Nagy a katyvasz ezzel az utolsó heggyel, mert itt is 5.5%-ot írnak az utolsó 5 km-re, innentől pedig tök érthető a Jumbo hozzáállása is. Ha mégis ez az oldal lesz akkor Pogi sem fog támadni, hogy aztán a végén egyedül küzdhessen 5 km-en keresztül Kuss meg Kelderman ellen pár sec. előnyért.
"A Jumbo-nál már nyilatkoztak, hogy holnap a védekezésre fognak berendezkedni."
??? Khm - ez vagy ordas nagy kamu (remélem) vagy gáz van, és tudják, hogy Jonas & Co nem tudnak erőben, még többen sem, felülkerekedni, meglepni vagy megrogyasztani Tadejt. Ha az utóbbi verzió és tényleg ez az igazság, akkor meg vasárnapra Pogacar akár több perc előnyt is szerezhet. de nem hinném, hogy ilyen öngólt visz be a Jumbo, egy ilyen magas lasztit még a mögöttük állók (Hindley, Yates, stb) is leütnek azonnal és keményen, nemhogy az UAE és Pogi. Rafkóskodnak szerintem, ill. próbálnak ;)
Azt nézem, hogy a procyclingen nem a jó profil szerepel szerintem, az a másik, a "könnyebb" oldal, ami ált. "csak" 1. kat., 17.7 km. A letour szerint HC és 17.4 :) Az utóbbi a jó (azt hiszem :))
Szerintem fog, mert mennek vagy 13 km.-t egy jó 8%-os emelkedőn, az azért fáraszt, ha erős tempó van, akkor nagyon. Az utolsó 3.5 km-ből az első három 7%-os, ott már érdemes támadgatni, (segítőt kiiktatni) a befejező 400 méter pedig 10%, ott tuti el lehet menni az ő robbantásával pár mp.-re. Legyen az "csak" 6-8, ha van bónusz, ha nincs, az újabb nagy lélektani +/- kit-hogyan érint.
Szerintem nem is fog, megelégszik a jóváírással ha nem viszi el a szökés, ha meg elviszi akkor sprintel egyet a végén hátha picit megszakad és faraghat egy másodpercet.
Azt nézem a strava alapján, hogy az eleje a nehezebb, a vége könnyebb. Az utolsó 5 kilométeren több olyan szakasz is van, ahol 30 felett mennek, ott számít a szélárnyék. Pogačarnak nem fogja megérni támadni, ha Kuss is ott marad.
Ami a holnapot illeti, 2020-ban volt a Colombiere-n befutó és akkor ugyanerről az oldalról mentek fel ahonnan tegnap is. Akkor volt elötte két kemény hegy, holnap kis túlzással semmi nem lesz, akkor egy 8-9 fős csoport (benne több Jumbossal) érkezett meg az utolsó 500 méterre majd a végén Pogacar és Roglic sprintelt, elöbbi nyert.
Bár könnyűnek nem mondanám a hegyet de valahogy mégsem igazán aprította fel az élmezőnyt (tudom, tempótol függ), lehet azért, mert pár nehéz km után többször is van 1 km közel sík ahol akik éppen leszakadnának azok visszaérnek. Mindenesetre én nem holnapra várom a nagy megzuhanásokat (hanem szombatra, a Joux Plane nagyon kemény és aki ott leszakad annak még utána ott a lejtős rész, hogy még többet kapjon, mert ugye nem azért szakadt le, mert erős), Pogi és Vinge sanszos, hogy ott hagynak mindenkit de nem hiszem, hogy túl nagy különbségek lesznek. Ettől függetlenül az benne lehet, hogy gazdát cserél a sárga, mert ha nem ér haza szökés akkor olyan nagyon sokat nem kell eljönnie a szlovénnek ahoz, hogy átvegye a vezetést, 13 másodperc elég (ehez jön a 4 jóváírás ha ő nyer Vinge meg második) és helyezési számokban meg Pogi biztosan jobb.
Mondjuk szerintem Pogacar nem biztos, hogy át akarja venni a sárgát holnap pár másodperccel, szerintem simán megelégedne azzal ha a jóváírásokkal tovább farag és akkor szombaton még tudnak bújkálni a szakasz végéig.
