Ha jól értem, akkor a tietek is gyárilag a 150 lovas, de sw-t cseréltél rajta? Biztos állat lehet, de én nem hiszem, hogy valaha is upgrade-elünk, mert azt könnyebb széthajtani ha nem figyelsz, ezt a vasat pedig ketten is használjuk ugye...
Mesterek: nyugtassatok meg, hogy gagyit vettem, csak jó áron. ;-))))
A Filtercenter egyetlen baja, hogy alaphangon mindenből a legolcsóbbat adják. Pedig lenne "rendes" minőségű is. A jelöletlen fehér kartondoboz mindig gyanús! Mondjuk minket már ismernek, és eleve a prémium szűrőket adják -- szűrőnként van vagy 3-400 ft különbség.
A Mecafilter gyári beszállító, a zöld-kék doboz elegendő biztosíték a minőségre.
Ha olvastad amit írtam mi hogyan jártunk a látszólag hibátlan, szépen törlő lapáttal, akkor én a helyedben nem kockáztatnék pár ezresen. Darabra is adják, párban annyi amennyit írtak, egy új szélvédő egy pöttyet drágább...
Ennek igazán örülök, mert nagyon el voltál keseredve a korábbi eset után, ami alapvetően érthető. Csak sajnos amire te használod a kocsit, azt a mai autók közül szerintem kevés bírja hasonló korban és futott km-el. A barátomnak Lexusa van (is220, 177LE), magáncélra használja, sok országút és pálya, többnyire OMV, de ócó ész jó kúton nem nem tankolt, volt időszak amikor a prémium dieselt vette bele és így is porlasztócsúcsokat kellett cserélni benne, ami nem fér bele a garanciába...
Szóval örülök, hogy végre semmi gondod (kop-kop-kop), maradjon is így!
Ma 6E HUF-ért megvettem az összes szűrőt a filtercenterben. Meca és társai, míg az alkatrésznagykerben, ahol brutál kedvezményem van 10,5E HUF-ban állt volna meg. (mondjuk szárítószűrő nincsen a pakkban benne)
Mesterek: nyugtassatok meg, hogy gagyit vettem, csak jó áron. ;-))))
Változó,mikor hol van :az elmúlt fél évben a Homasitában és a Meteorban volt olcsón 2500-4500 között a pár ,de hogy most hol akciós azt csak a jóisten tudja vagy aki mostanában látott és majd leirja.
Helló ThomBoy:Köszi kérdésed most jó a prosti,sőőt 3.400 kilómétert mentem a bontott motorral,nagyon vegyes használat alatt ( Budapest,siófok,sok helyijárat,még több helyijárat,tegnap éjjel Wien,s.t.b.és lássátok testvérek az átlagfogyasztásmérő 5,2 mutat,na ilyen még nem volt! A pályán max 115km/h.Jó ez vagy ez is elromlott :),A régi motorral 5,9-alá nem ment le.
Mert az 5 az nagyon kevés lett volna, vegyesben nyugisan a 6 az lehet reális :) Nekem a 11 a max, a német autópályán, mondjuk a mienk 180 lovasra van beállítva (gyári érték az is a Lagunaban levő 180 lovas sw van rajta 400nm), így 220 kmh a vége a kocsinak de szerintem ott tilt mert afelé lejtőn se megy de azt meg síkon is megfutja! Átlag 7-8
Barátnőm Scenicjén megadta magát az első ablaktörlő gumija. Tudom, volt már szó róla, de nem vagyok jó a keresésben, ezért imígyen kérek tanácsot, miszerint hol lehet ilyet kapni normális árban?
jani 19dci: köszönöm, úgy érzem tényleg jó autóba nyúltunk bele. Most már minden oké a vassal nálad? Olvastam az ékszíjtárcsás mutatványt, hát basszus az nagy pech volt. Az 1.4 Clio, amit eladtunk a barátunknak a pénz kifizetésének délutánján ugyan ezt a hibát generálta (84e km), szerencsére ott egy csapágy és az új tárcsa megoldotta a problémát. A barátom, aki szerelte megkérdezte tőlem, hogy milyet rakjon bele, olyan gumibetétes fost, mint a gyári megoldás, vagy szabadon futósat. Miután van lelkiismeretem, és még barát is az új tulaj (ebből gondolom egyértelmű, hogy én fizettem), a drágábbat választottam. Sajnos utángyártott és gyárival egyenértékű között is jelentős a különbség, remélem legközelebb már nem leszel ilyen peches, gond nélkül használhatod a prostit. :)
VDaNi: nem, akkor félre érthető voltam. A comp. szerint 7 liter körül evett, de nem ment bele több, pedig vártam, rápupoztam a kúton 3-4x, majd amikor kiszámoltam, akkor jött ki a 6,03 liter/100 km, tényleges fogyasztás. Ez olyan 45% autópálya (Bp-Balaton-Bp), 30% országút, 25% város, viszont hegyre fel és le. A mostani fogyasztás viszont tuti nem lesz ilyen vidám, mert 7.5 a comp. szerint és már csak két téglalap van (negyed tank talán). Megtett km + hátra lévő valahol 800 km fölött a mostani számítás szerint, ami jó esetben alulról fogja súrolni a 7-et. A 7-8 literrel nekem sem lenne semmi bajom egy ekkora motor+kasztni párosnál, inkább a 6 liter volt meglepően kevés, de mindenképp beszámolok róla, csak sajnos az asszony fog vele járni hétköznap, mert én céges autót kapok.
