Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.13 0 0 155577

Magyarország, a fel nem mért, irracionális és főleg önfejű vágyak országa. Ugyanitt 0 Ft önerővel vadiúj Swift van eladó. 

Előzmény: anonym19 (155575)
BmS1 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 155576

Ja. Tipikusan az az eset, amikor nem lenne szabad autós buliba belevágnia, mert borítékolni lehet, hogy keserű szájíz, lelki trauma lesz belőle. Szvsz.

üdv.

Előzmény: anonym19 (155575)
h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 155575

Még annyit,  hogy azok a tulajdonosok akiknél ezek kiderülnek szokták hangoztatni hogy soha semmit nem kellett költenie az autóra. Függetlenül hogy Saab tulajdonos vagy bármilyen más. 

Családi körben jelenleg az egyik "gyerek" most nagyon autót akar. A családban 3 is van jelenleg. Mind 3 használható napi használatban. A srácnak nagyjából 0 forintja van autóra. A legalsó kínálatot nézi, amin már a képeken látszik hogy az elemekkel valami nincs rendben. A leírás több helyen nem fedi a valóságot. Amivel pedig nem számol az autó általános karbantartása... Ilyen hogy kötelező biztosítás, teljesítmény adó még csak a fogalmak hallatán is zavarodott tekintetet vág, nem hogy ha megtudná mennyit kell kiadni éves szinten csak erre. A 3 autóból többnyire csak azokat viszi amiben éppen van annyi benzin amivel teljesíteni tudja a kis útjait. Számomra ez baromi felháborító, hogy ilyen szinten nem gondolkodik csak ráakaszkodik az anyjára. Azt már kb meg sem kell jegyeznem hogy az autó finanszírozását is az anyja végezné. 

A srác 20 éves, szakácsnak és a vendéglátó iparban különböző ágazatokat tanulja és csinálja. Jelenleg úgy mond gyakorlaton van, ott dolgozik ahol a párjának a szülei éttermet üzemeltetnek. Havi 50 ezer forintot keres kb. Ebből nem fog autót üzemeltetni. Mindezt úgy hogy teljesen abban a hitben van hogy abból az 50-ből az anyjának is tudja törleszteni az autót, ezen felül tankolni és gondolom a nem számolt de kötelező dolgokat fizetni...

Előzmény: BmS1 (155574)
BmS1 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 155574

Nagyon korrekt hozzáállás! 

 

...aztán kivétel nélkül kiderül, hogy az elöregedett csövek és tömítsek eresztik a nyomást, az elkoszolódott intercoolerek és vízhűtők nem teljesítenek, és még hosszan sorolhatnám.

 

...meg az összességében lepukkant motor.

 

üdv

Előzmény: 93Aero (155572)
14január Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155573

Köszi! A húsvéti akcióról már látom lemaradtam, de talán majd legközelebb...

Előzmény: 93Aero (155572)
93Aero Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155572

Egy MapTun Stage1 egész biztosan nem fogja az autót tönkretenni; ha mégis elromlik, az Stage1 nélkül is megtörtént volna. Számos automatára töltöttünk fel szoftvert, eddig nem volt velük probléma. A MapTun nem is nagyon nevezi ezt tuningnak, inkább optimalizálásnak.

Amikor már alkatrészeket is cserélünk a nagyobb teljesítmény érdekében, akkor beszélünk csak a szó eredeti értelmében tuningról.

 

Ha már szóba került a tuning, megosztom veletek, az a tapasztalatunk, hogy a magyar SAAB állomány átlagos állapota nagyon látványosan romlik. Persze kezd a SAAB esetében kialakulni egy vékony réteg, aki vigyáz az autójára, költ rá rendesen, minőségét állandó, magas szinten tartja, de a többség sajnos egyre gyalázatosabb, szakadt állapotban van. Nagyon érdekes, hogy az új 9-3 változatoknál is már nagyon látványos a romlás, pedig ezek még nem számítanak öreg autóknak.

Több olyan esetünk is volt, hogy amint megláttuk az autót, a megvásárolt tuning szoftver vagy alkatrész árát visszaadtuk az ügyfélnek, mert nem volt értelme felhasználni. (Volt belőle sértődés.)

Azt javasoltuk, hogy költse el inkább ezt a pénzt egy SAAB szervizben normál javításra, mert már attól érezhetően jobban fog menni az autó.

