Jé! Ez nem véletlen Nagyhuta után van. Mert ezt bizony mi is bekajáltuk 2011 nyarán, bár akkor még kerítés és pad sem volt. Dühömben kitakarítottam a bejáratot. Mellesleg a lefelé vezető földút is jó egy darabig.
Ha ezt összeteszem azzal, amit a spanyol hegymászó epésen mondott, akkor azt kell mondjam, ez nem hősi halál, hanem nettó felelőtlenség.
Másutt is leírtam mostanra ezerszer, ide is talán, de még mindig mérges vagyok.
Nagy valószínűséggel annyi pénzt kuncsorogtak össze, ami elég volt a túrára és a 6500méteres biztosításra. Pont. A többit meg a tudásukra bízták.
Aztán 19re húztak még egy lapot, amikor jóval az utolsó tábor alattról mentek neki a csúcsnak.
Hogy nekik elment az eszük a hegyen, az az oxigénhiány miatt érthető, de lent az expedíció vezetője már a csúcstámadás előtt tudhatta, hogy ez nem lesz könnyű menet és már készülhetett volna a vészforgatókönyvvel ha. Ha lett volna pénzük, de abból, amit eddig tudunk, nem volt fedezet a mentésre. Másfél millió forint szemben a szerintem több milliós egyéb dologgal.
Arról már nem is beszélve, hogy ma már napelemes töltőket is lehet kapni.
Ami pedig a ragadós elszántságot illeti - ha látom, hogy a karizmám, vagy karizmom sokakat vonz, ergo vezető egyéniséggé válok, akkor a felelősség rajtam van, hogy kiknek engedem meg, hogy ugyanazt csinálják, mint én. Illetve ha másokkal vagyok együtt, akkor már nem mehetek a magam módján.
Ha több alkalommal is - joggal - gyepáltam a folyóiratot, akkor a jó írásokról sem szabad megfeledkeznem.
1. Holló-kőtől Vörös-kőig Forgács Péter tollából 2. A kék eldugott ösvényein Molnár Anikó tollából 3. A boldogkői vár Fucskár Ágnes és Fucskár József Attila tollából
Eszement hibát nem találtam a lapban. A túrakártyák rovatot azért kicsit megcsipkedem. 1. Biztos, hogy 37-38 km-es egynapos túrákat kell ajánlani a DDK vonalán? 2. Biztos, hogy Ják és Nádasd között összesen 20 m a szintemelkedés? 3. Biztos, hogy a térképkivágat az Alföldi Kéktúra aktuális útvonalát jelzi Szekszárd és Bárányfok között, és nem az M6-os sztráda megépítése előtti útvonalat?
A "teleshop-ban" (Tuti holmik) megjelent a hiszékenység vámszedője, az orvostudománnyal szembemenetelő, meszes pókhálóval gyógykezelő sarlatánság is. Bravó! :-)
OFF Pedig a Turista Magazinban olvastam. A cikk riportalanya a - többek között - Tóth Viktória gondolatait, túraleírásait A kék c. könyv formájában kiadó cég vezetője. A gondolatokat kivágtam a szövegkörnyezetből, de a mondanivaló nem sérül.
"Le merem fogadni, hogy a mai fiatalok többet olvasnak, mint mi vagy a szüleik. ... A fő forrás az internet felhasználói által generált tartalom, mint például a közösségi oldalak vagy az e-mailezés. ... Nyilvánvaló, hogy aki fenn van valamelyik közösségi oldalon, és naponta eltölt X időt az ismerőseivel történtek olvasásával (ami számára izgalmas és szórakoztató), annak utána igen nehéz elővenni egy Dosztojevszkijt."
Ennél sokkal jobban én sem tudtam volna összefoglalni, hogy mi az egyik problémám a közösségi oldalakkal. A dolog szépséghibája, hogy a riportalany ezt egyáltalán nem tekinti problémának, sőt!
A hét végén ünnepelte a szegedi túratársam 50. szülinapját és egy kéktúra útjelző táblával leptük meg, ami a kertjébe került. Természetesen pontos adatokkal, pecsételő ládikával és pecséttel ellátva(bocs a hamisításért).
