18-21°közötti értékeket találtam a javítási útmutatókban. Viszont amit megfigyeltem, hogy elég harmatosan porlaszt a csúcs, inkább csak előre spriccel. Érdemes lenne kicserélni? Esetleg az adagolókat beméretni..?
Szaki meglátogatott, Ő beállította ahogyan ő gondolja, meg a Dutrákat is állítaná, viszont egy osztrák embertől megkérdeztem ő állítja, hogy az OT jelzést a lendkeréken vonalba kell hozni a váltón lévő vonallal, és a vezérműkeréken lévő jelzést a motor oldalán lévő vonallal. De ha a vezérműtengely pozícióját nézzük rohadtul nem jó, mert ekkor az adagoló elősűrítésen van és a felső holtpont után indulna csak el a gázoljal. Most ahogy Laci barátom beállította, kb OT előtt 10°-nál fecskendez be az első hengernél, de ugye ez abszolút nem mérvadó mivel ez változó lehet ha utána állít az ember.
Ha ez a traktor nyáron még működött, akkor jel ide, vagy oda, most is kell ,hogy működjön !
Az első traktorokat is jel nélkül rakták össze a feltalálóik ,no persze ehhez társult egy elméleti tudás ! Akarom mondani, a fejüket használták,gondolkodtak, nem csak a jeleket nézegették !
Egy jó SZAKI összerakja minden jel nélkül ! Ez már lehet egy jó jel ! :-)
Problémamentes Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek !
Értem én de valaki vagy 20 éve már szerelte lehet ,és ahogy a lendkerék is más gépbe is rakható igy ide is kerülhetett olyan fogaskerék ami jó bele csak a jelölése nem stimmel ,stroboszkoppal vagy más elektronikus eszközzel minden lehetséges !
Ha adott 32 fogaskerék fog a főtengelyen akkor ki lehet úgy számolni azt, hogy egy fog hány fok különbséget jelent pontosan?
Ez ugye 11,25°/fog.
Korrigáltam egy fogat a főtengelyen a vezérműtengelyhez képest és kb. szemre ennyit változott is a lendkeréken, de így is állt a jelzés pontosan az OT vonalába.
Magyarul 5°amennyi csalása van a főtengely-vezérműtengelynek ha bele döglök se tudok beállítani. Rosszul gondolom
Holnap viszont még valamit kipróbálok, mivel nincs fent pár alkatrész amitől elképzelhető, hogy a két fogaskerék eltolva van egymástól és eredményezi ezt a pontatlanságot. Mivel ferde fogazásról beszélünk és előfordulhat, hogy a vezérműtengely fogaskereke nincs pontosan vonalba a főtengelyével
Hát... nem tudom eldönteni egyenlőre. Most vagy az a helyzet hogy kopott a motor és ezért nem annyira pontos ez a jelzés, de elképzelhető, hogy egy fogaskerék fokot módosítok rajt akkor még rosszabb lesz csak, mert lehet ez a jó.
csak sajnos egyik sem az igazi... viszont most este még gyorsan feldobtam a lendkereket, de ahogy nézem egy fokkal valahogy csak el lett csúszva a dolog, úgyhogy lendkerék le, főtengely ki és egy fokkal odébb tenni a vezérlést.. Miért nem pontozták meg a gyárban... Így csináltam egy fölös pár munkaórát magamnak most... :(
Fontos hogy inkább szinterfém kuplung tárcsát tegyél bele, mert a fekete gumis szerű ferodols tárcsa nem sokat ér, nem ragad megfelelően, tán vagy 6 kertet bírt az enyémben azóta csúszik ha nagyobb terhelés éri ! A másik fontos dolog amikor cseréled a tárcsát először próbáld fel a tengelyekre mindkettőt, ha szoros a közepe, ki kell reszelni a szorulást okozó részeket, hogy könnyedén járjon másként nem old el, nem tud odébb csúszni a nyeles tengelyen és újra recsegni fog a váltás ! Én is így jártam ! Könnyedén csúszkálnia kell a nyelestengelyen a tárcsáknak !
Szántáskor kicsit hangos volt de másnapra elmúlt a nagyot hallás :).Nem tudom milyen kipufogó volt mert találtam. Később kiégett a belsejében valami na akkor alapjáraton meg kellett bolondnak rajt.