A legfőbb oka az, hogy a motor jelentős - jellemzően 2500-2800 körüli - fordulatát az optimális szintre, átlagosan 1.000 - 1200 körülire csökkentse, egyúttal a nyomatékot is javítva.
A recept : Végy egy 150-200 ezres stabilmotort, csináltass rá egy háromkéses tárcsát, végy egy erős közlőművet, a többit te is meg tudod csinálni. ( egyébként qrva jó ! )
Azért érdekelne, mégis milyen anyag a laprugó. Azzal, hogy vissza van lágyítva és hőkezelve a késhez szükséges tulajdonságra, még nem biztos, hogy nekem szimpatikus lenne. Lehet, hogy 40 HRC-nél nem is lehet jobban hőkezelni, akkor inkább csinálok kést sima C45-ből, ami viszonylag könnyen forgácsolható, hőkezeléssel pedig meg van 40 HRC.
Úgy gondolod???)))Ami igaz éxíjért sokaltam a lóvét!!Ámbár a tárcsák műanyagból készültek,me alut nem tudtam hirtelen rögtönözni,vasból meg nem akartam.
Kés anyagához beleugathatóan annyit hozzá fűznék,bárminemű személy,vagy kisteher féder minősége naggyából hasonló-tehát a használati keménysége csak kizárólag az edzés mínőségén múlik!!!
Az esetleg nem derült ki, hogy a laprugó pontos anyaga mégis mi? Aki edzette tisztában kellett lennie vele, különben csak találgatás alapján lett hőkezelve.
Érdemben még nem tudok hozzá szólni,mert csupán 6 diszperzites vödörnyi ágat vágtam össze,volt benne nagyon száraz ,kb4 cm átmérőjű,és vékony 2-3mm vastagságú is.szárazat nyüggel vágta,vékonyat volt amit hosszára elvágta ketté,de a villanymocis is csinált ilyet,csak a száraza nem ment !Próba üzemet csinálom,vannak még apró hibák amiket orvosolni kell minnél előbb,mert a szölővessző aprítására dübörögni kell!
Ezeket a késeket ami laprugóbol készültek már egy évet használtam nem volt vele különösebben hiba egy kicsit elment az éle és a nagyon vékony 3-4mm ágakat nem teljessen vágta el. Most szétszedtem és 2000Ft-ér leedzették a 4 kést. Ugy gondoltam igy strapabiróbb lessz jobban tartja az élét. A köszörülés még hátra van.
Nem csak a kések,de az egész cucc,(esztegályos meló-tengely,csapágyház,ékszíjtárcsák) 2L jóféle tüzesvízbe,lemez kivágva ,hulladék árban,csapágyak szivességbe,és a saját munkámba+segítségbekerült.ja éxíj1210Ft.
Ebben is igazságod lehet,az autó féder minősége nem vetekszik a gyári kések minőségével,ez tény.DE ha az edzést megcsinálják úgy ahogy azt kell,a Te gyári késeiddel fel veszi a harcot!!!!Ez is tény!! Amúgy bejegyzésedet olvasván kimentem,a tartalék 3-dik kést odavertem .igaz csak 100-as satuhoz(nem tudom mennyi jelentősége vana 160-nak),de a satuban lett egy vékony csík,késen semmi sem látszódott,de nekem nem ez a mérvadó,hanem kopás álló legyen,és ne kelljen minden harmadik szárazabb ág után éleznem!!Az eddigi tesztek után jól vizsgáztak,sajna az én munkáimban leltem hiányosságokat,azokat hárítom el! UFF