Tudom, hogy valakinek Aleko-ja a klubban. Nem kell neki vagy valaki másnak alkatrész autó? Motor nélkül komplett kocsi (lada motoros volt)! Újpesten van. Új Passat féltengelyek vannak benne... Gyakorlatilag ingyen + szállítást oldjuk meg.
kellemes húsvéti ünnepeket minden kedves márkatársnak!
Pite: ahogy bejött a jó meleg idő, megszüntek a váltógondjaim (kettes nehezen volt kapcsolható). egyértelmüen az olaj volt a ludas, majd a téli időszak előtt lecserélem valami jó kis hajtóműolajra.
A rally tavriát megnézném én is, linkeljétek be ide a fórumra :)
Arról a rally-Tavriáról vannak fotóim (Miskolc Rallye, Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt)! Tudomásom szerint azért döntöttek Dékányék (mármint Dékány és Bögös Sándor) a Tavria mellett, mert becsövezett, gyári autót kaptak 700 E HUF-ért, mikor 850 volt egy utcai Lada a Hungaroladánál. Az egyik szerelőjével együtt dolgozom, ő mondta: kísérleteztek 2 évig, mert azért kiforratlan volt még a gyári autó is, de a végére egész kellemes lett a kis gép, helyen lehetett vele lenni, persze a kategóriagyőzelem (A5/1300 köbcenti) álom volt, de pontszerzésre jó volt...
ok a megemelés csak egy futó gondolat volt:)
motort cserélni nem akarok, inkább ebből egy picit többet kihozni. De ha végül rendesen be lesz állítva lehet hogy elégedett leszek.
nem semmi fogyasztási adataid voltak, meg a végsebesség is... bár gondolom az új kocsira vonatkozik (úgy emlékszem másfél évesen adtad el ugye?). A téli 8 liter városban stimmel nekem is, a többiről még nem tudok nyilatkozni, majd most kezdem el igazából használni a kocsit.
majd beszámolok a karbiprojektről, már lassan odajutok.
Húh! Nem semmi, amit akarsz és teljesen felesleges.Azt tudom, hogy A6-A7 kategóriában rallyztak Tavriával a Postás Rally SE-ben Dékányék. Azt tudom, hogy kikeményítették a tavria lengéscsilapítóit. A Megemelés szvsz hülyeség, mert így is 17 cm a szabad magassága. Én horgászgattam a Duna-Tisza csatorna mentén és a partján vigyorgó arccal mentem 40-50-el ott, ahol a fócvágennyel 10-20 km/órával mertek menni.
A motorrol annyit, hogy dékányéknak 75LE-s volt az 1100-as motor.Azt mondták, hogy 80LE a max, amit ki lehet belőle hozni, de az már nagyon a motor rovására ment. Érdemes lenne a 1,3-as szamara moci körül legyeskedni, csak a forgás irányt nem tudom, hogy megegyezik-e?
Azt tudom, hogy a tavriska szelepállítása kontraanyás, míg a szamáré hézagoló pogácsás.
Ha nagyon LE-t akarsznoövelni, akkor a legolcsóbb egy jó 1300-as szamara motort beletenni. 1500-ast ne tegyél bele, szétszedi a hajtásláncot.Más lapra tartozik, hogy a bontóssal hogy beszéld meg, hogy a számla "tipusazonos motorról szóljon. De a fékrendszert sűrgősen alakítsd át vákuumosra.
De nem tudom, hogy minek eme billiónyi tuning, mert a mennetteljesítménye a tavriának kitűnő. Legalább is ami az enyím volt 7 éve.
Max seb 160 (4 személlyel 155)
Min fogy 4,1 l/100km-> mátra,75-90
Fogy. erőszakos hajtásnál ->7,5 liter/100 km
Városi fogyi tél kb. 8 liter, de a távtól is erősen függött.
Nyári városi fogyi 6,5-7 liter
Országúti fogyi 100 körül 5 liter
Üdv
Pite
Kérdésfelvetés pusztán elméleti síkon: szerinted lehet a Tavria kerékfelfüggesztésén emelni oly módon, hogy az egész kaszni kb 20 cm-t magasabban legyen? és lehet így vizsgáztatni? és mennyire lenne nehéz megcsinálni?
A másik amin agyaltam a topikot átolvasva: írtad régebben, hogy 76-os lada dugókkal lehet átalakítani a Tavria mocit, hogy ez cca 65 paci lesz meg 1250 cm aszt hiszem. Akkor maradhatna az eredeti főtengely, vezérlés minden?
Azt hiszem nekiállok a gépemnek úgy rendesen.
Az emelés különösen felcsigázta fantáziám. Így is jó a Tavris földúton, de utánna.... :))
Jó estét!
Elnézést, de 2 hónap után ismét dolgozom.:o(
Próbálok valamit összehozni sátras kollégának:
1. Hol ázik be bal elöl?
2. A biztonsági öv nem függőlegesen van, ezért fordul elő, hoggy a lengősúly beakaszt állandóan.
Vagy megcsinálod, vagy veszel VW polo első öveket a bontóban
3.Váltóba minőségi olajcsere (Quaker State Valvoline+ Rimet adalék 4x50ml)
4.Ha csak 100 körül ráz és 115-nél, 80-nál nem , akkor olcsónmegúszod mert gumicentirozás a hiba, de ha más seb.nél is fellép, akkor első gátlók a ludasak.
5.Féloldalas kopás: Lehet, hogy az a gumi előröl jött. Akkor viszont futóműállítás
Ha hátul volt végig, akkor valami csapágygondod lehet esetleg felfüggesztés, de ennek a valószínüsége 10%.
