Persze, ez így van. A visszafolytást arra értettem, hogy valaki így oldotta meg a max sebességet.
A holtjátéknál egy-két mm nem számít pluszba. Mínusz ne legyen. A teljesen függöleges fojtószelep csak max gáznál érvényesül. Ha pár fokkal beljebb van azt normál használatnál úgysem érezni.
Ha jól gondolom nem a visszafojtás a lényeg itt, hanem hogy ne nyújtsd ki a nehéz jobb lábaddal a bowdent, tehát még azelőtt el kell fogynia a pedálútnak, hogy megfeszülne a fojtószelep ház végének feszülve a bowden.
Inkább kikerestem végül a javítási kézikönyvből. Azt írja 0,5-2mm közt legyen, a 3mm már sok.
Megnézem most mennyire állítottam, de az biztos, hogy sokkal nagyobb volt a hézag, szerintem centiméter felett jóval.
Gázbovden beállítása (A/T és M/T modellek esetén) H4RS0B1406004 A gázpedált teljesen lenyomva (1), ellenőrizze a hézagot a fojtószelepkar (2) és a fojtószeleptesten lévő kar ütköző (3) között. Ha a mért érték nem felel meg az előírásnak, állítsa be az előíráshoz a kábelbeállító anyával (4), majd húzza meg a gázbovden biztosítóanyát az előírt nyomatékkal. Meghúzási nyomaték Gázbovden rögzítőanyája (a): 12 N·m (1,2 kgf-m, 9,0 lb-ft) Gázbovden beállítási hézag (teljesen lenyomott pedál esetén) “a”: 0,5 – 2,0 mm (0,02 – 0,07 in.)
Úgy állítsd be a holtjátékot, hogy a gázpedál koppanásig nyomásakor a pillangószelep még ne koppanjon, és kész. A gyári beállítás az enyémen teljesen lenyomott pedálnál a pillangószelep még fordítható volt kb 3 mm-t.
Valószínű, hogy szándékosan lett ezzel a módszerrel " visszafojtva " a motor.
Megnéznétek nekem azt, hogy akinek 2005-2008 közti érintetlen bowdenes gázpedálos swiftje van, hogy mekkora a bowden holtjátéka gyárilag? Nekem iszonyatosan nagy volt, a bowdent le tudtam volna emelni a fojtószelepnél a feszítő karikáról a gázpedál meg hosszú centiméterek után adott valójában gázt. Először azt hittem, hogy hiába a bowdenes technika az emisszió értékek miatt reagál lassan a gázra, aztán rájöttem hogy ez a gond... Nem beszélve arról, hogy így kb. sose volt 100%-ig nyitva a fojtószelep. Mióta beállítottam sokkal egészségesebb érzés vezetni, ráadásul padlónál is lelkesebben szedi a lábát. Mondjuk legalább volt így kb. 75ezer kilométeres bejáratása.
Mivel női tulaj volt az első, felmerült bennem a kérdés, hogy lehetséges hogy a bejáratáshoz így oldották meg, hogy ne tapossa szét a motort az elején?
Az biztos, hogy a kuplugtárcsa anyaga és a nyomólap rugójának minősége nagyban befolyásolja annak élettartamát és fogását. Lehet, hogy a szerelőd kicsit átvert és kaptál bele egy rettenet utángyártottat és kifizetted a japánt.
Ha sokszor érzed a szagát akkor valóban csúszhat. Aztán, hogy a tárcsa szar vagy a nyomólap az kiderül ha szét lesz szedve.
Én a kuplunggal elvagyok átkozva ha azt nézzük mert meg lett véve a kocsi egy nőtől és már akkor tudtam hogy kuplungos mert iszonyat felül fogott, akkor ki húztam vele vagy két évig akkor lett pesten belerakva a jelenlegi kuplung.... Én akkor a szerelőnek mondtam, hogy majd megveszem bele a gyárit és mondta hogy nem kell mert majd ő rendezi...
Nah hogy milyen kuplung lett beletéve az jó kérdés valamilyen japán gyártmányú. Egy idő után már fura is volt, mivel a kuplung visított mikor egyesben indultam el vele. Meg sokszor érződött a kuplung szaga. Örültem neki mint majom a farkának mert úgy éreztem hogy rosszabb helyzetbe kerültem mint voltam. Egy egyszerű kis bukkanónál alig akart sokszor megindulni.
Meg ez az egyből kettőbe való váltás "meleg" kuplunggal történt és sose fordult még elő ilyen megcsúszás akár hideg volt a kuplung akár meleg. Továbbá volt amikor tiltásig is húzattam szépen átvette régebben a fokozatot.
Meg ezt a kézifékes módszert ismerem és nem nagyon merek ilyennel kisérletezni a jelenlegi kuplungommal mert mindig érződött elég jól a kuplung kellemes illata amikor rápróbáltam.
Családban is volt ugyanolyan suzuki mint az enyém és annak még 170 ezer km-nél is jobb volt a gyári kuplungja mint a jelenlegi második kuplungja, pedig azt is én vezettem nagy részt.
Szóval mint minden kocsinak van valami rigolyája ennek is :) Annak az ABS-vel voltak problémák néha hamarabb lépett működésbe a kelleténél.
