Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rejtelyiarpi Creative Commons License 2024.01.19 0 0 138379

rejtelyiarpi Creative Commons License 2024.01.19 0 1 138378

Sziasztok!

Csak az enyémen nem érnek le a hátsó tengelyen lévő kerekek?

Ha jól tudom ezek a Rábák nem bogitengelyesek voltak

kkn Creative Commons License 2024.01.19 -1 0 138377

Kécskei Sparban párom ötöt látott. Ebből azért még készültek. Gondolom a későbbi számokból kevesebb lesz kirakva.

 

Előzmény: amatőrgyüjtő (138375)
Karola82 Creative Commons License 2024.01.19 0 1 138376

Off:

 

Áruld már el, kérlek, mi a gondod a te(!) hozzászólásoddal kapcsolatban az én(!) szövegértésemmel? Továbbá miből jött az le neked, hogy én csak "okoskodom" itt? Bocs, hogy most az ezen a nicknéven írt, erősen és szerintem teljesen indokolatlanul személyeskedő írásodra reagálok és csak arra(!), és csak most(!), mert nagyjából azért lenne egy olyan sejtésem hogy "M.Bandi" mögött is te vagy, ez utóbbi csak azért lehet érdekes, mert megnéztem, hogy ezen a nicknéven a mai itteni beírást megelőzően 2022.05.15-én volt az utolsó hsz. ebben a topikban.  Engem a tiedéhez hasonló személyeskedés és trollkodás eddig sem zavart különösképpen, és valszeg ezután sem fog, csak nem jó, ha a tiedéhez hasonló hsz-ek tönkre vágnák ezt a topikot.

 

Csak hogy értsd: részemről teljes mértékben jószándékú volt a kérésem, eszembe sem jutott megkérdőjelezni a szavahihetőségedet, kár, hogy te másként és így reagáltál arra..., megjegyzem nem is nagyon elegáns módon, de hát, ez legyen a te jogod és szabadságod.

 

Kérdezném tehát újra: mi a gondod az én szövegértésemmel? Kérdezném, de a te 138352. hsz-edben már nem látom a teljes, eredeti hozzászólásod szövegét, abból csak az a szövegrész olvasható, amit én a sajátomba a tiedéből beidéztem. Vajon miért is történhetett ez a törlés, és kinek a jóvoltából? ...csak mert a moderációs topikban sem láttam erre vonatkozó kérést.

 

Tedd meg, hogy privátban válaszolsz, és amint olvastad ezt, szerintem mindketten kérjük az érintett hsz-ek törlését, oké? 

 

 

Előzmény: littlebubu69 (138365)
amatőrgyüjtő Creative Commons License 2024.01.19 0 1 138375

Sziasztok. Ma délután voltam a Kecskeméti Auchenbe de nem láttam vagy nem kaptak vagy elkapkodták. Nekem viszont ma megjött az első megrendelésem.

apron64 Creative Commons License 2024.01.19 -3 1 138374

Jól emlékszel.

Ezen kívül kiadta az IXO háromféle dekorral: natur piros; natur piros+város embléma; széles fehér csíkkal, rajta Feuerwehr felirattal.

Kiadta az Altaya is: széles fehér csíkkal, rajta Feuerwehr felirattal, ezen elöl van talajpermetező is.

Mindkét kiadó változatai jelenleg elérhetők Mo.-i webáruházakban, legolcsóbb az Altaya változat.

 

Előzmény: policecars (138370)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.19 -2 0 138373

Kettő.

Előzmény: spooky01 (138372)
spooky01 Creative Commons License 2024.01.19 0 0 138372

Sziasztok!

A legendás teherautók a múltból hány hetenként jön új modell az ujsagosknal?

CanGuru Creative Commons License 2024.01.19 0 0 138371

Köszönöm!

Előzmény: policecars (138370)
policecars Creative Commons License 2024.01.19 -1 1 138370

Szerintem nem, sem a lengyeleknél, sem a cseheknél nem bukkant fel, a francia/olasz (spanyol?) nagy tűzoltóautós sorban szerepelt, fehér csíkon Feuerwehr felirattal, ha jól emlékszem.

Előzmény: CanGuru (138362)
kkn Creative Commons License 2024.01.19 -1 0 138369

De keress rá az Agat Tantal gyártóra. Ott készültek ezek évtizedekig. 1963 óta létezik, a kétezres években még működött.

