Mit keres ott Desiro? Ha már jut belőle oda is, akkor nem inkább Ózdra kellett volna belőlük az átszálósdi helyett? Bár arrafelé az utasok sem a legjobbak, akkor inkább Komárom-Sárbogárd IR. Vagy Esztergom-Győr IR.
Persze mondjuk Nagykerekibe a Bzmotnál nagyobb jármű kell, viszont a fordulást jó lenne kiküszöbölni, így ha oda megy, az sem rossz ötlet.
Kéne még venni belőle pár darabot, mert a Bzmot valahol kevés, bár erőltetik az Anakonda helyett, van ahol meg nem alkalmas. Pl. IR vonatok...
Helyette van Szombathelyre 19:10-kor átszállós Győrben! Ez a régi IC idejében megy és a menetideje sem lényegesen több. (Mindössze 6 perccel hosszabb.) Ehhez még van
Szombathelyen csatlakozás, mind helyijárat, mind helyközi busz, mind vonat esetén!
A 20:10-es járat Szombathelyre 23 óra után érne be, amikor már sem további csatlakozás, sem helyi buszjárat nincsen, így az utasszám eléggé gyenge lenne. Sokan eljönnének a 18:10-essel. Na meg ott van, a már említett, 19:10-es átszállós.
Jó, lehet, hogy lenne utas, de csak pénteken, és vasárnap, de akkor sem sok, a fent említettek miatt.
A Debrecen környékén járó desirok oda is vannak állomásítva, vagy a fővárosból állítják ki őket?
Érdekes, hogy a barcikai vonalon sokat fogyasztott az M41, a sátoraljaújhelyi gyorsok élén viszont nem. Ott 43 km-en át drót alatt megy a csörgő. Remélem ezzel a hozzászólással nem adtam ötletet a jövő évi menetrendhez...
Csornán mennyire valósítható meg a gyakorlatban az, hogy a soproni rész indulása után 5 perc múlva már indul a szombathelyi ic rész? Bár utána Szombathelyig eléggé tartalékos a menetrend.
A Tisza egy jó vonat. A százason az egyetlen normális utazási lehetőség (távolabbra) azokról az állomásokról, ahol csak a bokorugró sebesvonatok állnak meg.
Ma láttam érkezőben a Tiszát. Meglepetésemre egész szépen kihasznált. Az első osztály felejtős, 1 utas viszont a két másodosztályú kocsiban volt 40-50 utas. Azt hittem visszfelé is halott viszonylat de úgy tűnik nem teljesen.
Lehet tudni, hogy Záhony - Nyíregy között mi indokolta a személyvonatok menetvonalának korábbra tolását? Csak mert a belépő 6217-ről a 6123-at elérni 15 perc átszállással is komoly teljesítmény volt, most, hogy erre csak 5 perc van, már gyakorlatilag lehetetlen.
Nem most kellett volna odarakni, hanem amikor a régen zsúfolt és hosszú munkásvonatok 4 kocsira fogytak, azaz a gyárbezárások után a 90-es évek elején. Akkor még volt bőven MD.
Miért ne lehetett volna odaállomásítani? MD mehetett volna a 90-es években Mezőcsátra és Ózdra. Akkor kellett volna. Nem mostanában!
Honnan szedtél volna annyi MD-t vagy odaállomásítottad volna őket Miskolcra, ahol szerintem sose volt MD, biztos örültek volna neki? MD-vel nem kell körüljárni. :)
Usgyival ugyanez a helyzet, honnan forgattad volna be, vagy abból is állomásítanál oda párat?
Amikor szombathelyi kocsikat fordítottak Simeriaba/Aradra, meg Gyékényesre (ez még valahogy oké), meg menetrendváltástól Tiszába, belföldi erősítésnek Záhonyig, sok mindenen már nem lepődnék meg. Ilyen ötletekből mint a tieid, mások sem szenvednek hiányt.
Ezt mint tudom hiszen én is csináltam az utolsó 1,5 évben.
Putnoki 2 vonat(5454-5471sv) még nem volt az csak 2008 decemberétől volt.
2007 április 1jével változtattak rajta mert Bánréve b*szkódott nagyon hogy nem dominós állomás, a csúszások pedig azért vannak mert helyszíni állítású váltók vannak illetve teljes csapórudas sorompó(akkor még) + az amit te is leírtál.
Az említett időszak után már páratlanban nem késtek a vonatok 13' állomási tartózkodási idő volt a részükre kiadva.
Viszont párosban is 12-13' perc lett ezért a páros vonatok esetében jött a min +5 perc csúszás Ár-Od között.
Ózdon kezdetben óra 20-kor volt érkezés majd óra 42-kor indulás aztán lett óra 26-ra eltolva az érkezés következő években előbb óra 38 majd 40 tavaly 41-es indulás volt.A többit meg én is tudom pont így volt ahogy írtad.
"Bánréve esetében , hogy mindkét vonatnak kevés a 10 perc tartózkodás"
Ez nem tartózkodás!
Bánrévén amikor körül kellett járni, akkor vagy a 10 km/h vel járható V ik vágányon vagy az ettől nagyobb sebeséget biztosító, de utasvédelem miatt nagyobb odafigyelést igénylő I vágányon jártak körbe a mozdonyok.
I vágányon gyorsabb volt a körüljárás.
Gond, volt még, hogy a 2 gép körüljárása közben felnyitották a sorompót , meg újra lezárták, sőt a körüljárások, meg a vonatok indulási vagy a miskolci , meg a punoki 2 vonat között is felengeték , meg lezárták a bánrévei állomási sorompót.
A bánrévei körüljárás, akasztás , fékpróba után jött a délutáni csúcsban Ózd ahol papíron 14 perc volt erre, de itt már a mozdonyvezető akaszt!
