Nekem is kopott volnál elől a betét, pedig a kopásjelző csendben volt.
A futómű kapcsán: a focus futóműve nagyon jó, a beltere pedig csúnya és nagyon unalmas (főleg a 2-esé 2004-2008). Pl nincs az ajtókon kárpit (egy 4millió pluszos autóban), de lehetne sorolni. Valamint ötös váltó van benne (kivéve a 2.0-ás verziót) és dobfék hátul. A valamit valamiért tipikus esete. Úgy vélem az adott cikk nagyon eltúlozta ezt a kérdést.
Az autonavigatoros cikkhez mérten nem annyira gáz ez a futómű a 120-asokban. Az sem rémlik, hogy ne lenne egyenesfutása (tahát biztos hogy van). Persze, nem egy Focus futómű. Itt inkább abba lehet maximum belekötni, hogy az autó teljesítményéhez képest furcsa kicsit a hangolása. Úthibákon, huplikon inkább érezni feszesnek a kocsit, és ehhez képest pedig hajlamos dölöngélni. Ez pedig szerintem abból adódik, hogy kicsit magasabb felépítésű a kocsi és emiatt magasabb a tömegközéppontja, ezt pedig csak így tudták kordában tartani. De persze ez csak az én verzióm. Cserébe a fékek szerintem eléggé jók, és a kocsi fékezéskori stabilitása is (ESP nélkül is).
Apropó fékek, valaki írta, hogy szerinte nem megfelelően fognak a fékek, de még nem jelzett a kompjúter, nos nekem elöl is és hátul is a belső fékbetétek koptak el sokkal jobban, míg a visszajelző a külső fékbetétben van (elöl). Lehet, hogy megérné vetni rá egy pillantást.
Egyébként azt mondták,hogy sok új bravot vezettek és mind ilyen volt.. ( az igaz,hogy máshol is megemlítik,hogy a futómű nem a kategória etalonja mint pl focus, vagy golf,de nem ennyire lehúzva) Az itt leirtaknál a 20 éves 1.3D uno-m is jobb útfekvést produkált, amit azért eléggé kétlek...Nem értem mire jó ez a fiat fikázás, az amúgy is borzasztó értékvesztést még lehúzzák ilyen lejárató cikkekkel, hogy nehogy el lehessen adni a fiatokat normális áron....
Az biztos ha nem lett volna eddig 4db Fiatom és nem ismerném az előítéleteket a cikk alapján még csak meg se néztem volna a bravot....
"A futóműve ellenben mindnek gatya volt. Kóválygós, kanyarban oldaldőlős, pályán bizonytalan egyenesfutású, állandóan kormányzós-korrigálós. Igen, a Bravo-kormány és a pontosság közé nem tehető egyenlőségjel."
Bizonytalan egyenesfutású???? Na már nem azért, de mielőtt tesztek írok egy kocsiról nem kéne beállítani a többi újságíró által szétbombázott futóművet?! A legvacakabb új autónak is egyenesen kell futni, hogy egyáltalán az utcára kerülhessen.
A véleményem, hogy ez az ember egy barom! Lehet, hogy ő hat bravo vezetett már, én meg barvot vezettem 90 ezer km-en át. Nyoma nem volt egyenesfutási problémának, vagy kóválygásnak, vagy állandó korrigálásnak. Valamit a többiek sem számoltak be ilyenről.
Az, hogy van jobb autó a kategóriában elég szubjektív, hisz az igények is eltérőek.
A 120-as (pontosabban a nem sport futóművel rendelkező) biztos, hogy billegősebb, de az utat az is fogja. Nekem is furcsa volt eleinte, hogy megbillen. Ugyan akkor ha tovább erőlteted akkor sem veszti el a tapadását. Ami nekem hiányzik az a megfelelő visszajelzés az útról, mert a kormány érzésre gyakran olyan mintha jégen mennék.
A cikkről meg annyit, hogy nagyon akart írni az újságíró és ez lett belőle. A totalcarnál is gyakran előfordul, hogy bal lábbal kel fel valamelyik és érezni a szexuális élet teljes hiányát a cikken.
Szerintem ez a futómű-ügy butaság. Lehet, hogy nagy sebességnél, határhelyzetben nem ez a legjobb futómű, de tágan vett normális használatnál nincs vele gond. Mivel a gödöllői emelkedőt le- és fel is teljesítettem 200 fölött, úgy, hogy az autó meg sem mozdult, számomra teljesen megfelelő. A 150-es nem dülöngél, a 120-ast nem tudom.
