Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2021.10.12 0 0 65067

Érzelmekkel nem lehet vitatkozni. 

Kaputól kapuig volt neki 50 perc. A köki-nyugati az maga 25, plusz el kell jusson a kökiig, plusz kell parkoljon a nyugatinál, nem lesz 40 alatt sehogy ha kocsival megy. De az a kocsival 40 az egész más érzés, mint a bringával, vonattal az 50. És ez az érzés es mindig is más lesz.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65066)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.12 0 1 65066

ilyen szokásokkal tud jól jönni a BKK 5/30 napjegye, ha kicsit többet száll át az ember, mondjuk egy vonat-odavisszára túllő a célon csak gyalogosnak.


Nem tudom, lehet-e rá kerékpáros matricát kapni és az érvényes-e a vonatokra, mert az a MÁV kerékpárosjegy árfekvésénél alighanem jelentősen olcsóbb.

 

Hadd jegyezzem meg, az agglomerációból nézve inkább 10/180 napijegyet támogatnék -- az kevésbé lenne használható turistáknak, de az eseti tömegközlekedő budapestieknek, ritkán Budapestre menő agglomerációs lakosoknak vonzóbb lenne, mint az 5/30.

Előzmény: padisah (65065)
padisah Creative Commons License 2021.10.12 0 0 65065

egyszer Kispest vasútállomásról utaztam be a Nyugatihoz, pont ott volt dolgom, a Kispesti állomásra meg eltekertem

maga a vonatút kb 15 perc volt, de mire odaértem bringával, és meg is érkezett a járat (ami oda óránként megy) az egész úttal elment kb 50 perc

és ugyanez visszafelé

 

ezt is kevesebb idő alatt, kényelmesebben, de drágábban abszolválhattam volna az autóval

az döntött a vonat mellett, hogy viszonylag sokáig, 2 órát legalább ott kellett töltenem, és a parkolási díjat már nem akartam még rádobni

 

mivel alapvetően vagy autózok, vagy kerékpározok, nincs bérletem, gyűjtőjegyet szoktam venni, hogy arra a pár alkalomra amikor kell, legyen jegyem

így viszont egy Kispest-belváros út 1 átszállással, oda-vissza 1200 forint

ez egy személyre

 

ha mondjuk jön az egész család, 2+2 fő az már 2400, az autó meg nem eszik többet

Előzmény: kombi (65055)
kombi Creative Commons License 2021.10.12 0 0 65064

Jogos, ezt csúnyán benéztem. ;) 

 

Előzmény: altenberger (65061)
ainaiz Creative Commons License 2021.10.11 0 0 65063

Ez neked szólt.

Előzmény: Friczy (65057)
ainaiz Creative Commons License 2021.10.11 0 1 65062

Egyáltalán nem talált rossz viszonylatot, sőt a Kispest - Árpád híd még metrópótlással együtt is aránylag közel van egymáshoz. Ha ezt rossz viszonylatnak nevezed, akkor azzal egy csomó más viszonylatot fikázol még jobban.

altenberger Creative Commons License 2021.10.11 0 1 65061

"Kispestről bejössz vonattal a Nyugatiig, (Kökitől  a vonat menettartama kb 16-17 perc, kb negyedóránként jár, a vonatra a BKK bérlet érvényes, sőt a metrópótlás ideje alatt az IC-k is igénybe vehetők bérlettel. Nyugatitól csak kivergődsz valahogy az Árpád hídig. tokkal-vonóval 40 perc"

 

Miért mennél be a Nyugatiig? Leszállsz Zuglónál és 1-es villamossal mész az Árpád hídig.

Előzmény: kombi (65055)
Returner1 Creative Commons License 2021.10.10 -1 0 65060

Csak hegynek felfelé kell tekerni

Előzmény: Törölt nick (65059)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.09 0 0 65059

Fent a budai hegyekben nincsen szmog

XNC Creative Commons License 2021.10.09 0 1 65058

Ej de sok rossz viszonylat van még....

Előzmény: Friczy (65057)
Friczy Creative Commons License 2021.10.09 0 1 65057

Találtál egy rossz viszonyatot, kiegészítve a metrópótlással. Ugyanez akkor, amikor teljes hosszban jár a metró, egy órával rövidebb lenne. Ezt viszont a teljes tömegközlekedésre általánosítani hiba. Eredmény: rossz következtetés.

Előzmény: padisah (65054)
koller andor Creative Commons License 2021.10.09 0 0 65056

Kökin néha lépcsőzni kell. :-)

Előzmény: kombi (65055)
kombi Creative Commons License 2021.10.08 0 1 65055

Amatőr :) 


A tömegközlekedésből kár kihagyni a vasutat. Nagyobb távolságra. Budapesten belül igen elfogadható alternatíva tud lenni.

