Nem, de igazából nem is tettem még semmit annak érdekében, hogy előrelépés legyen. :) Sok volt a meló, nem volt időm a szerelőhöz elvinni, aztán szabadságra ment, úgyhogy egyelőre még a lejtős parkolókat keresem éjszakára! :))
Lenne egy sprintshift váltós kérdésem. Mostanában feltűnt, hogy a szivattyú túl gyakran hallatja a hangját... kinyitom az ajtót, és amíg elhelyezkedek, berakom a cuccaim, 4-5 alkalommal is dolgozik. Lehet ennek az az oka, hogy kevés a hidraulika olaj benne? Nemrég cseréltek egy hidraulika csövet rajta a merciben, és van egy olyan érzésem, hogy az utántöltést kihagyták...
Tegnap óta (most lett tartósan 0 fok alatti a hőmös) azt csinálja az MB100-am, hogy ízzításnál nem kezd el világítani az ízzító lámpa.... kb. 10 másodperc után ráindítok. Indul... egy... aztán kb. 2-3-4-5 perc múlva elkezd világítani az ízzító lámpa - majd elaszik és megyek tovább...
Melegen is ezt csinálja - max kevesebb ideig világít, de indítás előtt egyáltalán nem...
Üdv! Keresek Mercedesz (1991-es) 208 d (T1) típushoz; -Porlasztó csúcsokat -Szervós kormányművet szivattyúval -Üzemanyag jelző úszót vagy teljes tankot Budapesten élek, de vidék sem akadály. Minden nap, 7-21 óráig elérhető vagyok.
Olyan gondom lenne a 416cdi-vel, hogy amikor úgy állok meg vele, hogy hátrafelé lejt az út, akkor pár óra után nagyon nehezen indul el... olyan, mint amikor gázolajszűrő csere után indítózol, a gázolaj meg még a környéken nincs... :) Viszont amikor előre dől az autó, akkor semmi gond, napokkal később is simán indul. A gázolajszűrő tetején lévő kis tömítések már cserélve lettek, szemre nem találok sehol buborékot, gázolaj folyás sehol nincs, tehát elvileg tömített a rendszer.
Van esetleg valakinek valami ötlete, hasonló tapasztalata?
Gondolom hogy ez már részecskeszűrős. Ha igen alkor más olaj kell bele, talán MB229.51 de majd a hozzáértők megmondják. Valóban nagyon érzékeny motor, ha jót akarsz max 15ezrenként csere, ha nagyon jót akarsz akkor 10enként.
Olyan kérdésem lenne,hogy egy 2007 es 315 cdi sprinterbe milyen olaj kell?Mert céges az autó,csak nincs meg a kezelési.
Most olvasgatom hogy ez egy elég szervízigényes motor,a miénkben 300000km van,semmi lényeges nem volt benne cserélve és még mindig semmi baja,lehet hogy jót fogtam ki.
Én bontottam 312D 96-ost amibe volt az anyós ülés alatt akksi. Azért volt benne mert állófűtés,ülésfűtés,klíma is volt benne mivel Finnországi volt az autó.Egy külön mágneskapcsoló van a vezető ülés alatt ami gyújtásra kapcsolva aktiválja a 2. akksit.
Még 100-at is inkább adok egy ilyen váltóért, mint egy "szétesős" aluházas Getragért.
Az autó többi része nálam már többszörösen bizonyított, a megbízhatóságát növelni szeretném, nem csökkenteni :)
Remélem, tudok szerezni harangot baráti két sörért, ha nem, remélem találok 207D-ről. De azért reménykedem benne, hogy a W123 vasházas négyes váltójáról jó a harang, meg a flansni is.
Arról nincs esetleg információd, hogy ez a váltó dimenzióiban(a hosszan nyilván más) megegyezik a W123 alá szerelt négy sebességes vasházas váltóval? (aminek most hirtelen nem találom a kódját)
Azért van ilyen idióta kérdésem, mert egy cimborám nem rég épített a W123 300D-je alá egy 309D-ből származó négyes váltót(6,5:1 a egyese, és 1:1 a negyedik fokozata), ami lapos tetejű, mint a régi, állólámpásba való 4 sebességes vasházas váltók, ám minden dimenziójában nagyobb annál.
Jó választás a T1es váltó,nagyon strapabíró szerkezet. 40ért jól vetted mert 70-100között szoktak menni. A harang szerintem átrakható a 4sebeségesről (207D,307D 83ig)amit olcsón tudsz venni mert senkinek nem kell.
Köszönöm a hozzászólásokat a témában, és elnézést kérek, hogy kicsit eltűntem.
A G váltókról nem volt ismeretem, hogy ennyiféle van, ezért azokkal elméletben sem számoltam.
Köszönöm, Keszthelyi Pétert ismerem, segítőkész, korrekt ember, de sajnos bármennyire is az, a 616-os motorral a 602-es motor váltója köszönőviszonyban sincs.
Az aluházas Getrag 717.400-ast (és a 717.420-ast) azért vetettem el, mert egyrészről 100 ezer forint felett indulnak, már amikor lehet kapni, valamint nem túl strapabíró szerkezetek, hogy finoman fogalmazzak.
Egyébként, valóban, áttétel szempontjából az volna a gyári.
A hosszú difiről annyit, hogy a 616-os motorhoz a 123-asban 3,69-es difi jár gyárilag, én helyből egy 3,58-ast tettem be helyette, mert a motor jó kondiban van, és viszonylag gyakran járok nagyobb távokat az autóval, de ezzel a difivel is majdnem 3000-et forog 90-nél, pedig gyári méretű gumik vannak az autó alatt.
Azért esett a választásom a 711.113-ra, mert egyrészt olvastam róla a prohardver fórumon, ahol egy delikvens egy házilag faragott OM617a-ra akasztja rá, és 370Nm-rel tervezi bántalmazni, meg wolfram-acél lendkeréken keresztül, stb..., és ha erre a váltóra rá meri akasztani azt a kakaót, akkor talán nekem is jó lesz a 72LE-hez, másrészt nem elvetendő számomra, hogy 40 ezer forintért tudtam vásárolni egy ilyen váltót, egy 208D buszból. Nekem 60 ezerért egy kuplungharang, meg egy kardánflansni csere belefér, ötös kulisszát, meg rövid kardánt amúgy is kéne cserélni.
A kuplungharang cserétől nem félek, ugyanis ennek a ferde tetejű váltónak a négy sebességes verziójával szerelték a 123-ast, terveim szerint annak a kuplungharangja és a kardánflansnija is megoldja a problémámat, más kérdés, hogy ehhez kéne szereznem egy ilyen váltót, mert csak az újabb fajta aluházasból van itthon. De ha a harang nem is stimmelne, 207D-ről illene jónak lennie. :)
Egyelőre itt tartok, hogy elfogyott az időm, ezért kutatok, olvasok, és egy másik projekten töröm párhuzamosan a fejemet: sperr difi. :)