Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

korzo Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159896

Aztán egy horog nem csak vontatásra jó

Előzmény: gracza (159865)
korzo Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159895

Nehogy közelébe menj egy Land Rovernek! Csak mondom (c:

Előzmény: Vaporshark (159892)
h i r d e t é s
gracza Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159894

Egy barátom szerint minden autót úgy vezetek, mint ha buszt vezetnék. :-)

 

Ez persze nem igaz, de valójában mégsem én vagyok az alkalmas arra, hogy megmondjam, milyen egy 9-5 Aero futómüve, vezetési komfortja.

 

Nekem rövidebb lábaim, hosszabb felsötestem van, ezért eddig minden Saab kellemes volt számomra.

 

De az elvitathatatlan, hogy a 100 ezer km alatt vett elsö 230 lovas (tehát facelift elötti), kéziváltós limuzin 9-5 Aeróm is csipegette az olajat. Onnan tudtam, hogy megint tölteni kell, hogy munkából jövet, hideg motornál a felsö rakparton, az egyetem felöl a Lágymányosi híd alatt kanyarodva kigyuladt az olajnyomás lámpa. Ilyet játszani pedig nem egy életbiztosítás az autónak. Szóval a 2,3T szerintem érékeny motor, de ha mindent megadsz neki, még azt is, amit nem kér, akkor nagyon kellemes egy 9-5-ös méretü kasztnival. Viszont a lengéscsillapítók és a futómü érzékeny volt. Emlékszem, hogy a Katonánál újíttattam fel a lengéscsillapítóit, de nem volt mindegy, milyet viszek felújítani, mert a csíkok színén múlott, hogy Aerohoz való legyen, mert annak más volt a belsö szelepezése. Szóval az 9-5 Aero futómüvében sokminden egyedi, így javítani manapság azt sem lehet egyszerü. Amúgy bézs lyuggatott bör ülései voltak, fütéssel, szellöztetéssel.

 

Ezután erre kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot, ezért eladtam és vettem egy szintén facelift elötti 9-5 Aero kombit, automatával. Azt is szerettem, de abban majd 200 ezer volt és az egész futómüve kevésbé volt feszes, mint az elözönek. Nem volt semmi baja, nem is volt rajta mit javítani, de nem volt benne az a stabil érzés. De az is lehet, hogy csak a kicsit használtasabb, fekete, de nem szellöztethetö börülések tették. Ki tudja.

 

Aztán volt még egy limuzin, kéziváltós 9-5 Aeróm, de arra nem is emlékszem, hol vettem, csak arra, hogy egy barátom használta sokáig, majd meg is vette tölem. Az eleve kopottasabban került hozzám, én alig jártam vele, nem volt egy nagy szám. Az elsö, keveset futott élményét messze nem tudta hozni.

 

Végül egy barátomtól vettem meg egy elsö faceliftes, automata, tehát 250 lovas, kombi 9-5 Aerót (a kéziváltós 260 ló volt). Ez megint egy sokkal feszesebb autó volt. Nagyon hasonlított az elsöhöz, de talán itt isinkább az ülések tették. Ebben már az újabb fazonú fekete bör (szintén nem szellöztethetö) ülések voltak, viszont a hátsó ülések is füthetöek. Ezek is sokkal tömötebbek, k0rbeölelösebbek voltak, és ennek az autónak is nagyon rendben volt a futómüve, mivel a barátom is fanatikus módon költött rá. Ezzel költöztünk ki Ausztriába, majd a 99 Turbóval egy idöben adtam el és vettem a 2,2 DTI Zafirát. :-)

Előzmény: Vaporshark (159891)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159893

B235T minden esetben megkíván egy motorfelújítást,

 

....ami nem olyan nagy baj ám, mert kevés készült belőle. Lehet, hogy egy sem?  :-D

 

Még a 310 lovas spéci  (Hirsch) verzió is B235R volt, ha jól emléxem..

