Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bajan122 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 130627

Nekem is kopott volnál elől a betét, pedig a kopásjelző csendben volt.

 

A futómű kapcsán: a focus futóműve nagyon jó, a beltere pedig csúnya és nagyon unalmas (főleg a 2-esé 2004-2008). Pl nincs az ajtókon kárpit (egy 4millió pluszos autóban), de lehetne sorolni. Valamint ötös váltó van benne (kivéve a 2.0-ás verziót) és dobfék hátul. A valamit valamiért tipikus esete. Úgy vélem az adott cikk nagyon eltúlozta ezt a kérdést.

Előzmény: nbalazs__ (130626)
nbalazs__ Creative Commons License 2012.12.31 0 0 130626

Az autonavigatoros cikkhez mérten nem annyira gáz ez a futómű a 120-asokban. Az sem rémlik, hogy ne lenne egyenesfutása (tahát biztos hogy van). Persze, nem egy Focus futómű. Itt inkább abba lehet maximum belekötni, hogy az autó teljesítményéhez képest furcsa kicsit a hangolása. Úthibákon, huplikon inkább érezni feszesnek a kocsit, és ehhez képest pedig hajlamos dölöngélni. Ez pedig szerintem abból adódik, hogy kicsit magasabb felépítésű a kocsi és emiatt magasabb a tömegközéppontja, ezt pedig csak így tudták kordában tartani. De persze ez csak az én verzióm. Cserébe a fékek szerintem eléggé jók, és a kocsi fékezéskori stabilitása is (ESP nélkül is). 

 

Apropó fékek, valaki írta, hogy szerinte nem megfelelően fognak a fékek, de még nem jelzett a kompjúter, nos nekem elöl is és hátul is a belső fékbetétek koptak el sokkal jobban, míg a visszajelző a külső fékbetétben van (elöl).  Lehet, hogy megérné vetni rá egy pillantást. 

bcrea Creative Commons License 2012.12.31 0 0 130625

Köszönöm mindenkinek a véleményt.

 

Gondoltam,hogy nem minden úgy van ahogy leírták.

 

Egyébként azt mondták,hogy sok új bravot vezettek és mind ilyen volt.. ( az igaz,hogy máshol is megemlítik,hogy a futómű nem a kategória etalonja mint pl focus, vagy golf,de nem ennyire lehúzva) Az itt leirtaknál a 20 éves 1.3D uno-m is jobb útfekvést produkált, amit azért eléggé kétlek...Nem értem mire jó ez a fiat fikázás, az amúgy is borzasztó értékvesztést még lehúzzák ilyen lejárató cikkekkel, hogy nehogy el lehessen adni a fiatokat normális áron....

Az biztos ha nem lett volna eddig 4db Fiatom és nem ismerném az előítéleteket a cikk alapján még csak meg se néztem volna a bravot....

Előzmény: bajan122 (130623)
Hezo79 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 130624

Azért van benne egy kis autópolitika,nem is kicsi!Valamiért lehuzzák az olasz autót!Erröl miért nem irnak?:)

http://www.youtube.com/watch?v=xWCeHXVKBdM

Előzmény: bcrea (130618)
bajan122 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 130623

Most olvastam végig: ez cégautó volt?!? Nehogy már egy cégautó legyen a használt autó teszt hiteles képviselője.

 

Én úgy vigyáztam az én cégautómra mint a hímestojásra (többnyire), de nem egy kollégám éjjelente a parkolókat járta kéziféket rángatni.

 

Igaza van vinjonak, próbálj ki egy olyat amire vigyáztak.

Előzmény: bajan122 (130622)
bajan122 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 130622

"A futóműve ellenben mindnek gatya volt. Kóválygós, kanyarban oldaldőlős, pályán bizonytalan egyenesfutású, állandóan kormányzós-korrigálós. Igen, a Bravo-kormány és a pontosság közé nem tehető egyenlőségjel."

