Nekiálltam szagolgatni, hogy honnan jöhet ez a kipufogógáz szag.
Beteszek egy képet (nem a legjobban sikerült) ahol pirossal behatároltam, hogy én honnan érzem azt a kipufogógáz szagot. Egyértelműen azon a terület felől érzem ha fölé hajlok és szagolgatom. Máshonnan nem érzem, csak onnan. A kiegyenlítőtartály és a levegőszűrő ház közötti részen jön fel a kipufogógáz szag.Kicsit nehéz elfogadnom, hogy ekkora munka lesz holnap az autón alig 50 ezer km után. Hátha nem az a hiba, majd megpróbálom rávezetni a szerelőt, hogy szagoljon oda, mielőtt nekiesik szétbontani a motort. Egy másik fordos fórumon is rákérdezek erre, hátha több szem többet lát elve...
Azt előbb elfelejtettem, hogy ennek a sziszegésnek, mivel a fékpedál benyomásakor mindig megszűnik, de csak addig amíg a pedál nyomva van, szerintem köze lehet a vákuumos fékrásegítőhöz. Azért kérdeztem, hogy ez a sziszegő hang ez normális, és nem hiba ha hallható is, vagy nem szabadna hallani sem.
Azt is észrevettem, és ezt az utastérből is hallani lehet, hogy halk folyamatos sziszegő hang(mintha eresztene/jönne ki a levegő valahonnan ahhoz hasonló) hallható folyamatosan. Csak akkor szűnik meg ha rálépek a fékpedálra. Amint lelépek a fékről, azonnal megint hallható ez a sziszegő hang.
Ez hiba vagy természetes? Holnap amúgy is szerviz lesz, említsem meg a szerelőnek?
Vélhetően megvan a hiba. A befecskendező rendszernél, porlasztó tömítés átégés a 3.-ik hengernél. Ott fúj ki.
Nagyon f@sza ... 56 ezer kilométer van benne és a fiamnak vettük egy éve akkor 48 ezer volt benne. Valós km.
Most nézettem meg és holnap reggel nyolcra megy a szervizbe (független szerviz). Azt mondták, hogy délre kész, kábé bő 3 órás meló lesz, de ha már meg lesz bontva akkor mind a négy befecskendezőnél kicseréli újra ezt a réz/bronz tömítést. A hiba megállapításáért nem kértek pénzt és időpont sem kellett, csak oda gurultam. Üröm az örömben, hogy hamar vállalták a munkát, az az, hogy maga a tömítés az 600 Ft/db meg valami csavar még hozzájuk, de a munkadíj az a húzós. 8500 Ft/óra és legalább 3 órát felszámolnak. Félig le kell bontani a motort... Sírhatnékom van.
Viszont a Ford márkaszerviznél ez picivel többe fájna, mert ott (15.890 Ft rezsióradíj mert a régebbi 14 ezres díj az már nem volt nekik elég...) 0.8 óra a hiba felmérésre, ez a listás munkadíjuk majd 3,6 óra a munkadíj. Plusz anyag ár. Na meg az is, hogy csak a jövő hét csütörtökre tudtak volna adni időpontot, a bevizsgálásra.
az utastérben érezhető füst szag több irányból is érkezhet, lehet sortömités kiégése,vagy flexi cső meghibásodása, régebbi fordok felxibilis leömlöjének anyagfáradása, olyan szinten ,hogy a müszerfalban megjelent a korom az óracsoportban, illetve lehet még a hátsó 5. ajtó kédergumi hibája is, mint volt kipufogó szervizes javasolnám elöszőr az ez irányban való keresgélést, valamely kipufogó javításokban járatos helyen
Az utóbbi napokban azt vettem észre, hogy menet közben érezni lehet az utastérben a dízel füst szagát, nem nagyon, de érezni mert a menetszél behozza. Amikor a ventilátor működik, akkor erősebben érezhető a szúrós elégett dízelolaj szaga. Olyan mint az olajkályha szag.
Járó motornál a motorháztetőt felnyitva, akkor is érezhető ez a szag. Kifújásnak a hangját nem hallom, bár a dízel hangja lehet ezt elnyomja és ezért nem hallani. Volt már valakinek ilyen hibája? Mi lehet a hiba ami ezt okozza?
