Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DelSonar Creative Commons License 2015.10.22 0 0 13339

Chiptuning... csak egy ötlet volt, mivel a központi program módosításával elméletileg lehet befolyásolni a fogyasztást. Fogalmam sincs mennyire, sosem próbáltam, de ha netán próbálnám is, inkább sportosabb beállítást választanék mert jobb szeretem a dinamikus haladást mint az üzemanyag spórolós tötymörgést.

 

Fogyasztás... ha neked 260 km után egynegyed rész fogyott az testvérek között is 1040 km egy tankolással (4 x 260 = 1040). Így a fogyasztás 45 literes tankkal számolva 4,32 l/100 km, ami meglehetősen jónak mondható, sőt, már-már futurisztikusan kevés.

Abban sem vagyok biztos, hogy az állandó alacsony fordulatszámon való haladás használ a motornak és a kipufogórendszernek. De ha már takarékos vezetés akkor érdemesebb kipróbálni azt a módszert, hogy kicsit jobban kigyorsítasz felváltás előtt majd 4-6 mp-ig elengeded a gázpedált váltás után. Ekkor a vezérlés motorfékes üzemmódot érzékel és kevesebb üzemanyagot adagol a motornak. Amikor elkezded tartani a sebességet esetenként akár közel egy literrel kevesebb is lehet a pillanatnyi fogyasztás. Ezt még tavasszal egy Suzuki Splash-nél figyeltem meg, amin volt pillanatnyi fogyasztásmérés. De gondolom az összes befecskendezéses motor hasonlóan működhet.

A lambda szondát egyszerűen le lehet tesztelni egy 2-4 ezer forintos OBD szkennerrel. Ezek a Kalosnál remekül visszaadják a lambda szonda által mutatott jelet, és egy laptoppal vagy mobiltelefonnal a kocsiban menet közben is lehet figyelni a működését.

 

Olajcsere évente vagy 10-15 ezer km-ént? Ártani nem árt és még használhat is a motornak. A sajátomba Castrol 5W-40-es full szintetikus A3/B4-es olajat töltök, a motor úgy ketyeg mint egy svájci óra. Lehet két-háromezer Ft-tal drágább mint a kommersz olajok de most mit cigánykodjak egy-két ezer forint miatt?

 

 

Előzmény: Neti69 (13335)
kutató71 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 13338

"A főtengely jeladó általában melegen nem ad jelet, hideg motornál szinte mindig működik" Mi az, hogy általában?

Előzmény: verebész1 (13332)
kutató71 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 13337

Szia

A jeladót kicseréltük, azzal sem ment. Jelenleg úgy néz ki meg van a probléma helye hosszú méregetés után. A szerelő elmondása alapján az "injektor felkapja a benzint de ott elmegy az áram" . Most lekérik az elektromos rajzot. Eddig ennyi. A vezetékek csatlakozói felújításra szorulnak.

Előzmény: verebész1 (13332)
Neti69 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 13336

Ja és bocsi  de  mit jelent a kijelzőn gyújtáskor a check narancssárga jelzés?

Neti69 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 13335

Kedves DelSonar

 

Megnéztem az általad  küldött oldalt a chiptuningal kapcsolatban irtam is neki küldtek jó csomó mindent    és ki érti  azokat? Rengeteg szöveget küldtek tele szakszöveggel .... drága is 15 ezernél kezdődik  és még semmit nem csináltak. Messze is van nagyon. Nem létezik hogy nem lehet megoldani  benzin falást.

 

Teletankoltam a kalost 1.2 ..... és 260 km nél járok és  az első fehér csiknál van már a mutató vagy is negyednél ......hát ez nem semmi ez egészen elképesztő  nem városban használom  illetve nagyon keveset mire kiérek Fehérvárról  csak addig  aztán irány Ajka felé    ....45 literes a tankja  de igy  még 450 km t  sem fogok menni egy tankal  ez nem normális az biztos akárki akármit mond  ......az autó megy szépen  nem nyomom neki  2 ezres fordulatnál szoktam váltani  ......nem hiszem el hogy 10 felett lenne a fogyasztása  országúton. Itt valami nagyon nem stimmel de mi? Igy nem lehet autózni. A sírás kerülget hogy mi lehet az oka a  benzin falásnak. Szemmel látható  hogy megy lefelé a mutató. Nincs valami használható infód az üggyel kapcsolatban? Vagy a lamdaszonda ment tönkre de azt meg asszem kijelezné legalább is azt mondták hogy valami hiba üzenet lenne a kijelzőn.