Előzmény: Vaporshark (159892)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159892

Most nem fogok nagyon ugrálni, de szeretnék többet megtudni. Venni maximum akkor fogok bármit ha esetleg felbukkan egy tényleg nagyon indokolt állapot (9-5 vagy 9000, vagy bármi Saab, már kezdem szokni a szűk helyet!:DD ).

 

Nem csak garázsban élne, de azért valóban keveset használnám. Az első körben úgy értékeltem, hogy a B235T minden esetben megkíván egy motorfelújítást, annál nagyobb probléma szerintem nem jöhet. Csak ne varázsolna el annyira az a forma... 

Egyszer egy alfás mondta nekem, hogy az autóvásárlás olyan mint a szerelem. :D 

 

 

 

Előzmény: BmS1 (159890)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159891

Neked mondjuk több 9-5 is volt, azokról még írhatnál nagyvonalakban. :)  

Előzmény: gracza (159887)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.24 0 2 159890

Tényleg nem vagy eltévedve?  :-D

 

Nem tudom, mennyire vagy műszaki ember, de gondold át:  a várható (nagyobb problémáktól mentes) élettartam: 200,000 km. Ez persze lehet rövidebb is, hosszabb is, karbantartás / üzemeltetési körülmények erősen belejátszanak. Ez nem Saab sajátosság, általános. A prémium kategóriában 300e km-ről beszélnek.

 

Ebben van legalább 375e km.

 

Mit vársz?   Ha garázsban szépen lemosva tárolod, naponta háromszor megsimogatod, arra OK. De olvasd el, bevallottan mit cseréltek. Ahogy nőnek a km-ek, "a dolgok rosszabbra fordulásának nincs végső határa"

 

Járni vele, gondtalanul, na ez rég múlt idő. Fele ennyi km-nél valószínű, hogy gond nélkül haza tudna gurulni szülővárosába....  ennyi km-rel mit vársz?

 

üdv

Előzmény: Vaporshark (159884)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159889

nem kell dízel, csak megjegyeztem, 2.3T vagy esetleg v6, kár, hogy nem bussoval nyomták. :D

Előzmény: KawaBazsy (159885)
gracza Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159888

2,2 dízellel volt egy Zafirám. 86 ezer km-rel vettem és 200 ezerrel adtam el. Lehet szerencsés voltam, de egy légtömegmérö cseréjén kívül semmi baja nem volt, pedig rengeteget használtam a városon belül is és hosszabb utakon is.

Előzmény: KawaBazsy (159885)
gracza Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159887

AZ én 9-3 SportCombi-m 1.9 TiD 150 lóerös, automata volt. 300 ezer km-nél adtam el. Ott kezdett el problémás lenni a váltó, a turbó és az állófütés, majdnem egyszerre. Nem akartam már ezekbe invesztálni. Egy 9-3 SS, SC nem ér annyit és szerintem soha nem is fog, mint bármelyik másik Saab. Bár a kombi nekem a mai napig nagyon tetszik.

Előzmény: KawaBazsy (159885)
gracza Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159886

Előzmény: korzo (159881)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159885

300E felett nem veszek autót, a 2.2 diesel pedig nem egy sikertörténet. Ellenben az 1.9 150 ló kifejezetten jó, ha diesel kell, azzal venném.

Előzmény: Vaporshark (159884)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159884

Világos belső kivételével ugyanezek az igényeim. :D

 

Nézd meg az alábbi dízelt, 375K km van benne hirdetés szerint, és nagyon szép a beltér. Az olajzabálós példánynál is az fogott meg. Szerintem a világos nem öregszik ilyen szépen. 

Előzmény: KawaBazsy (159883)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159883

Végignéztem a mobilét, egyet se találtam, ami minden szempontból tetszene (9-5 a pápaszemes verzióig, lehetőleg első facelift, világos belső, automata, 2.3t, 300 ezren belül km).