Egyes-kettesben nagyobb fordulatnál rádobott kuplung az esetek többségében csúszik is, ezért nem kell feltétlenül mindjárt hibára gondolni, főleg ha ez teljesen hideg kuplungnál történik.
Húzd be a kéziféket, tedd 5.-be a váltót és próbálj elindulni 3-4 ezer közti fordulaton. Engedd rá teljesen a kuplungot és ha lefullad az autó akkor még jó az a kuplung. Ha teljesen ráengedett állapotban fel tudod pörgetni a motort akkor valószínű, hogy csúszik.
Az, hogy melyik típusú szett a jó csak a tapasztalat tudja megmondani. De pl az én volt 10 éves Swiftemben nem kellett még kuplungot cserélni pedig elég nagy lábam van és a gyorsulását is sokszor gyakoroltam.
Csak 50.-ig kettőben? Hú az a kuplung nagyon döglött!! Főleg ahogy írod,hogy 90% pályázol vele! Ott lehet más is pl. a kuplung munkahenger esetleg nem megy vissza alaphelyzetbe teljesen. Ha belegondolsz abba hogy pályán lehet hogy legurulsz 100-200-300 km-t úgy hogy a pedálhoz hozzá sem érsz.Mennyi lett volna az élete városban? 5000km? Talán jó esetben
Ma jól jártam a Swift-el.... 1esben elindultam erőteljesen kettőben lepadlóztam és felengedett kuplungnál kiforgott tiltásig a motor kb. 50-es tempónál. Meg is emeltem képzeletben a kalapom annál a szerelőnél aki cserélte a kuplungot kb. 50 ezer km-el ezelőtt :D
Kiváncsi leszek milyen kuplung lett akkor beletéve mert azért 90%ban autópályán használt kuplung akárhogy vált az ember nem szabad így elkopnia.... Főleg nem nálam...
Most egy Valeo kuplung lesz beletéve biztosan, de ti szerintetek milyen lenne jó bele?
A gyári szenzor 433 Mhz-en dolgozik. Az Aiexnél EZEN az oldalon vannak a Suzuki TPMS szelepek. EZ a szelep 433-as univerzális. A frekvenciát valószínű, hogy lehet hangolni mert más frekis szelepeket is be lehet rakni a Swiftbe.
De pár év múlva már jóval olcsóbbak lesznek ezek a szarok. Még csak 2015-től kötelező.
Az enyémből kivettem mert komplett kereket cserélek téli-nyári viszonylatban és nem tudtam eldönteni, hogy melyikben legyen fixen. Mert átszerelgetni biztos nem fogom. Viszont mire műszakira kell vinnem addigra az elem is lemerül bennük.
Köszönöm a válaszod, sajnos egy kicsit későn érkezett! :(
Ez a rendszer nekem is új, a régi autómban nem volt ilyen, sok értelmét én sem látom! Az élettartamát is 3-6 év között jósolják, szóval a működése kiszámíthatatlan. Ráadásul a SWIFT-ben nem is használják ki a szenzor képességeit!
"6 ezer forint körüli áron van gyári az Aliexpresszen, itthon meg közel 18 ezer darabja."
Tudnál nekem linket küldeni róla? Vagy esetleg tudod a szenzor működési frekvenciáját? Ha, lehet, akkor nem szívesen fizetnék ki ismét horror összeget értük!
Igen, jónak kell lennie. Úgy tudom, hogy az Ignis is 4 x 100-as felnimérettel van. De azért kérdezz rá. A WagonR-re jó a 2005-ös lemezfelni, akkor jó az Ignisre is.
Esetleg valaki tudna segíteni, hogy swift II kormányműben cserélhető e a persely, valamint milyen anyagból van. Műanyag,teflon estleg bronz vagy valami más.
Köszönöm a válaszokat, akkor keresek mankókereket. Jó lenne a teljes értékű kerék is, de a helyére nem fér be.És ha utazunk akkor tele a csomagtartó, plusz ezt még nem szeretném cipelni.
2006-os 1.3-as swiftem van,és egy olyan gondom lenne,hogy menet közben egy pillanatra minta megfogná valami az autót,de nem mindig csinálja és csak olyan60km/h- ig.Szervízben voltam,de a próbakör alatt nem csinálta,és utána volt valamilyen diagnosztika de nem mutatott semmi rendelleneset.Valakinek esetleg lenne ötlete?Válaszokat előre is köszönöm
Én is viszek magammal hosszú távú utakra egy teljes értékű kereket. Pályán nem szeretnék mankózni, meg nem is lehet. Viszont mindig van nálam pár darab 2 centis 5 mm-es facsavar. Ha megtalálod a lyukat a gumiban akkor szépen belecsavarod és mehetsz hazáig.
Jó esetben nem kell egyszer sem utánafújnod és simán hazaérsz többszáz km távolságból is.
Kíváncsi lennék, hogy melyik gumis tudja programozni a vevőegységet.:-))
A könyve is írja, hogy pár perc használat közben elalszik a lámpa. Mondjuk én nem vagyok híve ennek a nyomásszenzornak. Egyrészt mert rohadt drága, másrészt meg jó ha 3-4 évig bírja ideális esetben.
6 ezer forint körüli áron van gyári az Aliexpresszen, itthon meg közel 18 ezer darabja. Szinte minden műszakira újat kéne venni. Nem tudom miért műszakiköteles.