Keresés

Részletes keresés

olahtamas Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40510

Szerintem is szükséges a kéktúra komfortossabbá tétele, persze nem úgy, hogy leszfaltozzák, de azért legyen térkép/jelzés/járhatóság/biztonság.

Aki meg ennél hardcore-osabb túrára vágyik, az válasszon ki magának egy túlélőtúrát, vagy találjon ki valami más extrém útvonalat.

Előzmény: Lud (40507)
olahtamas Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40509

Honnan származik az az információd, miszerint ha az MTSZ fizetne, akkor odaadnák az adatokat?

Előzmény: Güsziológus (40505)
Güsziológus Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40508

"...tudom nálad nem vagyok népszerű a véleményemmel,..."

 

Tévedsz.

Nagyon fontosnak tartom ezeket az eszmecseréket.

Reagálok is, amikor csak tudok.

 

Amivel nem tudok mit kezdeni, az a hitvita.

Ha valaki hisz abban, hogy úgy van, ahogy gondolja, vagy az, aki mondja, az igazat mond, azzal nem lehet vitatkozni.

 

Veled lehet.

Ezért tisztellek.

 

Abban nincs vita, hogy az MTSZ-nek saját adatbázist kell építenie.

Szerintem is.

 

Azt nem tudom elfogadni, hogy a TUHU az MTSZ versenytársa.

Márpedig ezt a tájékoztatást kaptuk, amikor még elmentem a bizottság ülésére.

 

Az egyik oldalon a hatalom (miniszterelnöki megbízott) és a pénz. Két milliárdról hallani.

Mi is van a másik oldalon?

 

Ilyen a sportszerű verseny, a fair play?

A turisták valahol sportemberek!

 

És még pocskondiázzuk is a versenytársat?

Megfogalmazzuk, hogy mit várunk el?

 

Én emlékszem, mert öreg vagyok, amikor a TUHU-s fejlesztők kérték az MTSZ-től az útvonal nyilvántartást, hogy felvihessék a rendszerbe, és mindenki számára elérhetővé tegyék.

Kaptak a szemük alá.

 

Van tehát a TUHU adatbázisa, olyan amilyen.

Ennek alapján el tudjuk készíteni az útvonal nyilvántartását, olyat, amilyet.

 

Az MTSZ megy a milliós készülékeivel, a fizetett felmérőkkel, felmér, megvásárolja a licenc-et, feltölti az adatbázist.

Ki gátolja?

Senki.

 

A alapvető különbség szerintem az, hogy én nem hiszek ebben, de ettől még megvalósulhat.

Sőt!

Szurkolok, hogy megvalósuljon.

Segíteném is, de eddig annyit kértek, hogy állítsunk össze listákat.

 

A döntésekbe nem vonnak be, érdemi tájékoztatást nem kapunk.

Van egy állítólag hivatalos bizottság.

Ennyit tudok.

 

Amihez hozzáférek, az a TUHU adatbázisa.

Alkothatok, megköszönik, hogy segítem pontosítani a nyilvántartást.

Jól érzem magam a bizonyos vonatkozásban virtuális társaságukban.

 

Itt is szeretek "bóklászni", de az nagyon nem tetszik, hogy időnként csak annyi fogalmazódik meg, milyen szép lesz!

Legyen!

Előzmény: Lud (40503)
Lud Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40507

akkor valamit félreértettem.

 

amit tettem, hogy megfogalmaztam mit tartok hasznosnak és mit kevésbé. jó hallani, hogy sok gondolatom már okafogyott, mert szerepel az MTSz to-do listáján.

és várom hogy milyen szép lesz.

ez lehet lesajnálni. volt hogy térképet rajzoltam, volt hogy jelzést festettem, turistatérképet korrigáltam, most turistafronton csak "élősködök". de nem is számít, hogy csináltam-e valaha valamit. minden önkéntes munkának olyan szellemiségben kell készülnie, hogy azok is feltételek nélkül élvezhessék, akik semmit nem tettek érte. ha nem így van megette a fene. persze jól esik a vállveregetés, és rosszul esik a stílustalan kritika, de utóbbiból itt szerintem nem volt.