Ha valaki Szegeden találkozik egy ilyen táblával, akkor igencsak eltévedt az AK-n, de biztos ami biztos, pecsételjen egyet (az oszlopon az irányok itt még csak szimbolikusak, Szegeden a helyes irányokat mutatják).
A baltásnak már nagyon sokan, nagyon sokféle kellemetlen dolgot igértek, ha elkapnák. No mondegy, baltával a kezében azért igencsak veszélyes állat lehet.
Az invitálást köszönöm, szívesen segítek, amiben tudok, összeszedem az ötleteimet, aztán írok. (Ha elfelejteném, akkor turablog kukac turablog pont com -on zargass nyugodtan)
Olvassa. Mivel az OKT kiírása szerint: "Ugyancsak kérjük, hogy a túrák során tapasztalt hiányosságokat, gondokat, az MTSZ Kéktúra Szakbizottságának lehetőleg írásban közöljék", ezért úgy vettem, hogy közölted írásban velem, a bizoccság tagjával. Egy hét múlva hétfőn lesz legközelebb összejövetel, akkor majd szólok benn annak, akire ezek a bélyegzőkkel kapcsolatos problémák tartoznak.
A KL lefelé menő szakasza pedig már tavaly októberben is teli volt kidőlt fákkal, úgy látszik, azóta sem változott a helyzet.
jzp2107!
"hehe, hozzánk a végefelé befutott egy fiatal úrhölgy és valami nyiladékot meg magaslest keresett, azon tanyáztál talán?"
Izééé..., csak hogy tudd, én azon az említett, a Kinizsivel párhuzamosan futó rendezvényen mint vizsgázó vettem részt.... Tehát nem üldögélhettem magasleseken. :-)
Hátha olvassa illetékes: Mályinkán és Bánkúton erősen csereérettek a gumibélyegzők.
Torma-völgyben rengeteg sok kidőlt fa a K-n (ezt egy másik csapat elmondása alapján írom, mi a KL-eken mentünk), a dédesi várhoz Mályinka felől felvezető meredek KL lényegében járhatatlan, ugyanúgy a kidőlt fák (és most épp a sár) miatt, de azért ha már nekiindultunk, becsületből megmásztuk. A KL másik szára járható.
Uppony-Mályinka 10 kilométer aszfalt - lábrongáló. :) Upponyi borospincék előtt az agyagos részen óriási sártenger, de még épp kerülhető volt a dzsindzsáson keresztül.
A bánkúti síház személyzete nagyon rendes, kedves, minden dicséretet megérdemelnek. A szállás megfelelő, pont annyit tud, amennyit egy turistaszállástól vár az ember (melegvizes, tiszta zuhanyzó, tiszta szoba és ágynemű, normális emeletes ágy). Étel-ital árak jók, adagok még jobbak.
Csak az eső ne szakadt volna annyira vasárnap, így a második napot, a fennsíkot most feladtuk.
hehe, hozzánk a végefelé befutott egy fiatal úrhölgy és valami nyiladékot meg magaslest keresett, azon tanyáztál talán?
azt mondta túravezető vizsga van, vagy miaszösz
A kispistázóhelyet mi is igénybevettük lefelé kempigszékekkel és asztallal megrakodva, felfelé nem mertük mert fél órával a pont nyitása előtt már jöttek ránk hátulról a futók és menet közben pöcsételtünk nekik (mozgó EP se voltam még sose :-)
heyjoe, majd otthonról megnézem a videót, itt a gyárban tiltólistán van
remélem mindenki szerencsésen célbaért! (bár a seprűtől hallottunk valami csobánkai bokatörésről(?)
Tömören: Jelzések végig jók , pecsétek mindenhol jók.
Borzavár és Zirc között különösen kitettek magukért a jelzésfestők , különösen ahol Borzavár után felmész a dombra.Ritkán találkoztam ilyen pontos jelöléssel.Köszönet érte.
Viszont amire rájöttem hogy milyen fontos az új térkép.
