Béla! Te nem ismersz környezetvédelmet, ami nagyon fontos dolog...mondhatnánk a legfontosabb( a józan ész keretein belül, na ebből lóg ki a "Lebegő" munkacsoport.), mert ha nincs, akkor nem kell utat építeni a következő évtized utánra...
miccósz ahhoz a verzióhoz, hogy megépíccsük az M10et (megaz M0nyöt, munkást, sötöbö) és vonat helyett buszunk?
egomban pölö kibaszott kint van a vasútállomás a város szélén, eleve kényelmetlen, míg a busz bemegy a központba.
nekem aza gyanúm, hogy mifelénk nagyon soxor azé nyomassák a kötöttpályát, mer az független az úthálózattól, így az ottani dugók nem érintik, pedig utasvolumenileg qrvára nem indokolt.
abból a pézből, amit erre qrnak el, lehetne megfelelő kapacitású utakat is építeni, ahol az autók is, meg a buszok is kényelmesen elférnének...
A 4-es és a 10-es szerintem nem azonos történet. A 10-esen lényegében az Árpád híd adja a szűk keresztmetszetet, onnét duzzad vissza a forgalom Vörösváron túlra.
pedig az ÉM0híddal csökkent vagy 40e-et az árpi forgalma... ...úgyhogy inkább a bécsi u. a palacknyak...
de akárhogyis:
én nemmontam, hogy nincs szükség M0 bezárásra, akvincumi hídra és a melóskörútra... :-))
Oda Te tehetsz akármilyen utat, nem fog csökkenni a menetidő a város felé, "csak" annyit érsz el, hogy Vörösváron nem összefüggő kocsisor fogja tönkretenni a helyiek életét.
azé esse kevés.
megugye kifele nem lesz szűk keresztmetszet, tehát arra mindenképp jelentősen csökken a menetidő...
(megpersze befele is, de ebben valszeg sose fogunk egyetérteni... :-))
Ha van híd, ami szükségtelen, akkor az esztergomi az. Pláne, hogy épül egy új Komáromnál. Azért ne játszuk már el, hogy az M10 meg az egomi híd szükségességét is egymással igazoljuk :-)
Az meg, hogy vasúti fejlesztéssel nem tudsz érdemi forgalomcsökkenést elérni, tényszerűen nem igaz. Általában sem, meg a 10-es út kapcsán sem.
nem ugy van tervezve, hogy amint átadják az utolsó -vélhetöen csepel szigeti szakaszt- le is zárják a pálya másik felét felújitásra? mert akkor 2013/14-töl beszélhetünk csak teljes 2x3 MOD-röl (ha jól tudom még el sem kezdték a 2. szakasz bövitését)...
az érdekes az, hogy miután megcsinálták a 2x3-ra bővítést, rájöttek, hogy nem lesz ez így lyó, és egy lyónagy (meg egy kicsi) aligúttal bájpasszolják a zegészet... :-))
Mielőtt félreértenél: én tökéletesen megértem, h autóra van szükséged a melóhoz, nekem is volt már ilyen munkaköröm. De ne a mostani állapotból indulj ki! Ha lenne 1 normális, igazán modern közösségi közlekedés mind az agglomerációban, mind a fővárosban, akkor egész egyszerűen közösségivel is el tudnád intézni u.annyi, vagy legalábbis közel annyi idő alatt, és olcsóbban a dolgodat (vagy legalább részben), mintah egész nap autóznál a városban!
"pl. az én munkám sem végezhető tömegközlekedéssel"
És ki mondta, h szálljál ki az autódból? Mondtam ilyet? Nem mondtam! Tőlem aztán ott dugóztok, ahol jól esik. Csak ne tessék elvárni tőlem, h megértő legyek, mert nem leszek az! Nyilván nem Tőled vagy másoktól várom el, h tegye le az autót, mert neki azzal KELL dolgozni. Vannak olyanok is, akik megtehetnék, h busszal mennek, mégsem teszik ilyen-olyan okból. Tessék végre tudomásul venni, h az autóforgalom további növelésének súlyos árai vannak. És én ebbe az ördögi körbe nem vagyok hajlandó beszállni! Nem tetszik a közösségi közlekedés, akkor autózzál, nem tiltja senki! De ne várd el tőlem, h pénzügyileg előnyt élvezz nálam, mikor én is kifizetem az autózásodat!