 

ezt a videós dolgot meg megint csak nem értettem. a kollega olyan helyen "kereste" a jezést ahol nincs is OKT, ha jól értelmeztem. számomra az az olvasata a dolognak, hogy az OKT olyan szinten legyen jelölve, dokumentálva, támogatva, kitáblázva, pihenőhelyezve, ami méltó arra, hogy tényleg egy napon emlegessék más sláger trekkingutakkal. lehet hogy ez már kicsit túlzás lesz egyes hardcore turisták számára, de úgy gondolom az OKT esetében szélesebb tömegekhez kell igazítani a lécet. ehhez az kell, hogy az egyszeri turista nagy biztonsággal tudjon eljutni egyik pecsételőhelytől a másikig a jelzést követve, és igényének megfelelő információhoz jusson egy helyről, ami célszerűen a kektura.hu kell legyen.

 

 

 

 

Előzmény: Güsziológus (40501)
hörpölin Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40506

"... lehetőleg rádiógomb..."

 

Ezt a lehetőséget én is ismerem, de nem a "csak ilyen" opciót használom, hanem a "lehetőleg"-et, hogy ha valahol szakadás van, akkor jelöljön ki inkább kerülő utat. De most a pontos útvonal lett kijelölve (ránézésre), és mégis hibajelzés jött. Egyébként eddig én sem akadtam bele ebbe a hibaüzenetbe, talán egyszer-kétszer.

Előzmény: Lud (40504)
Güsziológus Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40505

Azért nem megy, mert túl sok az elemi szakasz a két pont között.

Olyan hosszú (nagy) lenne az URL, hogy nem lehet kezelni a kommunikációs felületen keresztül.

 

Nem tudom, hogy a szám van-e maximalizálva, de az is lehet, hogy az URL mérete.

 

Ez valóban probléma, de aki szeretné használni, az megoldja.

Az a lényeg, hogy mit akarunk.

 

Ha azt, hogy bebizonyítsuk, a másik életképtelen, és nem tökéletes, akkor nincs jelentősége annak, hogy megoldható-e, avagy nem.

Nekem sikerült.

 

 

Ha nem lenne óriási ellentét a TUHU-t üzemeltető egyesület és az MTSZ között, akkor a probléma már rég meg lenne oldva.

 

Nagyon nehéz igazságot tenni, nem gondolom, hogy nekem kéne.

Én nem propagálom (tudom, a látszat ez ellen szól), hisz amíg tökéletlen, addig a potenciális felhasználót csak elriasztja.

Engem is elriasztott két évvel ezelőtt, szidtam is, mint a bokrot.

Mára megértettem, elfogadom olyannak, amilyen.

 

Az MTSZ-nek is kéne, csak nem akarja elismerni, magyarul nem akar fizetni.

Pedig nem ingyen van az üzemeltetése.

 

Nem tudnak megegyezni.

Az biztos, hogy azon a formális elvi alapon, hogy mindkettő nonprofit, nem lehet tárgyalni.

Én sem tárgyalnék.

 

Érdekes, velem nincs bajuk a TUHU-s kollégáknak.

Mindent elkészítenek, amit kérek.

Csak egy feltétel van, az MTSZ-nek NEM.

 

Hát ez a helyzet.

Előzmény: Lud (40504)
Lud Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40504

nincs szerencséd :)

útvonaltervezés beállításainál K, mint jelzés, lehetőleg rádiógomb (w7, chrome) és megy a Rozális-Kevélyny.

de a Kevélyny-Dobogókő már nekem se...