Előzmény: Karola82 (138356)
kkn Creative Commons License 2024.01.19 -2 0 138368

Én láma pedig néztem az oldalt is, a reklámokat is a megjelenés miatt, de valahogyan elkerülte a figyelmemet, hogy 1:43 a sor. Én 1:72-re készültem, és meglepődtem a boltban, hogy ez nagy, hehe.

Előzmény: kkn (138367)
kkn Creative Commons License 2024.01.19 -2 1 138367

Azért a lapindító Rábákból elfogadható a terítés, csak a továbbértékesítők ezt is le fogják rabolni.

Felén a teccskóban volt három is. Mellette a Shell kúton is volt egy. Szomszéd városban a SPAR-ban is volt.

 

kkn Creative Commons License 2024.01.19 -1 0 138366

Gyerekkoromban a nyolcvanas években volt, hogy klölcsön is kértem szerencsésebb osztálytárstól ilyen szovjet M24 kombit játszani. Gyerekszemmel nagyon élethű volt. Meg BNV-ről hoztunk többek között valami olyan szovjet termékeket taglaló könyvet, ami egy rakat szovjet terméket mutatott be. Köztük ezeket a szovjet modelleket. Azt állandóan nyálcsorgatva lapozgattam, közben eleve olyan típusokat is látva benne, amiket a cidéki utakon nem láttam még, pl. ötajtós IZS. Mifelénk csak bakancs IZS-eket lehetett látni.

Persze gyerekjátéknak részletesek voltak, meg gyerekszemmel pláne. Amikor ma látok egyet, a Welly szoci autóknál gyengébbnek látom. Meg azokat készítették a következő évtizedekben is.

 

Azt , mint mások is megjegyezték, bem írta, hogy a nyolcvanas években már vett Ikarust.

Előzmény: Karola82 (138356)
littlebubu69 Creative Commons License 2024.01.19 -2 0 138365

A szövegértés nem megy neki, csak az okoskodás! De sejted mennyire érdekel! 🤣

 

Más: Újabb festésű 256 hamarosan. 

 

 

260

 

Előzmény: M.Bandi (138363)
VAG Creative Commons License 2024.01.19 -2 0 138364

GoBuda Interspar 10+

Előzmény: bogárgabe (138328)
M.Bandi Creative Commons License 2024.01.19 -2 0 138363

Nem lesz ilyen fotó!

Nem írta senki sem, hogy a '80-as években volt Ikarus modellje, csak értelmezni kellene a leírt szöveget.

 

 

Előzmény: Karola82 (138356)
CanGuru Creative Commons License 2024.01.18 -1 0 138362

Sziasztok! 

 

Van valakinek infója arról, hogy a képen látható 1:43-as tűzoltó IFA W50 meg fog-e jelenni a most induló DeAgostini Legendás teherautók a múltból sorozatban?

littlebubu69 Creative Commons License 2024.01.18 -1 0 138361

Közel 20 év balfaszkodás után egy autentikus "Volán" festést is sikerült összehozni! Bár a jobb első tengely utáni díszléc kezdeményt megint lehet boncolgatni. Vajon mi volt az elképzelés? 🤣 Ettől még ott nincs ládatér. 🤣

Stetten Creative Commons License 2024.01.18 -3 0 138360

 nekem a műanyag Modimio 620-as összességében ránézve kifejezetten élethűbb a Vectorénál

A Vector 620-as modelljén kereket cserélsz, vagy felteszel egy normális dísztárcsát, és rendben van a modell. Cserébe nagyon drága. A Modimio olcsó, de modellen nem jó a szín, egyszerre van MKV felirat BKV logoval, opálosak és torzítanak az ablakai. Inkább a gyerekjáték kategória, mint modell. És pont azt a 15000Ft-ot éri meg, amennyiért kapni lehetett. Az még nyitott kérdés, hogy a müanyag karosszéria hogyan viseli majd hosszú távon az UV sugarakat.

Előzmény: A210 820 08 21 (138358)
zeti02 Creative Commons License 2024.01.18 -3 2 138359

Én teljesen tisztában vagyok vele, hogy nem jelentenek nekik semmit, de ez a kiadó és a gyártó felelőssége lenne, hogy attól függetlenül a lehető legélethűbbre készítsék a modelleket.

