100 mb extrém mobil internet használat a Vodafonnál.
A következő esetet okulásképpen írom le mindenkinek,emberek,jól nézzétek meg kivel,milyen szolgáltatóval szerződtök. Én a Vodafonnal szerződtem 5gb mobil internet csomagra,(5000 ft fix havi díj mellett 5gb adatforgalom engedélyezett)később a szolgáltatóm honlapját felkerestem,és örömmel láttam,hogy van újabb korlátlan:internet szabadon csomagjuk. A vevőszolgálatukat örömmel hívtam fel,és a korlátlan csomag után érdeklődtem,át akartam térni erre. A vevőszolgálat szerint 2 évre írtam alá hűségnyilatkozatot,és 1 év után lehet csomagot váltani,és az 1 évem le is telt.Igen ám,de szerintük lefelé nem lehet csomagot módosítani... Nem értettem,és nagyon felháborodtam,ha a havidíjam 5000 ft-ról,6000 ft-ra növekedne(a korlátlan csomag 1000ft-tal kerül többe)akkor az miért lefelé váltas??? Megkerestem a szerződésemet,abban az áll,hogy 1 év után lehet csomagot váltanom,de az,hogy fel vagy le,milyen csomagra,ilyen kitétel sehol nincs benne!!! Panaszomat ímél formájában leírtam a Vodafonnak,mire olyan felháborító válaszokat kaptam(itt most túl hosszú lenne ezt részletesen leírni-pofátlanok és aljasak voltak),hogy megfenyegettem őket a fogyasztóvédőkkel,és a Hír Tv Panaszkönyv c.műsorával. Láss csodát,2 héten belül ajánlott levelet kaptam tőlük,amiben örömmel értesítettek,hogy szerződtem az új,internet szabadon korlátlan csomagjukra(még csak be sem kellett fáradnom hozzájuk),de az ejnye-bejnye is benne volt:előző hónapban a rendszerük extrém használatot regisztrált(torrent-fájlcserélő alkalmazás kb.2,5gb volt)amit szüntessek be,mert sérti a szerződésben foglaltakat. Az ezt követő hónapban sajnos ismét "elcsábultam"egy alkalmazást töltöttem le egy fájlcserélő oldalról(amit sehol máshol nem találtam meg) ami le-fel töltéssel együtt kevesebb volt mint 100 mb-t.!!! A "hatalom" megfigyelt,a hónap vége előtt ajánlott levél érkezett,hogy ismét regisztrálták az extrém használatot,ezért elvették a korlátlan csomagomat. Én a Vodafonban óriásit csalódtam,soha többet nem kell tőlük semmi,megfogadtam egy életre...
azt szeretném megtudni, hogy nyelviskolával kapcsolatos panasszal milyen hivatalos szervhez lehet fordulni, valamint azt is, hogy hogyan lehetne kideríteni azt, hogy az illető cégnek van-e jogosultsága gyerekeket tanítani. Köszönettel várnám az ötleteket.
A 3 napos cseregarancia csak műszaki cikkekre érvényes.
Ettől függetlenül szerintem érdemes megpróbálni. Természetesen higgadtan, a tényeket tárgyszerűen előadva. Nincs tapasztalatom a Hervis-szel, de sok boltban üzletpolitikai megfontolásból (=ha jó a tapasztalatod, máskor is oda mész vásárolni) elég jól kezelik már a hasonló ügyfélpanaszokat.
Tegnap vettem a Hervis-ben egy télikabátot 20.000 Ft-ért, két problémám van vele:
az első, hogy ma észrevettem az egyik zsebének a felső része a varrás mentén ki van hasadva, kb. 5-8 cm hosszan. Tegnap ezt nem is vettem észre a kabáton!
A másik problémában a saját hülyeségem is benne van, tegnap egy vékony ingre próbáltam fel, ma viszont pulcsira és bizony egy kicsit kicsinek bizonyul, csöppet "bezártság" érzésem van benne. Az a gáz, hogy ez volt az XXL méret, ennél nagyobb nincs.
Namost azt sem tudom, hogy mikor kell visszavinni: a vásárlástól számított három napon belül, vagy 72 órán belül, vagy a vásárlást követő három munkanapon? Egyáltalán vissza lehet*e vinni valamelyik indokkal?