Nekem régi okt térképem van , az alapján megyek , ezért aztán Kisszépalmapusztánál a 3szögelágazásban kerestem a jeleket rendesen , főleg hogy a kéktúrafüzet is a régi térkép alapján készült.Én mindenáron be akartam menni a bokrok közé :) aztán nagy nehezen rájöttem hogy az aszfaltos úton kell megindulni Bakonybél felé aztán hamarosan balra invitálnak a jelek .
Jártam Szépalmán is , nevéhez illően szép , gondozott hely , érdmes megnézni , ha gazdag leszek talán egyszer majd meg is szállok itt:)
Bakonybél után megállt a busz az országúton , majd felszált két nyugdíjas , majd még három , majd még 10 ,összesen 44 en.
Mint megtudtam zarándokok akik Nagykanizsáról jöttek Bakonybélbe csak elromlott a buszuk , és a mentrendszerinti busz segítségével jutottak el Pápára , alig tudtam leszállni a buszról:)
Azannya! Láttam egy feltöltött tegnapi képed az everytrail-en, az a Pilis hátán készült, most meg látom, Mogyorósbányán is jártál! Csak letoltál egy százast? Akkor viszont jó lehet az időd, és még fáradt sem lehetsz, ha reggel még erre is tellik tőled! :-D
"Lehet tudni, hogy ki ez az őrült és miért kaparja le a jelzéseket?"
Hidd el, ha tudnánk, ki a kapargatós jelzésgyilkos, már mi is lekapargattuk volna a képét! Én technikai okokból bejártam az utóbbi két évben a Hűvösvölgy-Rozália szakaszt ötször, de minden alkalommal, amikor arra jártam, más volt a festés állapota: festett - kapart - pótolt - ismét kapart. De az én tapasztalatom nudli Remélemilyennicknincs-hez képest, mert ő ott lakik a kék jelzés mellett az említett szakaszon!
jzp2107:
Én meg ott kavartam (nem kapartam, kavartam, nem félreérteni) a Hosszú-hegy oldalában néhány hasonszőrű társaságában a túravezetői vizsgán! Nekünk is volt egy ellenőrzőpontunk a gerincen, de már azon a szakaszon, ahol a Z- letér onnan és elindul a murvás út felé. Bele is ütköztem ott a murváson kispistázók derékhadába! :-) Na, nem olyan nagy kispista az, csak aki ismerős azon a szakaszon, az tudja, hogy a Z- otthagyja az utat egy 400-500 m-es szakaszon, és ott ösvényen halad vele párhuzamosan.
ZE:
"Ötletelés folyik, a mobilkommunikáció felé nyitásra szükség van - a fentiekkel máris két irányt felvázoltam."
Tényleg megmondtad. Megemelem a kalapom! De a munkacsoportban még nincs olyan jelölt, aki értene ehhez a témához, aki tanácsokat, segítséget tudna adni abban, hogyan lenne érdemes ezt egyszerűen és jól kivitelezni a túrát járók szempontjait is figyelembe véve. Nincs kedved csatlakozni? :-)
Sajnos nem megint előkerült, hanem folyamatosan jelen van, csak a Budai-hegység közeli részeinek más turistajelzéseit is "kedveli". Egyébként néhány jelzés már április végén is le volt kaparva Fenyőgyöngye felett.
Még új vagyok a témában, szóval lehet hülye kérdés: 2 hete jártam - akkor még füzet nélkül - a Hűvösvölgy-Rozália szakaszt. Ma megint mentem egy kollégával, már füzettel :) viszont észrevettem egy érdekességet: az Árpád-kilátó után, ahol jobbra le kell tárni a lefelé szerpentinező részre, ott 2 hete még szépen fel volt festve, most viszont szinte végig le volt hátva a jelzés. A letérésnél is(!) hiányzik a fáról, és utána egészen a Fenyőgyöngyéig elég ritkásan jelzett... elterelés lesz, vagy csak újrafestés? (utóbbi esetben nem igazán értem miért kell legyalulni a régit, amivel szvsz nem volt gond...)