 

1.  Kispestről bejössz vonattal a Nyugatiig, (Kökitől  a vonat menettartama kb 16-17 perc, kb negyedóránként jár, a vonatra a BKK bérlet érvényes, sőt a metrópótlás ideje alatt az IC-k is igénybe vehetők bérlettel. Nyugatitól csak kivergődsz valahogy az Árpád hídig. tokkal-vonóval 40 perc 

2. Ha bringás kedved van, Kökitől csak Zuglóig jöszöl vonattal, onnét kényelmesen eltekersz az Árpad hídig (Mexikoi ut-Szőnyi út -Teleki Blanka-Sorompó- Szegedi út -Gömb utca. A  Szegedi úton induló bringaút a rendőrpalota háta mögé visz be, de a Nyufig előtt szintben lámpával keresztezi még a Váci utat is…

A vonatjegy egy irányban a bicajnak 250 forint, azaz egy százassal olcsóbb, mint a BKK jegy.. ha neten veszed, még olcsóbb, ha Kerékpáros klubtag vagy a vonatra van start klubkártyád, akkor már csak 175 Ft a lóutaztatás ára.
Hátrány: Kökin és Zuglón is lépcsőzni kell a bicajjal, de ez a gyakorlati tapasztalataim szerint  túlélhető, illetve a Szegedi út végen a rákosrendezői sorompó macerás, ott a népek 99 % -a inkább alapos körülnézés után a sorompó mellett közlekedik.. :)

Menettartam  a vonat es tekerés tempójától függően együtt kb 40- 50 perc...

Előzmény: padisah (65054)
padisah Creative Commons License 2021.10.08 -1 0 65054

legutóbb volt 3 köröm, amit kispestről az Árpád híd pesti hídfőjéhez kellett tennem, egymástól kb 500m-re lévő célpontokra

 

kerékpár : bolyongás a Hugária egyik oldaláról a másikra, totális irányvesztés az M3 bevezető környékén, időben nem volt olyan rossz, inkább idegesítő az infra miatt

 

tömegközlekedés: itt beütött egy esős nap + az M3 metrópótlás, eljutási időben és utazási komfortban egy katasztrófa, hosszú rágyaloglások esőben, az oda vissza út 3 óránál is tovább tartott

 

autó: oda vissza kb 1 óra, Hungáriás dugóban araszolással együtt, és összehasonlíthatatlan utazási komfort, a parkolás rontott egy kicsit a képen, de az sem volt vészes

 

az a helyzet, hogy a tömegközlekedés per def annyira szar, és tulajdonképpen a lényegéből fakadóan ez nem is javítható, hogy még a dugókkal együtt is sokkal gyorsabb és kényelmesebb az autó

 

be kell látni hogy a tömegközlekedés egy (rossz) workaround a közlekedési problémára, amit az erősen korlátos erőforrások tudnak megindokolni, de az igazi megoldása az egyéni közlekedés, és legfeljebb azon lehet vitatkozni, hogy ezt mekkora és milyen mértékben motorizált eszközzel csináljuk

Előzmény: Friczy (65051)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.08 0 0 65053

azért olykor de, de ha van egy jó arcmaszkod, a szmog sem kell annyira zavarjon :)

Előzmény: Törölt nick (65052)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.08 -1 0 65052

bringával nem kerülünk dugoba

Előzmény: Friczy (65051)
Friczy Creative Commons License 2021.10.07 -1 3 65051

Budapesten az van, hogy a tömegközlekedés közlekedés szempontjából kb vállallhatatlan, olyan eljutási időt és externáliákat kínál

 

Nem. Budapesten az van, hogy egyesek ezt állítják, önigazolásul, hogy a vállalhatatlan dugóhelyzet ellenére megpróbálják alátámasztani, miért van mindenképpen szükségük arra, hogy hozzájáruljanak a dugóhoz.

Vannak viszonylatok, amelyek valóban rosszak, de a többség nem.

Előzmény: padisah (65049)
SzeZo Creative Commons License 2021.10.07 0 3 65050

Kiegészíteném:

Aki az utat szeretné használni, de nem teheti, mert mások parkolónak használják (két sávból egyet, vagy az egyetlen egyet), az nem elégedetlen, hanem dühös.

Miért természetes az, hogy a polgár (és családja) vesz 1..x db bádogdobozt és ettől egyből joga lesz elvenni a közlekedéstől x-szer akárhány négyzetméternyi területet - órákra, napokra, akár hetekre is?