Félek, hogy a hasadást lazán rámkenik pedig Isten látja a lelkem nem én voltam.
Az, hogy kicsi, háát azt is mondhatják hogy miért nem néztem jobban körbe.
Milyen jogaim vannak? Visszavihetem-e egyszerre a két problémával a kabátot, vagy az egyikről hallgassak? Visszakaphathom-e a pénzemet? (ebben az árkategóriában nem volt jobb dzseki, 60000-ezret meg nem akarok szánni rá)
Csak annyi kérdésem lenne, hogy ha egy webáruház állítólag "elírja" egy termék árát (egy 0-át lehagytak a végéről, állítólag) én megrendelem, ők visszaigazolnak, tehát törvény szerint távollévők közötti szerződésnek minősül. Törvényesen elvileg ki kéne szállítaniuk az elírt áron. Igazam van?
A csőtörés még tavaly történt,de olyan helyen volt hogy a garázst,a kamrát,és a fürdőszobát is ki kellett pakolni.Észleltem a fal vizesedését,de mivel a lefolyócső tört el,a szivárgás nem volt annyira veszélyes.Csak szeptemberben volt rá időm hogy ezzel foglalkozzak.A Generalinak márc.30-án fizettem be a 4 havi díjat,ezzel (én naív)azt hittem hogy a biztosításom folytonos..... Mindenesetre írtam a régi biztosítónak egy emilt,amiben kifogásoltam ezt a hm....eljárást.Azt válaszolták hogy továbbították a kárrendezési központjukba.
Mikor tortent a csotores? Mikor fizetted ki a Generalinak a dijeloleget? A dijeloleg kifizetesenek idöpontja utani nap 0 orajatol mar a Generalinak kell vallalni a kockazatot.
Persze. Ez a biztositasi üzlet lényege. Szerinted tényleg azért csinálnak biztositótásaságot, hogy a szegény ráfázott embert kihúzzák a bajból? A fenét. pereskedj, és majd x év múlva esetleg kapsz pénzt. Legalábbis megpróbálják. A kárszakértő eredményességének mércéje: minél kevesebbet fizet ki a bejelentett kárigényre, annál jobb.
A biztositó éppen ebben látja az igazi hasznot. Mivel a kockázatszámitást a Felügyelet ellenőrzi, azaz nem engedik alulszámitani őket, igy a haszonként fennmaradó összeg valóban növekszik, ha olyan kárért nem kell helytállniuk amelyet a kockázatszámitás szerint ki kellett volna fizetni.
A számitás szerint ezerből 25 autó lesz totálkáros. A kockázatszámitás alapján 26 autó árát beszedik. Aztán a 25 totálkáros autóból végül 1,5 autót nem fizetnek ki. Na ez a terv túlteljesitése, ami extra haszon, amiből bőségesen lehet prémiumot fizetni.
Szerintem - habár nem vagyok szakértő - sajnos elég rossznak tűnik, amit leirtal.
Kiút, amelyen ki tudnak bújni a felelősség alól. Mindenesetre konzultálnék a helyedben az új biztositó szakemberével, hogy szerinte hogyan lehetne ráverni az elsőre a balhét. Illetve gyorsan keresnék egy igazságügyi szakértőt, és kikérném a véleményét.
Nem állitom, hogy ez a tuti, de én errefelé próbálkoznék.
Szevasztok. Ismét segítséget kérek. A történet a következő. 1986 óta van lakásbiztosításom az AEgon biztosítónál,ez év márc. 31-ig.Ápr. 1-től átigazoltam a Generalihoz,mert jobb feltételeket kínáltak. Szeptember elején kárbejelentést tettem az új biztosítómnál,mert csőtőrés miatt átázott a fal.A kárszakértő megállapította hogy az esemény a Generali kockázatvállalása előtt történt,tanácsolta hogy a régi biztosítómmal rendeztessem a kárt. Kihívtam az AEgon kárszakértőjét,aki közölte hogy nem állapítható meg hogy márc. 31-én mekkora volt a károm,ezért semmit sem fizet. 22 éve fizetem a biztosítást,talán már egy kisebb vagyont leperkáltam,és nem térítik meg a káromat.Ehhez már pofa kell....
