Szia !JVC t nem ajánlom mert a márkaközpont kivonult Magyarországról,így a garanciális javíttatás necces!Ezt szervizbe mondták tavaly, nekem mikor javíttattam a Sony erősítőm és megkérdeztem a JVC fejegységem garis javíttatását !
Amennyiben, egyéb tekintetben a két készülék kielégíti a szolgáltatásokkal kapcsolatos személyes igényeket, még néhány – általános és a linkkelt vevőkre jellemző – dologra szeretném ráirányítani a figyelmet.
Rádió tuner követelmények
A rádióvevők – egyebek mellett – fontos paraméterének tekintendő a készülék érzékenysége és szelektivitása. Távoli vagy kisebb teljesítményű adók jó vétele szempontjából nagy jelentőséggel bír a vevő érzékenysége, mely eredményeként jóval távolabbi/kisebb teljesítményű adók is megbízhatóan foghatók.
Különböző hullámsávokon más-más bemeneti jelfeszültség indokolt az előírt jel-zaj viszony teljesüléséhez. Amíg például AM-sávon a 25-35 μV jó értéknek számít, addig az FM frekvenciákon 3-5 μV-nak kell teljesülnie, vagyis az ilyen (használható) érzékenységű tunerek már kiválónak tekinthetők (3 μV/20,2 dBf). Minél alacsonyabb ez a szám (általában 9 és 12 dBf közötti tartományban), annál nagyobb érzékenységű a tuner. A 8dBf FM mono érzékenység jelenleg legjobbak közé tartozik.
A szelektivitás a vevőkészüléknek azt a képességét fejezi ki, hogy a nem kívánatos zavaró jelek jelenlétében mennyire tudja zavarmentesen kiválasztani a venni kívánt jelet. Tehát, a szelektivitás a tuner azon képessége, mely révén erősebb állomások jelenlétében is lehetővé válik a gyengébb adók vétele. A jó tunerek legalább 65 dB szelektivitással rendelkeznek.
JVC és Pioneer készülék fontosabb paramétereinek, szolgáltatásainak összehasonlítása: itt már az FM érzékenység is szerepel. Igaz, nem a kérdéses modellek esetében, de iránymutató lehet.
Emlékezetem szerint – érzékenység vonatkozásában általában – a JVC készülékek (legalábbis papíron) jobbak.
Ezzel a tervezéssel szerintem egy baj van,ahogy tekerés nyomkodod nem látod a kijelzöt.Volt már hasonlóm én nem szerettem.a hangerő temetőnél még mindegy is de a többi nem jött be.Dehát ízlések és pofonok..
Sziasztok,már vagy 8-10 éve kiesett ez az autóhifi téma.
De tegnap turkásztam a régi dolgaim között és találtam egy 12" hangszórót.
Mondom összedobok egy ládát mert az micsoda jó móka így télen 😄
A gyári ajánlás 2db 70mm reflexnyílást ír 350mm hosszal.Ezt hogyan lehet átszámolni valami kapható méretre?? Mondjuk valami lefolyó cső méretére.
Lehet hogy alap kérdés de mentségemre legyen mondva sosem voltam reflex párti,mindíg Kiss zárt ládákat építgettem nagyobb erősítőkkel hogy patent pontos legyen.De most úgy vagyok vele hogy alakítok a melós kocsin ilyen maradékokból.Segítséget előre is köszönöm.
Építeni szeretnék valami kis szerény hangzást autómba. Viszont semmiféle tapasztalatom nincsen ezzel kapcsolatban. Erősítőt, mélyládát szeretnék vásárolni egyben nagyjából 20 ezer forint értékben, használtan. Ki mit ajánlana, mit nézegessek? Köszönöm válaszaitokat!
A kerdesed annyira altalanos, hogy nem igen lehet ra valaszolni...
Mindharom altalad irt markanak vannak jobb es kevesbe jobb valtozatai...
Nalam hatra ovalt javasoltak, mert hogy tobb melyet ki lehet hozni a nagyobb felulet miatt... (oldalfalba, nem kalaptartoba, de vegul melylada lett...)
Nekem az elso rendszer kicsivel a te arszinted felett volt, amikor kicsereltem mert nem tetszett, akkor a fiuk azt mondtak, hogy ennel talan meg a gyari is jobb lehetett!=>ne varj csodat kis penzbol, de termeszetesen a te igenyszinteden mulik!
Tovabbra is javaslom, hogy menj el hozzaertohoz es ok tudnak neked javasolni konkret tipust/megoldasy az arszinteden belul!
Segítséget szeretnék kérni autóhifi hangszoró ügyben. Egy 2005-ös 5 ajtó G Astráról lenne szó. Sajnos a hátsó gyári hangszórók megadták magukat. Javasolták, hogy előre komponens szettet, hátra koaxot tegyek. Mélysugárzó, mélyláda nálam nem opció. Mit javasolnátok, hogy nagyjából azért adja azokat az értékeket mély terén is mint a gyári adta?
Több véleményt is hallottam eddig.
Volt aki a Gladen-t dícsérte, a legnépszerűbb árukeresőn a Hertz volt, illetve ár-érték arányban még a Kicx-et javasolták.
Nagyjából az árkategória az max 25ezer ft/első szett, és nagyjából 10-20ezer ft között/hátsó koax.
Egy JVC x351bt autórádió társaságában lenne erősítő nélkül.
Várom a véleményeket, tapasztalatokat, tanácsokat.
Elvileg erdemes cserelni mindent, csupan az anyagi lehetosegeiden mulik, hogy mennyire jo rendszert epitesz/eppittetsz.
Ket ceg, akiket en hallottam ajanlani az autohifi-city. hu es a paradoxautohifi. hu.
En a masodiknal csinaltattam a rendszerem, nagyon meg vagyok vele elegedve!
Ha valamelyik elerheto kozelsegben van, menj el, megnezik a kocsid, megbeszelitek a lehetosegeket es egybol arakat is tudnak mondani...
A gyári rádió (RD45) mikrofon bekötése az alábbi (mono). A mikrofon a rádió 3 és 9 érintkezőjéhez van csatlakoztatva (az AUX érintkezők mellett), 9 plusz, 3 mínusz.
Az új fejegység esetében ellenőrizni, hogy mono vagy stereo bemenettel rendelkezik-e, annak megfelelően kell bekötni a mikrofont.
A hangprobléma megoldásához több ismeretre lenne szükség, leginkább a bekötés áttekintésére. Valószínű, hogy ott lehet valami gond…?
Ez alapján a B csatlakozó 3-as és 9-es csatija a gyári mikrofon. Arra gondoltam erre forraaztok egy vezetéket, rakok rá egy Mono Jack csatlakozót és csatlakoztatom a fejegységhez.
A képek alapján valóban hasonlónak tűnnek, viszont én az alábbit találtam a hivatkozott honlapon (Citroen Berlingo 2008-2014 évjárathoz), amely pillanatnyilag raktárhiány miatt nem érhető el: