Amúgy most néztem, innen származik Hópihe is. Itt van a kereskedés tőlem nem messze, a kereskedő meg velem szemben lakik. Ha valakit érint, de kiesik az útból a 18. kerület kispesti vége, körbe szaglászhatom.
A lízingcég tűpontosan betartja a harmincezres olajcsere intervallumot, tehát, ha van benne hetvenezer kilóméter, akkor jó eséllyel még csak kétszer volt olajcserén.
Ha valahogy el lehet cseszni egy modern turbós motort, akkor az az első pár olajcsere (hiánya).
Itt azért az életkor az árhoz képest nem alacsony. Szerintem a mai piac ezt az árat ehhez nem könnyen veszi be, azzal együtt sem, hogy a km tényleg kevés benne és a felszereltsége is elég jó.
Eredeti rendszáma SAP420 volt. A SAP céges autói jó vételek szoktak lenni a használtautó piacon. Többnyire egy emeber használja őket aztán amikor lejár a lizingje, akkor kedvezményesen meg is tudja vásárolni azt.
Ugye nekem most O3 kombi van, de valamelyik nap álltam az 1-es megállóban, elment előttem egy szedan és akkor filóztam rajta, hogy nem olyan rossz az. Nálunk az asszonypajtás köti magát a kombihoz, nekem most már majdnem mindegy.
Azt, hogy ez a motor nem légtelenedik magától, célhardverrel/célszoftverrel kell feltölteni/légteleníteni. Ha nem az előírás szerint csinálják, akkor maradhat a rendszerben levegő, ami miatt hot spot-ok alakulhatnak ki pl a hengerfejben, ami súlyos károkat okozhat.
Kérdezd meg, hogy hogyan légteleníti az 1.4 TSI-t, ha mondja a célhardvert és a szoftveres műveletet, akkor nagy baj nincsen. Ha "beindítja és néhány perc alatt kidolgozza a levegőt", akkor inkább keress másikat.
Nekem a vezérléssel együtt cserélték, mert már szivárgott, és 197.000km-nél volt a csere.
Világos, ez teljesíti az általam javasolt "B" pontot, hogy cserélni kell ha sz@r, de ettől még az 1.4 TSI-nél semmi köze a vezérléshez (1.2 TSI-t ilyen szempontból nem ismerem).
Nekem a vezérléssel együtt cserélték, mert már szivárgott, és 197.000km-nél volt a csere. Csak azt tudom írni, amit én tapasztaltam. És valamiért Conti szett volt az alkatrész, abban meg vízpumpa is volt...
Csak a praktikum szempontjából nézve - a kombi vs nem kombi mennyire jelent éles különbséget?
Az alapmérete szinte ugyanaz, de a be nem húzott rolónál kezdődő csomagtartó 2.0 csak a kombinál van. Nálunk egy kisgyerek mellett nyaraláskor sokszor előfordul, hogy nem küzdök a rolóval, mert talán fél óra tetrisz után be tudnék úgy pakolni, hogy behúzható legyen, de minek kínozzam magamat, úgyis a diadalittas befejezés után 10 másodperccel jönne a drágám, hogy "ja, még ezt is kellene"... Meg aztán volt olyan is, hogy annyira tele volt, hogy éppen csak egy kis rés maradt fent középen, hogy azért legyen egy kis kilátás a tükörben.
A 110 elég olcsónak tűnik. A vízpumpa ezen a típuson elég bonyolult darab és sok múlik rajta, a vezérlés meg értelemszerűen szintén az autó egyik legkényesebb pontja, csak olyat tegyél bele ezekből utángyártottból, amilyet egy a márkára szakosodott szerviz vezetője a saját autójába is beépítene. Nézd meg a vízpumpát, hogy gyári-e, ill. a szervizmúltból kiderülhet, hogy mennyi van benne, ha gyári és már volt cserélve a szokásos 110-130e környékén, ill. ha nincs semmi baja, akkor én biztosan nem cserélném.
Viszont a vízpumpát érdemes, mert ennyi km után már szoktak folyni, és a cseréjükhöz újra meg kellene bontani.
NEM!!!! A másik oldalon van, semmi köze a vezérléshez, akkor kell cserélni, ha baja van. Ráadásul jellemzően gyakrabban cserélsz vízpumpát mint vezérlést, tekintettel arra, hogy az utóbbi a gyári előírások szerint 240.000 km-nél és onnan kezdve minden éves szervizkor ellenőrizendő, nincs csereciklusa. A vízpumpa, legalábbis egy gyári széria biztosan kb. 110-140 ezret szokott bírni.
Nálunk a cégnél kombik vannak, nekem 5 ajtós. Időnként előfordul, hogy tele pakoljuk őket. Kisebb pakkoknál sokkal inkább számít az, hogy hogyan pakolsz, mint az az 5-10 liternyi különbség a gyári adatokban. Ha hosszú és magas dobozt, vagy dobozokat akarsz berakni, amelyek végig érik a csomagteret és az ablak vonala fölé érnek, akkor lehet hátrányban. 15 év alatt ilyen nem volt.