Nézd, vesztenivalód nincs. Meg lehet próbálni. Hivatkozva a Fogy.véd trv. alábbi paragrafusára. Valszeg a pénztárossal kell majd leállni vitatkozni, ő meg hívja a reszortost, vagy osztályvezetőt.
Aztán ha mégse jön be, akkor azt mondod, hogy "kösz, de annyiért (=magasabb áron) már nem kell". :-)
Köszönöm szépen a választ. Igen sajna én is erre gondoltam, hogy sajna ez igy nem tuti, jobb lenne, ha rajta volna. Bár több ilyen akasztót is láttam, szám szerint kettőt amire fel voltak akasztva ezek.
Mit gondolsz megpróbáljam? Most olyan kötekedős kedvemben vagyok :)
A fogyasztóvédelmi törvény1997.évi CLV.
Az ár feltüntetése
14. § (1) Az áru fogyasztói forgalombahozatalakor a forgalmazó köteles - külön jogszabályban meghatározottak szerint - a fogyasztót írásban tájékoztatni az eladási árról és az egységárról, illetve a szolgáltatás díjáról. (2) Az eladási árat, az egységárat és a szolgáltatás díját a Magyar Köztársaság területén érvényes fizetőeszköz szerint meghatározva, egyértelmûen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni. (3) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói forgalomba hozott áru és szolgáltatás áraként a fogyasztói forgalomban fizetendő árat kell feltüntetni. (4) Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejû feltüntetése esetén az áru eladási árán, vagy a szolgáltatás díján a feltüntetett legalacsonyabb eladási árat vagy szolgáltatási díjat kell érteni. (5) Az árcímke nem takarhatja el az egyedi csomagoláson jogszabály kötelező előírása szerint elhelyezett fogyasztói tájékoztatót.
Az a helyzet, hogy a kifogásuk hülyeség. Te a forgalmazóval állsz szerződésben, tudomásom szerint neki kell gondoskodni a javításról, tehát a 30 nap rá vonatkozik. Hogy hogyan érvényesíti a szervizzel szemben, az nem a vásárló dolga. Sajnos Abszurdisztánban simán leppatintják az embert ilyenkor, és igazából nincs hová fordulni, mert kötelező érvényű határozatot csak bíróság hozhat ilyen ügyekben is.
Sziasztok ! Próbáltam megfogadni a tanácsokat, sőt személyesen érdeklődtem, de magas ívben elhajtottak. Közölték, hogy ők csak forgalmazók, akár két hónap is lehet a javítás ideje. Közöltük, hogy akkor szeretnénk elállni a javíttatástól, és kérjük vissza a termék árát, erreigen visszafogottan röhögtek ki. Elkértem a szervíz telefonszámát, és ennyi.
Egy hónap alatt azért a Media Markt is meg szokta javíttatni a dolgokat, pedig ők a dolgozók elmondása szerint is rengeteget ülnek rajtuk. Hívni lehet őket, sürgetni is, de jogkövetkezménye a késésnek nincs.
4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Üdvözlet mindenkinek ! Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a 08.05-én garanciális javításra beadott láncfűrész miatt lehet-e reklamálni, mert még semmilyen visszajelzést nem kaptam.A neten nem találtam határozott időpontot arra, hogy mennyi az az idő, amíg a javítást végezhetik. Segítségetek előre is köszönöm
Társasházi problémákkal kapcsolatosan lehet a fogyasztóvédelemhez fordulni?
Pl. ilyenek a problémák:
- a telepített kapu és sorompó rendszeresen meghibásodik
- a közösképviselet nem mutat hajlandóságot hogy a szolgáltatásokat piaci alapon működtesse (tender és pályáztatás nélküli vállalkozókkal számláztat, illetve a társasházat építtető cég saját leánycége a KK...)