 

Köszi

 

 

Előzmény: DelSonar (13286)
gg69gg Creative Commons License 2015.10.21 0 0 13334

Szia! Ezt az én problémámra írtad? :)   Tegnap kalóz leállt.....hibakód van...A  B  gyújtó tekercs ...fél éve kicseréltem a trafót, 4 gyertyát....most mi lehet a hiba?? kösziiiii

Előzmény: verebész1 (13333)
verebész1 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 13333

Még egy kérdésem lenne. Amikor nincs szikra, és indítózod, a fordulatszámmérő kilendül?

Mert ha igen, akkor nem a holtponti jeladó a hibás.

Előzmény: gg69gg (13310)
verebész1 Creative Commons License 2015.10.21 0 1 13332

Szia!

 

Talán a főtengely jeladó lehet a ludas. Kellene egy jó, és amikor nincs szikra ki lehetne cserélni, és megnézni hogy ezzel van-e. Egy 5000 forint körüli tétel, ha újat veszel.

Milyen jeladót cserélt a szerelő? Mert lehet hogy pont ezt.

Lehet trafó test hiba hiba, vagy + vezeték hiba, ha egyik hengernél sem volt szikra.

 

Ez olyan méregetős dolog. A szerelőt nem akarom megbántani, biztos úgy gondolta, hogy amikor a jeladót kukázta, megoldotta a dolgot.

 

A főtengely jeladó általában melegen nem ad jelet, hideg motornál szinte mindig működik.

Előzmény: Bartók Zsolt (13307)
verebész1 Creative Commons License 2015.10.21 0 0 13331

Szia!

 

Úgy látom, ez a felső holtpont jeladó. (főtengely jeladó)

Előzmény: gg69gg (13310)
Ken_Block Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13330

Gyanus a dolog, hogy totál szétesett a hátulja.....vagy levált, vagy "elrohadt" a tartó fül, és leesett a helyéről vassal együtt.

Már csak azért is, mert Ducatonál jártam így....felemeltem hátulját, hátrafelé forgott a kerék, előre meg nem, kiengedett kéziféknél......darabokra volt hullva.

Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13329

Passz, nem értek hozzá. Hátra nem csak bowden megy? :)

Arra sem emlékszem hogy spontán fékezett be, vagy én léptem a normál fékre enyhén,

és ekkor történt-e a megállás. Hiába na, valószínű 11 éve nem nézett rá egy szaki sem.

Nem tudom, ilyeneket miért nem ellenőriznek a műszakin? Nagy tempónál ez tényleg végzetes lehet,

főleg ha csak egyik oldali fog be.

Előzmény: wector81 (13327)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13328

Vagy már leszakadt valamelyik betét... mindegy mi az lényeg hogy megjavuljon

Előzmény: wector81 (13327)
wector81 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13327

Fura... talán munkahenger...?

Előzmény: Relaxvideo (13326)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13326

Na, az imént be is telt a pohár.

Tegnap óta már nem használtam a kéziféket.

Ma mentem vele pár km-t, és kb 20-as tempónál egyszer csak befogott a kézifék!

Hozzá sem nyúltam. Vészvillogó ki, csak tolatni tudtam, előre 1m után mindig befogott.

Félelmetes. Mi van ha 100-as tempónál jön ez elő?

Itt valami nagy baj lesz, szétbontjuk.

Előzmény: Relaxvideo (13325)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13325

Nekem most már napi szinten előjön :)

Ami elég veszélyes tud lenni, parkolóból tolatva kiállni egy forgalmas útra...

Előzmény: DelSonar (13324)
DelSonar Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13324

Mondjuk egyszer egy parkolóban valami fószer kért kalapácsot, mert defektje volt és a kereket nem tudta leszedni, annyira rá volt gyógyulva. Így el tudom képzelni, hogy a kézifék is megadja magát ha le sem szarják éveken át. Én évente áttolom a szekeret a szerelőhöz, hogy nézze át a hátsó részét a kocsinak, takarítsa ki a cuccost. 2004-es a Kalos de eddig semmi nyoma nincs az efféle kézifékhibának.

Ken_Block Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13323

Én se szoktam nagyon behúzgálni, max olyan helyen ami nagyon lejtős. Pár éve ismerős szinte új dobot betéttel együtt szétégette, mert beragadt neki, ő meg úgy volt vele, elindul majd kienged.....lazább lett, de pár km alatt lilára égett a dob kopó felülete...

 

Meg kell nézni, hogy milyen állapotban van,látni e valamit rajta, lehet a kötél szorul, mert még hideg se volt nagyon, és már most beragad. 

Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13322

Tovább kutattam a témában, ezt találtam:

fék beragadását nem a hideg vagy a pára okozza,

hanem a kopásból fakadó befeszülési készség kialakulása,

mivel a dob átmérője a kopással nő, a pofáké pedig csökken."

