Ha ég a kézifék visszajelző lámpa és nincs behúzva a kézifék az fékhibára utaló üzenet, a te esetedben,hogy au ABS lámpa is ég tuti,hogy valamekyik ABS jeladó lesz a hibás (hátul kezdd a keresést) egy sima multiméterrel lehrt mérni ha az utastérben a hátsó ülés mellett széthúzod az ABS jeladó csatlakozóját és megméred rajta a jeladó ellenállását, a helyes érték 1.3-1.7 kOhm valamelyiknél nem jelez ki csak nullát akkor tekerd feljebb a méréshatárt mert a hibás jeladó nekem 1790 kOhmot produkált :O , szóval ha megvan melyik a hibás akkor beszerzed az új alkatrészt ,akksi saru le fékre rálépsz párszor ,hogy törlődjön a hibakódtároló ,beszereled az új jeladót és kész is :)
Én most vettem egy 323F 1.6 excusive-ot. Érdeklődnék, hogy valakinek nincs-e véletlenül valami leírása róla. Angol nyelvű kellene:). Megismerném jobban a kicsikét:)
Köszi a segítséget.
Továbbá érdekelne hátsó ablaktörlő is. Ugyanis az valahogy hiányzik róla:(
1 hete reggel indítva égve marad az ABS+kézifék lámpa. Ha megyek kicsit, leállítom, majd beindítom, akkor már nem égnek.
Akksi 1,5 éves 74 Ah-s, kisablakban zölden világít( szépen tekeri az önindítót). Napi 2*35 km-t megyek vele, tehát töltve is van(valaki azt mondta, gyenge akksi miatt csinálhatja).
Mástól mitől lehet ez a hibajel??
(Nem tudom, van-e összefüggés, de néha hidegben, vagy párás időben 1-esben induláskor megszólal az ékszíj, vagy valami görgője, tárcsája).
Lehet, hogy eladó sorba kerül szeretett kis Mazdám (323 BG, 1993-as). Napi használatban van, műszakija 2016. áprilisig érvényes. Tudomásom szerint minden alkatrésze eredeti, eredeti kárpitozása is kifogástalan, előttem csak 1 gazdája volt, aki szintén nagyon vigyázott rá. Most jár kb. 177.000 km-nél. A "kötelező" hátsó kerékív rozsdásodáson kívüli hibája a bal hátsó lengéscsillapító, amit cserélni kellene, illetve a hátsó szélvédő feletti spoiler(?) nincs meg (én már így vettem át). Ha el kell adnom, szeretném, ha hozzáértő, jó kezekbe kerülne. Ha valakit esetleg érdekelne, jelentkezzen.
Sziasztok! 323S BA-mon kilyukadt a jobb hátsó fékcső. Sajnos az összes cső és az egész alváz is erősen korrodált, javítása aránytalanul költséges lenne, nem szeretnék és nem is tudok nagyobb összeget rászánni. Tanácsot kérnék, hogy lehetne a legtöbbet kihozni belőle, a rozsdán kívül minden más rendben van, működőképes, belseje megkímélt sajnálnám eltékozolni. Otthon nincs kapacitásom bontani, ha van valaki aki lát benne lehetőséget alkatrész felhasználásban, vagy tudtok valakit akit érdemes felkeresni ez ügyben nagyon megköszönném.
Gumisnak igaza van nem fér be de nem csak hátra hanem előre sem, mivel 3.5 cm nagyobb az átmérője, max necces helyzetben 1cm eltérés az elfogadott még.
16"-ban 205/45 vagy 195/50 való rá. Lemezfelnihez nem létezik tehermentesítő.
Van egy 2001-es 323F mazdám, amin most 195/55/r15-ös gumik vannak. 205/55/R16-ra cserélném őket, de azt mondja a gumis, hogy marha vagyok, odafagy majd télen, meg különben se fér be hátra, meg leszakít majd mindent, ő ugyan nem rakja fel. Valakinek van tapasztalata ezzel? Érdemes próbálkozni? Ráadásul a felni agyátmérője (lemezfelni) 57-es, az autóé 54-es, kapok én lemezfelnihez tehermentesítőgyűrűt?
Hello, nekem olyan verdám van, amit te keresel; hivatalosan Mazda 323 C IV BG. Ahogy, írtad csak 323 BG hatchback-nek szokták hívni.
Ezt az autót csak ajánlani tudom, szerintem tök jó kis youngtimer lesz belőle.
Kérdésedre, hogy mire figyelj: - rozsda, rozsda, rozsda - a hátsó kerékjárati ívek előszeretettel zabálja (javító elem 10-12 ezer)
- küszöböt is megrághatja az is hasonló árban van + munkadíj + festés - ha nem magadnak csinálod.
Ez a "kis hiba" alsó hangon 60-80 ezer.