 

Már többször felmerült, hogy csak olyan autóra töltünk fel tuning szoftvert, amelyhez lesz egy olyan ellenőrző lista, amelyet SAAB szerviz állít ki, és minimum megfelelőnek van jelölve rajta minden kért ellenőrző pont. Ugyanis az nekünk nagyon nem jó, hogy nem jön meg az a teljesítmény, amire az ügyfél számít, amit kifizetett. Ilyenkor mindig a szoftvert hibáztatják, aztán kivétel nélkül kiderül, hogy az elöregedett csövek és tömítsek eresztik a nyomást, az elkoszolódott intercoolerek és vízhűtők nem teljesítenek, és még hosszan sorolhatnám.

Előzmény: 14január (155557)
anonym19 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155571

Amit küldtem képet, az 9-3 gépkönyv végéből származik, amit Frankye küldött képet az valóban a 9-5 motor paletta inkább.

 

Ettől függetlenül a 205/55 R16 váltó méret. A téli kerekeim pl 195/65 R15 gumik lemez felniken.

Előzmény: MrTinkertrain (155570)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155570

Ezek nem a 9-5 motorjai?

Csak mert 9-3-asom van, nem rémlik a háromezres V6... a 2.3-as se.

Előzmény: FRANKYE (155564)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155569

Jó kis flood. De legalább ontopic.

anonym19 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155568

Ebből látszik hogy mennyire voltak következetesek. 

Előzmény: FRANKYE (155564)
anonym19 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155567

Az egyik jobban kopik a másiknál, inkább futómű beállítás vagy túl fújás esetleg kevés levegő .

Előzmény: combi27 (155566)
combi27 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155566

Erre egy elismert Saab szerviz azt mondta, ne tegyem, mert a guminak a két oldala fog csak kopni, a közepe nem, mert levegős lesz

 

 

hubammeg.. ez nettó meg bruttó baromság....215/55 R16 és 205/55 R16 a gyári mérete a Saabnak (mellékesként megjegyezném hogy a 195/60 R15 is, itt ugyebár a fékek azok amik nem biztos hogy elférnek, de a nem Aero-ra jók)

 

Nekem a nyári 215 a téli 205-ös 16 coll -ba... nem kopik egyik se össze vissza :D a télim most lesz cserés majd (ősszel már nem teszem vissza) , de nem azért mert elkopott vagy félrekopott, egyszerűen 7 évesen olyan kemény hogy észrevehetően leromlott a teljesítménye...A nyáriakból az elsők elkoptak (szabályosan) a hátsók is határon vannak, így azok helyett most vettem másikat.

Amúgy a futómű eléggé megérzi nekem a 215 és 205 közti különbséget..a 215-nél érezhetően másmilyen a csillapítás és a kormányzás is...de az hogy az egyik így kopik a másik meg nem, na az baromság...

Előzmény: MrTinkertrain (155551)
14január Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155565

Talán azért mert a képen nem a "10 spoke nail" van hanem a 16 colos "10 spoke arc"

Előzmény: Alter Schwede (155553)
FRANKYE Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155564

Ez meg a WIS-ben van: 

 

Előzmény: anonym19 (155560)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155563

Én is! 

(:

Előzmény: anonym19 (155562)
anonym19 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 155562

Ezzel egyetértek. 

Előzmény: HPT 9-3 (155561)
HPT 9-3 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155561

Mindenki olyan gumit vesz, amilyet akar, akár drágábbat is. Ez egyéni szoc problem.

Előzmény: anonym19 (155560)
anonym19 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155560

Ugyan nem szeretnék vitatkozni és a váltó méretet sem vitatom, de a saab gépkönyve szerint ezek a méretek érhetőek el. Bónuszként hozzá a guminyomás / személy  táblázat.

 

https://drive.google.com/open?id=1tOfh1IhdwTw9WhsDOJAg5N8rdRCoGMaJ

 

Előzmény: HPT 9-3 (155559)
HPT 9-3 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155559

Nyugodtan vehetsz rá 205/55/16-ost, én is azt használom 8 éve, télen-nyáron és nem vettem észre rendellenes kopást...Váltómérete a 215/55/16-nak.

Mellesleg én is Hankook Ventus Prime3-t használok, ez most nagyon népszerű, mert olcsó és normálisan szerepel a teszteken is.

 

Előzmény: MrTinkertrain (155555)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155558

Jah. A régi 4 gangos jól bírta, de azt a 6 gangost jobb nem feszegetni..

Előzmény: 14január (155557)
14január Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155557

Szia Gábor,

 

Nekem is hasonló gépem van csak frissebb, 2010-es. Szerelők nem ajánlották a tuningot az automata váltó miatt. Azt mondták ha a manuális lenne akkor bátran, de az automatára azt mondták, hogy ennél a 9-3SS-nél ez a leggyengébb láncszem és jobb nem feszegetni a határait.

Bár nyílván mivel te ezzel kereskedsz nem várom, hogy bárkit lebeszélj róla, de mondanál erről pár szót, hogy te, hogy látod miért mondják ezt a szerelők. Mik a te tapasztalataid ezzel kapcsolatban?

 

Köszi!

 

Dávid

Előzmény: 93Aero (155532)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155556

Egyébként teljesen zárójelben: csodás dolog az internet, meg a tájékozódás, de ugyanarról a dologról homlokegyenest ellenkező dolgokat állítanak a kérdezőnél tapasztaltabbak, akkor hogyan döntsön az ember? 

Ne vegye senki magára, mert nem csak itt, de pl. lakásfelújítás kapcsán is csak úgy hemzsegnek a vélemények. Azt hiszi az ember, egyszerűbb lesz az élete, pedig nem. Így aztán tulajdonképpen dönthetsz ahogy akarsz. 

Zárójel bezárva. 

MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155555

FRANKYE: nem tudom, egyszerűen nincs időm és energiám ezt is mélységében megkutatni. A téli gumim eleve kisebb, lemezfelnin van.

Lehet hogy neked van igazad, már megrendeltem a gumit. Legközelebb majd jobban utánanézek.

Előzmény: FRANKYE (155554)
FRANKYE Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155554

Márkás gumiknál kb 10E forint/gumi az árkülönbség.

 

 

Én visszakérdeznék: téli guminak miért jó ez a méret gyárilag? Az nem kopik a CSAK a szélén ilyenkor? Nettó hülyeséget mondott aki mondta. Én már gumist is hallottam hülyeséget mondani, sőt "elismert" Saab szervizeket is.

 

A mindenféle "tuning" felnik amiknek a szélességével nem szoktak foglalkozni azok mehetnek a kocsira, de az egyik legelterjedtebb (azért olcsó viszonylag) 10 mm-rel keskenyebb gumi (ami egyébként GYÁR által engedélyezett) az nem. MEGA LOL.

Előzmény: MrTinkertrain (155551)
Alter Schwede Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155553

Hopp, lehet túl régóta nem frissítettem a böngészőt... :-)
Mondjuk a hüvelykméret elméletileg bele van ütve a felnibe. Érdekes, hogy a lista mégis 17 hüvelykesnek írja... na mindegy.

Előzmény: Alter Schwede (155552)
Alter Schwede Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155552

Ezen lista alapján nem:
http://saabarchive.net/index.php/w/wdb

10-Spoke Nail - 17x7.5"

Előzmény: MrTinkertrain (155543)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155551

Köszi a tippeket!

 

Erre egy elismert Saab szerviz azt mondta, ne tegyem, mert a guminak a két oldala fog csak kopni, a közepe nem, mert levegős lesz. Ezt speciel elhiszem nekik, több ilyet láttak, mint én.

Őszintén szólva amit te javasolsz, az csak pár ezer ft-os különbség, nekem ennyit nem ér. A 15 coloshoz képest lett volna a különbség szignifikáns...az a felébe kerül, pontosan.

 

És persze a majom meg a banán esete itt is fennáll. Kérdés, hogy egy ilyen márkájú majom tartása mennyire éri meg :) 

 

Előzmény: FRANKYE (155550)
FRANKYE Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155550

215/55R16 helyett jó a 205/55R16

Előzmény: anonym19 (155548)
anonym19 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155549

Költségekre visszatérve, ne akard megtudni hogy én mennyit költöttem már rá az elmúlt 2 évben... : D

Előzmény: MrTinkertrain (155545)
anonym19 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 155548

Pontosítsd kérlek, hogy mire gondolsz. 

A képen szereplő felni mérete volt a kérdés és összehasonlításként hoztam fel az astran lévő felniméretet.

Előzmény: FRANKYE (155546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!