Sziasztok!Segítség kéne.2004 c corsamon nem tudom elfordítani a gyujtáskapcsolóba a kulcsot.A kormányzár rajta van.Hogyan lehetne kiszedni a zárbetétet?(utána olvastam itt is de nem tudom rádió állásba se fordítani a kulcsot.Leszedtem a borítást de sokra nem mentem vele,szerintem nincs se beragadva se kint a zárbetét csak nem fordul el)
Más a csatlakozása... De V6ba kell? Érdemes először kivenni és utána megvenni, mert már láttam pár csodát v6oknál, hiába volt évjárat, másmilyen volt benne.
Tisztelt Fórumtársak! Obel Combo b (99-s évjáratú) járgányom van amiben tegnap meghibásodott az önindító. Reggeli indulásnál már kattogott kettőt, de aztán csak megpörgette a motort így sikerült beindítani. Délután viszont végleg cserben hagyott és csak a betolás segített... Tehát ennek kiszerelésében kérnék némi útmutatást, a villanyos részt meg tudom oldani... Legfőképp egy robbantott rajz kéne, hol is van benne ez a motor, felülről hozzá lehet-e férni, vagy csak alulról szerelhető-e ki?
Képeket néztem a neten a motorról. Két csavar tartja, nem tűnik nagyon bonyolultnak a kiszerelése. Aztán majd meglátjuk...
Igen. Visszarakáskor meg a tömítő gyűrűkre nagyon ügyelj, hogy rendesen a helyükön legyenek, s mikor kész próbáld ki, töltsd fel vízzel, zseblámpa és figyeld nem-e csöpög, ereszt, s csak ha minden okés akkor rakjál mindent vissza.
Sziasztok! Van egy 2005végi G Astrám, pár napja elég döcögős hepe hupás úton jártam vele, aztán meg kátyúhegyek. Mikor jöttem hazafele szólt a rádió de hallottam hátulról valami halk kopogást nyoszorgást, azt hittem, hogy csak a kavicsok az útról.. de mai napig nem szűnt meg. Találkozott már valaki ilyensfajta problémával, vagy van ötletetek hogy mi lehet az? Én sokmindenre gondolok, szilent, összekötők, fékbe valami,kipufogó tartó bakok..
Sziasztok! Új vagyok itt, és egy kis hozzáértői segítségre lenne szükségem. Ma szétszedtem a '93-as évjáratú 1.4i (c14nz) astrámat, mert vezérműtengelyes volt. Megkopott a 4. hengernél, és vele együtt a himbák is. Megvettem mindent, és nekiálltam szétszedni. De viszont nem figyeltem a jelöléseket, és mielőtt leemeltem volna a szelepházat a hengerfejről, úgy hagytam, és kerestem egy kis szakirodalmat. Minden szépen le van írva. De mivel én már a tengelyt elmozgattam, és a fogaskereket is leszedtem a helyéről, így nem tudom hogy akkor most elmozdulnak-e a dugattyúk. Vagy ha nem a jelnél van a főtengely, akkor azt hogy tunám máég egybe hozni, úgy hogy a jelek egyezzenek, és utána a felső holtpontra rakhassam az 1. henger dugóját. Előre is köszi, ha valaki tud írni!
Valamikor láttam egy táblázatot, ami elmagyarázta, hogy az F Astráknál a típustáblán melyik kód melyik gyártási helyet jelöli. Ez nincs meg itt valakinek?
Köszi az ötletet, gondolod érdemes kifűzni a dugókat reális esélye lehet annak hogy kaptak a gyűrűk? Pécsi vagyok, holnap szétszedetem a fejet és megtudom hány szelep és esetleg vezető kapott... üdv
Azt is jó volna megnézni,hogy a gyürük nem szorultak véletlen meg,ha már ekkora ütést kaptak a dugók.Nehogy mikor össze rakjátok akkor derül ki,hogy az is sérült.Egy karter tömitést megérne,hogy kifüzitek a dugókat.Másik dolog nem biztos,hogy bontott hengerfejel jól jársz,mert ha kopotak a szelepvezetök,meg a szelepek akkor azokat is cserélni kell többe kerül mintha ezt csinálják meg. Ha Pesti vagy esetleg tudok segiteni,dolgokba ha érdekel,fel is hivhatsz,ha gond van.
Köszönöm a választ, közben lekaptam a fejet, mert megfújtam komppresszorral és olyan szépen szuszogott zárt kipuff szelepnél a kipuffba hogy ihaj... 6 kipuff szelep, meg 3-4 szívó szelep nyoma benne van a dugóban... megnézem mennyi a szelepek darabja, lehet hogy olcsóbb egy bontott fejet felújítani... üdv
Sajnos rossz hir van,ha átugrik a vezérlés akkor elmenek a szelepek is,egy pár darab,ez atol is függ milyen fordulaton van a dolog.Ezért irja a szerviz manuál,vezérlés cserénél kell a vizpumpát,görgöt cserélni.Vizpumpa csapágy megvan kopva már megkapja az új szijat az jobban ráfeszit beterheli,nagyob lesz a kopás,és a golyós kosár eltörik.
Régen volt még a 8 szelepeseknél esély ha szakadt a szij,és a könyitet himba volt akkor az tört el nem a szelepek görbültek.
tanácsot szeretnék kérni, családban van egy G astra, Z16XE motorkóddal, és a legutóbbi vezérléscserénél nem cseréltek vízpumpát, ami most megadta magát, és összkócolódott a vezérlés. Jelre raktam, a 2 tengelyen a jelek vízszintesen összenéznek, a főtengely meg kb 5 óránál mutat a jelre. A motor megpöffen, kapkodja de nem indul el. Kérdésem, hogy ennél a motorrnál utol tudja érni a szelepeket a dugó? Mértem kompressziót és elég siralmas, de halottam (bár nem hiteles forrásból, ezért írtam ide a fórumra) olyant hogy nem tud összeakadni.
Megint lenne egy kérdésem hátha valaki látott már ilyet,U2107-71,U1512-00
Hiba kódok.Az elsőre azt írja Érvénytelen adatok a BCM ről(karosszeria vezérlő modul) el nem tudom képzelni mi lehet az de nem engedi törölni...
A másodikra azt írja Ismeretlen hiba..
A levegő hőmérséklet érzékelőnek a végén a kis kosárkában lévő fúróhegy szerű valaminek nem kellene mozognia? Úgy rémlik mintha valaha mozgott volna. De erre nem vennék mérget.
Kéne mérni üzemanyag nyomást,és szálitási mennyiséget,nem biztos ha áló helybe megvan a nyomás,üzemközbe elég a szálitott mennyiség.
Csinálni kéne kivezérlö módba egy diagot,hogy egyáltalán a vezérlö kinyitja a pillangó szelepet,élöadatba,megkéne nézni,gázadásra reagál a pillangószelep,ki irja a teszter hány fokra van nyitva,és mennyi a visszajelzö feszültség.
Tulajdonkéne egy élöadatot,és egy kivezérlö tesztet kéne csinálni,abbol lehet igazán megálapitani mi a gond,vagy merre keresd.Igy csak találgatás,és felesleges idö ráforditás van,esetleg anyagilag is a csereberélt alkatrészek sokba kerülnek.