Nincs sok értelme bizonygatni az "igazunkat". Lásd 355 hsz.:
"A továbbiakban nem tudunk energiát fordítani egy olyan koncepció megvalósítására, melynek megismerésére annak esetleges haszonélvezői még a fáradságot sem vették, azzal kapcsolatban még kérdéseket sem fogalmaztak meg."
Tedd hozzá, hogy komolyabb repülőgéppel. Ha a Cessna nem tudna leszállni Makláron (legalább jó időben), akkor az egri magasságos is jobban strapálná magát Klementina ügyben, mégha Mezőkövesd BAZ megye része is és a hevesieknek kuss :-)
Megsúgom Neked! Mindenki a haszon miatt csinálná! Még a Bükkair mögött álló Juhász Tibor is! Meg azok is akik egy logisztikai központon alapuló repteret akartak létrehozni. Van aki nagy profitot és van aki kisebb profitot fogadna el! Minden szentnek maga felé hajlik a keze!!
Tudom, hogy Te drága Varga György úr mindenhez értesz és jól megmondod mindenkinek a frankót, de szeretném ha azt látnám hogy miattad mennyire jól fejlődik és mennyi hasznot hoz a Debreceni Airport!! Elöször a saját portádon sepregess és utánna ha letettél valamit ott akkor szólj bele mások lehetőségeibe bölcs tanácsaiddal!
Persze boldogok lehetnek a Mezőkövesdiek, hogy egy ilyen tapasztalt és híres szakember, mint te megmondod mit és hogy csináljanak, hogy élni tudjanak és több munkahelyük legyen. Ez nagyszerű dolog! És igérem meg fogom nézni a KSH oldalán hogy a tanácsaid lévén hány új munkahely jött létre Mezőkövesden és az országban.
Köszönjük a szakértő segítségedet kedves Vgyuri!!!!
"A külföldről érkező repülőgépek az arra alkalmas VÁM repülőtéren történt beléptetésük után szállhatnak le a Mezőkövesden, ahol szakembereink a közzétett rádió frekvencián (135,700) információs szolgáltatást biztosíthatnak. Az EU vonatkozásában a Shengeni csatlakozásunkat követően ez utóbbi procedúra is elmaradhat."
Súgd meg a helyi nagyokosoknak, hogy 2008 január 1-től nagyon komoly forgalma lehátne a reális reptérnek az EU országokból, mert nem kell határeljárás ahhoz hogy a Brigi meg a Franz az Unterbochwurst "Internationalról" a Cessnájával a Klementinára jöjjön. Persze nem egy XXX-es reptérre :-)
Most át kell értékelni az eddigi hivatalos koncepciót Mezőkövesden is.
Vajon túl tudnak e lépni saját árnyékukon az érintettek és kijelentik:
Az eddigi, a repülőtér „Nemzetközi kereskedelmi repülőtér” szintű beindítására, üzemeltetésére tett erőfeszítései pályázati elképzelései kudarcot vallottak.
Felismerik e hogy:
Egy időben elkezdett korlátozott hasznosítás csökkentette volna e kudarcot és egy jelenleg megfelelő szinten biztosította volna, biztosítaná a térség légi elérését.
Amíg ez nem történik meg, a sikertelenségért külső tényezőket okolnak, nem veszik figyelembe a reális igényeket és lehetőségeket, kódolva van a további kudarcsorozat.
Az önkormányzatnak dönteni kell a „korlátozott használat és a semmi” között.
Elveszett illúziók
Bevégeztetett, megszületett a döntés:
Uniós fejlesztési forrásokhoz jutott a szerdai kormánydöntés nyomán Debrecen, az "Airport Debrecen Üzleti Park infrastruktúrájának kialakításá"-ra ….
Ezek a szerencsétlenek azt hitték a tanácsházán, hogy ha betartanak a „kisprojektnek” előrébb lesznek. Üldözték Kövesden a szkeptikusokat és akik megkérdőjelezték a megalomán terveiket.
Most se klub, se repülőnap, se kisprojekt. - Megérdemeljük!
Ha lett volna egy épkézláb elképzelésük a repülőtér hasznosítására, legalább már megkapták volna a területet, de így még az sem a városé.
Ha nem Ferihegy 3t akarnának csinálni, jól megférnének egymás mellett Debrecennel és még a nevezettek is megcsinálhatnák a maguk üzletét. Emellett J. Zoli nincs túl szivélyes viszonyban a debreceni repteret felügyelőkkel, tehát neki még jó hecc is lehetne egy működő reális repteret csinálni, kábé olyat, mint amilyen a debreceni volt az ő idejében.
De mint már sokszor kifejtettem, megvalósítható tervet beadni, utána sokat dolgozni a megvalósításán, majd mosolyogva átadni a helyet annak, aki majd a készbe fog beleülni, nem olyan jó buli, mint egy sokkal nagyobb volumenű (a szakértőket a szakértett összeg százalékában fizetik) meg(nem)valósithatósági tanulmányt készíteni, amivel a dolog kész, lehet a pénztárhoz fáradni :-)
Most ezeket úgy mondod, mintha máshol nem ez menne az országban. Egyébként meg nem tudni mi mehet a szinfalak mögött. De talán Debrecen közelsége pont elég ok arra, hogy ne futtassák ezt a repteret reptérként.
Más. A sportrepülés témájában nincs semmi újság? Ahhoz is muszáj a környező települések támogatása? Mezőkeresztessel mi van? Részben hozzá is tartozik a reptér.