 

Bizonytalan egyenesfutású???? Na már nem azért, de mielőtt tesztek írok egy kocsiról nem kéne beállítani a többi újságíró által szétbombázott futóművet?! A legvacakabb új autónak is egyenesen kell futni, hogy egyáltalán az utcára kerülhessen. 

 

A véleményem, hogy ez az ember egy barom! Lehet, hogy ő hat bravo vezetett már, én meg barvot vezettem 90 ezer km-en át. Nyoma nem volt egyenesfutási problémának, vagy kóválygásnak, vagy állandó korrigálásnak. Valamit a többiek sem számoltak be ilyenről. 

 

Az, hogy van jobb autó a kategóriában elég szubjektív, hisz az igények is eltérőek.

Előzmény: bcrea (130618)
bajan122 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 130621

A 120-as (pontosabban a nem sport futóművel rendelkező) biztos, hogy billegősebb, de az utat az is fogja. Nekem is furcsa volt eleinte, hogy megbillen. Ugyan akkor ha tovább erőlteted akkor sem veszti el a tapadását. Ami nekem hiányzik az a megfelelő visszajelzés az útról, mert a kormány érzésre gyakran olyan mintha jégen mennék.

 

A cikkről meg annyit, hogy nagyon akart írni az újságíró és ez lett belőle. A totalcarnál is gyakran előfordul, hogy bal lábbal kel fel valamelyik és érezni a szexuális élet teljes hiányát a cikken.

Előzmény: dirige (130620)
dirige Creative Commons License 2012.12.31 0 0 130620

Szerintem ez a futómű-ügy butaság. Lehet, hogy nagy sebességnél, határhelyzetben nem ez a legjobb futómű, de tágan vett normális használatnál nincs vele gond. Mivel a gödöllői emelkedőt le- és fel is teljesítettem 200 fölött, úgy, hogy az autó meg sem mozdult, számomra teljesen megfelelő. A 150-es nem dülöngél, a 120-ast nem tudom.

 

 

Előzmény: bcrea (130618)
Bravósgábor Creative Commons License 2012.12.31 0 0 130619

nekem eléggé elvisz a kormány inkább balra , pedig tavaly vettem rá új téligumikat futómű meg szerintem nem ment el , szoval nem kell állitanom rajt

nyárival szintén ez a helyzet igaz ott elég ocsmány felnin gurulok , lehet a felnikbe is van annyi , használtan ilyet adtak .

Előzmény: bcrea (130618)
bcrea Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130618

vinjo

 

Köszönöm a felajánlást, de nem BP-i vagyok :) Pedig szivesen kiprobálnék egy rendben tartott bravo-t, hogy milyennek kellene lennie :)

 

ferrike

 

-Teleszkopos/ kitámasztható motorháztető 

 

( nekem nem tologatható a hátsó üléssor, tehát ez nem hiányozna)

 

 

 

Kérlek még egy dolgot tegyetek nekem tisztába. A futómű kérdést..amennyit olvastam róla sokan szidják mennyire rossz...(ezt egy pár km-es próbaút során szintén nem fogom megtapasztalni) Szinte minden tesztben ez van. Gondolom az autonavigátoros tesztet nem kell bemutatnom,de ott a leghangsulyosabb:

 

"A futóműve ellenben mindnek gatya volt. Kóválygós, kanyarban oldaldőlős, pályán bizonytalan egyenesfutású, állandóan kormányzós-korrigálós. Igen, a Bravo-kormány és a pontosság közé nem tehető egyenlőségjel."

 

 

"Hasonlóan gatya a futómű is: csillapítása átlagos, stabilitása – a jelentős kanyarodási oldaldőlés miatt – átlagon aluli."

 

http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/fiat_bravo_1_4_16v_dynamic_2009_-_hasznaltteszt-6628

 

http://www.autonavigator.hu/blog/a_fiat_bravo_hasznaltteszt_margojara-6636

 

Mondjuk ha csak ezt a 2 cikket olvastam volna még a bravo közelébe se mennék, elég léhúzósnak tűnik, de az tuti, hogy más tesztekben is elég gyengének mondják a futóművet....

