Keresgéltem a neten Dacia-gyűjtőket és így bukkantam rátok
Van egy 1983-as évjáratú sötétkék Dacia 1310 autónk, mely összesen 14 évet volt használva.
Első tulajdonosok vagyunk, 1983-ban MERKUR telepről vásároltuk.
2000-től a műszakija lejártával, rendszám leadásával garázsban leállítva, egyébként mindig garázsban tartott volt.
145e km-t futott.
Az üléshuzata még az eredeti sötétkék plüss.
Balesetes nagyobb törés nem volt. Kisebb koccanás volt a bal első ajtaján, amit akkor megjavíttatunk, továbbá az elöl lévő lökhárító jobb oldalán.
Nyilván felújításra szorul, de semmiképp nem szeretném, hogy bontóban végezze. Remélem lát valaki ebben az autóban valami fantáziát, reménykedem bennetek gyűjtőkben
Jelenleg vidéken garázsban tárolva, ahogy a fotókon látjátok le van takarva, azonban 17 év pihenésben nyilván poros, stb.
Egyelőre ezeket a fotókat tudom mellékelni, ha valamelyikőtöket konkrétan érdekel, kérem jelezzen vissza és a részleteket megbeszéljük. Köszönöm.
A sárvédőt Osztrák magánszemélytől vettem más alkatrészekkel együtt "csomagban", aki hirdetett pár R12 alkatrészt. Sárvédője csak ez az egy darab jobb oldali volt, ez a jobbos egy MAXICAR sárvédő, szépen kivitelezett, de nem gyári.
Gyári Renault matricás, atörténelmi időkben gyártott R12 sárvédő nagyon ritkán kerül fel a netre szinte mindig horror áron... sajnálom, de nem tudok ötletet adni, a beszerzésre.
"Fényképekkel kapcsolatos ígéret részben most kerül teljesítésre"
Nem felcsavarozva összepárosítva a két sárvédő:
Egyik R12 jellegzetesség: Ez a beugrás a Daciákon a 70-es évek közepén már nem volt, talán csak az első években:
Másik jellegzetesség: Az "A" oszlopon kerek furatokkal rögzíthetőek a sárvédők, a Dacia sárvédők, legalábbis a 70-es évek klözepén már ovál furattal ellátottak, hogy illeszthetők legyenek. Sajnos ez az elfogadott nagyobb méret tűrésre is utalhat:
Harmadik jellegzetesség: Az első kerék előtti, alulra csavarozott takarólemezt a sárvédőhöz egy középső csavar fogja, Daciánál én csak két szélső csavaros megoldással találkoztam eddig:
Egyetlen eltérés: A balos fekete sárvédőben a pára/esőkivezető cső rögzítőfülei is benne vannak, a festetlen jobbosból ezek hiányoznak.
Végül egy 1976-os bontott gyári!!! még menthető Dacia sárvédő az említett különbségekkel: Motorháztető vonalában egyenes él, nincs beugrás, illesztőfuratok az "A" oszlopnál oválisak, alsó lemz két csavaros rögzítésű...:
Ha már ennyit "dolgoztam" sárvédőügyben, amiknek a méretpontosságát később majd a TS-re szerelt módon akarom leellenőrizni, elbüszkélkedem a fekete sárvédővel együtt vásárolt többi alkatrésszel:
Amit viszont most találtam és ilyen formában az utolsó kép a TS-ről:
Ildi fényképezte az ablakból így nem is tudtam eddig erről a képről (most lettek a fényképezőgépről letöltve). Két hete hétfőn mentem vele utoljára, mostmár nincsen benne motor-és váltó, a felújítás végre kezdőd-(get) Már csak akkor lesz újra mozgásképes, ha a felújítása befejeződik.
Úgy érzem felcsigázta az érdeklődését néhányunknak, nekem talán túlzottan is, így vásároltam egy sárvédőt Zoltántól. Ma érkezett meg. A mai napon csak a kicsomagolásig jutottam, amiről néhány kép készült, de mivel ezeket Ildikó csinálta és kivétel nélkül mindegyiken szerepelek, ezért csak egyet csatolok a hozzászólásomhoz, ez még vállalható. A sárvédőt fel fogom csavarozni a TS-re és néhány napon belül csatolok majd fotót.
Elöljáróban csak annyi, hogy szerintem nagyon korrekt darab, abszolút a gyári R12 sárvédő típusjegyeket hordozza. Hogy ki lehetett a gyártó én nem tudom, szerintem egyébként talán mégsem Román, hanem egyéb minőségi utángyártás lehet. Vásároltam a napokban egyébként Ausztriából egy balost is így most párként azt meg a TS bal oldalára fogom majd felcsavarozni. Én abban bízom, hogy mindenféle feszegetés, igazgatás, kalapálgatás, meg főleg későbbi bosszankodás nélkül lesznek szép hézagokkal felcsavarozhatóak az autóra. Ígérem lefotózom majd a részleteket is.
Ja és köszi Zoli korrekt volt a szállítás és csomagolás is!