppen ugy dontott itt a ceg hogy akkor vesznek 9 darab Androidot inkabb, es az lesz az official (a tobbieknek mar eleve az volt, 16 masik ember azt valasztotta, onkent mar korabban).
A hibajelzés azért van, mert hátul az akksi mellett van egy plusz akkukból vagy kondikból felépített blokk. A funkciója hogy gyenge akkufeszültség, vagy az akku megmakkanása esetén is meg tudj állni. Ez egy füles csatival van bekötve. Lehet hogy a gyenge akksi miatt nem tudta feltölteni ezt a pakkot, vagy a csati korrodálódott el. Szét kell húzni és összedugni, kontaktusokat ellenőrizzni majd hibát törölni. Akku testkábelét megnézni hogy fel van-e rendesen csavarozva a kasztnira.
A programrol mar megkaptad a valaszt, mert hat ugye nem csak a Prius van a vilagon.
En ruhellnem is ha minden szar kocsie benne lenne, en igy szeretem jobban hogy felmasolom ami kell, meg szeretem ha en uralkodok a telefon felett (mar amennyire) es nem o rajtam, az Iphone-nal az utobbit ereztem.
Egy offtopic: ugyebar programozok, de mazochista nem vagyok, ezert IOS-t kerultem, eddig. Illetve egy-ket projektem volt rajta.
Most volt egy olyanom, hogy push notification-t kell kuldeni.
Es nem megy, nem megy.
Erre kiderult hosszas kutatas utan, hogy az csak ugy megy hogy az Apple APNs szerveren keresztul kell kuldeni.
Az 1984-ben jobb volt, ott csak megfigyeltek titokban meg lehallgattak, de legalabb az Apple nem titkolodzik, at kell rajta kuldeni mindent (igen, ha jon egy Push-od skype-bol, viberbol, vagy a kutyas jatekodbol, CNN-rol vagy barhonnan, az mar atment az Apple APNs-en. (AZ UZENET, IGEN))
No, itt ugy dontottunk, hogy akkor nem lesz IOS verzionk, nem adunk ki semmit az Applenek, mi inkabb ezt az oldalat valasztjuk a security-nek.
Remelem szoltal ezeknek a suttyoparaszt ismeroseidnek, hogy azonnal huzzanak fel egy futott garazst, es tessek felfuteni az utcat is, mert SZERINTEM ez itt ho bazmeg!
Vagy ennyire kemeny volt a nap, vagy beteg lettel hogy hoval b*szod szet a Priust? (remelem nem a Tied es ez a feher csak egy lopott kocsi, mondd, hogy igen, mert megall a szivem!)
Még utolsó leheletével valamit a sebességfokozatok kijelzésénél írogatott a kocsi majd teljesen lemerült az akksi.
Akkut felöltöttem (akkusnál ellenőrizte is).
Visszatettem a kocsiba, kocsi rendesen megy és indul.
Az eset óta azonban megjelent egy kis visszajelző lámpa a fékre.
Ha 1-2 napot állok a kocsival és beindítom akkor kis ideig, amíg kb elindulok (motor pörög/megmozdul a kocsi) nem látom az ikont. Majd megjelenik és folyamatosan világít.
Mentem vele kb 1000km-t menetben semmit nem érzékelek.
Egyszer volt a kocsi egy gyors ellenőrzésen ekkor az alábbiakat mondták:
A számítógép valamit a primer felszültséggel kapcsolatosan ír.
Ellenőrizték és a fékek fizikailag kívülről rendben vannak.
Tipp hogy mi lehet?
Budapesten van akihez tudnám vinni ezzel a problémával (nem márkaszerviz)?
Az iPhonenak (illetve az iOS-nek) van egy olyan tulajdonsága, hogy nem lehet vele "csak úgy" fájlokat kezelgetni, mint egy PC-vel, vagy egy Androiddal, mert minden app csak a rá tartozó fájltípusokat látja és kezeli. Emiatt nem egyszerű a fájlok feltöltése sem, és nem lehet egyszerűen pendrivenak sem használni az iphonet. Ezzel jól elszopkurászol, amíg át nem áll rá az agyad (már ha egyáltalán átáll párhuzamos Win és Android használat mellett), de ez van. Simán el tudom képzelni, hogy ezért ágyazzák bele az iphoneos verzióba eleve az adatokat.
iPhone a legmegbízhatóbb telefon, plusz még egy 6-7 éves modellt is fel lehet venni mindig, nem kell halózni, nem fagy le, stb..., a legbiztosabb platform
"De ha veszel egy "iPhoneont" abba már az összes kocsi PID-je be égetve kitörölhetetlenül. :)" Ergo a rendes eljárás, ha előjön valami hiba, először menj el egy apple store,ba, vegyél egy ájfónt, olvasd ki a hibakódot, majd vidd el a kocsit szervizbe, az ájfón árát meg vonasd le a szerelés költségéből. :)
"Foglalja a helyet", szerintem a vilag osszes autojanak pidja sem tul sok, max par 10mb, de lehet azt is, hogy csaak akkor tolti le, amugy a neten van mind
iphonera ilyen masolgatos hekkelos cuccok nincsenek szerencsere
Teljesen életszerű, hogy a Baja tuk-tuk, és a Holden és a Morgan pidjei is letöltésre kerüljenek és foglalják a helyet a telón. Ehelyett letöltöd a neked tetszőt és mást nem. Egy csomó hely megmarad.