 

Előzmény: padisah (65049)
padisah Creative Commons License 2021.10.07 -3 0 65049

nem a dugóra, vagy az autók számára kell optimalizálni, hanem az emberek elégedettségére

 

az aki autót szeretne használni, de nem teheti, mert dugók vannak, az elégedetlen

az aki autót szeretne használni, de nem teheti mert megtiltják neki, az elégedetlen

az aki autót szeretne használni, de nem teheti mert nem tudja megfizetni, az elégedetlen

az aki autót szeretne használni, de nehezen teheti mert akadályozzák benne szabályozással, az elégedetlen

 

aki nem szeretne autót használni, és rákényszerítik, az lehet hogy szintén elégedetlen lenne, de ilyen Budapesten nincs, ez legfeljebb vidéki településeken fordul elő, ahol a buszjáratok gyalázatosak, erről még nem hallottam senkit panaszkodni

 

Budapesten az van, hogy a tömegközlekedés közlekedés szempontjából kb vállallhatatlan, olyan eljutási időt és externáliákat kínál

tehát igazából a poén az, hogy nem az autózás és a tömegközlekedés van versenyben egymással, hanem a tömegközlekedés és a kerékpározás

 

a kerékpár az, ami a bkv-val hasonló szintű, de gyorsabb eljutást tesz lehetővé,de más externáliákkal, az autózás egész más kategória

 

amikor egy döntéshozó, vagy akár közlekedésmérnök szakmabeli, tudatosan olyan döntést hoz, amivel embereket el akarja téríteni a szándékaiktól, akkor azzal elégedetlenséget okoz, nem jólétet teremt, hanem jólétet semmisít meg

 

azért is hoztam fel a választást, mert tulajdonképpen az egy működő demokrácia  ... lenne ... ha ezek a valós érdeksérelmek mozgatnák, és nem a focidrukker jellegű szekértáborozás, és a fenti autósellenes program megbukna, mert a választópolgár hamar rájönne, hogy ki akarnak vele babrálni

 

onnan is nézhetjük a dolgot, hogy a jóléti társadalmat nem lehet visszaparancsolni a palackba mint a dzsinnt, ha egyszer adott a lehetőség az egyéni közlekedésre, akkor az emberek erre fognak törekedni, mindenki jobban akar élni, nem rosszabbul. (Ne tévesszen meg senkit a mellébeszélés, ez nem a progressziót, a haladást képviseli, hanem a visszafejlődést!)

 

itt most masszívan egy szalámitaktika van érvényben, először csak olyanokat szorítanak ki az egyéni közlekedésből, akiknek kicsi az érdekérvényesítő képessége, és könnyű őket a médiában vagy máshol nevetségessé tenni, vagy gonosznak beállítani (dízelesek, öreg autósok, vidékiek)

 

ahogy ez sikerült, és már zsugorodott az autós tábor úgy fognak újabb szeleteket levágni, akkor jöhetnek a benzinest vezetők, a hibridesek, az elektromosak, vagy akik túl kicsi vagy túl nagy autóval járnak, vagy robogóznak, akik árut szállítanak etc megmondta a kartács, hogy kizárólag a mentő/tűzoltó/rendőr haszálhat majd gépkocsit

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.07 0 2 65048

Van egy olyan rossz hírem, hogy egy közéleti topic miatt hamarosan jó eséllyel elhagyom a teljes index fórumot.

Nincs értelme ilyen moderáció mellett a fórumon maradni, a gyakorlatban politikai vélemény alapú cenzúrának tűnik nekem a dolog.

Viszlát, és kösz a halakat!

halaloszto Creative Commons License 2021.10.07 0 0 65047

Viszont ez azt is jelenti, hogy aki most a parkolási lehetőségek hiánya, vagy a dugóban vezetés kimerítő volta miatt nem ült kocsiba, hirtelen megjelnik új résztvevőként.

 

Vannak tanulmányok, amik szerint az önvezető autók első vásárlói a gazdag 70 éves remegőkezű bácsik lesznek. Akik eddig féltek a forgalomban vezetni, de innentől mehetnek csúcsban is a traccspartira.

Előzmény: altenberger (65045)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.07 0 0 65046

Ahogy az autók száma növekszik, új sofőrök lépnek be. Mivel a meglevő dugószint ismeretében léptek be, esélyes hogy az elviselési szintjük magasabb, mint a jelenlegi résztvevőké . . .

 

De ha csökkented a dugót, javítod a parkolást, akkor lesznek olyanok, akiknek eddig is futotta volna kocsira, csak eddig nem vettek mert túl durva volt nekik a helyzet. 

Előzmény: jee_c (65044)
altenberger Creative Commons License 2021.10.07 0 0 65045

Az önvezető autók elterjedése, megoldja a parkolási gondokat.

