Ismerem már annyira, hogy tudjam, mennyivel előbb kell elkezdeni adagolni a dolgot. A keret úgyis csak decembertől szabadul fel rá, ezt jó ideje tudom. (Legalábbis egy újnak az ára és a kapcsolódó költségei mértékű keret.)
A képen látható, Szakál álnevű cimbi csinálja ezeket motorokat. Mivel a motorozás hidegen hagy, a művészet, a zsenialitás és az artdeco meg nem, én ezt választanám.
Mellesleg az "öreg motorost" úgy ismertük meg mint Bedford-cartársat. :-)
Én nem merek nagyot álmodni, meg abszolut OFF is,de beteszem azért ide. Remélem jövő ilyenkor már a rendelést intézem, vsgy egy párszáz km-est keresgélek a neten. Legalábbis ez a terv. Addigra meg levizsgázok. :-))
Ááááá, nincs gond, küggyed csak, szorítok neki helyet! A motorcsere azért nem érdekel, mert legendásan ügyetlen ember vagyok, ezért kevés a két kerék.....
Igen, valahogy így lehet. Én akkor szoktam megdöbbenni, amikor egy új típus vagy platform bevezetésének költségeit írják. Röpködnek az euro-milliárdok!
Mivel sportom van, csak erről a futóműről írom: eleinte kicsit puhának tűnt (ültetett autóból átülve), de pár hónap után már inkább betonkeménynek, rossz úton kényelmetlennek. DE: bátran lehet vele kanyarodni, és a kormány baromi pontos, remek egyenesfutással! Negatívum: hideg, vagy esős időben jönnek hangok az első futóműtől (kopog, néha ropog, de baja nincs). Én extra szervo nélkül használom, így az útról is elegendő infó jut a kezemhez.
Ez pár évvel ezelőtti információ, és a forrásra sem emlékszem már, még az is lehet, hogy csak fórumban olvastam. ;-) Viszont, gyártó cégnél dolgozom, van komplett gépünk, melyet akár 20-30 e euróért adunk el, s pozíciómból kifolyólag elég jól tudom, mennyiért állítjuk elő. ;-) Igaz, nekünk az eladási ár így nem 3-szoros a közvetlen önköltséghez nézve, de nem is az a téma most. Ettől függetlenül el tudom képzelni, hogy az autóipari OEM-eknél lévő előállítási költség (szűkített közvetlen önköltség) és a kisker ár között lehet 3-szoros a szorzó, simán. De ők nem annyit kapnak a kocsikért, ezt se felejtsük el... Eladják mondjuk minimum 50-60% bruttó fedezettel, aztán ha elszállnak a költségeik (rezsi, új gyárak /gyártósorok amortizációja, új design fejlesztési költségei, garancia költségek, visszahívás, vagy túlzott reklám, stb.), akkor az autóra vetített teljes önköltség lehet olyan magas, ami már veszteséget hoz.
Mi ma voltunk Szegeden asszonnyal és gyerekkel, babakocsi befért (nem az "esernyő" méretre összecsukható, mert olyan is van, hanem a nagyobb, de azért ez is összecsukható).
Nekem 1.2-es Brava-m volt, ugyanolyan (vagyis huligán :-)) üzemmódban kb. 2 lityi a különbség városban, hosszabb etapot nézve. Máshol lehet több, természetesen, hisz a lovakat etetni kell. ;-)
Focus beltere még a stilohoz képest is visszalépés lenne, ezért esett ki az esélyesek közül a a skoda octaviaval egyetemben :)
canonfan_448
A csomagtartó a babakocsin túl nekem áruszállítás miatt is számít.... (bár a stiloval is megoldottam eddig) valamivel talán nagyobb is a bravo-é, bár tuti nem egy skoda octavia...
Nehéz lesz a döntés. A motor, kinézet ( kívül-belül) egyértelműen a bravo mellett áll...a praktikum szempontból pedig inkább egy kombi, de normális benzinmotort egyikben sem igazán tudok :) (talán audi a4 1.8T) Így nehéz...... vagy érzelemmentesen kell döntenem, beállok a németek közzé és választok egy olyan autót amiben a szívem nem dobban, bár praktikus...