 

 

 

ferrike Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130617

Ez csak az ötajtósok sajátja volt, a háromajtós ilyet nem tudott.

Jó kis autó volt, raktam már képet róla, de lehet csatolok egyet, jó még előkeresni is :-)

 

Előzmény: vinjo (130615)
Bravósgábor Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130616

igen de a tied nem teljesen jó etalon hiszen ha jól sejtem chippelt ! tehát nem sima gyári változat , érzetre nem fedné a valóságot hogy azt mondja rá hogy igen ilyen egy 120 lovas t-jet

 

Előzmény: vinjo (130609)
vinjo Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130615

Valamint tudtommal -az ötajtósban biztosan- tologatható a Stiloban a hátsó üléssor.

Előzmény: ferrike (130613)
bajan122 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130614
Nagyobb ralatasod van az biztos :-)

Probalom elkerulni, hogy egy tulzott elvarasokkal biro ujabb elegedetlen tulaj szulessen ;-)
Előzmény: ferrike (130613)
ferrike Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130613

Bár ez erősen szubjektív, de a motortól eltekintve és a jelentős Stilo alapok ellenére is

szerintem ez nem egyszerű facelift a Bravo javára.

Minőségibb, jobban összerakott a benyomás, sokkal szebb design.

És akkor még a motor ad egy nagyon intenzív +t ennek a képnek.

 

Három értelmetlen downgrade jut eszembe, amelyek voltak és jó lenne ha lennének:

- tolatáskor lebillenő jobb tükör

-kp.zár a tankajtó fedelén

-deadlock reteszelés az ajtó zárasakor

 

Szerettem a Stilom is nagyon, 2005-ben újként vettem a Bravoig 3 évet használtam.(1.4 16v 3 ajtós Racing)

Előzmény: bajan122 (130612)
bajan122 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130612

Motorikusan igen, de én az autóról beszéltem.

Előzmény: vinjo (130611)
vinjo Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130611

Szerintem meg jelentős előrelépés egy szíyó Stilohoz képest, itt csak tényleg az a kérdés, hogy ez kinek, mennyit ér meg.

Előzmény: bajan122 (130608)
piros madááár Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130610
2009.5 havi mikor atvettem 139.000km volt benne most mar 168 aprilistol.imadni valo hosszu utakra,mindenki megnezi.de azert mar koltottem ra,klimakompresszor,lengescsillapito gumi amibe fekszenek, azon kivul mar 2x olaj szurok, csomitarto gatlok ,eddig ennyi.motorban viszont csak 50e van,meg gariba sikerult kompletten cserelni mert srac bena volt.most meg hatra vannak a csapagyak kicsit hallani oket.majd fekek lesznek meg cserelve.
19" kerekek miatt kicsit ehesebb.7,5 ala nemmegy.ha rakeresel a hszeim kozott megtalalod
Előzmény: Hezo79 (130607)
vinjo Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130609

Nagyon szívesen segítünk mindenkinek, aki normálisan áll hozzánk. :-)

 

Teljesen elfogadhatóak az érveid, de , ha van rá lehetőséged,azért csinálj egy menetpróbát is egy turbós bravoval. Megéri...;-)

Ha Bp-i vagy, szívesen felajánlom próbára az enyémet.( Csak az esetleges későbbi összehasonlítási alap miatt, hogy 80e km után kb milyen egy bravo, amit szeretnek és viszontszereti a gazdáját. :-)  )

Előzmény: bcrea (130604)
bajan122 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130608

Mivel általában én is végig rágom az eshetőségeket így egyetértek veled. Jó autó a bravo, de ha van egy megbízható autód akkor szerintem sem érdemes kapkodni. A bravo ráadásul nem nagy előrelépés (amit többször említettél) a stilohoz képest (kb egy modell frissítés).

