Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

adamsky Creative Commons License 2017.04.07 0 0 83292

lengyelbe általában behajtják, úgy vettem észre a stena line-nál is... bár ott múltkor én kihajtottam, mert a rigó nem volt a helyzet csúcsán. Mondjuk én németül nem tudok, de a sejze vagy hogy írják az náluk káromkodás, azt tudom, mondjuk én kurva anyáztam neki, angolul féltem megérti, így kihagytam

hülye volt a szeren, vagy az volt a célja hogy beletolassak a melletem lévőbe, össze vissza mutogatott, erre tekerjem, ne hanem arra.. egy idő után meguntam, tükör kihajt és betoltam ahova kellett volna, az is igaz a tükör verte a másik kamiont végig, de karc sincs rajta a többi nem érdekel

 

 

az nem nyugtat meg ha behajtja a tükröt és utána az ö felelőssége, mert utána nekem kell harcolgatnom ha jegyzőkönyv van, nem szerettem a plusz munkát, németül se tudok, meg lengyelül se... meg a fene akar még plusz bonyodalmat.. 

 

 

Előzmény: tv307 (83288)
adamsky Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83291

én svédbe elismerem a svéd női sofőröket :DD

 

én szenvedtem még hütösel a rámpával a kis szöszi huszonéves meg a vonatot egyből betette mellém:D 

 

mondjuk az is igaz, norvégba, meg svédbe a gyakorlati oktatás nem olyan mint a mienk:)

Előzmény: GYURMA 944 (83290)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83290

Áldott jó arc oktatónőm van! Én amúgy is elismerem a nőket, mert egyszerre 4 beosztottam is volt egy 70 méteres PC vezérelt gépsoron és mindig jól működött a dolog.

Arról nem is beszélve, hogy hosszú fuvarokat is csinál póttal, de buszozik is. Nagyon ott van.

Minden tisztelet az Övé! A sok kis majom úgy ül be mellé, hogy na majd akkor, de én csak tátottam a pofámat, hogy mit tud. RESPECT!

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83281)
tv307 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83289

A legszebb, mikor későn kezdik a beállítást, aztán persze kapkod minden matróz, és kivel üvölt? Hát a gépkocsivezetőkkel. Eme csodálatos egyoldalú diskurzus fényét csak emeli, ha mindez mondjuk hajnal 3- kor történik :)

Előzmény: tv307 (83288)
tv307 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83288

Megy az :) szinte mindig behajtja ( illetve jól ráb@sz egy nagyot tenyérrel...) a tükröket. Innentől természetesen az ő felelőssége, hogyan és hova irányít be. Aztán kiszállás, kabáttal az összes sáros pótkocsi végigsúrolása, hurrá, mehet minden út után a mosógépbe :)

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83286)
HakapesziM Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83287

Egyszer a litván, Karlshamn - Klaipéda hajóra álltunk fel, valami nagyon idióta módon kellett a hajó gyomrában jobbra - hátra szűken odatenni. Szerencsétlenkedtem persze a félhomályban, az irányító csóka, mint a sakál úgy üvöltött nekem oroszul. Nem tudom már mit ordítottam vissza neki, de elment, otthagyott, én meg mérgemben rögtön betettem a szerelvényt a helyére egy gyors mozdulattal. 

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83286)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83286

Fú, az elején nekem is mutogattak, meg behajtották a tükreim. 2 év után nagyon jó érzés volt, amikor a tolatást kezdve már csak annyit mutattak, hova kell állni, és hagyták had csináljam, a kamion mögötti távolságot jelezték csak. Innen éreztem, hogy na most megy nekem a dolog, innentől király vagyok. :-))))

Kíváncsi lennék, így több, mint fél év kihagyás után hogy menne a dolog. Ez is olyan, mint a biciklizés? :-)

Előzmény: tv307 (83285)
tv307 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83285

Trelleborgból is van egy tolatós, a Galileusz. Ha az ajtóhoz közel tesz. De elég a sárga kabátost figyelni és tekergetni behajtott tükörrel :)

Előzmény: HakapesziM (83284)
HakapesziM Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83284

" Azt mondta nem biztonságos, mert ha napfénybe tolat, nem látja mi van bent az épületben a fény-árnyék miatt."