 

Hát, igen egy 2004-es kalóznál már sokminden kopik :(

Én továbbra is úgy alszom nyugodtan, ha behúzott kézifékkel parkolok,

így ebből szervíz lesz :(

Előzmény: almaata66 (13320)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13321

"akkor" ból 1gyel több lett....

Előzmény: almaata66 (13320)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13320

párás vagy esős időben a rozsda miatt beragadhat. lejtőn a padka felé tekerem a kormányt /ha van/ . ha nincs akkor és muszáj használni akkor előbb-utóbb ráragad a betét a dobra és jöhet a szabályozás és a betétcsere vagy felújítás.

Előzmény: Relaxvideo (13319)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13319

Miért?

Én nem bízok lejtős úton a sebességben hagyásban.

A múltkori eset nem is esős időben történt.

Mi romolhat el ott?

Előzmény: almaata66 (13318)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13318

2005-08 között valamikor a jobb első ajtót nyitva vmi gaz kandikált ki a sárvédő mögul :) azóta takarítom. a kéziféket én esős időben ha nem muszáj inkább nem használnám.

wolf1126 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13317

Természetesen mind a két oldalon meg kell csinálni.

Előzmény: wolf1126 (13315)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13316

Hú de jó hogy mondjátok, nekem is előjött már régebben ez a vízesés jelenség a kanyarokban, és most ismét.

Akkor nekem is tisztítanom kell.

A másik: ez is előjött már pár hónapja, de tegnap ismét: kiengedett kézifék fog! El sem tudtam indulni.

Aztán ha behúzom a kart, olyan könnyen megy, mintha nem is működne. Pedig fog!

Néhány fel-le húzás, valamint előre-hátra mozgás az autóval (amennyit enged), és magához tér.

Mi ez? Bowden beakad valahova? Teendő? Azt hittem tegnap már el sem indulok.

Előzmény: wolf1126 (13315)
wolf1126 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13315

A dobbetét és asárvédő általában hatlapfejű csavarokkal van rögzítve. Én max. 2 évenként kitisztítom a 2003. évben vásárolt Kalosomnál, így fél óra alatt végzek vele.

Feró01 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13314

T. Sebike!

 

Nagyon köszönöm a választ. Ezek szerint (ha jól értem, le kell szedni a dobbetétet mert takarja a doblemez oldalán lévő lyukat, vagy rést? Ezt elég az egyik oldalon megcsinálni? A dob betét csavarokkal van rögzítve?

 

Ha már nagyon sok víz van a rendszerben ez  elérhet elektromos vezetékeket és lemerítheti az akkumulátort?

 

 

Üdvözlettel: Fero001

Előzmény: sebike05 (13312)
Ken_Block Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13313

Az a baj, hogy az első kerekeknél a sárvédő mögött folyna le a víz fentről, ám oda a homok gyönyörűen beül + fentről a falevelek, és valami ámulatosan meg tud telni. Láttam olyat, ami a kerék tetejéig meg volt telve levéllel, homokkal..

A lentebb írt jelenség egyszer itt is jelentkezett, nagy esőnél, csak nem merem kivenni a dobbetétet, mert azok a csavarok nagy része már szerintem egy és ugyan az a sárvédő anyagával.

sebike05 Creative Commons License 2015.10.17 0 1 13312

A dobbetét alatt tudod kiturkálni a doblemez oldalán,levélfogó rács alatt sajnos nem férsz hozzá sajnos nagyon rossz megoldása van neki

Előzmény: Feró01 (13311)
Feró01 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13311

Tisztelt Fórumtársak!

 

Az alábbi problémával kapcsolatosan kérném segítségeteket (1.4-es 2003-as Kalos). A kocsi elejében kanyarodáskor hallani, hogy hömpölyög a víz. Feltételezem, valami leeresztő nyílás eltömődhetett. A levegőt fújó ventilátor működik, fokozatok kapcsolhatók, de nem fúj, ha napok múlva kiszárad a rendszer akkor megint fúj. Lehet hogy a pollenszűró átázása folytja le a ventilátort? Továbbá menet közben a fűtést bekapcsolva ahogy mozog benne a víz időnként sistereg. Azt viszont nem tudom, hogy hol lehet ez az eltömődött víz levezető lyukat megtalálni megtalálni. Ha leszedem a levélfogó rácsot (szélvédő alatt) az segít? Onnan szerelhető tisztítható? 

Ha valaki tudja a megoldást kérem segítsen, előre is nagyon köszönöm!

 

Üdvözlettel: Feró01

gg69gg Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13310

...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!