Az lenne a kérdésem, hogy az akksi mellett jobbra lévő, takaróval takart doboznak (valamilyen külső elektronikai vezérlő-szerűséget mondott nekem a szerelő) mi a pontos neve? Azért kéne tudnom, mert hiányzik róla a takaró, és név nélkül még keresni se tudok rá.:-I
Esetleg tudja valaki, hol érdemes ilyet keresni?
(Bocs, de teljesen laikus vagyok az autókhoz, gondolom, ez látszott is a kérdésből. :-O )
Vagy egy kicsit régebbi Espace, PSA C8-806-Ulysse, esetleg régebbi Alhambra-Sharan-Galaxy, Toyota Previa vagy Avensis Verso, Mazda MPV stb. Ezekben van rakodóhely még 6 öléssel is...
Jól le kell sötétíteni és akkor nem látnak be. Meg véd a hőtől, meg ha a paraszt beveri, akkor nem kell fél év múlva is üvegszilánkot gyűjtened az autó rejtett zugaiból. (Tapasztalatből beszélek!!)
Emlékeim szerint felszereltség függő, de valóban lehet a Scenicnél 4-6 főre átalakítani az üléssort, a 2. ból ki lehet venni a középső ülést és a két szélsót beljebb lehet pakolni, akkor ugyanúgy néz ki mint elől.
Nem jó, mert nem marad csomagtér! Az 5+1 ülés mellett meg azért marad kb. 450 liter! Az eltakarása viszont kérdéses, bár már láttam Scenicet, ahol legalább leghátul is volt még egy roló.
Minden ismert hátránya mellett kb. 2,5 m forintért még a Scenic tűnik a legvállalhatóbb kompromisszumnak, kicsivel többért esetleg egy Grand Picasso. Az ideális a 6 személyes lenne, de mindkettő (Multipla, FR-V) ellen lehet bőven érvet találni...
Ezek a hibajelenségek általában összefüggésben vannak más nem észlelt "hibákkal" jelen esetben nálad pillanatnyi alacsony feszültség - azaz feszültség érték lement a kritikus szint alá - igy a rendszerről épp az ablaktörlőt vehette le a szgép. A feszültségesésekkor, van amikor a klímát kapcsolja le ha megy, stb, hogy a legszükségesebb funkcíók elegendő áramot kapjanak.
Az is lehet hogy rengeteg hiba lett eltárolva korábbról, s hasonló jelenséget okozott.
Szerintem
Ugyanakkor ahogy láttam nemrég Dev-nél votál, akkor gondolom kértél hibakiolvasást, törlést is, javaslom ismét keresd fel töröltesd a hibákat.
Általában alacsony akkufeszültség jelenik meg a kiolvasáskor szerintem.
puntooo (24204)
Emlékeim szerint felszereltség függő, de valóban lehet a Scenicnél 4-6 főre átalakítani az üléssort, a 2. ból ki lehet venni a középső ülést és a két szélsót beljebb lehet pakolni, akkor ugyanúgy néz ki mint elől.
Általában egy motorleállítás és teljes kikapcs segít rajta, utána jó lesz ismét. (esetleg akkusarulehúzás 5 percre, vigyázat: kódok ismerete!!!)
Emberi nyelvezetre lefordítva az utastéri kényelmi komputer "lefagyása" okozza ezt a hibát, nekem a hátsó blokkol be ily módon.
Segít rajta egy frissítés, pár perc alatt megvan. Zoltán1967, vagy akár Develooper megoldja neked, ha nagyfalusi, vagy környékbeli vagy, illetve bármelyik Renault szerviz.
(ha jól emlékezem nekem a kézifék visszahívásos szoftver-frissítést követően "múlt" el ez a hiba.)
Nem akarok a boci ellen beszélni, de mindennapos használatra a scenic szerintem alkalmatlan 6 ember szállítására. Felnőtteknek kevés, gyereknek még oké a 3. üléssor, viszont ha mondjuk két gyerekülés van a második sorban, akkor elég nagy kihívás a harmadik sor elérése :)
Ma elöjött egy bosszantó hiba amit nem tudok hova tenni. Este, szakadó eső, 2-es út és leállt az ablaktörlőm féluton. A frász jött rám, nem láttam, és félreállni sem tudtam. Érzésre mentem, nem volt jó..
