Keresés

Részletes keresés

pleharkajjj Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104024

Ezért jó ez az oldal ,megint megtudtam valamit,szóval csak legenda volt.. köszönöm.

És akkor miért kellett olyan "kis íven" északra navigálni?annak ellenére hogy a többi vonaljárat  jégveszélyt jelentett?Vagy ez is csak legenda?

Előzmény: captainb (104008)
bűnvadász Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104023

Ez egy teljesen másik útvonal mint amit a 103997-ben linkeltél... most akkor melyik a valós? Gondolom ez a második...

Előzmény: mopet46 (104018)
edesviz Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104022

Ne haragudj, de sokkal jobban ástad bele magadat, és jobban is értesz hozzá, de felszeretnék tenni egy kérdést, itt a kapitányt hibásnak találják a hajó elhagyására szóló parancs késői kiadására. De az ütközés után nekem úgy tünik lendületből ment a hajó, azaz egy ment még, kettő a lassulással a manöverező képessége is csökkent. Tehát úgy gondolom, hogy beszeretett volna jutni a kikötöbe, kerül amibe kerül, de erre nem volt szuflája, mert 180 fokos fordulót kellett végrehajtani hozzá. Amig ment, addig csónak leengedés az én ismereteim szerint kockázatos intézkedés. A forduló pedig a a hajó lefektetésében is közre játszhatott.

 

Kérlek javíts ki, ha valamit rosszúl írtam. A megadott időket  és a hajó sebeségét is össze kell vetni szerintem.

 

Édesviz

Előzmény: captainb (104015)
bűnvadász Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104021

Kösz... mondjuk azt nem gondoltam volna hogy 22 méterrel szélesebb, nem néztem meg... akkor azért... majdnem 2x olyan széles...

Előzmény: captainb (104015)
captainb Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104020

Igen érdekes, főleg, hogy a vízbetörés ellenére még ilyen sokáig volt áram, gép, kormányképesség. 

 

Nem tudom mi alapján történt a rekonstrukció, még több kérdésem lenne, de gondolom, már unalmas. Én azt várom, hogy  mikor elemzik ki a VDR adatait és nyílvánosságra ozzák-e.

Előzmény: Zoltika (104014)
mopet46 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104019

Ez nagyon korrekt összefoglaló. Köszönöm.

Előzmény: Zoltika (104014)
mopet46 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104018

Azt, hogy a sérülés jobbra forduláskor történt jól szemlélteti ez a videó 1:10-nél. A kisodródásos megfordulást is.


http://www.youtube.com/watch?v=A4rn1BcyNGw&feature=related


Viszont ez meg a szándékos visszafordulást sejteti.


http://www.youtube.com/watch?v=aw4pVWYeplU&feature=player_embedded

Előzmény: captainb (104009)
captainb Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104017

De lehet, hogy van az négy teljes fedélzet is.

 

Előzmény: captainb (104015)
pppi Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104016

Isten ovja aki megmaradt a Concordián, de mi ebbe nem tudunk semmit tenni. De talán még érdemes magunkal is foglalkoni. Alias Ujmohács se érdeklődés se lecseszés. Az utóbbi már kijárna Nekem is.

captainb Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104015

Egyszerű, sokkal nagyobb.

 

71 méterrel hosszabb, 22 méterrel szélesebb és 3 utasfedélzettel magasabb. Oda több ember fér el.

 

A felépítése is más, a kabinkiosztás is,  stb.

Előzmény: bűnvadász (104013)
Zoltika Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104014

A HVG.hu a Costa Concordián lezajlott események időrendjéről:

http://hvg.hu/vilag/20120119_costa_concordia_kronologia_percrol_percre

A hivatkozott Corierre della Sera rekonstrukciója az eseményekről:

http://www.corriere.it/Primo_Piano/Cronache/2012/01/18/pop_tragedia.shtml

bűnvadász Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104013

Captain, lenne egy kérdésem... ez a hajó 951 láb hosszú. és 114.500 tonna. Hogy lehet az, hogy a legnagyobb az Oasis, az kétszer olyan nehéz, kétszer annyi embernek van hely rajta, és csak 236 lábbal hosszab a Concordiánál? Laikusként kérdezem, nem kiröhögni!!!! :)

 

Owned by giant US cruise line Carnival, the Costa Concordia is the world’s 26th largest passenger ship.

But despite a 114,500 gross tonnage, 951ft length and a capacity for 3,206 passengers and 1,023 crew, she is a relative minnow compared to the two biggest ocean liners, Oasis of the Seas and its sister ship Allure of the Seas, operated by Royal Caribbean International. They displace 225,282 tons each and are 1,187ft long. Each accommodates 6,296 passengers and 2,165 crew.


 

smith Creative Commons License 2012.01.19 0 1 104012

A SAJÓ a farára csatolva.

Előzmény: viking star (104000)
tehtube Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104011

Egy konténer a hátsó uszályról! Vízbeesett? :-)

Előzmény: viking star (104000)
oldrad Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104010

Talán a fürdőkád széle és egy igazi vontatmány ?

(Chinez biztos vágná a tervrajzokat :-))

 

Előzmény: viking star (104000)
captainb Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104009

Igen, csak tegnap estére ez a verzió megdőlt, szvsz egy ügyes ügyvédi húzás akart lenni. 

 

A parancsnok is eleismerte, hogy szándékosan vitte ilyen közel a hajót a szigethez. Rosszul navigáltak.

 

A visszafordulásra már korábban is írtam, hogy igazad van, csak szerintem nem szándékosan történt, mivel a havaria után igen hamar nem volt gép és nem szándékosan navigáltak arra, puszta szerencse, hogy oda vitte őket a lendület. A borulás okára is írtam kétféle verziót korábban. 

