Keresés

Részletes keresés

vasutasadam Creative Commons License 2010.12.21 0 0 29552

Sárbogárd-Komárom IR :) Esetleg Baja-Komárom. Utast is hozna.

Előzmény: v_peti (29551)
v_peti Creative Commons License 2010.12.21 0 0 29551

Mit keres ott Desiro? Ha már jut belőle oda is, akkor nem inkább Ózdra kellett volna belőlük az átszálósdi helyett? Bár arrafelé az utasok sem a legjobbak, akkor inkább Komárom-Sárbogárd IR. Vagy Esztergom-Győr IR.

Persze mondjuk Nagykerekibe a Bzmotnál nagyobb jármű kell, viszont a fordulást jó lenne kiküszöbölni, így ha oda megy, az sem rossz ötlet.

Kéne még venni belőle pár darabot, mert a Bzmot valahol kevés, bár erőltetik az Anakonda helyett, van ahol meg nem alkalmas. Pl. IR vonatok...

 

 

Előzmény: Br. (29549)
v_peti Creative Commons License 2010.12.21 0 0 29550

Nem lenne annyira jó az a vonat!:(

 

Helyette van Szombathelyre 19:10-kor átszállós Győrben! Ez a régi IC idejében megy és a menetideje sem lényegesen több. (Mindössze 6 perccel hosszabb.) Ehhez még van

Szombathelyen csatlakozás, mind helyijárat, mind helyközi busz, mind vonat esetén!

 

A 20:10-es járat Szombathelyre 23 óra után érne be, amikor már sem további csatlakozás, sem helyi buszjárat nincsen, így az utasszám eléggé gyenge lenne. Sokan eljönnének a 18:10-essel. Na meg ott van, a már említett, 19:10-es átszállós.

 

Jó, lehet, hogy lenne utas, de csak pénteken, és vasárnap, de akkor sem sok, a fent említettek miatt.

 

 

Előzmény: Nandesz. (29545)
Br. Creative Commons License 2010.12.21 0 0 29549

A Debrecen környékén járó desirok oda is vannak állomásítva, vagy a fővárosból állítják ki őket?

Érdekes, hogy a barcikai vonalon sokat fogyasztott az M41, a sátoraljaújhelyi gyorsok élén viszont nem. Ott 43 km-en át drót alatt megy a csörgő. Remélem ezzel a hozzászólással nem adtam ötletet a jövő évi menetrendhez...

Csornán mennyire valósítható meg a gyakorlatban az, hogy a soproni rész indulása után 5 perc múlva már indul a szombathelyi ic rész? Bár utána Szombathelyig eléggé tartalékos a menetrend.

Siemens113 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 29548

Az induló forgalma (amennyiszer látom a Keletiben) nagyon gyenge ezért volt nekem kicsit meglepő az erős ellenirányú viszonylat.

Előzmény: kacsa! (29547)
kacsa! Creative Commons License 2010.12.20 0 0 29547

A Tisza egy jó vonat. A százason az egyetlen normális utazási lehetőség (távolabbra) azokról az állomásokról, ahol csak a bokorugró sebesvonatok állnak meg.

Előzmény: Siemens113 (29546)
Siemens113 Creative Commons License 2010.12.20 0 0 29546
Ma láttam érkezőben a Tiszát. Meglepetésemre egész szépen kihasznált. Az első osztály felejtős, 1 utas viszont a két másodosztályú kocsiban volt 40-50 utas. Azt hittem visszfelé is halott viszonylat de úgy tűnik nem teljesen.
Előzmény: Nandesz. (29545)
Nandesz. Creative Commons License 2010.12.20 0 0 29545

Az utolsó szombathelyi IC 18.10-kor megy, és a 20.10-es vonat megkreálása helyett inkább mentek a Tiszába a kocsik. :-(

 

Pedig Sm felé lehet, hogy még utas is lenne rajta?

Előzmény: A Zoltán (29542)
paca664 Creative Commons License 2010.12.19 0 0 29544

Lehet tudni, hogy Záhony - Nyíregy között mi indokolta a személyvonatok menetvonalának korábbra tolását? Csak mert a belépő 6217-ről a 6123-at elérni 15 perc átszállással is komoly teljesítmény volt, most, hogy erre csak 5 perc van, már gyakorlatilag lehetetlen.

v_peti Creative Commons License 2010.12.18 0 0 29543

Nem most kellett volna odarakni, hanem amikor a régen zsúfolt és hosszú munkásvonatok 4 kocsira fogytak, azaz a gyárbezárások után a 90-es évek elején. Akkor még volt bőven MD.