 

Mi is akartunk nejemnek másik autót, aztán végül maradt a fiesta mert erről tudjuk, hogy jó, hogy mennyi km van benne, hogy mikor mit cseréltünk és jelenleg az értékvesztése is konvergál a nullához.

Előzmény: bcrea (130606)
Hezo79 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130607

Piros madáár és milyen az Alfa 159?Tényleg sok gond van vele,vagy csak szóbeszéd?Szerintem nincs rossz autó csak trehány gazda!

Előzmény: piros madááár (130603)
bcrea Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130606

Azért anynira nem kapkodom el. ( 3 napja még bravó nem is volt a képben) 1.349.000 a legolcsobb bravó igaz az még nem Tjet :)  Tjet 1.5 milliótól indul igaz a 120 ló, de nekem az bőven elég :) 1.5-2 milla között böven tudnék választani a mostani felhozatalból is :) És én nem azt mondtam,hogy nem ér ennyit mert nagyon is ér, sajnos elég nagy értékvesztése van, de NEKEM nem ér 1 milla különbséget ez meg már az én szubjektiv véleményem, ebben az is benne van,hogy egy ismeretlen életü autó amire első körben minimum 200 ezret kellene kötleni) miért cseréljek le egy költségmentes stilora. ( stilon volt vezérmüszij csere, olaj, gyertya.... müszaki....stb...stb..  tehát a dolog nem csak fekete vagy fehér vannak árnyalatok is :)

Előzmény: realist_ (130605)
realist_ Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130605

Jó áron adják azt a bravot, neten 2,2m alatt nem nagyon látni. Stilot mondjuk 500e körül már utána dobják az embernek. Jól jártál volna.

Előzmény: bcrea (130604)
bcrea Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130604

Sziasztok!

 

Köszönöm a sok infót. Sikerült szemügyre vennem jobban egy bravo-t ( 1.4 tjet 150 ló). Nagyon tetszik, kívül belül méltó utódja lenne a stilonak. Ára 1.7 milla a stilomat beszámolják 700 ezerbe, és elgondolkoztam, hogy bármennyire is tetszik 1 millió különbséget nekem nem ér meg. 500 at szemrebbenés nélkül kifizetnék 700 ezer már gondolkodásba ejtene, 1 millát (+ átírás és kötelező szervizekről nem is beszélve...) pedig nem adok azért mert valamivel szebb, gyorsabb, fiatalabb, felszereltebb..Kicsit várok még, de addig is rendületlenül olvasok és nem tartom kizártnak, hogy hamarosan feltűnök mint egy bravo tulaj :)

 

Köszönöm a sok infot már csak ezért is érdemes olasz autó tulajdonosnak lenni, sosem csalódtam a közösség segítőkészségében :)

piros madááár Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130603
Sajat tapasztalatbol mondom, mivel volt audim is, most alfazok.
Kulonbseg koztuk... Alfaba mindig mas erzes ulni es valami van benne:-) nemtom mi. Az audinal egy honap utan unalmas. Azert mert minden a helyen van,egyszeru stb.
Az alfam 1.9jtd,kb azonos a fogyi a bravoeval.

A babakocsit nem ugy vettem hogy beferjen hanem hogy teccen:-)es vicc hogy nem fer be a bravoba.elkel adnom..a bravot.
Előzmény: bcrea (130595)
giuliettafan Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130602

Nem nagyon értem,hogy a többség 100 e km alatti futású Bravójával-alig használja- miért ilyen boldogtalan....Ennyi pénzért amiért a Bravot vettük,már normális kisautó sincs.

 

"Amúgy ha egy autó bekerülési értéke ilyen alacsony lenne, akkor egy komplett opel nem lenne veszteséges, tekintve, hogy 3 millió alatt már nincs is autójuk."

Na ja,a bravo kategóriatérsa -az Astra- fullosan 8,5 milla,nyilván 2x nem jobb mint a Bravo.