Köszönöm a felajánlást, de nem BP-i vagyok :) Pedig szivesen kiprobálnék egy rendben tartott bravo-t, hogy milyennek kellene lennie :)
ferrike
-Teleszkopos/ kitámasztható motorháztető
( nekem nem tologatható a hátsó üléssor, tehát ez nem hiányozna)
Kérlek még egy dolgot tegyetek nekem tisztába. A futómű kérdést..amennyit olvastam róla sokan szidják mennyire rossz...(ezt egy pár km-es próbaút során szintén nem fogom megtapasztalni) Szinte minden tesztben ez van. Gondolom az autonavigátoros tesztet nem kell bemutatnom,de ott a leghangsulyosabb:
"A futóműve ellenben mindnek gatya volt. Kóválygós, kanyarban oldaldőlős, pályán bizonytalan egyenesfutású, állandóan kormányzós-korrigálós. Igen, a Bravo-kormány és a pontosság közé nem tehető egyenlőségjel."
"Hasonlóan gatya a futómű is: csillapítása átlagos, stabilitása – a jelentős kanyarodási oldaldőlés miatt – átlagon aluli."
Mondjuk ha csak ezt a 2 cikket olvastam volna még a bravo közelébe se mennék, elég léhúzósnak tűnik, de az tuti, hogy más tesztekben is elég gyengének mondják a futóművet....
igen de a tied nem teljesen jó etalon hiszen ha jól sejtem chippelt ! tehát nem sima gyári változat , érzetre nem fedné a valóságot hogy azt mondja rá hogy igen ilyen egy 120 lovas t-jet
2009.5 havi mikor atvettem 139.000km volt benne most mar 168 aprilistol.imadni valo hosszu utakra,mindenki megnezi.de azert mar koltottem ra,klimakompresszor,lengescsillapito gumi amibe fekszenek, azon kivul mar 2x olaj szurok, csomitarto gatlok ,eddig ennyi.motorban viszont csak 50e van,meg gariba sikerult kompletten cserelni mert srac bena volt.most meg hatra vannak a csapagyak kicsit hallani oket.majd fekek lesznek meg cserelve.
19" kerekek miatt kicsit ehesebb.7,5 ala nemmegy.ha rakeresel a hszeim kozott megtalalod
Nagyon szívesen segítünk mindenkinek, aki normálisan áll hozzánk. :-)
Teljesen elfogadhatóak az érveid, de , ha van rá lehetőséged,azért csinálj egy menetpróbát is egy turbós bravoval. Megéri...;-)
Ha Bp-i vagy, szívesen felajánlom próbára az enyémet.( Csak az esetleges későbbi összehasonlítási alap miatt, hogy 80e km után kb milyen egy bravo, amit szeretnek és viszontszereti a gazdáját. :-) )
Mivel általában én is végig rágom az eshetőségeket így egyetértek veled. Jó autó a bravo, de ha van egy megbízható autód akkor szerintem sem érdemes kapkodni. A bravo ráadásul nem nagy előrelépés (amit többször említettél) a stilohoz képest (kb egy modell frissítés).
Mi is akartunk nejemnek másik autót, aztán végül maradt a fiesta mert erről tudjuk, hogy jó, hogy mennyi km van benne, hogy mikor mit cseréltünk és jelenleg az értékvesztése is konvergál a nullához.
Azért anynira nem kapkodom el. ( 3 napja még bravó nem is volt a képben) 1.349.000 a legolcsobb bravó igaz az még nem Tjet :) Tjet 1.5 milliótól indul igaz a 120 ló, de nekem az bőven elég :) 1.5-2 milla között böven tudnék választani a mostani felhozatalból is :) És én nem azt mondtam,hogy nem ér ennyit mert nagyon is ér, sajnos elég nagy értékvesztése van, de NEKEM nem ér 1 milla különbséget ez meg már az én szubjektiv véleményem, ebben az is benne van,hogy egy ismeretlen életü autó amire első körben minimum 200 ezret kellene kötleni) miért cseréljek le egy költségmentes stilora. ( stilon volt vezérmüszij csere, olaj, gyertya.... müszaki....stb...stb.. tehát a dolog nem csak fekete vagy fehér vannak árnyalatok is :)
Köszönöm a sok infót. Sikerült szemügyre vennem jobban egy bravo-t ( 1.4 tjet 150 ló). Nagyon tetszik, kívül belül méltó utódja lenne a stilonak. Ára 1.7 milla a stilomat beszámolják 700 ezerbe, és elgondolkoztam, hogy bármennyire is tetszik 1 millió különbséget nekem nem ér meg. 500 at szemrebbenés nélkül kifizetnék 700 ezer már gondolkodásba ejtene, 1 millát (+ átírás és kötelező szervizekről nem is beszélve...) pedig nem adok azért mert valamivel szebb, gyorsabb, fiatalabb, felszereltebb..Kicsit várok még, de addig is rendületlenül olvasok és nem tartom kizártnak, hogy hamarosan feltűnök mint egy bravo tulaj :)
Köszönöm a sok infot már csak ezért is érdemes olasz autó tulajdonosnak lenni, sosem csalódtam a közösség segítőkészségében :)
Sajat tapasztalatbol mondom, mivel volt audim is, most alfazok.