Pár pers után újra indult és ment egészen a Hungária körútig, majd néhány perc állás után újraéledt és hazáig kibírta. Mi lehet az oka ennek a tényleg idióta hibának?
A 2007 utáni autók már a "strapabiróbb" befecskendező rendszerrel vannak ellátva.
2006-os modellév. (2005. 08 után gyártott autók.)
Szerintem a problémák általában 150-200ekm körül jöhetnek elő,(bár ez elég sok autóval igy szokott lenni.....)
Ilyenkor jönnek elő a kopó-fogyó alkatrészek természetes kopásából adódó költségek. (Futómű elemei, pl. lengéscsillapítók, kerékcsapágyak, szilentek, aztán a kipufogórendszer elemei: katalizátor, flexibilis csőtag, dobok, meg minden más, ami mozog: kuplung, kettős tömegű lendkerék, motortartó bakok, féktárcsák és -betétek, nameg a szokásos cuccok, akksi, gumik... stb stb).
Ha nincs szervizkönyv, vagy nem megbízható, célszerű rögtön egy nagyszervízzel indítani.
Ja, és ez persze nem Renault specialitás, pláne nem Scenic: ez minden használt autóra vonatkozik... :-(
Én arra gondoltam a kérdésemnél, hogy van-e előzetes jele vmilyen későbbi komoly összeget felemésztő tipushibának?
Bárcsak lehetne tudni......Minél fiatalabb az autó, minél kevesebb a (valós) km benne, annál valószinübb, hogy pár évig különösebb gond nélkül müködni fog.
A 2007 utáni autók már a "strapabiróbb" befecskendező rendszerrel vannak ellátva.
Komoly összeg lehet még a turbó probléma is.
Szerintem a problémák általában 150-200ekm körül jöhetnek elő,(bár ez elég sok autóval igy szokott lenni.....) ezért nagy gond a megbuherált km óra. Persze nagyon lényeges, hogy az autót hogy tartották karban (olajcsere, szürők cseréje, üzemanyag....stb.).
Ha valami komoly gond van az autóval, az talán kiderül egy vizsgálaton ill. az alvázszám alapján történő ellenőrzéssel. Az biztos, hogy a használt autó vétel egy kissé kockázatos.
A 2000-res. Ha jól tudom, azt a NIssannal fejlesztették és infoim szerint megbízható konstrukció. Az 1.5-ös szerintem karcsú a Scenichez, az 1.9-cel pedig több a gond, mint az említett 2.0-val. A kétezres 150LE-s, szerintem több a tartaléka.
Én úgy tudom hogy a 106 lovas (78KW) motorok befecskendező rendszere már átdolgozott a 101 lovas verzióhoz képest, ezért az addigi jellemző hibák is megszüntek. De ennél az újabb befecskendezési rendszernél is alapkövetelmény a jó minőségű, és nagy tisztaságú gázolaj.
Ha használt kocsit veszel, inkább az 1.9-es részesítsd előnyben (messze a 2.0dci vagy 2,0 benzines a legjobb és legproblémamentesebb két motor, de sajnálatosan nagyon ritkák), bár sokkal több van az 1.5dci-ből, de a baj is ezekkel a legtöbb.
Sajnos sem a kijelző, sem a befecskendező-rendszeri hibák nem úgy szoktak jelentkezni, hogy az egy rövid, megvásárlás előtti próbánál-vizsgálatnál biztosan kibukjon. Bár a kijelző javítása Develooper topictársnál abszolút nem drága.
Mindenképpen messzire kerüld el a külföldről frissen behozott kocsikat (bár sajnos a kínálat zöme ilyen), mert ezek 100%-ban buheráltak...
Az enyém 2006-os,de már Siemens piezzos befecskendezővel gyártott és a szerelőm szerint az 1.5 dci-ben ez a legjobb.Nekem sem akarták megadni az alvázszámot,nem is hivtam többé őket.Tudom,hogy nehéz,de próbálj meg háztól venni(nekem sikerült),de sok türelem kell hozzá.Sok sikert!
A Scenic II átesett egy "ráncfelvarráson", tehát az általad keresett 2007.évi vagy újabb autó már az újabb fajta lesz (netán Scenic III.....). Úgy tudom, hogy a dizel autók befecskendező rendszerének meghibásodása ill. a digitális kijelző megbolondulása-elsötétülése a fejlesztés után már sokkal ritkábban fordul elő.