A klubot és a repülőnapot nem a „népi tánc lobbi” fúrta meg, hanem a „Ferihegy 3” program elvakult hirdetői, élén a polgármester volt kabinetvezetőjével.
A hölgy lelkes támogatója a TMB Hungary által megálmodott F3 projektnek, támogatója a Jenei Zoltán nevével fémjelzett Vidéki Repterek Szövetségének és feltétlen híve mindenek előtt a polgármesternek.
(Ott vigyorog a weboldalatokon Besenyei Péter oldalán.)
Több mint érdekes, hogy debreceni a TMB Hungary Kft., debreceni J. Zoltán Úr, az említett hölgy, sőt debreceni a polgármester is!
(Az már mazsola a kalácsban, hogy volt kabinetvezető Asszony a polgármester sógornője is egyben.)
A Matyók meg néznek ki a fejükből és csodálkoznak, hogy milyen jól megy egy – két gyütt-ment baráti társaságnak. (Itt bármikor le lehetne forgatni Móricztól a Rokonok -at.) Elkelne egy fórum az INDEX PoliDilin Mezőkövesd, fények – árnyékok címmel.
A hőlégballonverseny az, ami a helyi vezetés legmagasabb szintű közreműködését igényli, mert nagyon szervezni kell a szponzorokat. A drága gáz és a ballononként 3-4 fős személyzet miatt ugyanis a ballonozás nagyon drága. Ennél egy szokásos vidéki repülőnap sokkal megfoghatóbb. És még arra sincs akarat :-(
Ha belegondolok, hogy ez a rendezvény itt is lehetett volna, - ahogyan a Klementina ütemtervében 2005 - től szerepelt, - kinyílik a bicska a zsebemben!
Alakítani kell egy repülőklubot, mi minden segítséget megadunk hozzá!
A KLEMENTINA AEROKLUB -ot éppen most szüntetjük meg. Rövidesen módosítjuk a weboldalunkat, melyből idéznék néhány sort:
".....a továbbiakban nem tudunk energiát fordítani egy olyan koncepció megvalósítására, melynek megismerésére annak esetleges haszonélvezői még a fáradságot sem vették, azzal kapcsolatban még kérdéseket sem fogalmaztak meg. Sem a mostani, sem az előző önkormányzat nem támogatta a korlátozott hasznosításra vonatkozó elképzeléseinket. Ők kizárólag a nemzetközi repülőtérként való hasznosítást tudták elképzelni és a megvalósíthatósági tanulmányokra is így adtak „megrendelést”. Hallani sem akartak, - akarnak a kisgépes (GA) repülésről, meg mindenféle repülőklubról! ”Ferihegyen sincs repülőklub, mégis működik!” Az önkormányzatok vezetői, munkatársai, laikusok, a térség egyetlen „nagy repülőteréből” a lehető legtöbbet szeretnének kihozni, ami érthető. A döntéshozók megvezetésében (hülyítésében) viszont elévülhetetlen érdemük van az önkéntes, vagy jól fizetett „szakértőinknek” is, akik rendszeresen beviszik Őket a „Ferihegy 3” zsákutcába. Ezzel évről évre szembesítik az Önkormányzatokat a tehetetlenségükkel, mélyítve az amúgy is meglévő frusztrációikat. Ne keressük politikai szálakat, így volt ez nyolc évvel ezelőtt is és így van ez most is!
Kérjük, akik támogatták elképzeléseinket, értsék meg döntésünket, bízzanak a repülőtér hasznosításában, amelynek első lépései valamikor meg fognak egyezni az általunk javasoltakéval.
Mond spainet! Az elmúlt egy évben hol voltál? Az utolsó hozzászólásaid 2006 márciusban és szeptemberben kelteztek!
Befektetőt kerestél/szereztél? Repülőnapot szerveztél? Újabb és újabb megoldásokon törted a fejed? Repülő klubbot alapítottál?
Gyanítom, hogy inkább hallgatásoddal, oktalan bíztatásoddal tovább hülyítetted a Ferihegy 3 fanokat.
Vgyuri megállapításaival egyet kell érteni, Mezőkövesden nem lesz Ferihegy 3!
Érveket sorakoztass fel, ne Vgyurit támadd, mert lejáratod magad!
Engem érdekel a reptér sorsa.... mint ahogy sokminden más dolog sorda is errefelé, ami az enyészeté kezd lenni. Csak sajnos egy reptér működtetéséhez nem elég itt fórumoznunk, me gpár ember kevés ahhoz hogy változzon is e téren valami. Egyébként 5leteim lennének...
Ó ti mindent tudók! Leborulok tudásotok és szellemiségetek előtt!
Az a jó bennetek hogy Ti tudjátok a választ mindenre! Arra is hogy miért nem kell sehová sem reptér, csak oda ahová Ti akarjátok! Mert Ti megmondjátok a frankót!
Bár érdekes mert a dunántúlon gombamód szaporodnak, olyan ott a reptér mint keleten a dudva! :)))
Még Mezőkövedtől távol is sokakat érdekel a Klementina sorsa. Csak azok a fránya realitások, amiknek felismerésére és a megvalósítható szerény tervek elfogadására nincs vevő a tényleges döntéshozók között.
Egy éve, 2006 június 11-én volt a hagyományteremtőnek beherangozott 1. Pünkösdi REPÜLŐNAP !
Szomorú, hogy nincs folytatás, még hallani sem lehet a reptérről. (A topikot is a nyolcvan valahanyadik helyen találtam.) Nincs Kövesden senki akit a repülőtér sorsa érdekel?