Mert nem kell az utazási célpont közvetlen közelében hagyni az autót. Az autó elmegy és keres magának parkolót, több kilométerrel kijjebb és hívásra/időzítésre lábhoz jön.

jee_c Creative Commons License 2021.10.07 -1 1 65044

Dugó kérdésében:

ha az össz autószám változatlan lenne, akkor az "elviselés arányos dugó" elmélet  szerintem teljesen valid. Csakhogy az autók száma növekszik évről évre. Tehát az ugyanakkora arányú ember, aki elviseli az adott dugót abszolút számban nézve nagyobb lesz. Persze az is igaz, ha többen mennek, egyben növekszik a dugó és ez csökkenti az emberek számát, azonban a dugó mértéke mindenképp növekszik az autók számának növekedésével (és egyben az autó nem használok opciót választók száma is nőhet!). Van még ezen kívül az a forgalom, ami nem választáson alapul (áruszállítás, mozgásban korlátozottak közlekedése, szállítása).

 

Régi elképzelésem (álmom) volt egy a városokba épített (vagy nem csak oda) áruszállító rendszer, amely segítségével a városi áruszállítást ki lehetne váltani. Egy föld alatti alagútrendszer lenne (mint egy csőposta rendszer), ebben közlekednének a csomagok, áruk, ládák. Mint a metró a személyszállításra. Nyilván nem vinne minden lakásba egy ilyen, de utcánként lehetne pár végpont. Az automatizálás és robot technika fejlődésével a maguktól közlekedő áruszállító platformok meg tudnák oldani ezt a kérdést.
Hatlmas infrastruktúrális fejlesztést (sok pénz) igényelne, de nagy előrelépés is lenne egyben. Pl. nem kellene a nagybevásárlásokhoz autót használni.

Előzmény: halaloszto (65043)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.07 0 0 65043

1 éven belül.

 

A dugó nem azért akkora amekkora, mert kevés az út, hanem mert az emberek ekkora dugót viselnek el. Most vannak olyanok, akik számára ekkora dugó már nem elviselhető, ezért otthonmaradnak, hamarabb indulnak, vagy bkvznak. Ha csinálunk utat, és csökken a dugó, akkor ők azonnal kocsiba ülnek, és visszahozzák szintre a dugót.

 

Ki emlékszik még, amikor a Hungária körútról kitiltották a kamionokat? Pár hónap volt, amíg szellősebb lett a forgalom. Ma már emlékezni sem emlékszünk, amikor a külső sáv csupa kamion volt, viszont a dugó pont olyan mint akkor volt.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65041)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.07 0 2 65042

Fura, de a kerületi vezetést a kerületi lakosok választják. Ezért aztán a kerületi vezetés előbb fogja kiszorítani a nem helyieket, mint a helyiektől elvenni a parkolót.

 

Miért a kisutcákba akarsz parkolót? Aki a körúton lakik az hol parkoljon?

Előzmény: padisah (65039)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.07 0 0 65041

az új sávok jellemzően rövidtávon hoznak enyhülést városi, különösen belvárosi környezetben. Aztán hozzáidomulnak a szokások és kellő mennnyiségű igény generálódik éveken, legkésőbb 1-2 évtizeden belül.

Előzmény: padisah (65037)
Friczy Creative Commons License 2021.10.07 0 0 65040

Nem fogok könnyet ejteni miattad. Budapestre amúgy is ráfér, hogy csökkenjen a tényleges lakosság (tényleges alatt értem az az agglomerációban alvó, de Budapesten élő lakosságot is). Sőt, az ingázóknak is jó lenne, ha helyben találnának munkát, bevásárlási és szórakozási lehetőséget.

Szóval hajrá.

Előzmény: padisah (65015)
padisah Creative Commons License 2021.10.06 0 0 65039

kellenek a parkolóházak, meg a kis utcákban olyan parkolóhelyek, amit nem a helyben lakó foglal el

na ilyet nem találni pl Újlipótvárosban

 

azon pörögnek folyamatosan, hogyan szorítsák ki a kerületen kívülieket, hogy ne parkolgassanak ott

de közben a parkolóhelyek este 8 után fogynak el, mert hazajönnek azok akik ott laknak, és lakcímkártyával parkolnak ott

 

tehát pl a Nagykörúton megállni tilos tábla + parkolók helyén kerékpársáv

az onnan nyíló utcákban meg fizetős parkolás, és parkolóházak, foghíjtelkeken magánparkoló

Előzmény: halaloszto (65038)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.06 0 1 65038

a célpontokhoz kellenek a parkolók. ha nincs parkoló, nem lesz forgalma a célpontnak, jön a szlömösödés, amitől tartasz.

 

a belvárosból tranzitútvonalat csinálni (utak parkolók és célpontok nélkül) végképp értelmetlen.

Előzmény: padisah (65037)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!