Ha valami miatt késve indultunk Bánrévéről , akkor borítékolt volt a további késés.
Bánréve Putnok között volt egyhosszú 60 as, de a legfeszesebb Kazincbarcika-Bánréve szakasz volt, igaz Kazincbarcika-Putnok között az megállóhelyi tartózkodások csökkentésével kb. 1- 2 percet lehett nyerni.
A legfőbb ok erre az új kazincbarcikai átszállásos menetrendre a M41 esek fogyasztása ill. üzemeltetési költsége volt, ez az ami érvként hatott. Valaki azt írta,korábban hogy évi 600 millió Ft os tétel volt ez.
Magánvéleményem szerint az átszállásos megoldás nem jó, mert Kazincbarcika feletti településekről ez nem vonzó altarnatíva a busszal szemben.
Őszintén sajnálom, amikor láttam a bánrévei delta maradványait, hogy nem sikerült az, hogy továbbra is üzemelhessen, igaz a környéken Bánréve meg Center nem biztosított állomások, rájuk is ráfért volna a korszerűsítés.
A deltán keresztül lehett volna rövidebb menetidővel "gyors" meg gyorsabb vonatokat közlekedtetni (Deltánál annakidején váltókezelők dolgoztak, ide is beruházás kelett volna, hogy ne kelljen személyzet, és távolról kezelni lehessen pl Bánrévéről).
A régi Ózd-Miskolc Budapest Keleti vonatok ezen a deltán át jártak.
A másik dolog , hogy a 92 est végig villamosítani akarták, a tervek megvoltak, de a pénz nem.
Ha 1-évvel vagy 2-vel azelőttit látsz még megtalálod benne a pesti vonatot is.
Egyébként nagy részt igazad van .
A 2006/2007-es menetrend ITF során tényleg több vonat lett , mint addig előtte volt, jól tették ,hogy meghagyták akkor a 3 IP-t mert volt értelme -igaz most is volt- .
Evvel a 12 vonattal 1 gond volt csak ,hogy minden bokorban megálltak 5 megállót már akkor simán kilehetett volna lőni ezek Center ,Center alsó , Bánrévei Vízmű , egyes vonatok esetében Berente, Sajószentpéter-Piactér pár vonatnál valamint Szirmabesenyő mindenképp.
Igaz annyira sokat nem dobott volna lehet de mindjárt változtatott volna a leányzó fekvésésn.
Még viszonylag jó is volt az 1,30-as idő párosban páratlanban 1,25-ös idők.
Nem telt bele fél év jöttek a problémák Bánréve esetében , hogy mindkét vonatnak kevés a 10 perc tartózkodás párosban 5428 , 5438 kivételével minden vonat Bánréve -Ózd között 5-6 perccel lett eltolva , páratlanban a putnoki ill.ózdi kereszt miatt az IP is hozzá lett igazítva.
2 évig semmi változás nem volt rajta , majd 2008-tól jöttek az óra 57-es indulások Miskolcról ami időben megint 1,29-et jelentett mert a barcikai keresztet megfordították.
Páratlan vonat 6 perc tartózkodási idő lett párosban 2.
Páratlanban így 1,33 lett a menetidő.
Az óra 57-re eltolás sokak szerint szerintem is jó ötlet volt mert több átszálló is volt hidas, fabony felől.
A másik irányban óra 13-as érkezés szintén jóvolt a pesti IC lsgyors csatlakozás miatt.
A 2007-2009 közötti időszakban Ip járt ki Sajólénártfalva(Lenartovce) érintésével reggel 5402-6350-6351-5402 ként Ózdra Ózdról 5403-6353-6354-5403 ként jó volt ez is csak a szomszédok nem voltak partnerek benne aztán.
Előkotortam a 2005-ös - ütemeséget hírből sem ismerő - 92-es vonali menetrendet:
Páratlanban volt napi 8 személy (abból 4 kihagyott 1, 2 vagy 3 megállót), 2 gyorsított és 3 IP.
Párosban volt napi 9 személy (abból 6 kihagyott 1, 2 vagy 3 megállót), 2 gyorsított és 3 IP.
Nézzük a tavalyi ütemes menetrendet:
Mindkét irányban volt napi 12 személy (abból 4 kihagyott 3 megállót, a másik 8 kihagyott 2 megállót), 1 gyorsított és 3 IP.
Az érdemi különbség az a napi másfél pár gyorsított. Szerintem nem az ütemesség a fő baj itt. Az átszállósdi nyilván nem jó, de nem az ütemesség miatt van. Kevés utashoz sok a Csörgő. Csak sajnos nem mindenhova jut Uzsgyi.
Az ózdi vonalon egész normális menetrend volt az ITF elött. Nem állt meg minden vonat mindenhol. Volt ahol elegendö volt napi 3-4 vonatmegállás, mert nem volt utas. Voltak jó szaladós vonatok és volt átlós is.
Most meg minden megáll mindenhol oszt' csodálkoznak hogy sokat zabál a Csörgö az átlag 3 km-es állomásközökben.
És erre "megoldáskent" kiokoskodták a mostani förmedvényt. "Mert ugye a koncepció az koncepció".
Alig várják az utasok hogy átszálhassanak Barcikán hisz boldogok mert megmaradt az áldott jó ütemes menetrend.
Azért ez a cikk felhívja a figyelmet néhány valós problémára is.
Pl a sok kényszerü átszállás stb...
Mellesleg meggyözödésem hogy pl a 92-es vonal nem a takarékosság hanem végsö soron az ütemes menetrend áldozata.
Ugyanez igaz az átlós gyorsokra is.
Jó az ITF de nem mindenáron és nem mindenhol.