Miért ne lehetett volna odaállomásítani? MD mehetett volna a 90-es években Mezőcsátra és Ózdra. Akkor kellett volna. Nem mostanában!

 

 

Előzmény: A Zoltán (29542)
A Zoltán Creative Commons License 2010.12.18 0 0 29542

Honnan szedtél volna annyi MD-t vagy odaállomásítottad volna őket Miskolcra, ahol szerintem sose volt MD, biztos örültek volna neki? MD-vel nem kell körüljárni. :)

 

Usgyival ugyanez a helyzet, honnan forgattad volna be, vagy abból is állomásítanál oda párat? 

 

Amikor szombathelyi kocsikat fordítottak Simeriaba/Aradra, meg Gyékényesre (ez még valahogy oké), meg menetrendváltástól Tiszába, belföldi erősítésnek Záhonyig, sok mindenen már nem lepődnék meg. Ilyen ötletekből mint a tieid, mások sem szenvednek hiányt.

Előzmény: v_peti (29541)
v_peti Creative Commons License 2010.12.18 0 0 29541

Azt nem értem, akkor a közelmúltig miért nem MD járt arrafelé? Pont ideális lett volna mind méretileg, mind a körüljárás miatt.

 

A legjobb a Putyinka lenne talán.

 

M41 2175 Creative Commons License 2010.12.17 0 0 29540

Jó Bánrévén az állomásiak így mondták 2007-ben.

Ezt mint tudom hiszen én is csináltam az utolsó 1,5 évben.

Putnoki 2 vonat(5454-5471sv) még nem volt az csak 2008 decemberétől volt.

2007 április 1jével változtattak rajta mert Bánréve b*szkódott nagyon hogy nem dominós állomás, a csúszások pedig azért vannak mert helyszíni állítású váltók vannak illetve teljes csapórudas sorompó(akkor még) + az amit te is leírtál.

Az említett időszak után már páratlanban nem késtek a vonatok 13' állomási tartózkodási idő volt a részükre kiadva.

Viszont párosban is 12-13' perc lett ezért a páros vonatok esetében jött a min +5 perc csúszás Ár-Od között.

Ózdon kezdetben óra 20-kor volt érkezés majd óra 42-kor indulás aztán lett óra 26-ra eltolva az érkezés következő években előbb óra 38 majd 40 tavaly 41-es indulás volt.A többit meg én is tudom pont így volt ahogy írtad.

 

 

Előzmény: f_k (29537)
M41 2175 Creative Commons License 2010.12.17 0 0 29539

Ja én erről azt hallottam állítólag gondok voltak vele 2-3 évig mikor járt Ózdra a 90-es évek elején.

És Miskolc sem tudott vele mit kezdeni.

Én nekem ezt mondták nem tudom tényleg így volt -e ha nem javítsatok ki.

Előzmény: v_peti (29538)
v_peti Creative Commons License 2010.12.17 0 0 29538

Ózd felé az lenne a legjobb, hogy egy fordában IP közlekedne, és akkor az nem csörgő, hogy sokat zabáljon, mégis közvetlen.

Amúgy minek körbejárni, nem igaz, hogy nem lehetett volna már 20 éve beüzelelni pár csörgős vezérlőt. Esztergom felé is járt olyan a Bz-sítés előtt!

 

f_k Creative Commons License 2010.12.17 0 0 29537

"Bánréve esetében , hogy mindkét vonatnak kevés a 10 perc tartózkodás"


Ez nem tartózkodás!

 

Bánrévén amikor körül kellett járni, akkor vagy a 10 km/h vel járható V ik vágányon vagy az ettől nagyobb sebeséget biztosító, de utasvédelem miatt nagyobb  odafigyelést igénylő I vágányon jártak körbe a mozdonyok.

I vágányon gyorsabb volt a körüljárás.

Gond, volt még, hogy a 2 gép körüljárása közben felnyitották a sorompót , meg újra lezárták, sőt a körüljárások, meg a vonatok indulási vagy a miskolci , meg a punoki 2 vonat között is felengeték , meg lezárták a bánrévei állomási sorompót.