fvcc: a Fluence-nak a műszerfalán egy-egy zöld nyíl jelezte, hogy felfele vagy lefele kell váltani az ideális fogyasztáshoz, így aki nincs dieselhez szokva, könnyen megtanulja/felveszi a dinamikus, de gazdaságos vezetési stílust. A 2.0-s motor fogyasztásban szerintem csak nagyobb sebességnél és hegymenetben produkálhat kedvezőbbet, mint a kisebbek, de a számokat elnézve nálad, te nem a piros lámpától piros lámpáig csikorgó kerekekkel típus vagy, hanem a korábban leírt dinamikus/gazdaságos vezető lehetsz.
Sebesség- és vezetői stílus függő is. Nekem a rövid és gyenge 1,5 döci városban és rövidtávon majd 6, országúti forgalomban 4,2 (legutóbbi adat), sztrádán hosszan száguldva (ahol lehet: 140 -150 = az így elért átlagsebesség 101,5 km/ó ) pedig legutóbb 5,5 liter volt 1000 km távon.
"Lassan két hete van nálunk, már beleraktunk 1000km-t, az első átlag (város, országút, autópálya) 6.0 volt (sima Shell Diesel), gyakorlatilag az 1.5-ös Fluence fogyasztását simán hozta, bár érdekes, a comp. ennél is csal, hiszen majdnem 1 literrel többet mutatott a valóságnál."
azaz ötöt eszik a 2.0 dCi Grand Scenic?
Az elég jó, nekünk 7-8 az átlag, országúton persze lehet 6, de 1 teljes tankot meg nem lehet végigmenni országúton:)
Ez a meganeklub.hu nagyon ott van, azt hiszem ma sem alszom! :)
Dension Gateway 300, jó k***a drága, de ez kell nekem ahogy elnézem! Megolja az USB stick-es zenehallgatást (ahogy nézem az mp3 adatokat nem támogatja a fejegység, de valahogy csak lehet turkálni a menüben, nyilván másképp, mint a Fluence gyári megoldásában), és még a kihangosítót is rá tudom kötni, szóval ez tűnik pillanatnyilag a legjobb megoldásnak. Túrok tovább! :)
Azért csináltuk úgy, hogy ajtó résnyire nyit, utána tekertem behajtásra a gombot, hogy fölöslegesen ne hajtsa ki-be a kocsi. Kézzel behajtani meg nem akarom ha már egyszer motoros, csak írták, hogy kézzel simán behajtják, ezért kérdeztem, hogy jó-e ez a motornak.
Egyébként a balos tükör fekete műanyag része repedt, így vettük, ezt majd szeretném kicserélni, de a gyári új motoros tükör (ami tök fölösleges is, mivel más baja nincs) 80e Ft, így majd bontóban nézek olyat, aminek az a része jó, a többi nem és a kettőből összerakok egyet, de nem égető, észre se vettem, az eladás előtti állapotfelméréskor a kereskedésnél hívták fel rá a figyelmem.
Viszont egy dolog érdekelne. Amikor esett az eső, akkor nem szépen "siklott" a tükör nyitáskor, és írtátok, hogy télen akár be is fagyhat a hólé, stb. Lehet valahogy karban tartani, mondjuk (lehet hülyeséget írok) szilikon alapú kenőanyaggal? (Tudom, ne hajtsam be, de én inkább behajtom, már megszoktam)
Az ablak le és úgy eltekerés végeredményben jó ötlet, erre nem gondoltam. Egyébként csak azért gondoltam valami utólagos trükre, mert fölöslegesen nem akarom, hogy hajtogassa a motor, ezért us töröm a fejemet rajta. A linket megnézem, hátha valami ötletet kapok belőle, mert a tükör nekünk sajnos valóban nem az ajtón van. :)
Az USB-s megoldás érdekel, ha van egy linked, hogy hol találok itthon kábelt, szívesen veszem!
Egyébként ebay-en rengeteg gyári cuccot lehet kapni töredék áron, pl. clio elakadásjelző kapcsoló 2db postával annyi, mint itthon 1db, de a Sc-hez nem néztem még semmit sem.
