És nem tudom neked mint szakértőnek mi a tapasztalatod, de az szinte az összes autós ismerős szerint az S-Tronicnál szarabb automata váltó nem létezik... Kétségbe vonom, de senki sem szereti.
Meg nem nevezett vagy kitalált ismerősöm egy meg nem nevezhető állami intézmény flottájának audisitása (óbazmeg, bocs...:) után azt mondja, hogy még annyi gond előtte ott nem volt autókkal mint most. Nemkici, nemócó autók.
Mondom, állíólag, és inkább csak kitalált dolog ez.
18-as aluval (+ télen a 16-os lemez) /40-es gumival szószerint ütöttem-vágtam magyar mellékutakon, de 200000-nél még minden eredeti volt bent és ránézésre még sok volt benne.
Persze biztos van hozzá szar kínai is többszörös áron, mint a gyári...
Nem,nem megy még 50.000-se,de azt mind Budapesten.
A munkahelyemmel szembeni autószerelőhöz hordja(lehet őket kérem meg,hogy jöjjön le velem valaki, ismerjük egymást), 1-2 évente teljes szettcserére. Ősszel vett egy benzines golf3-ast(fillérekért),mert azt mondta,hogy a Passat futóművére költött pénz már-már elviselhetetlenül sok.
De ezek szerint a Superb-re ez nem jellemző,ez megnyugtató, bár ha jól veszem ki a a szavaidból,az álltalam kinézett példánynak lehet pont most jön el a csere ideje.
Attól tartok,hogy pont most (300.000km körül) lesz itt az ideje a teljes futómű felújításnak, kuplungozásnak, és ha az előző gazda nem volt elég gondos,akkor a pd-sor cserének+a turbónak is. Ez így együtt pedig valószínűleg meghaladná a "jó vétel" kategóriát.
Nem tudom mire kell figyelni (az alapvető általános dolgokon kívül) mert az enyémben eddig filléres szirszarokat kellett csak cserélni. Teljesen jó állapotban van.
Ezekről a lehetséges hibákról tudok(kettős-tömegű lendkerék,turbó, futómű(sajnos ezek szerint sokcsuklós, ismerős passatjában 1-2 évente totál szétkopik sajna)).
Típusspecifikus,egyedi vagy szériahibák után érdeklődtem volna, de eszerint szerencsére nem jellemző.
A kaszni kavicsos, kicsit karcos és tolatásból származó kis horpadás is van hátul a lámpa mellett a sarkán,de rétegvastagság mérővel körbemérve nem volt gányolva,gyári érték mindenhol.
A vezetőülésben a combtámasznál, kívül a szivacs sajnos már összetört, + a támla oldalán a varrás is kezd elengedni.
Az ajtóbehúzók lekoptak.
Ha jól tudom ezek típushibák, ezek még nem riasztanának el.
Az már érdekesebb,hogy a motorvédő alsó lemez hiányzik, az elején az alsó hűtőrács körül lévő krómkeretből is hiányzik az alsó egyenes szakasz és mintha nem lenne tökéletes a helyén.Plusz a csomagtartó zár nem jó,állítólag nem záródik(de akkor úgy használták az autót,hogy mindig nyitva volt a csomagtér????)
Bár ezek sem tűnnek komoly hibának.
A motor-futómű-elektronika-rozsda ördöge azonban jobban aggaszt.
Tisztességes javítással a nem teljesen gombóccá tört autókat tökéletesre meg lehet csinálni, és nem lesz velük semmi baj. Mindenre van példa, és ellenpélda, de ha nem kirakatba szánt javított autóról van szó aminek addig kell egyben lenni amíg lejár a kapugarancia, akkor nem feltétlenül kell tőle félni.
Olyan, hogy tuti a kilométer csak akkor létezik, ha Te magad tetted bele.
Logikátlan a visszaütés, ha már 150000 felett van szakszervizes bejegyzése, mert ekkor már regisztráltan a garanciaidőn túl van.
Én személy szerint ódzkodom egy törött autótól. Lehet, hogy a mm-ek stimmelnek, de ugye kalapálás, melegítés, mechanikai gyengítés simán lehetett. Rozsdásodas is idő előtt elindulhat stb.
A km-ről: az autó futott évi 50.000 km-t 2010.11.hó-tól 2013.08 hó-ig,ez tuti,megtalálták a Skodánál az összes szervízlapját.2013.08.14-én 151.675 km volt az állás,novemberben lejárt róla a Tüv,tehát addig használhatták(+kb 1000km a hazaút németből),ezalatt a 2.5 hónap alatt olyan nagyon sokat nem futhatott(a 3 éves átlag havi 3500 km volt,én a duplájával számoltam...),tuti,hogy még Németországban lett megkeverve,mert a forgalomból való kivonási papíron,már a haknis óraállás van.Ebből adódóan gondolom,hogy nem futott +25000-nél többet.Valószínűleg a xenont akarták besütni gariba(3év vagy 150.000km) kint,ezért tekerték meg.
A sérülésről:Márkaszervízben lett javítva,ha valami komoly lett volna,nem csináltatják meg(2 éves korában történt) és nem használta volna tovább a német és a hatóság tuti kivonta volna a forgalomból.Alulról gyönyörű szép,kimértük a bekötési pontokat,miliméterre stimmelnek.Ha ennél nagyobb ütést kapott volna,akkor kompletten kellett volna cserélni a B oszlopot,azonban ilyennek nyoma sincs,felül már gyári érték mindenEzen kívül a kiflibe hajtott autókat kint nem javítják,a magyar nepper elhozza és itthon kókányolják meg :-D