-Félő, hogy mivel a KK vette át átadásnál a társasházat műszakilag, így a garancia lejártával sok -sok csontváz fog kihullani a szekrényből
Van valakinek tapasztalata, hogy a pályáztatás ilyen -olyan házkörüli szolgáltatásokra milyen erőforrásokat igényel lakókra nézve? Illetve kötelessége -e a KK.-nak az összes felmerülő költséget állnia ami felmerülhet egy pályáztatásnál? Ugyanez a kérdésem pl. az építésügyi igazságügyi szakértőre vonatkozólag...
1. Semmilyen ruházati termékre nem vonatkozik a 3 napon belüli csere, kizárólag műszaki termékekre, 3 napon belüli meghibásodás vagy nem-működés esetén.
2. Akciós, leértékelt árura csak akkor utasíthatják vissza a reklamációt, ha már eleve ráírták, vagy felhívták a figyelmet arra, hogy a hiba miatt lett leértékelve.
Természetesen a törvényes szabályozástól _pozitív_ irányban eltérhet az üzlet - a vevő kedvére. De a trv-nél szigorúbb szabályokat önhatalmúlag nem hozhat, nem írhatja felül a jogszabályt.
A másik kérdésedre: nyilván üzletfüggő... Ha nem akarja kicserélni, akkor sem fogja, ha benne van a címke. Akkor aztán jöhet a fenyegetőzés a fogyasztóvédelemmel, amire esetleg megrettennek... Kétesélyes játszma.
Azt szeretném kérdezni, hogy leértékelt árura vonatkozik-e a 3 napon belüli csere, vagy a féléves garancia? Ugyanis tegnap vásároltam a Duna Plaza egyik női divatüzletében, ahol a próbafülkében is, és a pénztárnál is jól láthatóan elhelyezett táblákon az áll, hogy akciós áru esetén nem fogadnak el reklamációt, nem cserélik ki, és pénzt nem adnak vissza; ami fura, mert ezek a holmik nem tűntek hibásnak, csak egyszerűen a korábbi áron nem tudták eladni.
A másik kérdésem elég hülye kérdés, röhögjetek ki, de mégis megkérdezem. Ha vásárolok egy ruházati terméket, és a belevarrt címke annyira irritálja a bőrömet, h emiatt nem tudom hordani és ollóval azt eltávolítom, ezzel elveszti-e a termék a garanciát? SZóval utána már nem reklamálhatok, ha rendeltetésszerű használat mellett rövidesen kinyúlik v szétmegy?
Ezek nem életbevágóan fontos v sürgős kérdések, végül is egyik sem aktuális, csak úgy elgondolkodtam rajtuk, köszi h vki válaszol!
Tanácsra lenne szükségem. Vásároltunk egy keret nélküli nagyon drága rövidlátó szemüveget (hiper-szuper lencséket), a keretet mi vittük, tehát gyak. csak a lencséket rakták bele és kb. 2 hónap használat után a lencse jobb felső sarkából kipattant egy darab és végigrepedt, szemüvegszár kiesett. Ezután visszavittük, hogy kérnénk kicserélni mert nem 2 hónap miatt fizettünk 46.000 ft-ot, bevizsgálták és a kereskedő szerint szakszerütlenül használtuk a szemüveget, feszegettük, eltörtük, stb.... 10 év szemüveg használat után ez teljességgel kizárt, korábban ilyen nem történt. Mit lehet tenni ilyenkor??? Közben vettünk ugyanott egy keretes szemüveget is + biztosítást kötöttünk rá, hogy a sógorom addig is tudjon dolgozni..... Fogyasztóvédelem honlapján olvastam egy békéltető testületi eljárásról, erről mit kell tudni, vagy máshova kell fordulni?
Mi a francot olvasgatnál a szerencsétlen kereskesedő nyomorán?!
Jobb lenne, ha nindenki úgy végezné a munkáját ahogy azt mástól is meg kívánja!
Én mint kerskedő igyekszem a maximumot nyújtani, de én is elvárom pl. egy hivatalnoktól vagy egészségügyi dolgozótól, hogy kedves, segítőkész és udvarias legyen.Pedig általában nem azok.Örömüket lelik abban ha packázhatnak az állampolgárral.Talán ezért fizetjük ŐKET ? Mert az remélem világos,hogy ŐK a MI adónkból kapják afizetésüket.