Úgy értem, hogy az ajtókereten (nem a tartólemezen) lévő furatok, amikbe a szegecsek mennek, átmérőben megegyeznek-e a korábbi szériában (2004 előtti) alkalmazott csavarok átmérőjével, azaz a szegecselés helyett lehet-e (korábbi szériák) bontott, menetes csavarjait használni.
Elérkezett a Fabiám ablakemelő felújításának ideje (F. 1. 2006). A szerkezetet tartó lemez az enyémben már szegecsekkel van rögzítve. Beszereztem újakat, de ha lehetne, akkor inkább csavarokkal szerelném vissza, olyanokkal, amilyeneket 2004-ben és előtte használtak. Ez azzal az előnnyel járna, hogy ha legközelebb meg kellene bontani valami miatt, akkor már nem lenne szükség furásra/újra szegecselésre.
A kérdésem ezzel kapcsolatos: Valaki tudja-e (vagy próbálta is) esetleg, hogy a korábbi csavaros megoldás alkalmazható-e a már szegecselt szériánál is? Azaz, megegyeznek-e a méretek, hogy átalakítás nélkül cserélni lehessen?
Lehet. Én nem tudom... Az első Octviámon volt először kerékőrős csavar (1998-tól számítom), tavaly kellett ilyet vennem először. Nem túl gyakori gond...:-)
Vagy elviszed murray kolléga felajánlását, de akkor kétfajta kerékőröd lesz, vagy veszel egy új készletet.
Nekem is cserélni kellett a gyárit Hópihénél, mert kinyíródott az eredeti. Nálam nem a csavarkulcs fej ment tönkre, hanem a csavar. A régit odaadtam a gumisnak, ahová rendszeresen járok, ő "gyűjti" az ilyeneket, jó okkal.:-)
Jó, ha van egy vezetett szervizkönyv egy használt kocsihoz, de sajnos abban azt nem vezetik, hogy mennyire gondos a javítási/karbantartási munkákat végző szerelő(k). A flottás szervizeknek sokszor az a baja, hogy az ilyen apró dolgokat összecsapják. Ez nem veszélyes, csak roppantul idegesítő tud lenni. Szerencsére Hópihe kiszabadult onnan, már gondos szerelők vannak körülötte. És igaz ugyan, hogy a "nyugdíjas évei" helyett két év alatt belement 100.000km, de legalább annak java része országút/autópálya, és áttértünk a fix, 15.000km-es szerviz periódusra.
Fura kérdésem lenne: valakinek nincs 1, azaz egy darab kerékőrös csavar a Fabiára? Olyan kerékőr kellene, amihez a csomitartóban levő kerékanya bit fej csatlakozik. Hihetetlen kategória, de az 5 csavarból egy hiányzik (hogy tud kiesni?). Jó, a kerékőröst sosem húzom meg annyira, mint a többit, de azért ciki neki kiesnie.
Vagy ha van valami forrás, ahonnan tudok egyet rendelni, az is tökéletes. Köszönöm!
A kalaptartó részét nem ismerem, nekem kombim volt anno, ahhoz könnyű volt a hozzáférés A kábelt viszont a küszöb borítását leszedve vittem hátra hozzá.
Köszönöm szépen a választ,de konkrétan a kalaptartó oldalainál lévő hangszórókat szeretném beüzemelni.Csak azt sem tudom, hogyan lehet azt a részét szétszedni.
Az ajtókárpit alatt egy szegecselt fémlemez van, arra van felszerelve az ablakemelő meg minden. Szóval a szegecsek eltávolítására és a spéci szegecsek pótlására fel kell készülni. Meg arra is, hogy ezt a fémlemezt a megfelelő anyaggal újratömítsd összeszegecselés előtt, különben esőben be fog ázni a küszöbnél a lábtér.
Az csak feltételes mód volt, hogy én mit csinálnék, ha elszakadna a cérna. Legfeljebb, de nyugi, én sem teszem egyiket sem.
(Életemben egyszer, egy nyári napon kiabáltam át egy szőkeségre: "Nincs benne hamutartó b@szd meg?!" Ugyanis kevés híján a kocsimra dobta ki a csikket, és nem voltam amúgy sem jó passzban.)
ha én leordítanék minden autóst, aki idióta módon közlekedik, minden út végére berekednék... és örülök, hogy bringával járok munkába, mert így legalább tudok haladni. Sajnálom az autósokat a dugóban, és amikor én vezetem Mekalort a hasonló dugóban, irigylem a bringásokat, akik haladnak. Megértem a frusztrált autósokat, akik a nem-haladás miatt idegesek, csak ezt nem a vélt vagy valós sérelmekért hibáztatott bringásokon kellene levezetni pofonok képében. Nem sajnálni kell a bringásokat, hanem normálisan közlekedni, ez a bringásokra is vonatkozik. Divatos a "Mindenki hülye, aki nem én vagyok" mentalitás...
Tegnap is találkoztam egy, a mérhetetlen egóját maga előtt toló autóssal, amikor a tilos jelzésű vasúti átkelőhöz közeledtem. Vagy 15-20 autó állt már sorban, a jelzés messziről látszik, így behúzódtam középre, hogy kielőzzem a sort (én nem megyek át az átkelőn, előtte elmegyek balra). A mögöttem jövő autós padlógázzal megelőz a szembesávban, engem majdnem elsodorva sávot vált és sautfékkel megáll a 20 méterre lévő sor végén. Normális? De ezt se ordítottam le, csak mentem tovább.
Új Duster TCe 130 LE-s Prestige lett vásárolva, mivel annyira felmentek a használtautó árak, hogy ennyiért 4-6 éves 40-100ezer km-t futottat kaptam volna.
Egy Vitara is ennyi lett volna, de az rövidebb, kisebb tengelytáv, 100 literrel kisebb csomagter, így nem az lett páromnak "beülõsnek" véve.
A kopás visszajelzőt meg nem ismerem, mert a Fabiában még nem volt, a Kamiq-ét meg nem is néztem még, mivel jelezne. De holnap bizisten megkeresem, mit ír a manual arról. :-D