Az bizony tényleg sok,még Stihl viszonylatban is.Lehet,hogy gyémántokból van kirakva a Stihl felirat,azért ilyen drága.Biztos valami unatkozó multimilliomosnak szánták. :D
Hát, az a Hitachi ajánlat elég jónak tűnik.A Stihl már megint elvetette a sulykot azzal a 98 ezerrel. Biztos platina a kés benne, különben mi a fenétől kerülne ennyibe ...
Igen,van.Éppen tegnap néztem egy katalógust,abban volt.Az árát sajnos nem tudom.Van hozzá sövény nyíró,láncfűrész,kultivátor,bozótvágó,szegélynyeső és seprőhenger adapter.
Kiderült, hogy a stihl csak aug. elején közepén lesz az országban. Lehet nem várom meg. Néztem ma a hitachinál olyan kombi gépet, mint amit güdét belinkletél. Fűkaszával és magassági sövényvágó adapterrel kb 130000 az 1,1 lovas, 120000 a 0,9 lovas. Lehet ilyet veszek, könnyű szállítani meg lehet még később venni hozzá ezt-azt. Van stihlben is ilyen kombi gép, a sövényvágó adapter magában 98000 huf.
köszönöm, a gumis pillanatragasztós módszert megjegyzem, én egy durvább megoldást hallottam, és alkalmaztam, kis köszörű tárcsával hornyot süllyesztettem a szelep tetejébe a csavarhúzónak. a biztosíték port is hallottam, de gondoltam, korszerűbb módon csinálom. rá is volt írva a tubusra, hogy jobbra-balra, ne folyamatosan körbe, azt értem. "Közben alternálo mozgás ki-be milimétereket." ezt hogy érted? A próbát úgy mondod, hogy felfelé áll a henger, és azt nézed, hogy a szelep tetejéről becsurog-e a benzin a szelep szárához?
hogy kell szelepet csiszolni? nekem nem akar összejönni. vagyis csiszolom én, de a várt eredméyn elmarad. vettem egy tubus szelepcsiszoló pasztát. valami gyémántporos, az van ráírva, hogy dízelhez való, ilyen volt a boltban. (gondolom, keményebb acélokat is visz, mint a benzineshez való, vagy más különbség van?) bekentem a szelep felfekvő felületét, tekergetem csavarhúzóval (később fúróféppel is, gondoltam hátha kevés volt, de úgy se lett jobb), de hiába. ha fejjel lefelé fordítom a motort, és benzint öntök a szelep fölé, egyből kiszivárog alul. (a másik szelep jó, azon nem szivárog) mit csinálok rosszul? (az biztos, hogy a szelepemelő nem támaszt ki, mivel az ki volt szedve (szét volt szedve a motor teljesen))
Dél somogy-Berzence -Gyékényes környékén már szinte csak ezeket használják az erdőgazdaságok pedig a sefag-nak van egy-két hektár területe. Valószínűleg benne van az is,hogy ott van helyben kereskedője és garancia szervize na meg az is,hogy egymásnak adják át az emberek a jó tapasztalatokat.Amúgy én nem nézem le a stihl gépeket,ha tehetném biztosan vennék egy 450-est de hát 200 felett kicsit húzós. Más.A dolmar 340-eséről hallottam még nagyon jó tapasztalatokat.(napi 8 óra egész szezonban erdőn 3 éve!)Nem gyenge mi?
Megnyomkodod a gombot 2-3-szor.szivató állás-egy pöff,szivató egyből vissza általában egyre max kettőre indul.Nekem sose volt még 3 rántás.Talán túlszivattad. Nagyon kevés szivató kell neki.Írtam kicsit előbb hogy szedd le az alsó részt akkor lehet igazán tarolni.És milyen a cucc?
Nálam sokszor bevált! Bár nem minden gépet lehet félszivatóra tenni. Ha a Tiedét lehet, akkor a teljes szivatón történő első pöffenés után, félszivatóra tedd. Ekkor beindul, majd teljesen elveszed a szivatót.
Naponta,reggel 6-tól du 2-ig ment a gép.Reggel elsőre indult.Végül is ez nem hosszabb állás.Többszöri rántásra a téli szünet utáni első használatkor volt szükség. Új korában sem kellett nagyon rángatni,max 2-3 szor. Szerintem szalay kicsit megszívatta a gépet,azért nem indult elsőre. Meg kell ismerkedni a géppel,mert mindegyiknek más a szertartása indításkor.Ez olyan,mint régen a trabant:ott is megvolt az indítási ceremónia,nem úgy volt,mint most a mai, modern autóknál,hogy csak beülök,aztán indulás. :)
Szalayp panaszkodott,hogy nem indul pöccre a gépe.Ezért írtam a negyedik ötödik indítást hogyha beindul az még belefér,nem kell mindjárt rosszra gondolni keresni az okát szétszedni a gépet .Gondolom nálatok a Stihlek folyamatosan mentek.Hosszabb használaton kívüli tárolás esetén meg új gépeknél természetes,hogy egy párszor meg kell húzni az indító fogantyút.A Stihl gépek sem indulnak azért elsőre ha nincsenek használva hosszú ideig.
"Ha max negyedik-ötödikre beindul az jó." Nem sok az egy kicsit?A lelketlen használók által működtett FS 400 első,maximum 2. rántásra indult.De a kétszeri rántás az ritka volt. Egyébként tényleg eléggé ismeretlen márka a Komatsu,de felénk a többi is a Stihlen és a Husin kívül.Pedig Győr-Moson-Sopron megyén belül sok helyen megfordultam.Többet kellene reklámozni a viszonylag ismeretlenebb gépeket,akkot talán több fogyna belőlük,mivel olcsóbb árfekvésűek,mint a Stihl és a Husi.Akkor viszont többe kerülnének és elfogyna az árelőny.Ördögi kör ez.Sok-sok év lemaradása van a többi márkának marketing szempontból és a Stihl nem ma jelent meg a hazai piacon.Szerintem a Stihl még pár évig vezetni fogja az eladási statisztikákat a többiekkel szemben.
Biztos jó lesz.Idáig én csak pozitív véleményt hallottam róla.Már a megjelenésén is látszik,hogy igényes,komoly gép.Ha most kellene gépet vennem valószínű,hogy én is ilyet vennék.Jobban kellene reklámozniuk a Stihl-nél mindjárt romlana az eladási statisztika.
Még csak 2 napja van meg. Most ismerkedünk. Én is a túlszivatásra gondoltam. Ezért ügyködtem a gyertyával. Én szerintem egy hét és jól megleszünk. Eddig nagyon bizalomgerjesztő a kicsike. Eddig ilyen komoly gépem még nem volt. Fel kell nőnöm hozzá.
Új gépnél mitől lenne koszos a légszűrő?Én inkább arra tippelek ,hogy indításnál valamit nem jól csináltál lehet hogy túlszívattad.A Komatsut nem ismerem de ezeknél a gépeknél hasonlóan kell indítani:légszűrő elzár,gázkar startállásba gyújtás indítási helyzetbe,berántókart meghúzni.Az első gyújtásnál a szívótorkot kinyitni kűlönben már túl is szívja magáz.Egyébként minden gépet ki kell ismerni.
Egyszerűen nem indúlt. Kivetem a gyertyát megszárítottam. Megnéztem a légszűrőt nem volt koszos. Kiöntöttem a benzint és újat tettem bele. Na akkor beindúlt.
Ma mi is elcsodálkoztunk, hogy milyen nagy társadalmi életük van a vakondoknak.:-.) Nálam is élnek mind a két állatfajból. Termesz és vakond. Miért nem túrják ki egymást?:-)