 

Ezt nem hallottam, ez kemény. Akkor gondolom pl. az Ystad - i kompra sem áll fel, mert általában hátrafelé szokás beállni. És nem megy haza. Kész. Adjanak neki trelleborgi kompot. 

 

Azért nem lehet mondani, hogy nincs humoros oldala ennek a szakmának. 

Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83283

(Még) nem kamionozok újra. De majd a nevemből kiderül, ha igen. :-)

 

Az a csávó sokmindent csinált. Ha hétvégén papírmunkázott, akkor is kalapácsra tette, bele a hétvégi pihenő közepébe. Sajnos nem volt lehetőségem megkérdezni tőle, hogy miért hétvégén csinálta, miért nem mondjuk egy 2 órás lefejtésnél, amikor ő amúgy is kalapácson volt mindig.

 

Volt lerakó, ahol ő nem tolatott be az épületbe. Ahova előtte már kamionosok százai betolattak. Azt mondta nem biztonságos, mert ha napfénybe tolat, nem látja mi van bent az épületben a fény-árnyék miatt. Ahogy egyébként bármilyen épületbe tolatva szintén nem lát be az ember.

 

Az utolsó talán az volt, hogy vasárnap nem volt hajlandó menni tejes póttal. Mert tilalom van. Pedig tejessel szabad menni akkor is.

 

Mindezeket 25 évesen. Rohadt nehéz élete lesz szegénynek, ha ilyen marad a gondolkodása.

Előzmény: adamsky (83270)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83282

De akkor most nem arról van szó, hogy az eddigiekhez képest többen jelentkeztek, már csak a nagyszámú belföldes meló miatt is, és nincs aki betanítsa őket. De ettől még sofőrhiány van, a várakozási lista nem ezért alakult ki! Hanem mert nincs betanító.

 

Nem erről van szó? 

Előzmény: Géza1160 (83273)
Zotya már NEM kamionozik Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83281

Hajrá hajrá! :-D

Előzmény: GYURMA 944 (83279)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83280
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83279

Zotya! Rutinos vagyok. :-)   ......dehogyis! Csak a vizsga ok. :-)  

Előzmény: Zotya már NEM kamionozik (83235)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83278

a garantált 450.000 - 550.000 netto fizetés sokak fantáziáját megmozgatta.

 

Ez már nem az a : a szomszéd mesélte, hogy kocsmában volt egy ember akinek az ángya térgyekalácsa olyan utcában lakik ahol egy cukrász hallott arról, hogy a cipész ismerőse sogórának a veje kamionosként annyit keres,..........

 

Ez már valóság.

 

Igen.

Valóban megkereshető a havi 450-550 ezer magyar király forint.

Nettoban.

Adózva.

Bejelentve.

Törvényesen.

 

Ez sokaknak, sokat jelent.

Kitörést.

 

Esetleg nem csak az Ő kitörését, hanem családja kitörését is.

 

Minazonáltal a mostani eresztésből, sorványból nagy lesz a lemorzsolódás.

Mert tudják, értik a hátrányokat, de.....

De.

Igen sokan úgy gondolják azok a hátrányok igen a kamionosok 80-90%-ra igazak, de majd énreám nem lesznek.

 

Én nem fogok elválni.

De elfog.

 

Engem nem fog elhagyni az asszony.

De elhagyja.

 

Az én leányom nekem meséli majd el titkait, mikor csókolta meg először a Kristóf.

Nem. Nem neki fogja elmesélni, mert mikor Kristóf megcsókolja azt a bakfis/kiskamasz kislányt, (az Ő kislányát) akkor Ő pont 5 napja ment el, és 15 nap múlva jön majd csak haza.

 

A kamionos élet kemény.

Én ennek az életnek a rózsaszíneb, virágosabb, boldogabb részét csináltam 26 évig, de még az is kemény volt.

A mi munkánknál (nemzetközi buszozás) a kamionos élete sokkal, de sokkal nehezebb.

 

 

 

 

Előzmény: Nevedkett (83275)
Géza1160 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83277

Szerintem igencsak félre sikerült értened azt, amiről írtam... Az, hogy OFA esetében nagyobb a lemorzsolódás tény. Ennek okát az imént írta is trizs77, valamint pár hónappal ezelőtt részletesebben is írt az egész folyamatról.

