Nekem 1.2-es Brava-m volt, ugyanolyan (vagyis huligán :-)) üzemmódban kb. 2 lityi a különbség városban, hosszabb etapot nézve. Máshol lehet több, természetesen, hisz a lovakat etetni kell. ;-)
Focus beltere még a stilohoz képest is visszalépés lenne, ezért esett ki az esélyesek közül a a skoda octaviaval egyetemben :)
canonfan_448
A csomagtartó a babakocsin túl nekem áruszállítás miatt is számít.... (bár a stiloval is megoldottam eddig) valamivel talán nagyobb is a bravo-é, bár tuti nem egy skoda octavia...
Nehéz lesz a döntés. A motor, kinézet ( kívül-belül) egyértelműen a bravo mellett áll...a praktikum szempontból pedig inkább egy kombi, de normális benzinmotort egyikben sem igazán tudok :) (talán audi a4 1.8T) Így nehéz...... vagy érzelemmentesen kell döntenem, beállok a németek közzé és választok egy olyan autót amiben a szívem nem dobban, bár praktikus...
Másfél év alatt azért vagy 10x tuti voltunk hétvégén valami wellness-okosságban, gyerekestül, csomagostul stb...
Gyakran jönnen az ősök is, és ilyenkor 1 ember még elfér a kocsiban az anyósülésen.
Tehát 3 felnőtt, 1 gyermek gyermeküléssel együtt, és minden szirszar a csomagtartóban.
Talán 1-1 nagyobb táska megy a gyerekülés alá.
Aki szerint nem lehet elférni a Bravóban egy kiscsaládnak az vagy hülye vagy hazudik. :-)
Értem, hogy egy kombi sokkal jobb ilyen esetben, mert nem kell sakkozni amikor az ember pakol, csak hátra behányja a cuccot, de azért mégiscsak egy szép olasz autónk van, nem egy potrohos német. :-)
"ja.... a babakocsi szempont lenne, szal döntsétek el befér-e vagy sem :D"
Befér... de attól függ melyik.
Nekem 3db babakocsim van, 1 gyerekkel (egyelőre! :P), ezekből a bazinagy Teutonia nem fér be a kocsiba. Éppenhogy de nem fér el. Ha viszont belereszelném mégiscsak valahogy akkor elfoglalná az egész csomagtartót, ez egyszerűen ilyen babakocsi.
Szóval babakocsi és babakocsi között is van különbség van az esernyőre összehajtogatható (szerintem ebből még 4db is befér a Bravóba a csomagtartóba), és vannak azok amelyek vízszintesre dönthetőek, magyarán újszülötteknek is alkalmasak. Aztán van 3 kerekű, 4 kerekű, kiskerekű, nagykerekű, levehető kerekű stb... stb...
A hordozhatóra szerelhető állvány-féle babakocsit felejtsd el, szvsz rosszat tesz a babának fél éves kor után. Minél kevesebbet legyen hordozóban.
Az viszont tény, hogy a Teutonia babakocsink futóműve jobb mint a Bravóé bázzeg. :DDDDDD
(komoly)
Szóval,... ha lehet ne dőlj be a sok kényelmes okostojásnak akik majd lebeszélnek a kocsiról, "mert nem fér el benne ez vagy az." Okosan kell pakolni, és ha valamit úgy veszel, hogy rendszeresen kell majd a Bravóban szállítani akkor olyan veszel ami kényelmesen elfér benne. Vagy annyira össze lehet hajtogatni.
Engem már mondtak hülyének, hogy "kicsi a csomitartó, hülye vagy, el fogod adni amikor jön a baba... stb..."
A másik legjobb: "hülye vagy, ezzel a kocsival, hogyan megyünk le Horvátországba öten, csomagokkal?"
(:D)
Kb. 2008-ban voltam utoljára, szóval igen, az számít, hogy 4 évente hova megyek nyaralni 1x.... és majd ahhoz választok kocsit. Persze az összes haver a nyakamon lógva. :-)
Miközben..... az esetek 99,5%-ban egyedül ülök a verdában! :-))))))))))
Válassz okosan.
A babakocsi lecserélhető könnyűszerrel, de egy autó?!
Nekem is kopott volnál elől a betét, pedig a kopásjelző csendben volt.
A futómű kapcsán: a focus futóműve nagyon jó, a beltere pedig csúnya és nagyon unalmas (főleg a 2-esé 2004-2008). Pl nincs az ajtókon kárpit (egy 4millió pluszos autóban), de lehetne sorolni. Valamint ötös váltó van benne (kivéve a 2.0-ás verziót) és dobfék hátul. A valamit valamiért tipikus esete. Úgy vélem az adott cikk nagyon eltúlozta ezt a kérdést.