Nem értem, hogy miért keverted ide azt, hogy helyileg hol voltak legendásak vagy elterjedtek ezek a járművek. Teljesen mindegy. Kellett valami jól csengő név a sorozatnak, annyi mégsem lehetett, hogy "Teherautók". Ha én magyarként szeretnék egy pontos modellt készíteni (tegyük fel, tudnék) akkor nem csak azokról a járművekről tudnék jót alkotni, amik a városom (országom) határain belül közlekednek. Nem is kell emlékezni semelyikre, elég kutatni a neten, felvenni a kapcsolatot helyi közlekedési múzeumokkal, klubokkal stb. Mindez csak akarás kérdése, persze, ahogy te is írod, ez nincs meg a részükről.

Ami a tervezett elavulást jelenti, az megint nem ehhez a témához vág. Az, hogy a buszon BKV vagy MKV matrica van, nem jelent semmit abban, hogy 5 vagy 15 év után fog darabjaira hullani a modell, pusztán a nemtörődömség jele.

"Mindent celeb baromságokról, de, ha komoly dolgokról lenne szó törölték, sehol nincs." Minden attól függ, hogy hol keresi az ember, nem törölnek valamit azért, mert nem bulvár, csak azt nem nyomják az arcunkba.

 

Ha lehet hinni a pletykáknak, akkor a Deagostini felkeresett egy magyar gyűjtőt és 3D szkennerrel beolvasták pár teherautóját. Egy Ikarus és egy Rába tűzoltóautóról valamint egy Jelcz rendőrségi autóról van szó. A képen az említett járgányok és a Rába beszkennelve:

Fotók: KPST Facebook csoport

Előzmény: TLBY (138355)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.01.18 -1 0 138358

Figyelj, másképp látjuk a dolgokat, nincsen ezzel semmi baj. Anno a Vector legnagyobb érdeme a hiánypótlás volt, ők készítették az első, számunkra is érdekes autóbusz modelleket, ugyanakkor az akkori áruk nem volt kevés és a kinézetük, meg a festésük összességében azért nem volt makulátlan, látszottak rajtuk a kisszériás gyártás némi hiányosságai.

Ezek a mostani fém-műanyag buszok meg olyanok, amilyenek, de pl. nekem a műanyag Modimio 620-as összességében ránézve kifejezetten élethűbb a Vectorénál, ha meg hozzávesszük a töredékárat is, akkor én együtt tudok élni az általam már előzőleg is elismert hibáikkal. Részemről ennyi...

Előzmény: littlebubu69 (138353)
Stetten Creative Commons License 2024.01.18 -2 0 138357

A Vector is elég vegyes saláta. Az mindegyikben közös, hogy a gyári kerekeivel nem kerülhet a vitrinbe. Egy drága modell, amit gagyi kerekekkel adnak. Persze, lehet hozzá szép kerekeket kapni, egy vamitools garnitúra 18000Ft volt már évekkel ezelőtt is. A 620, 630, 556, 180 (a kerekeket leszámítva) szépen sikerültek, de pl 200-asok, és a faros modelljeik elég gyengék. 

Előzmény: littlebubu69 (138352)
Karola82 Creative Commons License 2024.01.18 -2 1 138356

"...Az 1:43-as modellek gyűjtését 1980-ban kezdtem, az akkor itt tartózkodó szovjet kontingenstől beszerezve őket. Aztán ukrajnából es oroszországból. Közel 60db Vector Ikarus es egyéb buszom volt, úgyhogy némi fogalmam van a dolgokról."

 

 

 

Mesélj már erről kicsit! Én is szovjet kontingens közelében lévő városban nőttem fel, tehát emléxem, hogy nagyjából milyen áruk, termékek voltak a hétköznapi szovjet-magyar barátság cserekereskedelmének alappillérei, de a 80-as évekbeli orosz-ukrán modellautókra én nem emléxem, de ettől még lehettek, és ezek szerint voltak is már akkor Ikarus modellautók orosz-ukrán kiadásban?

 

Esetleg, ha lennének fotóid is ezekről a 40 valahány éves Ikarus vagy akár más szovjet autó modellekről, örömmel látnám azokat.

Előzmény: littlebubu69 (138352)
TLBY Creative Commons License 2024.01.17 -2 0 138355

Nem Mercedes, vagy VW ismertségű/elterjedtségű dolgokról beszélgetünk, attól, hogy nekünk közelebb állnak a szívünkhöz.