Ahogy látod sehol nem írtam azt, hogy értelmi fogyatékosok az OFA sofőrök, hanem azt, hogy nagyobb a lemorzsolódás, felesleges itt tipikusmagyarozni és belemagyarázni dolgokat. A hozzászólásom lényege egyáltalán nem ez volt, hanem, hogy elég sok sofőr végez mostanság legyen az OFA, vagy fizetős.

Előzmény: berylaci (83276)
berylaci Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83276

Én is az OFA-s tanfolyamon végeztem kb. fél éve.Abszulut nem volt nagy lemorzsolódás nálunk a csoportban,ezt a 2%-ot elképzelhetetlennek tartom.Valahogy általában ugy állítják be ezt az OFA-s dolgot,mintha értelmi fogyatékosok jártak,járnak oda tanulni.Ez valahogy magyar szokás,hogyha ingyen van akkor biztos sz..r.Pedig nem,abszulut korrektek voltak,persze előfordult hogy várni kellett a vezetésre vagy a vizsga időpontra.De ez ennyi tanuló esetén kivédhetetlen,a fizetősöknek se ment gyorsabban.Attól hogy valaki fizetett a tanfolyamért nem lett jobb ember,tanuló vagy gépkocsivezető.A munkaerő hiányról meg annyit,hogyha elmész dolgozni,majd rájössz hogy mit kívánnak tőled a munkáltatók.(Szinte mindent amiről a tanfolyamon azt tanutad hogy NEM LEHET.,de ha gond van akkor a te felelősséged,tőled vonják majd le a lecsót.)Akkor majd te is elgondolkodsz hogy mit vállalsz be a főnököd gyarapodásáért.Egyébként a Waberers szerintem jobb megoldás a mindenbe belehajszoló,old meg ahogy akarod,te vagy a sofőr,meg a mindent levonó maszeknál.Persze csak szerintem,akinek nem ingje,ne vegye magára!

Előzmény: Géza1160 (83273)
Nevedkett Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83275

na de miért ez a nagy fellendülés?

főleg hogy saját zsebből. vagy eddig nem volt vonzó a "csak" 3-400 ezres fizetés, a 4-500 ezres már sok mélyen tisztelt uraság fantáziáját megmozgatja? :)

 

lehet jövőre már senki nem vesz fel kezdőket :D

Előzmény: trizs77 (83274)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83274

A fizetősön a jelentkezők nagy része el is végzi a tanfolyamot, nem olyan a lemorzsolódás, mint az OFA esetében.

 

----------------------

 

Nagyon nagy motivációs különbség amikor valaki saját zsebből kockáztat 650.000 forintot egy végzettség megszerzésére, vagy állami forrásból tanul, tanulgat, és ha nem sikerül, kimarad, abbahagyja az állam majd vagy behajtja rajta vagy nem?

Inkább nem.

 

 

Géza1160 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83273

Ezt meg tudom erősíteni. Míg pár hónapja a végzett OFA sofőröket szívta magába a Waberer's, addig most minden franchisenál problémák vannak. Olyanokat sem tudnak felvenni, akikkel tanulmányi szerződést kötöttek és elvileg szerződés szerint 30 napon (vagy 60 már nem emlékszem) belül el kellett volna kezdenie a cégnél dolgozni. A baj csak az, hogy többen már felmondtak a korábbi munkahelyükön miután meglett a jogosítvány és a többi engedély, pont emiatt, hogy kötelezve voltak a munkakezdésre. Most meg otthon ülnek fizetés nélkül és várják, hogy legyen betanító.

 

Én a napokban végeztem a C kategóriával, most jön az E. Eddig arra gondoltam, hogy kezdek a Wabebersnél, de szerintem kezdhetek másik irányba nézelődni majd. :(

 

Amúgy érdekes ez a sofőrhiány: Én nem OFA keretein belül csinálom, de a fizetősön is sok sofőrjelölt van jelenleg. A rutinpályán 5-6 autósiskola teherautói, tandemes szerelvényei vannak. Gyakorlatilag reggel 7-től este 8-ig nonstop van rajtuk tanuló és itt nincsenek OFA sofőrök, mert az a cég másik rutinpályát használ. Melegváltásban cserélnek helyet a tanulók, az oktatók meg hétfőtől szombatig egész nap be vannak táblázva 2-3 hétre előre. És ez csak egy város, plusz még az OFA.