 

A bánrévei körüljárás, akasztás , fékpróba után jött a délutáni csúcsban Ózd ahol papíron 14 perc volt erre, de itt már a mozdonyvezető akaszt!

Ha valami miatt késve indultunk Bánrévéről , akkor borítékolt volt a további késés.

 

Bánréve Putnok között volt egyhosszú 60 as, de a legfeszesebb Kazincbarcika-Bánréve szakasz volt, igaz Kazincbarcika-Putnok között az megállóhelyi tartózkodások csökkentésével kb. 1- 2 percet lehett nyerni.

 

A legfőbb ok erre az új kazincbarcikai átszállásos menetrendre a M41 esek fogyasztása ill. üzemeltetési költsége volt, ez az ami érvként hatott. Valaki azt írta,korábban  hogy évi 600 millió Ft os tétel volt ez.

 

Magánvéleményem szerint az átszállásos megoldás nem jó, mert Kazincbarcika feletti településekről ez nem vonzó altarnatíva a busszal szemben.

 

Őszintén sajnálom, amikor láttam a bánrévei delta maradványait, hogy nem sikerült az, hogy továbbra is üzemelhessen, igaz a környéken Bánréve meg Center nem biztosított állomások, rájuk is ráfért volna a korszerűsítés.

 

A deltán keresztül lehett volna rövidebb menetidővel "gyors" meg gyorsabb vonatokat közlekedtetni (Deltánál annakidején váltókezelők dolgoztak, ide is beruházás kelett volna, hogy ne kelljen személyzet, és távolról kezelni lehessen pl Bánrévéről).

 

A régi Ózd-Miskolc Budapest Keleti vonatok ezen a deltán át jártak.

 

A másik dolog , hogy a 92 est végig villamosítani akarták, a tervek megvoltak, de a pénz nem.

Előzmény: M41 2175 (29536)
M41 2175 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 29536

Na szevasz!

 

Ha 1-évvel vagy 2-vel azelőttit látsz még megtalálod benne a pesti vonatot is.

Egyébként nagy részt igazad van .

A 2006/2007-es menetrend ITF során tényleg több vonat lett , mint addig előtte volt, jól tették ,hogy meghagyták akkor a 3 IP-t mert volt értelme -igaz most is volt- .

Evvel a 12 vonattal 1 gond volt csak ,hogy minden bokorban megálltak 5 megállót már akkor simán kilehetett volna lőni ezek Center ,Center alsó , Bánrévei Vízmű , egyes vonatok esetében Berente, Sajószentpéter-Piactér pár vonatnál valamint Szirmabesenyő mindenképp.

Igaz annyira sokat nem dobott volna lehet de mindjárt változtatott volna a leányzó fekvésésn.

Még viszonylag jó is volt az 1,30-as idő párosban páratlanban 1,25-ös idők.

Nem telt bele fél év jöttek a problémák Bánréve esetében , hogy mindkét vonatnak kevés a 10 perc tartózkodás párosban 5428 , 5438 kivételével minden vonat Bánréve -Ózd között 5-6 perccel lett eltolva , páratlanban a putnoki ill.ózdi kereszt miatt az IP is hozzá lett igazítva.

2 évig semmi változás nem volt rajta , majd 2008-tól jöttek az óra 57-es indulások Miskolcról ami időben megint 1,29-et jelentett mert a barcikai keresztet megfordították.

Páratlan vonat 6 perc tartózkodási idő lett párosban 2.

Páratlanban így 1,33 lett a menetidő.

Az óra 57-re eltolás sokak szerint szerintem is jó ötlet volt mert több átszálló is volt hidas, fabony felől.

A másik irányban óra 13-as érkezés szintén jóvolt a pesti IC lsgyors csatlakozás miatt.

A 2007-2009 közötti időszakban Ip járt ki Sajólénártfalva(Lenartovce) érintésével reggel 5402-6350-6351-5402 ként Ózdra Ózdról 5403-6353-6354-5403 ként jó volt ez is csak a szomszédok nem voltak partnerek benne aztán.

Végére ide Desiro kellene na de honnan?

Előzmény: gabor144 (29531)
archlinux Creative Commons License 2010.12.16 0 0 29535
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.16 0 0 29534

És biztos, hogy mindent ők hagynak jóvá?

 

Gondolom a MÁV-Start és társai meg kezes bárányként isszák a szavaikat nem?