Egyiknek és a másiknak is megvan az előnye, VDani az ájfónt szereti, nincsen is ezzel baj. Mások, mint én is a droidot. Kinek mi jön be.
OK. Szerintem meg a készítő dolga lenne, hogy a friss kiadáson a világ nagyobb autógyártójának autóihoz használható legyen. De ez csak szemléletbeli különbség. Elfogadom a véleményed, de az enyém más.
Igy van iphonenal letoltottem a programot es ott vannak benne a Prius PID-ek, nem kell szemvedni vele meg kabelre dugni ilyenolyan konyvtarakban hekkelni stb
Azt viszont nem értem, hogy miért nem úgy csinálják meg ezeket a programokat, hogy mindenféle programozás nélkül is használható legyen.
Mitől bonyolult? Csinálsz egy könyvtárat és bemásolod a PID fájlt. Azért kell bemásolni mert a Torque NEM csak a Priushoz van hanem az összes kocsihoz ami OBDII-t támogat. Sok extended PID van Mazda, Ford, GM, BMW stb + te is készíthetsz ha a kocsi támogatja.
De ha veszel egy "iPhoneont" abba már az összes kocsi PID-je be égetve kitörölhetetlenül. :)
Köszönöm, megpróbálom. Nem hiszem, h az akkuval lenne gond, mert a kisakku levetele után bejött alapállásba a kijelző és töltött állapotot mutatott.
Eddig nem foglalkoztam a torque-val csak valamikor a vétel után + teló csere is volt, amit így utólag bánok. Azt viszont nem értem, hogy miért nem úgy csinálják meg ezeket a programokat, hogy mindenféle programozás nélkül is használható legyen.
Épp valamelyik nap jutottál eszembe, ismerős az egyik Telenor üzletben üzletvezető, kérdeztem milyen telefont érdemes venni. Azt mondta, csak iPhone-t ne, abból hoznak vissza a legtöbbet.
P3009 and P3004 indicate the ground-fault detection circuit has gone off. It could be a bad cable but I would not rule out a failed module that has a resistance leak to the battery case.
P3009 és P3004 hibakód jelzi, ha a földzárlat áramkör ment tönkre. Ez lehet egy rossz kábel miatt, vagy tönkrement modul, ellenállás szivárgás az nagy akkuban.
Tehát a nagy akku celláinak az ellenállását nézd meg, akár Torque-val is és egyformának kell lennie 0.023-0.024 Ohm
Egy GUTMANN nevű gépre rakták, de csak annyival lettem okosabb, hogy P3004 hibakódot írt ki (ez tápellátás hiba), sajnos többre nem jutott. Marad a Toyota assistance...
Ha a hybrid rendszer akkucelláinak mérésére lenne szükség, tudsz (tudtok) abban segíteni, hogy milyen tartományban működnek a cellák. ( a feszültségértékekre gondoltam) illetve,ha a végdugón tudnám mérni hány cellából is áll a P3 akkupakkja. Ne haragudj (haragudjatok) most nem igazán van időm visszakeresni, a pdf csomag meg a másik gépemben van.
Sajnos addig nem jutott. Egyből kiírja a check hybrid System-t. Csak akkor kezdtem ideges lenni, mikor a kisakku negatív levétele és visszarakása után is ezt csinálta. Az érintkezők és a biztosítékok átnézése lesz reggel az első dolgom.
A ready felirat megjelent? Ha igen és elindul a kocsi, akkor menj vele.
Én jártam úgy, hogy mikor a fűtésemet szereltem le volt húzva a középkonzol elektromos csatlakozója és közben ráadtam a "gyujtást". Egyből csipogott mint a bolond, hogy parking system failure, meg hogy check hybrid system. Összedugtam mindent, és a check hybrid system benne maradt. Mentem egy kört a kocsival, a következő indításnál már nem volt ott...
Az is lehet, hogy a hideg miatt valami kontaktos lett...