Most itt a Csepelekre és főleg a késeiekre gondoltam, amik itt sem álltak minden sarkon. BKV-s buszok is baromi ritkák voltak BP közigazgatási határán túl. A 2xx világverő szérián kívül, hogy 5x, 6x ment az NDK-ba, pár KGST és baráti exportra, arra már az ottani 40-esek sem emlékeznek. Szerintem az orrba-szájba tolt lengyel Jelcz és STAR csodák sem mondanak semmit, csak nekik, meg a volt NDK-soknak, nekünk is csak a Csepel fülkék miatt, amúgy olyanok, mint a Syrena és a Polonez. Ja, volt, volt, aki látott is, még 1-2 db hazai rendszámmal is kallódott, de ennyi.

Egy mostani, kínai bérmunkában dolgozó indiai, vagy bangladeshi (nem, de engedjük meg, hogy egy olasz) 25-40 éves szerszámtervezőnek pont nem jelentenek ezek semmit.

"az internet korában elvárható lenne" Ne várd, ne feledd, hogy ez a tervezett avulás és a gyorsan valami xart kora is egyben. "5-10 perc alatt meg lehet tudni mindent" Mindent celeb baromságokról, de, ha komoly dolgokról lenne szó törölték, sehol nincs.

Említett makettes cég, rárak a gépre egy csapóajtót, aminek egy funkciója van, hogy kiesik, saját tervükben képtelen megnézni az arc, hogy amögött egy csuklós mechanizmus és egy segéd fékező rakéta lenne... az az 5-10 rohadt perc, amit hiányolsz.

Csak nézd meg a tejes Csepkóról mennyi ideje megy a torna, szerintem azt is úgy adta ki ... a kiadó, hogy az első, kigúglizott BNV protoyp fotóra ráböktek, hogy, akkor ez lesz. Én baromira örülök mindegyiknek, de legyünk realisták, U26 darusból mennyi volt, kettő, H9 mennyire volt elterjedt, legendás, az utak királya? Legfeljebb nekünk.

"biztosan lenne olyan, aki szívesen segítene nekik" Lenni, lenne, de minek?  Amennyire értékelik a segítséget. Többen próbálkoztak párszor, jó esetben megköszönik egy automailben és lexarják.

(>138353 az alját meg, aztán főleg lexarják)

Bármely cég. Mondom nem zavarja, hogy hibás a script, meg vírusos az oldal, egy hónapja nem tölt be a szerver? Nem... ja, de újra kellett rúgni, fura is volt, hogy hetek óta nincs megrendelés.

Nézz meg egy műszaki, vagy számtech fórumon, ha valaki segíteni próbál, nem, azt mondom, hogy túlnyomórészt, de kap a pofájába rendesen. És, hát, azok a "miért nem jó az úgy neked" (pl. a busz modellek :) típusú "segítségek"...

Sajnos ez van.

Előzmény: zeti02 (138351)
littlebubu69 Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 138354

Itt egy fotó hogy mit sikerült a összehozniuk és, hogy minimum mit kellett volna.  PC vs CB 

 

littlebubu69 Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 138353

Mindazonáltal eléggé nevetséges, hogy egy ukrán nyomdaipari manufaktúra a felszabadult kapacitásával, komolyabb Ikarus modelleket adott ki galvanoplasztikai technológiával, mint ma a Modimio-Premium Classixxs. Arrol nem is beszélve, hogy a színvilágot is el tudták találni. Nyilván nem volt 3D tervező programjuk a felnik elkészítéséhez, de ma kiadni olyan kritikán alúli céllövöldés Csepel első hidat, amit a 620-as alá fantáziált a Modimio azért az botrány.

Előzmény: A210 820 08 21 (138348)
littlebubu69 Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 138352

Ők nem csinálnak semmit, mindegyik kasztnit az oroszok-kínaiak készítették. Ők csak legyártatják kínában es megadják, milyen színeket, feliratokat, egyebeket szeretnének rá! 

Az 1:43-as modellek gyűjtését 1980-ban kezdtem, az akkor itt tartózkodó szovjet kontingenstől beszerezve őket. Aztán ukrajnából es oroszországból. Közel 60db Vector Ikarus es egyéb buszom volt, úgyhogy némi fogalmam van a dolgokról.

Előzmény: A210 820 08 21 (138348)
zeti02 Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 138351

Semmi hihetetlent nem találok abban, hogy évtizedek óta nem létező cégek, 50-70 éves, szétvágott, egyes esetekben, már a korukban is ritkának számító járműveit, innen-onnan szedett infók alapján alapvetően hibásan gyártja le egy a korábbihoz semmiben nem kötődő cég.