A Bravot új autóra váltani szándékozó nagyot néz majd az árakon.

 

 

Előzmény: bajan122 (130601)
bajan122 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130601

Meg azért ne egyszerűsítsük már le az autót pusztán a beépített anyagok költségére.

 

Amúgy ha egy autó bekerülési értéke ilyen alacsony lenne, akkor egy komplett opel nem lenne veszteséges, tekintve, hogy 3 millió alatt már nincs is autójuk.

Előzmény: mcI_2.0 (130584)
bajan122 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130600

Nekem a legnagyobb babakocsi is befér, de az tény hogy passzentos. A bravo szerintem áruszállításra messze nem a legjobb választás. Magas a hátsó perem, a hátsóülések nem dőlnek síkba, szűk a hátsó és a két oldalsó ajtó is. Sérülékenyek a borítások. Ha nálad a szállítás szempont akkor ne a szívedre hallgatva vegyél autót szerintem.

 

A sw alfát is húzd ki nyugodtan mert az is kicsi belül. Ráadásul az 1.8as motorral biztos hogy lomha is (a gtben sem fürge pedig az jóval kisebb tömegű), abszolút nem városba való.

 

Ha kicsit is szeretsz vezetni (nem csak a napi rutin része) akkor szerintem ne sajnálj egy kis plusz pénzt az erősebb motorra bármit is veszel (pl passat az 1.6 benzinnel teljesen felejtős).

Előzmény: bcrea (130595)
bajan122 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130599

Úgy szidod a sajátod ahogy akarod, de épp úgy ahogy te is véleményt formálsz én is azt teszem. Teszem ezt minden rossz szándék, vagy vitaindítás nélkül. Mivel én közösségnek gondolom itt magunk ezért ha valami nem tetszik azt épp úgy elmondom mint ha igen.

 

Jelen helyzetben egyébként csak arra próbáltam rávilágítani, hogy mindenki a saját szemüvegén át nézi a dolgokat és ezek bizony eltérőek. Te ahhoz képest amint gondolsz a kocsiról még finoman is fogalmaztál, de lehet ez a fogalmazás nekem meg már erős. Ettől függetlenül úgy írod le ahogy jól esik.

 

Szerintem is gáz, hogy a fűtésrendszer vacak. Ezt nem a spórolás okozta szerintem, hanem puszta nemtörődömség, vagy ami még rosszabb volna, direkt hagyták úgy mert kell a szervizeknek a bevétel (nagyon remélem hogy nincs így). A víz dettó.Spórolás alatt én azokat értettem amit le is írtam (futómű dongás, kormányropogás stb.), olyan dolgokat amik a működést nem befolyásolják csak épp nem a legigényesebb megoldások.

 

Ne azt nézd, hogy mennyi egy autó költsége, hanem azt, hogy ha egy darabon spórolnak 10 dollárt akkor az százezer eladott kocsinál mennyit jelent. Anno a bmw 3-masnál is elmondták, hogy azért került a középkonzolra az ablak gomb mert így csak 2 darabot kellett beépíteni, az egyébként három helyett (sofőr oldalon kettő, anyós oldalon egy). Ez kb 1 dollár különbség mégis számított.

 

"Különben meg ne kelljen már átülnöm egy másik kocsiba, hogy utána a sajátomban jó érezzem magam..."

 

Miért kéne, én csak a saját tapasztalataim osztom meg. Azt szokták mondani hogy a jót könnyű megszokni és egy idő után már természetesnek veszi az ember. Egy barátom szava járása, hogy a merci után vissza kell ülni a trabantba hogy tudd értékelni a ladát (bár ő ezt nem autós környezetben használta általában).

Előzmény: -carcass- (130582)
vinjo Creative Commons License 2012.12.30 0 0 130598

Nekünk is befért a babakocsi, még hosszában is. (Igaz, szempont volt babakocsi vásárlásnál, hogy jól "hajtogatható" legyen.)

Előzmény: bcrea (130595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!