 

Számomra igen furcsa még mindig és nem értem, hogy ha kint volt az ant rolling szárny, az miért nem sérült Ebből nekem az jön le, hogy jobbra fordult a hajó orra amikor eltalálta a sziklát, ami a squat fellépésének eredménye. Balra kitett kormánnyal próbálták kompenzálni és az elakadt, amikor elment az áram. 

Előzmény: mopet46 (103997)
captainb Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104008

A Kék Szalag hajszolása az uran legend.

 

Azért hajszolták a hajót, hogy bebizonyítsák, hogy tökéletes és technikailag fantasztikusat építettek.

 

A Costa tulajdonosai egészen biztosan nem hagytak volna jóvá egy ilyen virtsaftot, gondolom engedélyt sem kértek tőlük rá.

Előzmény: pleharkajjj (104005)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104007

A Titaniccal kapcsolatban a Kék  Szalag emlegetése urban legend.

Előzmény: pleharkajjj (104005)
csecsaba2 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104006

Nem hiányzik róla semmi, csak a koszos vízben nem ismered meg ugyanazt a láncot, amit a Síón vontatott 400asokról kértek kölcsön!

Előzmény: viking star (104000)
pleharkajjj Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104005

Nem rosz párhuzam  a magamutogatás itt és  a "kékszallag " után való vágyakozás ott  meghozta  az eredményt nem látni még itt tisztán  a hajótulajdonosok  szerepét de  a Titanicnál egyértelműen a tulajdonosok erőltették a dolgot  a kapitány csak meg akart feleni az elvárásoknak.. itt még nem tudni vajon tényleg csak egyéni akcióról volt szó?

Előzmény: tehtube (103993)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104004

Olvastam James Bisset könyvét, aki a Titanicot mentő Carpathia 3. tisztje volt, és mindmáig leginkább autentikusnak tartják a Titanic ügyében. (Mindkét változatot, a rövidítettet is, meg a 3 kötetest is olvastam) Szó sincs ilyenről, hogy valaki nevesíthető hibát követett el. A rossz döntések és a véletlenek szerencséztlen egybeesése egy komplex több tényezős folyamat volt, amiben a kapitány esetleges hibája csak a láncszemek egyike lehetett. 

Előzmény: Ep128 (103998)
daneel04 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104003

30 m vontató kötél,úgyanis így a propulzióval mossák a vontatmány elejét!

Előzmény: viking star (104000)
Kurdeejay Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104002

Talán egy bemozdult vontahenger?? :)

Előzmény: viking star (104000)
szőrmók Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104001

Talán egy kivülről is látható Kormányállás a hátsó bárkáról.

Előzmény: viking star (104000)
viking star Creative Commons License 2012.01.19 0 0 104000

Találós kérdés: mi hiányzik a képről? (bár, talán nem is hiányzik...)

 

Ep128 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 103999

Valahol futtában olvastam, hogy mégis van esély rá, hogy egyben marad a hajó.

Állítólag létezik egy (egyedüliként, kifejezetten) "ilyesmire" szakosodott csapat, ami (fogalmam sincs, hogyan) átmenetileg be tudja foltozni a hajót annyira, hogy már érdemes elkezdeni szivattyúzni a belőle a vizet.

Valami "víz alatti hegesztést" emlegettek, de nekem ez teljesen kínaiul van.

Ep128 Creative Commons License 2012.01.19 0 0 103998

Azért (a régi beszámolók alapján) Smith sem csak "lefagyott" Parancsnok Úr, hanem a baj észlelésétől kezdve hibás döntéseket hozott!

Amikor a jéghegyet észrevették, megpróbálta kikerülni, holott ha átlátja a helyzetet, akkor a "teljes gőzzel HÁTRA" parancsot adja ki és nem próbál meg kitérni! Így orral nekifuttatta volna a hajót a hegynek, valószínű, ettől hatalmas ütést kapott volna, de simán felszínen marad, hiszen csak 1 kamra sérül!

Miután nem így tett és már megvolt a baj, akkor (tudtommal) kiadta a következő rossz parancsot és hagyta tovább futni a hajót, ("fél gőzzel előre") ezzel fokozva a vízbetörést, stb.

Sajnos a mostani és a hajdani eset között van hasonlóság szép számmal...

Előzmény: captainb (103995)
mopet46 Creative Commons License 2012.01.18 0 0 103997

Megnyugodtam, hogy hozzáértő is látja úgy az történetet, ahogy én.

 

Előzmény: mopet46 (103947)
tehtube Creative Commons License 2012.01.18 0 0 103996

Hát ez a baleset alaposan dokumentálva lesz. Merész manőver... mint viccben a ló: nem vak, hanem bátor!

http://mno.hu/kulfold/megfizet-erte-menjen-a-fedelzetre-a-fenebe-is-1044498

Előzmény: captainb (103995)
captainb Creative Commons License 2012.01.18 0 0 103995

Talán annyi a különbség, hogy bár Smith parancsnok a Titanicon ugyanúgy lefagyott, de nem menekült, a bajban jutott utasokat hátrahagyva. Osztozott sorsukban.

 

Továbbá bár katasztrófát okozó döntést hozott, amikor a jégveszélyre vonatkozó rádióadásokat figyelmen kívül hagyta, kevesebbet kockáztatott, mint a Concrdiát vezető személy. Mert a tapasztalatok szerint akkor és ott nagyon ritkán fordut elő jég. A Concordia vezérkara számára viszont minden térkép és a legmodernebb navigációs technika állt rendelkezésre.

Előzmény: tehtube (103993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!