Szerintetek egy 68-as 408-as fellelt állapotban nem romosan de sokat állt papirok nélkül mennyit érhet? 60 ezeret akarnak érte megér annyit? mennyit alkudjak?
Nekem is moszkvicsmotoros 1500-as alekom van, és a problémám az hogy 1300-as szamara karbi van rajta, (2108) amivel eléggé torpan a motor. A 97.5-ös benzinfúvókát felbővitettem kb 102-re, a levegőhöz még nem nyúltam így jobb lett , de ha a szivatót nem igyekszem visszatolni berángat a motor. Valószínü hogy túl benzindús lett a keverék. Megpróbálom a levegőt is utánállítani talán sikerül elkapnom. Szerintem egy 1500-as szamara karbi megoldaná a problémát. Ha tudná valaki hogy abban milyen fúvókák vannak annak örülnék és megköszönném. Amúgy átlag kb. 10l. a fogyija.
A 2 fényszóró közti vason kéne lenni a táblicskujának,és hátul a csomagtartóban a hátsó fal alján a műanyag borítás alatt. Otthon majd pontosan megnézem. Van 1 másolat valahol a c oszlop belsejének a tövében a burkolatok alatt is.
Keresnék nagyon jó állapotban lévő Samara karburátort, ami 2141-esen volt rajta.
Továbbá érdekelne, hogy milen fúvóka méretei vannak, mert sajnos a német könyv nem említi.
Tudna valaki ebben segíteni?
Van egy öregúr, akinek nagy nehezen tudom 15 liter körül tartani a moszkva motoros alekójának a fogyiját(20-23 litert evett neki 100-on), új karbira nincs szegénynek pénze és a karbiban orrán-száján falsokat szív.
Ráadásul az öreg az összes fúvókába fém tüskét nyomott, felfuratta nagyobbra,, cserélgette etc és nem tudom, hogy miég milyen galádságokat csinált.
Nekem a téli lemezfelniken, illetve Gina lemezfelnijein 185/65 R14 gumi van, én elégedett vagyok velük. Jól fekszik az utat, kanyarban is. Elvileg ez váltoméret.
Gyári gumit úgy sem lehet kapni az alekohoz, borzalmasan ballonos gumik kellenek hozzá... Billeg így is eléggé az aleko
Nekem a 15ös alukon 205/50 R15 gumi van, nem ajánlom senkinek, bár iszonyatosan megnő tőle a kanyarsebesség meg a fékhatás, de nagyon nehéz kormányozni. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem gyári ET-jű felniken van fent, ET27 a felnim és ehhez előre még kell nekem 5mm pogácsa is hogy ne érjen bele a féknyeregbe a felni kialakítása miatt. Iszonyatosan nehéz parkolni vele! Jah és jobban is ráz az autó úthibákra!
Hátulra jobb szeretnék 195/55 R15-öt, ez elvileg a 205/50 R15 váltója, mert a 7" colos felniszélesség miatt extrém esetekben beleér a sárvédőívbe. Előző garnitúra műanyag kerékjárati doblemezeimet ki is lukasztotta... :-( Megjegyzem mind a 2 gumiméret alatta van a váltóméretnek!
Bár gumis szerint lehet hogy a 195/55 R15 is olyan széles mint a 205/50 R15, csak a futofelulete kisebb, lehet azzal is bele fog érni gumi oldalsó pereme a sárvédő ívbe. :-(
Egyetlen előnye a hatalamas felninek hogy a negatívabb ET miatt kintebb kerültek a kerekek, kitámaszt oldalra, brutális lett a kanyarsebesség és kaszni sem billen akkorát. A peresebb gumi miatt lentebb került a kaszni, ami a városban nem mindig előnyös (padkára parkolás, fekvőrendőrök). De ezáltal is kevésbé billeg, lentebb van a súlypontja.
Üdv, Gyuri
u.i.: általános használtara szvsz ideális a 186/65 R14, nem hiszem hogy megkívánná a 15ös felnit, hacsak nem cél jobb kormányreakció (értsd: gokartosabb feeling) elérése.
Köszi a tippet! A 185/65R15 még többet hozna a konyhára, csak ehhez felnit is kéne beruházni. A 15"-os feni (alu?) meg kicsit megdrágítaná a beruházást, lassan térülne meg nekem. :-/
Mi a véleményetek a 175/70R14-es gumi méret helyett a 185/70R14-es vészesen megterheli a futóművet (a váltó méret 185/65R14 lenne)? A gyorsuláson nagyon észrevenni a különbséget? Mindezt a nagyobb elérhető végsebesség és az ugyanazon sebességhez tartozó kisebb fordulatszám miatt kérdezem.
Az Alekokban egyforma difi van gyárilag? Lehet hülyeségnek tűnik a kérdés, de nézegettem Pitecus által csinált sebességtáblát és átírogatva a difi értékét hasonlatos értékek kezdtek sorakozni, mint amire én emlékeztem..