Megoldódott a SCENICII-es klíma problémám. Szakszervíbe elvittem, ahol megállapították, hogy a gáz nem szökött el (kb. 8hónapja nem működött a kmpresszor) tehát a tömítések nem száradtak ennyi állás után sem. Lecserélték a gép szoftverét, kiütötték a mechanikai hiba kódot. Eredmény: kompresszor működik csak 4.fokozatban(na nem a sebességváltó fokozatában) túl nagy nyomás keletkezik és ismét letilt. Ez a szaki szerint a II-es meganok gyári hibája, amivel 2-300eFT ráfordítás nélkül nem lehet kezdeni igazán semmit. Tapasztalata alapján lehet próbálkozni, de csak pénzkidobás lessz. Használjam max. 3.fokozatban és nem lessz semmi gond. Ha mégis 4.ben megy és megint letilt, akkor már csak a hibakódot kell kiütni -5 perc-, mivel már bebizonyosodott ennél a kocsinál, hogy nem mechanikai a probléma és megint ok. Hát ez a sztori vége.
2004-es Grand Scenic 1.5 dci-m van. Egyik hátsó index sem működik(még a biztosítékot sem találtam meg), továbbá a legutóbbi nagy esőkor a fékpedálnál folyt be a víz(a cipőm totál elázott). Tudnátok segíteni, hogy hogyan kezdjek hozzá a javításhoz?
úgy döntöttem urak,adok még 1 esélyt a villamossági szerelő srácnak az újra indításra,oszt ha nem kénytelen leszek "szakszervízbe" menni.csak kéne 1 kapcs.rajz legalább a klímáról!
ha tud vki ilyet valahol kérem tegye fel a fórumra!köszi :aladin
Mindenképpen színezett olajat kell beletölteni a gáz mellé, hogy a szivárgásnál látszódjon. Ha a szivárgás el van hárítva, akkor jöhet a végleges feltöltés.
Nagyon ajánlott télen-nyáron a klímát havonta egyszer bekapcsolni, mert így átkeni a rendszert. Tévhit, hogy a klímát télen nem lehet használni.
Ha mechanikus a hiba, akkor szét kell szedni, nem ördöngősség, csak egy akna, vagy csápos emelő kell.
Ha elektronikai, akkor a vezérlőt kell szétborítani, igaz ekkor a mechanikai részek is lebontódnak, máshogyan nem lehet.
A vezérlőegységben is sok minden tönkremehet, a mechanikus része is és az elektronikai vezérlőpanel is, valamint a működtető villanymotor. Nemrégiben bopmbáztam szét, nekem a működtető villanymotort kellett felújítani, nevesül a szénkefék aléltak el benne.
Igen! Azt mondták, hogy a szgép mechanikai hibának titulálja ha kifogyott a gáz és ezt csak igy lehet elindítani. De azért minden évben 20-25eFT ezért?
Töltés után a töltőszelep tűjét meg kell pucolni, de leginkább kicserélni, mert ott megy el az esetek90%-ban a gáz, főleg az ilyen frissentöltött autóknál!
sziasztok. 2006os scenicem van. Minden évben nyár elején a klíma nem indúl. Renault szervíz 45 perc számítógép + gáz feltőltése 20.eft azt jó. Következő év ua. Mitől lehet ez? Plusz nem igazán vagyok megelégedve a befújt levegő erősségével, ezt más is tapasztalta?
Helló én más véleményen vagyok róluk,a szervezetlenség adódhat a hely nagyságából sok kocsit bontanak és bontottak már el van minden de keresni kell,az áraik az én esetemben nem változtak pedig sok mindent vettem (vettünk ) már tőlük. Ha nem találja a kért cikket visszahív,hogy nincs.bocs.Ja ,hogy beleszarik mindenbe -ja kérem (( ahol van pénz ott nincs isten, reá szükség nincsen )) Reméllem érthető nagyon megy nekik !! De az én véleményem róluk teljesen pozitív!! Most,hogy motortcseréltem,sok bontóst hívtam,volt olyan is akinél 40ezret emelkedett az ár míkor megtudta,hogy s.o.s.be kell,mikor visszahivtam,hogy jó kell a blokk tényleg scenic-é,vagy megane-é .lekérdeztem, és azonnal indulok érte akkor már változtatta a hozzállást a lárva( 190-ről 250re) mert a társa nem adja olcsóóbban,így módosítunk 250re.Dunaharasztiba ilyen nem volt sőt!!Segítőkészség,hozzáértést tapasztaltam.