Az 1.0 ecboostban nincs EGR szelep. A szelepek nyitásával oldják meg a kipufogógáz visszavezetést, így elvileg azzal sem lehet gond kokszosodás szempontjából.
Jo reggel mindenkinek! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Egy 1.3 44 kw-os 2004-es Ford Fiestàm van amivel a következő problémám akadt. Egy fél évvel ezelőtt vásároltam és már akkor a lampdaszonda vacakodott, de jó gazda módjára kicseréltettem. A problémám jelen helyzetben, hogy a motor check lámpa ismételten világítani kezdett, ráadásul amikor a klímát használom akkor alacsony fordulatszámon menet közben leáll a motor. Ami igen kellemetlen volt legutóbb amikor is a körforgalomban tette ezt 50 -es tempóról visszalassítva. A szerelő ismételt lampdaszonda hibakódott olvasott ki. A kérdésem az lenne hogy mennyire rendszeres a Fiesta-nál ez a probléma, mert kb 1500 km-t tettem meg az új lampdaszondával és nem szeretném 1500-2000 km-ként cserélgettetni. Vagy esetleg lehet más probléma a lampdaszondàn kívül is??
Amúgy hogy tudják összekeverni nem értem.Direkt mindjárt a szívóbenzineshez mentem volt a szalonban turbó is.Felnyitotta a motorháztetőt beszélt róla és anélkül hogy kérdeztem volna mondta hogy ez az euró 6.0 motor júniustól gyártják az euró 6.2-est.Mutatta hol a karburátor és mondta hogy a júniustól gyártottak már részecskeszűrővel is el lesznek látva.Ezt megkérdeztem telefonon egy másik kereskedőtől,ő is megerősítette.
Még nem de le kellene :) Amúgy konkrétan azt is mondta ugyanaz a motor csak az ecobooston van turbófeltöltő.De a szívó eleve 1,1-es a turbó 999 köbcenti.De azért ez durva kb 5 márkakereskedésben megkérdeztem mindenhol azt mondták közvetlen befecskendezéses.Lehet minden márkakereskedő rosszul tudja???
Itt is a szezont keverik a másikkal, a turbós EcoBoost a közvetlen befecskendezös, gondolom ezért keverik össze.
Értelemszerüen a részecskeszüröt is ezek kapják (ahogy minden más márkánál is az új emissziós szabvány bevezetése miatt), a szívócsö-befecskendezös autók nem képeznek mérhetö mennyiségü kormot, ezeknél az átállás általában csak szoftverupdate-tel jár.
Irány a futóműszervíz, ahol majd a szakemberek megmondják mi lehet probléma. Azt a kis kormányremegést távgyógyítással nem lehet orvosolni, mert vagy 20 féle hiba okozhatja: lapos gumi, felni deformáció, gumi szálszakadás, gumi egyenetlen kopás, futómű elállítódás, stb.....
Bementem ma egy kereskedésbe nagyon tetszik az autó pont olyan amilyet szeretnék :) (ezüstmetál,bőrkormány...)Itt is azt mondták hogy közvetlen befecskendezéses de a kokszosodás nem jellemző.Viszont azt mondta az úr hogy amiket most júniustól gyártanak már részecskeszűrővel szerelik fel,amik készleten vannak azokban még nincs...
1,6 benzines Fusionom van, ami magas fordulaton dolgozik pályatempónál. Ex- autómnál (konszernen belül) cserélni tudtuk másik váltó (hosszabb) 5. fokozatára az enyémet, így csökkent a fordulat/zaj/fogyasztás is. Van valakinek e téren tapasztalata, pl. a dízelek 5. fokozata rövidebb-e/betehető-e az enyém helyére? Azért merem itt megkérdezni, mert a Fusion ugye egy nagyra felfújt Fiesta....;)
Sziasztok! Segítségeteket kérném, 2005-ös Fiesta menet közben városban semmi gond, majd elérve országúton a 90-100 km/h közötti sebességnél és e fölött elkezd a kormány kicsit remegni jobbra balra, sebesség növelésével arányosan erősödve. Mi lehet a gond?
Amit a közvetlen befecskendezés következményeiröl olvastál, az nagyjából helytálló, de mint alább írtam, az 1.1 Ti-VCT motor szívócsö-(tehát nem közvetlen) befecskendezéses. Elképzelhetönek tartom, hogy jelenleg esetleg nem rendelhetö, az új emissziós szabványra való átállás miatt most elég nagy a kavarás, sok márkánál hasonló a helyzet. Ha kimatekozták a Fordnál a számokat, biztosan vissza fog térni (1-2 hónap talán).