 

A BKV-s 260-asról és 620-asról volt szó, egyik sem volt a maga idejében ritka, mindkettőből létezik a mai napig és mindkettőről elég sok információ, dokumentáció és korabeli fotó van (akár csak a neten is), tehát szerintem gáz, hogy ennyire el tudták baltázni. Az internet korában szerintem elvárható, hogy utánanézzenek az információknak, hiszen kb 5-10 perc alatt meg lehet tudni mindent, ami szükséges ahhoz, hogy a modell élethű legyen. A rajongói klubokat, csoportokat vagy a modellgyűjtőket is be lehetne vonniuk, biztosan lenne olyan, aki szívesen segítene nekik.

Előzmény: TLBY (138350)
TLBY Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 138350

Semmi hihetetlent nem találok abban, hogy évtizedek óta nem létező cégek, 50-70 éves, szétvágott, egyes esetekben, már a korukban is ritkának számító járműveit, innen-onnan szedett infók alapján alapvetően hibásan gyártja le egy a korábbihoz semmiben nem kötődő cég.

Van olyan makettgyártó, ami a saját és leányvállalatai által kreált, 5-15 éves vackokat képtelen, hiánytalanul, ordító hibák és árukapcsolás nélkül, a teljes dokumentáció birtokában reprodukálni. Az olcsósításokról, "jobbításokról", nem beszélve.

Más kérdés, hogy ez minket nem vigasztal.

 

>138344

Arra én is, hogy a 3 db bézs/pink/manhattan árnyalatú csodát kihozzák. Az változott, hogy azóta a Tesco felé menet (beleértve az üzletsort is) az összes újságos és posta becsukta a boltot és, ahol akkoriban

(kis bolt, szuper) még árulták ezeket a mellékletes dolgokat, legfeljebb Disney van, vagy az sem.

 

>138339

Bejön a teher Skoda, szerintem senki nem látott ilyet és a Skoda sorban lenne a helye, de tetszik.

A 450 billencs még jobban tetszene a teher sorban...

 

Közben néztem a 7xx-as Csepelt, amit találtam, leggyakoribb (hazai forgalomban elcsíphető) a tűzoltó, nyerges és ez a típusú tartály volt, a többi, szinte mind export, kukás volt még, de, arról sem derül ki, hogy ide, vagy a testvéri országokba készült:
https://img.favcars.com/csepel/d700-serie/photos_csepel_d700_serie_1976_1_b.jpg
https://i.pinimg.com/originals/cc/22/80/cc2280941b7c1ad2bc688eeac54fbad4.jpg
https://nemzetiarchivum.hu/images/medium/MTI-FOTO-UlNwV0E2RGlYbkhMMFJodlF0OE9nZz09.jpg
Volt még valamiféle deszkaplatós állítólag, de az írás szerint a nyerges volt a leggyakoribb: https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2001/09/10708_83820_1000x700.jpg-700x462.jpg
Itt írja, hogy miért nem voltak dömpingben itthon a 700-asok: http://csepel.info/?p=33292
"A Csepel D-710 további erénye a tágas fülke, mely 1+8 személy szállítására alkalmas. A teherautó elején nem véletlenül szerepel a korabeli Ikarus logó. Ezekhez, valamint szinte az összes Csepel teherautóhoz egészen a ’60-as évek végéig az Ikarus szállította az alumíniumból készülő felépítményeket. Az együttműködés mégsem a hazai haszonjárműipar felvirágzását eredményezte, annak ellenére, hogy a Csepel ontotta magából a tűzoltóautókat.
1960 márciusában a KGST tehergépkocsi és autóbusz gyártásszakosítási munkacsoportja kiadta ukázba, hogy Magyarországon a 3.5-5 tonnás tehergépkocsik és az 5-7,5 tonna közti különleges járművek gyártását be kell szüntetni, s helyette az “összes népidemokratikus ország szükségletét biztosító autóbuszgyártásra kell szakosítani”. A vállalat helyzete ezzel eléggé nehézzé vált. Az Ikarus a direktívának megfelelően felfuttatta busz termelését és leállt a fülkék beszállításával.
A Csepel Autó többéves kísérletezés után a lengyel Star és Jelcz teherautógyáraktól beszerzett fülkék mellett kötött ki, végül 1992-ben csődbe ment."

 

Előzmény: zeti02 (138349)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!