" Kicsit szokatlan, hogy ha megállunk utcán, vagy bevásárló helyek parkolóiban, akkor ajtó kinyit mindkét oldalon, gomb elteker, ajtó becsuk, ráadásul még nem szoktam meg, hogy ajtót nem feltépni, hanem picit meghúz, vár, kinyit, nehogy lezúzzam a tükröt. Ötlet?"
simán nyithatod, pont ezért nyílik gyorsabban a Scenic tükre mint pl. a Megane
és miért kell nyitott ajtóval gombozni? beülsz aztán kinyitod gombbal kész
Tükröt behajtva parkolni, szerintem nem jó ötlet, a marha aki nekimenne az autónak a reccsenéstől hamarabb észbekap.A tükör kb. 40 e ft komplett, az oldalát végigjavítani ennek a többszöröse szerintem...
Nem kell behajtani és úgy kiszállni, huzd le a bal egy anlakot, szállj ki, kintről forditsd el a kapcsolót a tükrök behajlanak, majd a bezárás gombot 2x nyomd, vagy az egy oldali ajtók gombját egyszerre és az ablakok felhúzódnak.
USB bemenet, aux IN megoldharó simán, egy kábelt kell venni
Nem titok az ára, mert szinte az eurotax áron vettük meg, 3,4MFt volt., 3 éves és 1 hónapos múlt.
Régen sokat fórumoztam, de a család, a munka erre nem sok időt hagy, de igyekszem aktív maradni, így a fogyasztásról is beszámolni. Bár a jövő héten valamikor átveszem a céges vasat, így hétvégi hosszabb autópályás vidék, meg a rövidebb város lesz benne a maradékban (kevesebb, mint fél tank), de majd úgy írom le, hogy kb. mennyi volt belőle a város/országút/autópálya.
Az új grandtour (ha Mégane) az nagyon tetszik nekem, de a feleségem nem kombi párti, így nem került szóba. Az viszont kétségtelen, hogy az egyterű egészen más feeling, kicsit buszos, de nekem bejön, 30 fölött gyerekekkel nem a kanyarsebesség a lényeg. Majd ha kirepültek veszünk egy kabriót :)
A használtautó vásárlás sajnos lutri, vagy többet fizetsz és kapsz garanciát, vagy kevesebbet és kockáztatsz. Főleg a kinti autóknál, ha nem magad hozod be. Ha van rá lehetőséged, akkor szólj pár márkakereskedőnek, hogy mit keresel, és jelezzék ha van valami a láthatáron. Több nagyobb cég flottáját is kezelik (HP, Vodafone), ahol ki lehet fogni olyan cégest, ami nincs lelakva. Az én (céges) autóimat meg lehetett nézni, csak kézi mosó, rendszeres szerviz és törődés, mint ha a sajátom lenne. Ez a kocsi egyébként végig a Renaulté volt, ezeknél a kocsiknál pedig hihető, hogy minden csak gyárival javítva és rendszeresen karban van tartva. Cserébe drágább valamivel, de a casco is ilyen, ha nincs esemény, akkor kidobott pénz.
A 2.0 150LE nagyon kellemes, még ezt az autót is jól mozgatja, pedig nem a szélcsatornák királya a kasztni. Mindenképp érdemes kipróbálni, de azt hallottam, hogy a lóban erősebb 2.0 dCi-t azért szét lehet hajtani...
A Fluence ugyan kicsit laposabb, de önsúlyra hasonló, meg a motorja is kicsit más (részecske szűrős, 110LE), de a turbólyukat leszámítva elég jól mozgatta azt a vasat.
Viszont amikor pályán visszanyomtam a tempomatot és az autó gyorsított vissza, na akkor éreztem először, mit jelent a másfél ménes... Fel is hívtam az eladót, hogy igaza volt, kell ebbe a kasztniba ez a motor, de egyszer majd megnézek egy 1.5 dCi-t is kíváncsiságból...
Mi/én mindig behajtjuk a tükröt ha elviheti valaki, mert ahhoz túl drága, ráadásul elég bosszantó, ha mondjuk nyaralni indulsz, és amikor odamész az autóhoz, csak úgy fityeg a nyolcvanezres alkatrész...
Mondjuk a kézzel behajtással nincs problémám, a Fluence volt az első motorosan behajtós, de nem lesz attól baja, ha kézzel hajtom be/ki, miközben motoros? A télen még nem gondolkodtam :)
Végülis mennyiért sikerült megvenned? Milyen évjáratú?
Jó lenne, ha egy-két hónap után is beszámolnál egy átlagos fogyasztásról.
Mi is autócserére készülünk. A 7 éves Grandtouromat szeretném lassan lecserélni egy 2-3 éves Grand Scenicre( vagy másra, ez még nem eldöntött, de 12 éve Renaultom van).
Én is nagyon félek a használtautó vásárlástól.:(
Most 100LE-s dieselem van, de elég lomha. A 2-es motorral gondolom már nincsen ilyen gond.