Kulonbseg koztuk... Alfaba mindig mas erzes ulni es valami van benne:-) nemtom mi. Az audinal egy honap utan unalmas. Azert mert minden a helyen van,egyszeru stb.
Az alfam 1.9jtd,kb azonos a fogyi a bravoeval.
A babakocsit nem ugy vettem hogy beferjen hanem hogy teccen:-)es vicc hogy nem fer be a bravoba.elkel adnom..a bravot.
Nem nagyon értem,hogy a többség 100 e km alatti futású Bravójával-alig használja- miért ilyen boldogtalan....Ennyi pénzért amiért a Bravot vettük,már normális kisautó sincs.
"Amúgy ha egy autó bekerülési értéke ilyen alacsony lenne, akkor egy komplett opel nem lenne veszteséges, tekintve, hogy 3 millió alatt már nincs is autójuk."
Na ja,a bravo kategóriatérsa -az Astra- fullosan 8,5 milla,nyilván 2x nem jobb mint a Bravo.
A Bravot új autóra váltani szándékozó nagyot néz majd az árakon.
Meg azért ne egyszerűsítsük már le az autót pusztán a beépített anyagok költségére.
Amúgy ha egy autó bekerülési értéke ilyen alacsony lenne, akkor egy komplett opel nem lenne veszteséges, tekintve, hogy 3 millió alatt már nincs is autójuk.
Nekem a legnagyobb babakocsi is befér, de az tény hogy passzentos. A bravo szerintem áruszállításra messze nem a legjobb választás. Magas a hátsó perem, a hátsóülések nem dőlnek síkba, szűk a hátsó és a két oldalsó ajtó is. Sérülékenyek a borítások. Ha nálad a szállítás szempont akkor ne a szívedre hallgatva vegyél autót szerintem.
A sw alfát is húzd ki nyugodtan mert az is kicsi belül. Ráadásul az 1.8as motorral biztos hogy lomha is (a gtben sem fürge pedig az jóval kisebb tömegű), abszolút nem városba való.
Ha kicsit is szeretsz vezetni (nem csak a napi rutin része) akkor szerintem ne sajnálj egy kis plusz pénzt az erősebb motorra bármit is veszel (pl passat az 1.6 benzinnel teljesen felejtős).
Úgy szidod a sajátod ahogy akarod, de épp úgy ahogy te is véleményt formálsz én is azt teszem. Teszem ezt minden rossz szándék, vagy vitaindítás nélkül. Mivel én közösségnek gondolom itt magunk ezért ha valami nem tetszik azt épp úgy elmondom mint ha igen.
Jelen helyzetben egyébként csak arra próbáltam rávilágítani, hogy mindenki a saját szemüvegén át nézi a dolgokat és ezek bizony eltérőek. Te ahhoz képest amint gondolsz a kocsiról még finoman is fogalmaztál, de lehet ez a fogalmazás nekem meg már erős. Ettől függetlenül úgy írod le ahogy jól esik.
Szerintem is gáz, hogy a fűtésrendszer vacak. Ezt nem a spórolás okozta szerintem, hanem puszta nemtörődömség, vagy ami még rosszabb volna, direkt hagyták úgy mert kell a szervizeknek a bevétel (nagyon remélem hogy nincs így). A víz dettó.Spórolás alatt én azokat értettem amit le is írtam (futómű dongás, kormányropogás stb.), olyan dolgokat amik a működést nem befolyásolják csak épp nem a legigényesebb megoldások.
Ne azt nézd, hogy mennyi egy autó költsége, hanem azt, hogy ha egy darabon spórolnak 10 dollárt akkor az százezer eladott kocsinál mennyit jelent. Anno a bmw 3-masnál is elmondták, hogy azért került a középkonzolra az ablak gomb mert így csak 2 darabot kellett beépíteni, az egyébként három helyett (sofőr oldalon kettő, anyós oldalon egy). Ez kb 1 dollár különbség mégis számított.
"Különben meg ne kelljen már átülnöm egy másik kocsiba, hogy utána a sajátomban jó érezzem magam..."
Miért kéne, én csak a saját tapasztalataim osztom meg. Azt szokták mondani hogy a jót könnyű megszokni és egy idő után már természetesnek veszi az ember. Egy barátom szava járása, hogy a merci után vissza kell ülni a trabantba hogy tudd értékelni a ladát (bár ő ezt nem autós környezetben használta általában).