Ha találsz ilyen autót alkudd bele nyugodtan, ha sokkallod az árát.
- a hátsótornyok felső része is egy veszélyeztettett zóna (2 ilyen autóm van és mind a 2-nek javítani kellett) Ez nem túl egyszerű folyamat és a lakatos is szívni fog vele - főleg még találni hozzá ép elemet.
Ennek checkolásához sajnos bontani kell, a hátsó kárpitot, de megéri.
A motorjaival nem szokott baj lenni, ha normális kezekben volt és megkapta a minimális törődést. 1.3 16 V motorral is nyugodtan megveheted 75 LE ettől kisebb csak a 8 V van, de azt felejtsd el. A 1.3 16 V fogyasztása városban 7 liter körüli, de azért lábfüggő - nekem is néha nehéz a lábam, szerintem mehetne akár 6,5-ig de az már nagyon tatteres vezetést igényel.
Ha találsz egy nem halálra rohadt példányt, és a motor-váltó rendben van, akkor vedd meg. Magam ellen beszélek, de ha megint vennék, akkor a lehető legnagyobb motorral (élményautót csinálnék belőle) Ugyan akkor a költségek ezzel arányosan mennek felfele benzin-szervíz-adók stb... Ezt majd te eldöntöd. Alkatrész van minden mennyiségben, van arányáron is de, ha egy kicsit keresgélsz találsz mindent hozzá, azért nem F-es astra egyszerűséggel - de épp ez a szép benne. Nagyon jó kis fürge autót lehet belőle csinálni - csak ne tuningold - (hülyegyerek tuningra gondolok) - csak ízlésesen.
A P 0420-as az nem kontaktos az elégségtelen katalizátor működés. Vagy regenerálni vagy betétet cserélni mert a gyári 250000 Ft www.zsu.hu Euro4-es katalizátor betétek . Ha még fent áll a hibád.
Próbáltam én premiumot, spurit(az eddigi autóimnál, meg motoroknál is használt), de ennek teljesen mindegy(323f BJ 1,5 1999). Folyamatosan nyáron is 7,5 körül fogyasz napi 40 km melóba járással, ebből 10 km kb falvak+lámpa nélküli kisváros. Azt is hozzáteszem viszontt, hogy lassan egy éve van meg, belement 10+ezer km, és 1 forintot nem kellett rá költeni! (230 ezer felett van benn). Nagyon szeretjük, nagy, kényelmes, praktikus.
Nekem csak azért fájó a fogyija, mert a másik ugyanennyit eszik ezen az úton, pedig 1600 kg és 150 LE...
A prémium üzemanyaggal kb 10%-al kevesebbet eszik. A 7L igazából nem egy városi fogyasztás, kérdezz csak rá annál, aki mondta hogy ennyit eszik neki :) Szerintem aki városban dugózik, annak 8L mindenképp össze kell jöjjön. Mi 90%-ban városban használjuk az autót. A rekordom valami 6.8L volt, de az szinte csak országúti fogyasztás volt és ennek már vagy 7-8 éve :)
Normál használat mellett ez a fogyasztás teljesen helytálló lehet. Mivel erőteljesen vezetési stílus függő.
Nálam lévő 95-ös évjáratú 1.5-ös fogyasztása ECO vezetési stílusba 6,5-6,8 de ez tényleg spórolós. Fele város fele pálya. Kerülöm az intenzív gyorsításokat és pályán se megyek 110 fölé.
Ami még jelentős fogyasztás befolyásoló tényező lehet, hogy milyen kúton és hol tankolsz. Dokumentációm szerint bizonyos kútnál tankolva 0,5 fogyasztási eltérést is tapasztaltam. Valószínű nem egységes a liter/liter arány ;) Így lesz az olcsó kút is drága.
Amúgy a típusnak a leggyengébb része a kaszni annak a rozsdásodási fokát kell jól megnézni, az egyéb mechanikai dolgok ha rendesen karban vannak tartva akkor jó kis autó.
Mennyit eszik neked? Mert amúgy csak annál takarékos, aki keveset jár városban. Nekem városban, klímával 8.5-9L. Elég régóta megvan, újabb korában is ennyit evett.
95-ös BA-mat nem érzem elég dinamikusnak és a fogyasztással se vagyok kibékülve. Sok helyen írják a légtömegmérő tisztítását a probléma orvoslására. Az is olvastam, hogy féktisztítóval is neki lehet állni. Ez annyi, hogy kiveszem, a rácson keresztül jól eláztatom a féktisztítóval, kiszárítom és ennyi?
Gyertya cserét is meg szeretném ejteni, mert amióta nálam van azt még nem cseréltem. Z5-ös motor van benne.
Az NGK gyertyakeresője két típust is hoz Z5-ös motorhoz: BKR6E-11 BKR5E-11 Melyik kell bele? Illetve van e amit jobban ajánlotok, de árban hasonló?