És az M0NY-ra ki lenne írva, h nem lehet eljutni az M3-ra vagy mi? Mert szerintem, aki M1-en jön, annak rohadtul mindegy merre megy, ha M3 kell neki. Tehát megoszlik a forgalom iránya, nem úgy mint most, mivel most nincs választási lehetősége. Én erre próbáltam célozni, mikor az M31-et létét kritizáltam.
Nagyon rossz helyen kopogtatsz ezzel a hozzászólással, rossz embernek címezted. Ha megnézed a hozzászólásaim, nem csak itt, meglátod, én biztosan jobban támogatom a vasutat, mint te, de ettől független, pl. az én munkám sem végezhető tömegközlekedéssel. És ezzel nem vagyok egyedül. Kell egy komplett, országos, a környező országokhoz is szervesen kapcsolódó gyorsforgalmi úthálózat. Nem kell azt büntetni, aki nem tud tömeggel közlekedni, vagy éppen rossz helyen lakik, mondjuk Pilisborosjenőn...
Egyszerűen nem mindig Miskolc - Győr vonatkozásban kell gondolkodni... Ha mondjuk Vác felől megy, akkor észak felé, Gödöllő felől Győrnek észak, Pécsnek Dél felé, Szolnokról Pécs, Győr dél felé, Dunakanyar észak felé... Nem mindenki megy M3-ról M1-re, ezt kéne már végre megérteni. Nem mindig a két ellentétes oldalt kell nézni.
Nem igaz szerintem a 10-es úttal kapcsolatos véleményed. Az óbudai temetőtől, a 2x2 sávon már haladgat a forgalom befelé, a temetőtől kifelé, a 2x1 sáv lámpákkal alkalmatlan a forgalom elvezetésére. Konkrétan nem értem, hogyan lehetett a laktanyából úgy építeni egy nagy lakóparkot, hogy nem kötelezték az építőt legalább a park bejáratáig 2x2-re bővíteni a Bécsi utat...szar 500m-ről beszélünk, kb...
Félre érted, az M0NY-nak nem az a fő célja, hogy 1km-el rövidebb legyen Gödöllő-Budaörs távolság, hanem tehermentesítse az észak budai régiót, ott gyűjtő-elosztó, elvezető szerepe legyen...A budai oldal közlekedése a domborzat miatt igen behatárolt. Egész 3. kerületet, 2.-at sok helyen lehetne tehermentesíteni, pl. a Budakeszi út forgalma is csillapodhatna. Budakeszin erős átmenő forgalom van.
"Nem hiszem, hogy túl sok százalékkal nőne a forgalom, viszont jelentősen csökkenne a menetidő"
Ennyi pénzből a vasút fejleszthető olyan szintre, h versenyképes legyen a közúttal, sőt: a rahedli busznak sem kéne bejönni mind, hanem szépen ráhordanának. Szerintem ez sokkal környezetkímélőbb, mint a Te megoldásod.
"Szinte biztosan nem nőne jelentősen a forgalom"
Ezzel nem fogok egyetérteni soha;) Mivel nem igaz! Európai városok sora bizonyította már be, h a fenntarthatósághoz vissza kell szorítani az autós társadalom igényeit és igenis a közösségi közlekedést kell fejleszteni. Ez nem csak a főváros, de az agglomeráció érdeke is! De hát járjuk be mi is u.azt az utat, amit mások, talán akkor majd megértjük...
"Nem jelenthet akkora költséget, mert mindenhol hihetetlen módon, előrelátóan építették a csomópontokat, nyomvonalat, elő van készítve a második félpálya..."
Azért ne fillérekbe számold, ha lehet;)
"már egész elviselhető lenne"
Igen, a 4-esen valóban tök jól lehetne autózni. Aztán, h ez mennyivel növelni a fővárosban az autók számát már nem érdekes, lényeg h a 4-esen jól lehessen autózni...