 

A fizetősön a jelentkezők nagy része el is végzi a tanfolyamot, nem olyan a lemorzsolódás, mint az OFA esetében. Szóval nem tudom, hogy ennyi emberrel hogy lehet mégis ekkora hiány országon belül. Vagy sokan belekezdenek és 6 hónap munka után vagy rájön, hogy ez nem neki való, vagy elmegy külföldi céghez?

Előzmény: Herbali (83272)
Herbali Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83272

Persze, mert gondolom nincs elèg betanító sofőr. Merthogy sofőr sincs elèg. Tanulóval foglalkozni meg mèg kevesebben akarnak ès akkor mèg ott vannak a nègykezezès "szèpsègei" is.

Előzmény: Nevedkett (83269)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.06 0 0 83271

na és hogy áll most az OFA-s statisztika?

 

--------------------

 

Frissebbet mint a 2%-os sikeresség, nem ismerek.

Mivel ez az adat közel fél éves, ezért azóta már biztosan jobb a százalékos kimutatás.

 

Most más a gond.

Egyre több képzőhely (civilül=autósiskola) kiván belépni az OFA képzésbe, mert nagy pénzt látnak benne. De sajnos erősen feltétel hiányosak.

 

A másik gond, hogy egyre több, az OFA képzést már folytató képző hely akar kilépni a dologból, mert  nem látnak benne nagy üzletet.

Itt a gond az, hogy a kilépni szándékozó képző helyek a jobban felkészült, jobb technikai ellátottsággal bírók közül kerülnek ki.

 

Így ha a csere létrejön (ez 2018 elejére kiderül) akkor a jobb képzőhelyek otthagyják az OFA képzést, a kevésbé felkészültek pedig belépnek az ilyen képzésbe.

 

 

Előzmény: Nevedkett (83269)
adamsky Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83270
nekem ezt zotya meselte, aki mar nem kamionozik, vagy mar kamionozik?? :))

Előzmény: HakapesziM (83252)
Nevedkett Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83269

na és hogy áll most az OFA-s statisztika?

 

azt olvasom hogy a wáberer's-nél már várólistára teszik a kezdőket.

észbukon' is naponta posztolgatnak a friss jogsis kamionos-palánta józsikák hogy megvan nekik a vizsga.

Előzmény: trizs77 (83267)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83268

Akkor szerintem az méltányos.

Előzmény: trizs77 (83267)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83267

Pontosan nem tudom most idézni Neked, de pár éve hoztak egy olyan módosítást, hogy :

 - annyi időre kötheted a dolgozót a céghez tanulmányi szerződéssel, mint amennyi ideig a tanfolyam tartott,

 - vagy maximum két évig, ha a tanfolyam ennél rövidebb.

 

Mivel a gépkezelői tanfolyamok jellemzően rövidebbek, 2-4 hónaposak, ezért max két évet irathatnak alá, de legtöbbször 1=egy évet iratnak alá.

 

 

Előzmény: GYURMA 944 (83265)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83266

....PC kezelésében alapfokú jártasság....... :-)

Előzmény: trizs77 (83263)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83265

Az teljesen jó.

Csak kérdés, hogy ez után terhelik le a dolgozót, vagy a 3X80 után.

Bár, aki elmegy egy céghez és úgy látja, hogy maradni is akar, nem csak a papírt megszerezni, annak mindenhogy megéri, úgy gondolom.

Előzmény: trizs77 (83262)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83264

Igaz.

Előzmény: pihentagyú (83259)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.05 0 0 83263

Nem szeretem a :

     - van érzéke valamihez,

     - nincs érzéke valamihez,

megközelítéseket.

 

Ennek helye van egy kamionos parkolóban a pörkölt utáni második és harmadik sör közötti beszélgetésben.

Oda való.

 

Nincs helye :

 - munkaszerződésben,

 - munkaköri leírásban,

 - technológiai követelményekben.

 

 

Előzmény: 2156 (83261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!