Az autóértékesítök felkészültsége gyakran erösen hiányos, alapvetö müszaki fogalmakkal sincsenek mindig tisztában.
Szia,ehhez nem igazán értek de azt olvastam a kokszosodás melegágya a közvetlen befecskendezés,ezt olvastam pl."A károsanyag-emisszión túl további üzemeltetési hátrányokkal is szembe kell néznie annak a járműtulajdonosnak, aki ilyen autót választ. A közvetlen befecskendezés elveszi a lehetőséget a szívórendszer és a szelepek tisztításától, így az EGR-nek és a visszavezetett kartergáznak köszönhetően rengeteg lerakódás keletkezhet ezekben a motorokban. Erre a problémára inkább kezelési mintsem megelőzési megoldások születtek, vagyis a használat során egy-egy rendszertisztításra számítanunk kell."
Egy ismerős hívta fel a figyelmem hogy ez probléma lehet.Felhívtam két kereskedést,meglepetésemre egyik esetben sem tudták megmondani hogy közvetlen befecskendezéses-e,de másnap visszahívtak és megerősítettek hogy igen.
Amúgy volt egy online kereskedő is aki ezt írta vissza:"Amennyiben a 85LE 1.1 re tetszett gondolni, akkor igen, hengerenkénti közvetlen befecskendezéses, de már nincsen gyártás alatt, csak készletes listán van."
Szép napot! Az alany egy 1998 as 1.4 Fiesta Zetec S 16v A történet úgy kezdődött, hogy lógott minden elől hátul és rázott is. Cseréltünk Hátsó szilenteket fékdobot betétet elől lengőkarokat kompletten toronycsapágyakat kormány összekötö gömbfejeket stabiliozator rudat tárcsát betétet váltó tartó bakot hátsót motor tartó bakot bal felsőt (jobb felsőt még nem mert az nagyon masszívnak tűnik még ) elvittük futómű állításra kerekek kicentrírozva hibátlanok nem ütött Diagnosztika fékek nagyon jók hatulja csodás fekszi a kanyart viszont a remegés még mindig előjön 2500-3000 Fordulat között DE CSAK TERHELÉS ALATT szóval ha a gázpedált elengedem vagy kuplungolok vagy üresbe van és csak gurulok semmi csakis akkor amikor hajt erőt fejt ki. Motor gyönyörűen jár sebességi fokozattól független a rázás csakis akkor amikor gyorsítok. Féltengelyek nem lógnak nem ütnek nem kottyannak gumi nem szálszakadt. csillapítók működnek szépen. MI LEHET a BAj SEGÍTSETEK!
Nemrég cseréltettem vezérlést és bordás szíjakat a Mazda2-esemen, aminek a blokkja ugyan az az 1.25-ös 16 szelepes Ford Duratec motor mint a mi a Ford Fiestak-ban duruzsol.
A probléma a következő a vezérlés+bordásszíj csere óta furcsa hangot hallok a motortérből a szíjak környékéről, az én fülem szerint a vezérműszíj burkolata alól, de lehet hogy csak úgy tűnik hogy onnan jön.
A hang kizárólag üzem meleg állapotban jön elő amikor a motor már beáll az üzemi-750-800-as alapjáratra. Gázadásra, ha csupán 1000 fölé emelem a fordulatot a hang már el is tűnik.
Visszavittem természetesen a vezérléscserét végző szervizhez hogy hallgassák meg, de ők azt mondták ez azért van mert még új a szíj... de ez nekem elég hihetetlenül hangzik. Túlfeszíteni sem lehet elméletileg egyébként a vezérműszíjat mert a görgője automata feszítős.
Eldönteni 100%-osan nem tudom a hang alapján hogy valóban a vezérműszíjtól jön a hang, vagy esetleg a vízpumpa-szervószivattyú-generátor-klímakompresszor négyesből valamelyik nem bírta az új bordásszíj által gyakorolt feszítést és ennek lett ilyen hangja...
A tank nyílása valóban szűk, de azon befér a normál benzines pisztoly. Az, hogy neked folyik alul valami, azt jelzi, hogy alá kellene feküdni és megnézni, hol tört el a beöntő cső.