Előzmény: Vaporshark (159882)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.24 0 0 159882

De szép, tegnap hirdették meg, bár dízel. 

 

 

 

 

 

korzo Creative Commons License 2024.01.24 0 1 159881

Amatőr (2002)

Előzmény: gracza (159878)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159880

 

Egész jónak tűnik... :D

Előzmény: gracza (159879)
gracza Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159879
Előzmény: Vaporshark (159872)
gracza Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159878

Kicsit visszaolvasgattam a fórumon és szembesültem vele, hogy 2005-ben már saabos háttér volt a telefonomon.

 

 

Na de milyen telefonom volt? Asus MyPal A639. Beépített GPS antennával.

Dúúúúúúúrvaaaaa

 

Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159877

Persze, szíve joga - az ő pénze áll benne, az ő autója. 

 

Én máshogy gondolkodom, ebben a kérdésben...

Vontatás = igavonó  = haszonjármű.

Sportlimuzin = élvezeti cikk = személygépkocsiként, max.4 fő számára ,  kultúrált, dinamikus helyváltoztatási eszköz.

 

:-)

 

 

 

Előzmény: Vaporshark (159868)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159876

:-))))

 

közepes méretű bevásárlókocsimon (papíron 217 lóerő), szintén van , vontatási lehetőség, de ha belegondolok, hogy egy bármekkora futót, húzni kell vele, lever a víz......még vízszintes úton is, nemhogy dombok között..... ne adj' Isten, igazi hegyvidéken......   pedig , elvileg, 1200as fordulattól, már megvan a 680 Nm.....

Előzmény: gracza (159866)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159875

Ezt sajnos nem tudom, de a különböző verziók között a turbó teljesítményében van eltérés. 

 

 

 

Nyilván..! :-D

 

 

🖐😅

Előzmény: KawaBazsy (159874)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159874

Azon gondolkodtam, h melyik motorral vennék 9-5-öt. Nekem az alacsony fordulaton ébredő nagy nyomaték tetszik egy turbós, kényelmes autónál, ez kiválóan passzol az automatához, a pickupom is így van hangolva.. Itt ilyen ugye a 2.3 185 ló, viszont a 2.3 220 lovasat nem ismerem.. az is ilyen, vagy inkább az Aero-hoz hasonlóan felül tér magához?

KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159873

meg nyilván vannak előnyös tulajdonságaim is

 

Nyilván..! :-D

Előzmény: Vaporshark (159872)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159872

:D 

 

Ismer már, meg nyilván vannak előnyös tulajdonságaim is. :D Egyébként mutattam neki az autókat, és neki az OG 9-3 tetszett a legjobban, na meg a 900 turbo. :D 

 

inkább kihagyom... :D és elnézést, ha az agyatokra megyek, minden bizonnyal több időt igényelt volna ez a projekt. 

Előzmény: gracza (159871)
gracza Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159871

Az asszony hogy bírja veled egy hétnél tovább? És te vele?

 

Egyszer mond neki, hogy nem kapcsol ki az agyad, hogy lehet, hogy mégis a Jutkával kellett volna összejönni...

Előzmény: Vaporshark (159867)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159870

Nem tudom, de majd a végére járok. :D

 

 

 

Előzmény: KawaBazsy (159869)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159869

És szted egy Aero-ban éreznéd?? Próba cseresznye..

Előzmény: Vaporshark (159867)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159868

Számomra is elég idegen, én nem tenném, de van aki összeköti a kellemest a hasznossal. :)

Előzmény: Sütemények Réme (159863)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.23 0 0 159867

Srácok, nem kapcsol ki az agyam Saab témában. . folyton arra gondolok, 9-5 aero-t kellett volna vásárolnom. Nem tudom ennek az autónak lesz e olyan nimbusza később... Minden részletet mérlegelnem kellett volna.

Persze az autó tetszik, de nem érzem azt feelinget mintha az autózás hőskorának egy darabja lenne, talán ez még változhat... :) 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!