Előzmény: mcg (29533)
mcg Creative Commons License 2010.12.16 0 0 29533

a menetrendet jóváhagyó szervezet felelősséget vállal a jóváhagyásával a menetrendért...

 

ha ők azt mondják, "nekünk jó így", akkor ettől kezdve ők is felelősek a dologért...

 

de persze lehet ilyenninc sis, mert hát ez Magyarország...:(

ahol senki nem felel semmiért..:(

 

 

Előzmény: Törölt nick (29532)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.16 0 0 29532

Mit értünk "beáldozásnak"?

Mi a garacia arra, hogy azok a csúnya RKI-sok állnak az ügy hátterében?

(Mert, ha szar valami, akkor tuti az RKI-sok csinálták nem?)

Előzmény: radio100jozsi (29523)
gabor144 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 29531

Előkotortam a 2005-ös - ütemeséget hírből sem ismerő - 92-es vonali menetrendet:

 

Páratlanban volt napi 8 személy (abból 4 kihagyott 1, 2 vagy 3 megállót), 2 gyorsított és 3 IP.

Párosban volt napi 9 személy (abból 6 kihagyott 1, 2 vagy 3 megállót), 2 gyorsított és 3 IP.

 

Nézzük a tavalyi ütemes menetrendet:

 

Mindkét irányban volt napi 12 személy (abból 4 kihagyott 3 megállót, a másik 8 kihagyott 2 megállót), 1 gyorsított és 3 IP.

 

Az érdemi különbség az a napi másfél pár gyorsított. Szerintem nem az ütemesség a fő baj itt. Az átszállósdi nyilván nem jó, de nem az ütemesség miatt van. Kevés utashoz sok a Csörgő. Csak sajnos nem mindenhova jut Uzsgyi. 

Előzmény: M41 2180 (29528)
gabor144 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 29530

Én is kíváncsi vagyok, hogy mire gondolsz. Tán a Somogy IC kontra ütemes fehárvári gyors konfliktusra?

Előzmény: radio100jozsi (29523)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.15 0 0 29529

Pár éve ezt csinálom... Csak kíváncsi voltam az olvtárs véleményére, indokaira.

Az ózdi vonalra kaptam indokot, a többire nem. Már megérte rákérdezni ;)

Előzmény: JabyGabi (29527)
M41 2180 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 29528
Az ózdi vonalon egész normális menetrend volt az ITF elött. Nem állt meg minden vonat mindenhol. Volt ahol elegendö volt napi 3-4 vonatmegállás, mert nem volt utas. Voltak jó szaladós vonatok és volt átlós is.
Most meg minden megáll mindenhol oszt' csodálkoznak hogy sokat zabál a Csörgö az átlag 3 km-es állomásközökben.
És erre "megoldáskent" kiokoskodták a mostani förmedvényt. "Mert ugye a koncepció az koncepció".
Alig várják az utasok hogy átszálhassanak Barcikán hisz boldogok mert megmaradt az áldott jó ütemes menetrend.
Előzmény: Törölt nick (29526)
JabyGabi Creative Commons License 2010.12.15 0 0 29527

hol jó?

 

Nézz kicsit szét!

Előzmény: Törölt nick (29526)
Törölt nick Creative Commons License 2010.12.15 0 0 29526

pl a 92-es vonal nem a takarékosság hanem végsö soron az ütemes menetrend áldozata.

Miért?

 

Jó az ITF de nem mindenáron és nem mindenhol.

 

Milyen áron és hol jó?

Előzmény: M41 2180 (29525)
M41 2180 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 29525
Azért ez a cikk felhívja a figyelmet néhány valós problémára is.
Pl a sok kényszerü átszállás stb...
Mellesleg meggyözödésem hogy pl a 92-es vonal nem a takarékosság hanem végsö soron az ütemes menetrend áldozata.
Ugyanez igaz az átlós gyorsokra is.
Jó az ITF de nem mindenáron és nem mindenhol.
Előzmény: kacsa! (29509)
v_peti Creative Commons License 2010.12.15 0 0 29524

Mikor és hol?

Előzmény: radio100jozsi (29523)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.12.14 0 0 29523

Kérdés, hogy amikor 4-500 ingázó utast beáldoztak a fővárosban az RKI-sok egy 50-100 fős IC tömeg miatt, mit kaptak ezért cserébe?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!