6.Lökhárító:
Van egy krapek itt a közelünkben, aki vállalja a javítást
Ködmen József
BP. XVIII.ker Késmárk u. 34.
7.Fogyasztásmérő: Nézd meg a vákuumcsövet, ott a bibi
8. A töltésjelző: Gyári csillapítatlanság, nem fox vele mit kezdeni.
9. Szervízelés:
Menj el az Ázsió autósboltba
XX.ker Jókai u. 56. és kérd el a Dunaharaszti szervízes címét. Korrekt az úr (Möldi: ez az úr szervízelte az elbontottadat)
10. Ha kevés vagy, akkor legalább pénzed legyen :o)))))
Pitecus az Aleko-guru, reméljük hamarosan benéz ide és segít neked.
Addig is: a váltóval nekem is hasonló gondom van, remélhetőleg egy minőségi olajcsere segíteni fog. A futómű rázásnak két oka lehet: vagy ki kell a kerekeket centíroztatni vagy lengéscsillapítót kell cserélni.
Üzemanyagmérő: nálam segített a jeladó lekezelése kontakt sprayvel (Tavriám van nem Aleko).
Így hirtelen ennyi.
Amugy sok aprosag van vele. Beazik valahol a bal elso tartooszlop kornyeken. Az automata biztonsagi ov folyton megakad, ugy kell kiimadkozni. A valto hidegen szornyu nehezen jar, olyan kattogo erzes. A futomuvel is lehet valami, mert 100 korul raz az egesz auto, es most lett cserelve a jobb hatso gumi, amin egy szep feloldalas kopas lathato. Aztan meg kene hegeszteni az elso lokharito jobb felet (osszetort kicsit). A fogyasztasmero mar evek ota nem mukodik (mindig maximumot mutat). A toltesmero a kocsi indulasakor kb. 60%-on all, es az indexlampa szepen rangatja a mutatojat.
Ezen tul a szokasos X km-enkenti szervizekhez is kene valami szaki. No, ezekhez mind en keves vagyok, plane, hogy nincs idom alkatreszek utan rohangalni, es rengeteg lehetosegrol nem is tudok (pl. most mondtak, hogy a muanyag lokharitot lehet hegeszteni, nem kell ujat venni).
így van aki csak teheti szervizeljen maga. a szerelők csak leveszik a pénzt, kiautozzák a benzint (elmentünk anyagért) összekoszolják az ülést, összekarcolják a fényezést, összebarmolják a kocsit ütik vágják.
azt nem tudom, hogy a márkaszervizekben mi a helyzet, de az ilyen mindent mekszerelek maszek legények szerintem ilyenek.
váltó: csak azt nem értem, hogy üzemmelegen jól működik, hidegen van a gond. akkor csak az olaj viszkozításával van a gond nem?
Hali!
QS:
Nálunk lehet kapni, olyan 2000 körül van literje.
A 75W90-re azt mondanám, hogy felesleges.
Annál robosztusabb a váltó, minthogy "finom" laj kerüljön bele.
Gömbfjet még nem szereltem a Rián.
Mostanság sikerült szert tennem faterom régi moszkvics alekojara (93-as, moszkvics motor). Élesben még nem vezettem korábban. Namost, kicsit szervizelni kellene rajta. Nem tud valaki egy normális, rendes szervízt, ahol nem vágnak át (nagyon)?
nem hiszem, hogy görbe léptetővillák lennének, mert akkor üzemmelegen nem müködne jól.
most is 80w90es olaj van benne, csak noname (Tesco). Azon filoztam, hogy valami 70w90es vagy 75w90es kellene, hogy javuljanak a hidegoldali jellemzők (mivel hidegen van a gond).
Vagy rosszul gondolom? A Quaker State-t hol lehet kapni és mennyi az ára?
Karbiprojekt majd hamarosan következik. Tudni fogsz róla, mert biztos lesz egy rakás kérdésem az üggyel kapcsolatban:))) Ma volt alvázmosás gőzborotvával (flott a kocsim alja ettől kicsit féltem, mi lehet a sár alatt)
Apropo: a gömbfejnek milyen könnyen kell kijönni a helyéről? ki kell ütni? vagy hogy kell szakszerüen szerelni?
Vegyél használt audit. :o))))
Komolyra fordítva.
Quaker State olajat tegyél bele (80w-90), majd utána Rimet adalékot adj neki. Literenként 1 flakon (50 ml) rimet kell. Ár kb. 1700/db
Csöndes lesz a váltód és jobban siklik.
Ha ez sem segít, akkor dobd ki a váltót, mert a kiemelővillák görbék.:o(
váltógondom van, nem vált be a noname 80w90-es olaj amit vettem a Tavrisba. Hidegen nagyon nehezen kapcsolható az eggyes kettes. Ha bemelegszik már jobb.
Hidegen is vajpuha kapcsolást akarok! :))
Hüje buzik. Lusták stb. :o((((
Ha elmennél pátyra, ott is árultak Tavriát. Most suzukival foglalkoznak. Lehet, hogy Ők +tudják csinálni.
Ha nem akkor a Bertinus KFT solymár, bécsi út.
3 gumissal beszéltem telefonon, mind azt mondta hiába viszek dobot, ugysem tudja felfogni a kereket a gépre. kell hozzá valami célszerszám, amivel tudják a tavria kereket kezelni. Az oltcit/citroen visahoz is ez kell, de nem tartanak mert nagyon ritkák az ilyen kocsik.
ha ez van akkor mehetek solymárra a bertinushoz, ha megvannak még.
a karbinak még nem álltam neki.
Ui: mondjuk nem értem, hogy egy fékdobbal miért nem lehet felfogatni de nem akartam erősködni. végül is ők a szakemberek (?)