Az autonavigatoros cikkhez mérten nem annyira gáz ez a futómű a 120-asokban. Az sem rémlik, hogy ne lenne egyenesfutása (tahát biztos hogy van). Persze, nem egy Focus futómű. Itt inkább abba lehet maximum belekötni, hogy az autó teljesítményéhez képest furcsa kicsit a hangolása. Úthibákon, huplikon inkább érezni feszesnek a kocsit, és ehhez képest pedig hajlamos dölöngélni. Ez pedig szerintem abból adódik, hogy kicsit magasabb felépítésű a kocsi és emiatt magasabb a tömegközéppontja, ezt pedig csak így tudták kordában tartani. De persze ez csak az én verzióm. Cserébe a fékek szerintem eléggé jók, és a kocsi fékezéskori stabilitása is (ESP nélkül is).
Apropó fékek, valaki írta, hogy szerinte nem megfelelően fognak a fékek, de még nem jelzett a kompjúter, nos nekem elöl is és hátul is a belső fékbetétek koptak el sokkal jobban, míg a visszajelző a külső fékbetétben van (elöl). Lehet, hogy megérné vetni rá egy pillantást.
Egyébként azt mondták,hogy sok új bravot vezettek és mind ilyen volt.. ( az igaz,hogy máshol is megemlítik,hogy a futómű nem a kategória etalonja mint pl focus, vagy golf,de nem ennyire lehúzva) Az itt leirtaknál a 20 éves 1.3D uno-m is jobb útfekvést produkált, amit azért eléggé kétlek...Nem értem mire jó ez a fiat fikázás, az amúgy is borzasztó értékvesztést még lehúzzák ilyen lejárató cikkekkel, hogy nehogy el lehessen adni a fiatokat normális áron....
Az biztos ha nem lett volna eddig 4db Fiatom és nem ismerném az előítéleteket a cikk alapján még csak meg se néztem volna a bravot....
"A futóműve ellenben mindnek gatya volt. Kóválygós, kanyarban oldaldőlős, pályán bizonytalan egyenesfutású, állandóan kormányzós-korrigálós. Igen, a Bravo-kormány és a pontosság közé nem tehető egyenlőségjel."
Bizonytalan egyenesfutású???? Na már nem azért, de mielőtt tesztek írok egy kocsiról nem kéne beállítani a többi újságíró által szétbombázott futóművet?! A legvacakabb új autónak is egyenesen kell futni, hogy egyáltalán az utcára kerülhessen.
A véleményem, hogy ez az ember egy barom! Lehet, hogy ő hat bravo vezetett már, én meg barvot vezettem 90 ezer km-en át. Nyoma nem volt egyenesfutási problémának, vagy kóválygásnak, vagy állandó korrigálásnak. Valamit a többiek sem számoltak be ilyenről.
Az, hogy van jobb autó a kategóriában elég szubjektív, hisz az igények is eltérőek.
A 120-as (pontosabban a nem sport futóművel rendelkező) biztos, hogy billegősebb, de az utat az is fogja. Nekem is furcsa volt eleinte, hogy megbillen. Ugyan akkor ha tovább erőlteted akkor sem veszti el a tapadását. Ami nekem hiányzik az a megfelelő visszajelzés az útról, mert a kormány érzésre gyakran olyan mintha jégen mennék.
A cikkről meg annyit, hogy nagyon akart írni az újságíró és ez lett belőle. A totalcarnál is gyakran előfordul, hogy bal lábbal kel fel valamelyik és érezni a szexuális élet teljes hiányát a cikken.
Szerintem ez a futómű-ügy butaság. Lehet, hogy nagy sebességnél, határhelyzetben nem ez a legjobb futómű, de tágan vett normális használatnál nincs vele gond. Mivel a gödöllői emelkedőt le- és fel is teljesítettem 200 fölött, úgy, hogy az autó meg sem mozdult, számomra teljesen megfelelő. A 150-es nem dülöngél, a 120-ast nem tudom.
Köszönöm a felajánlást, de nem BP-i vagyok :) Pedig szivesen kiprobálnék egy rendben tartott bravo-t, hogy milyennek kellene lennie :)
ferrike
-Teleszkopos/ kitámasztható motorháztető
( nekem nem tologatható a hátsó üléssor, tehát ez nem hiányozna)
Kérlek még egy dolgot tegyetek nekem tisztába. A futómű kérdést..amennyit olvastam róla sokan szidják mennyire rossz...(ezt egy pár km-es próbaút során szintén nem fogom megtapasztalni) Szinte minden tesztben ez van. Gondolom az autonavigátoros tesztet nem kell bemutatnom,de ott a leghangsulyosabb:
"A futóműve ellenben mindnek gatya volt. Kóválygós, kanyarban oldaldőlős, pályán bizonytalan egyenesfutású, állandóan kormányzós-korrigálós. Igen, a Bravo-kormány és a pontosság közé nem tehető egyenlőségjel."
"Hasonlóan gatya a futómű is: csillapítása átlagos, stabilitása – a jelentős kanyarodási oldaldőlés miatt – átlagon aluli."
Mondjuk ha csak ezt a 2 cikket olvastam volna még a bravo közelébe se mennék, elég léhúzósnak tűnik, de az tuti, hogy más tesztekben is elég gyengének mondják a futóművet....