A QS-nél valami nagyon nem áll össze de nem csak ezen a Tour-on, hanem az egész idényben, ennyire nem rossz az a keret, mint amit mutatnak.
A másik problémás hely majd az UAE lesz, mert Pogacar aligha fog megelégedni egy GT-vel egy évben, ahol meg ő indul ott biztosan kapitány, no de ott van Almeida, Ayuso és hát Yates is lehetne kapitány, mert ahol nincs Vinge és Pogi ott bőven (dobogó) esélyesként indulhatna. Szóval nem tudom meddig lesz ez ebben a formában működőképes de ez legyen az ő gondjuk :)
Annyit Ion Izaguirre lejtőzési képességeiről, hogy 2021-ben a baszk kör 4-ik szakaszát úgy nyerte, hogy az utolsó hegyen fölfelé bukott valamelyik versenyzőtársában. A hegytetőig volt még 500 méter, és legalább 30 másodpercig nem tudott újra indulni. Aztán kapott bringát, elindult, és lefelé utolérte Vingegaard-ot és Bilbao-t, és megnyerte a szakaszt. Most is kiválóan csinálta, nagyon megérdemelte!
Azt kell mondjam, hogy a Quick Step teljesítménye szar. Az, hogy Alaphilippe leszakad a 9%-os hegyen, a 15 kilóval nehezebb Poel meg nem, sokat elmond. A cspatból nem nagyon volt senki a szökésben, aki meg igen, annak semmi köze nem volt a versenyhez. Valaminek változnia kell, mert ez így nulla eddig, és ez majdnem igaz az idényre is.
Márti most nem sokat tett hozzá a közvetítéshez, de amit mondott, az figyelemre méltó volt.
Ha még egy 40 km nem megy el szökés akkor lehet az UAE azt mondja, hogy akkor már ne is menjen és Pogacar begyűjti a bónuszt meg a végén is ott lehet top 3-ban ha tempot mennek az utolsó hegyen.
Remélem ez a mostani generáció sosem öregszik meg, mert élmény nézni ezt a versenyzést :)
Ha akarnak meg tudnak, van Aert-től nem biztos de Pedersen-től igen, van der Poel meg beteg elvileg. Azért ott van egy 9%-os kilométer is, ott ha meghúzzák Pedersen simán leszakad, más kérdés, hogy ha nem nyomják végig akkor felzárkózhat. De amúgy a Jumbo is menne akkor, mert van Aert szakaszt nyerhet.
Én holnap és holnapután is nyugton maradnék még Pogi helyében. Eddig nagyon okosan versenyzett, sokat utazva Jumbon. Kemény lesz ez a három nap, utána kedden meg a TT. Jonasból is sokat kivett azaz egy szakasz amikor adott Pogacarnak, nem kell elsietnie semmit sem. De hát Pogacarról beszélünk és nem spórolós hanem menős, szerencsénkre.:)
Igen, a kérdés, hogy megy-e. Illetve lehet olyan forgatókönyv is, hogy ők nem mennek tempot az elejétől de ha valaki más megy és mondjuk csak az utolsó 50 km-en kell nekik menni ahoz, hogy ne érjen haza szökés akkor lehet arra rábólintanak ha Pogacar erősnek érzi magát és kell neki az a kb. 8-10 sec Vinge ellen.
Ha az UAE tempót megy, akkor a szökés nem ér haza:) De szerintem rápihennek a péntek-szombat-vasárnapra, mert ott sokan lesznek bajban, és nem csak Gaudu. A tendencia szerint a szlovén erősebb, és javul a formája, gyógyul a keze. De hát majd kiderül.
4-5-6-7-ik szakasz. Aztán jött az ITT, majd 9-ik szakasznak Grand Bornand - Sestriére, és inkább hazament a tengerpartra. Ekkor mondta Leblanc, hogy nem tiszteli a versenyt, és nem hívják meg többször. Még 2003-ban sem, pedig akkor Világbajnok volt. Ő meg inkább nyert 42 szakaszt a Girón, és leszarta a franciákat.