A III már nem fér be. Ezt a (használtat vevőket mindig rettegésben tartó) befecskendező hibát lehet tudni, hogy mikortól küszöbölték ki? Én arra gondoltam a kérdésemnél, hogy van-e előzetes jele vmilyen későbbi komoly összeget felemésztő tipushibának? Egyébként melyik jobb konstrukció? Az 1,5-ös, vagy az 1,9-es?
Igen, igy tudtam meg, hogy 2010.máj-ban 80.000km volt a kocsiban, fél évvel később amikor vettem pedig 72.000km........Az autót pedig a garanciális 100.000km elérésekor leadták, igy túltettem magam a km óra megbuherálásán, mert amúgy rendben volt-van a gép. A 28000km differencia nem túl sok, csak a szervizre kell majd odafigyelni.
Probléma akkor van, ha nem a Renault-nál szervizelték korábban az autót, mert akkor nem lehet semmit sem megtudni......
Ajánlott még a kiszemelt autót bevizsgáltatni egy megbizható szervizben vagy márkaszervizben is.
És elvieg az európai adatbázisba is belelátnak a Renault-nál, így a külföldről behozott autóknál is tudnak pontos km-állást és előéletet mondani. Ha meg valaki nem akarja megmondani az alvázszámot, akkor őt nem kell hívni többet...
Esetleg, ha kinézel, vagy kinéztél egy Scenic-et, szerezd meg az alvázszámát, és irány a Renault márkaszervíz, vagy ide a fórumra vele. Az alapján nagy valószínüséggel megmondják az előéletét, km, stb...
Fórumon nekem is segítettek, de a márkaképviselet is!
így az eladók általi "garantált" km, ellenőrízhető. Szervízkönyvben sem nagyon szabad hinni /Nékem az egyik kereskedő azt kérdezte mit akarok a szervízkönyvbe? sőt a kinti forgalmiba? Vonóhorog, km-állás, stb./ ettől elfutni!
A Scenic II átesett egy "ráncfelvarráson", tehát az általad keresett 2007.évi vagy újabb autó már az újabb fajta lesz (netán Scenic III.....). Úgy tudom, hogy a dizel autók befecskendező rendszerének meghibásodása ill. a digitális kijelző megbolondulása-elsötétülése a fejlesztés után már sokkal ritkábban fordul elő.
Ha rákeresel advocatusdiaboli, trotter66, stevie-w kollegák (elnézést, biztosan sokakat meg kellene emlitenem, de talán ők irták a legtöbbet.....) korábbi hozzászólásaira, nagy irodalmat fogsz találni, amiben a különböző tipusok vannak kivesézve ill. vételi tanácsok is "elhangzanak".
1,5dci-ből van a legnagyobb kinálat, és azoknak a nagy része külföldről behozott, gyakran gyanúsan olcsó, és gyanúsan keveset mutat a km óra.......
Ennek ellenére én is egy behozott, 2008-as 1,5dci-t vettem tavaly dec.-ben, amelynek csak 28000km-rel volt megbuherálva a km órája, egyébként a kocsi OK volt. Idáig sem volt semmi gond, de fél év és 10000km még túl kevés ahhoz, hogy "komoly" véleményt mondhassak.
Szóval a lényeg, hogy a keveset futott, külföldről behozott, szervizkönyv nélküli, olcsó autókkal nagyon kell vigyázni.
Korábbi autómat nagyobbra (6 személyesre) kell cserélnem, és most egy 2007-2008-as (esetleg 2009-es) Grand Scenic tűnik még elérhetőnek. Tudnátok abban segíteni, hogy milyen tipusspecifikus dolgokra kell figyelnem, esetleg vannak-e a modellfrissítéseknek olyan mérföldkövei, amikor korábbi tipushibákat javítottak ki?
Ez jó lenne, köszi :) Ezek szerint neked is tetőablakos az autód.
Óbudán lakunk, és a Soroksári-Haller sarkán dolgozom, viszont BKV-val járok, vagy a R19-el. Ha egy időpontot találunk, akkor viszont a tetőablakossal jövök, és valahol-valamikor összefuthatunk.
Korábbi hsz-ben láttam, hogy a tetőablak motor és mechanika csak egyben cserélhető 115000Ft-ért.......ezért igyekeznék valahogy karbantartani a dolgot......