Gyakorlatilag reggel még semmi gondja nem volt. Most esti indításnál csinálta ezt. Ezért nem hiszem, h nagyobb a baj. Én valami számítógépes hülyeségre gondoltam, vagy valamely visszajelző adhat fals értéket. De ez csak találgatás, majd holnap a számítógép után okosabb leszek...
kerdes h mi lesz a baja, akkupakk, inverter, mas. kodbol majd kiderul. ha van facebookod iratkozz fel a prus club hungary-ba, ot nagyobb az elet, tobb hozzaerto szem is van, segitseget is konnyebben kapsz. ha van hibridakku garid es hibridakku problema, akkor toyota teljes pakkot cserel. ha nincs garid, cellankent cserelheto, ~15e per cella + munkadij. ha inverter, az alkatresz aron 100e koruli tetel (bontott), + szereles. Elvileg fb-n van egy ficko aki javit invertert.
Nem hiszem, h a kisakkuval van gond, minden más működött egyedül a váltó-motor egység. De holnap lemérem majd. Nekem csak torque van, de holnap kiolvastatom a hibát. Ilyen esetben van rá esély, h egy kis számítógépes mókolással indul?
eloszor merj egy kisakku feszultseget. ha az xar, akkor elso menetben kisakku csere. Hibakodot kellene olvas(tat)ni, techstreammel, az megmondja h miert van/volt hibauzenet.
Már viszonylag régóta vagyunk P3 tulajdonosok, ezért már egy-két dolog előfordulhatott a használat során.
Ma meló után beültem az autóba és indításkor nem várt dolog történt. Az összes kijelző világított majd a check hibryd System felirat fogadott. Párszor próbáltam , de mindig ez volt. Levettem a kisakku negatív csatlakozóját, vártam fél percet- ugyanaz történt. Ezt is eljátszottam párszor- sikertelenül. Előfordult-e valakivel és ha igen, mi volt a hiba oka és mi a megoldás. Egyelőre az autót otthagytam , sötét volt még a biztosítékokat sem tudtam megnézni. Az "okos" OBD-m is otthon van, tehát a leolvasás sem ment volna. Amúgy is csak okosteló + torque van. Aki tud valamit ne fogja vissza magát!
Még egy. Ha visszaolvasol a topikban, meg fogod találni, melyik neppereket ajánlják a lakók. Onnan vett autóval még sosem volt gond, úgyhogy ott kezdj keresgélni. Én magam hoztam a németektől, úgyhogy ebben nem tudok segíteni, de hirtelen az Elite Auto (Juhász Jenő) ugrik be, aki nem csak behoz és árul, de segít is a topik tagoknak.
Ahogy láthatod haldoklik a fórum, mindenki átment a faszbukra. Lényegében ugyanarra mint egy normál autónál. Ne legyen törve es lelakva. A km úgyis tekert mindegyikben. Ha tudsz szerezni egy obd olvasót akkor telefonnal az aksikra is ra lehet nézni. Ha nem hajtottak szet a kocsit akkor azokkal nem lesz baj. Annyira egy jo konstrukció hogy hacsak nem mentek vele 30e km-t olajcsere nélkül akkor nem lehet baja.
Mielőtt Prius II vásárlásra adnám a fejemet szeretnék pár jó tanácsot kérni tőletek, júzerektől, hogy mire kell egy ilyen "öszvér" jármű vásárlása előtt különösen odafigyelni, ami másként van, mint a "hagyományos" járművek esetén, mire kell odafigyelni stb. Segítségeteket előre is köszönöm.
Igazad van azért mert csökkenti a légellenállást (is meg a hőveszteséget is) ) ezért csökken a fogyasztás. Csak télen használhatod ezt a módszert mert nyáron (20C+) tényleg melege lenne a motornak. Nem mindegy mitől csökken a fogyasztás? Csökken és ez a lényeg.
Régebben már kitárgyaltuk hogy azt a légellenállás javítás miatt csinálják. Vajon ha ennyire számít a visszahűtés, miért nem alkalmaznak gyári kitakarást több milliós, több tízmilliós autók tömegénél évek óta, gondolom nem rokkanna bele egyik gyár sem a plusz költségbe,és ennyi eszüknek kéne lenni a tervezőknek is ;)
Pont van értelme a letakarásnak. a motorblokkot és a "váltót" is hűti a menetszél + a légellenállása is kisebb lesz valamivel a kocsinak. Hiába jó a termosztát ha hűti a hideg levegő a motorblokkot. Autógyárak is alkalmazzák a belépő levegő szabályozást, azt hiszem a 4-es Priusban is benne van.
Semmi értelme a takarásnak ha jó a termosztát. Az pont azért van hogy 86-88 fok alatt ne keringjen a hűtőben a víz, ergo semmit nem ér a kitakarás ha jó a termosztát. Teljesen mindegy hogy dízel vagy benzines.
Mint ahogy írtam teszteltem (vízhőfokokat nem néztem, nincs hozzá kütyüm), azonos külső hőmérséklet mellett takarással kb. 1 perccel hamarabb kezdet el fűteni. Ez volt a fő szempont hogy használjam.