 

 

Előzmény: hörpölin (40502)
Lud Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40503

hidd el, tudom.

a tuhu egy svájcibicska, de van amikor egy mezei kenyérvágó késre van szükség.

egyrészt a tuhu szintmetszet nem ad támpontot melyik érték melyik térképi ponthoz tartozik, másrészt ez egy dinamikus nézet, tehát ha valami gubanc van egy apró szakaszon, akkor ugrott a szintábra. erre mondom, hogy a tuhu lehet egy jó alap, aminek a számadataiból gyártható "okos szintdiagram". a kektura.hu-ra egy ilyen statikus JPG kép kell. ha változás van egy szakaszon akkor újra kell generálni, csinosítani feltölteni, ennyi.

mellesleg az útvonaltervezés nem minden esetben működik a tuhu-n. tudom valaki meghackelte és azóta nem 100% minden. és mi van ha megint valaki meghackeli?

tudom nálad nem vagyok népszerű a véleményemmel, de maximálisan egyetértek vele, hogy a kektura.hu-n mindenképpen saját gépről, saját helyen tárolt adatokból dolgozzon bármilyen dinamikus adat generátor. másik véleményem, ami talán még eretnekebb, hogy a tuhu átadhatna minden adatot az MTSZ-nek. tudom naív vagyok, de úgy gondolom mindkét társaság nonprofit és mindkettő ugyanazt a réteget szolgálja - a turistákat, természetjárókat.

persze azt is látom hogy ez úgy működik, mint a nemrégiben belinket Brian élete videón :)

Előzmény: HEV (40500)
hörpölin Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40502

"Mondjuk a Güszi által betett itiner linkben is van szintmetszet, igaz kicsit le kell tekerni az oldalon..."

 

Kíváncsi voltam, mit mond a tuhu a Rozália-Dobogókő szakaszra, kijelöltem az útvonalat a K- jelzésen, a itiner lekérdezésénél hibajelzést küldött. Kijelöltem másodszor is, akkor is hibahibajelzés jött. Ekkor már készítettem egy képernyőmentést, aminek egy részletét az alábbiakban be is mutatok:

 

 

Vista fut a laptopomon, Explorerrel nyitottam meg a tuhut. "A megadott útszakasz-azonosítók nem érvényesek!". Ez vajon mit jelent?

Előzmény: HEV (40500)
Güsziológus Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40501

"...ilyen szintű részletes adatokat szerintem nem kell megjeleníteni sehol, de meglehet tévedek."

 

Senki nem akarja megjeleníteni sehol.

 

Ez egy lehetőség, adottság.

Legnagyobb pozitívuma az, hogy LÉTEZIK.

Nem lesz, hanem VAN.

 

Olyan, amilyen. Nem fog változni, nem fejleszti senki.

Felesleges megfogalmazni, mi kéne, mi nem, hisz ez van.

Ezt lehet hasznosítani, ha a TUHU "tulajdonosai" hozzájárulnak", lehet segíteni, hogy pontosabbak, naprakészebbek legyenek az adatok.

Én ezt teszem.

 

Az eredményt nem kell megnézni, azért tettem ki a linket.

Persze ha ez zavaró, akkor ezt sem fogom kitenni.

 

Egy a biztos.

Nem állok be abba a "sorba", ahol más teendő nincs, mit megfogalmazni, milyen szép lesz, ami elkészül.

Biztos az lesz, annak kell lennie, hisz óriási égés, ha nem lesz.

De ez sem gond, hisz az is óriási égés, hogy betették a videót, és lám-lám, elcsendesedett a közvélemény, mindenki megtartja magának a véleményét.

Az enyém lesújtó, le is vontam a konzekvenciát.

Ennyit tehetek.

Néma tiltakozás.

 

Ajánlom a kéktúrázóknak, hogy ha Keleméren járnak, menjenek be a múzeumba.

Előzmény: Lud (40495)
HEV Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40500

Mondjuk a Güszi által betett itiner linkben is van szintmetszet, igaz kicsit le kell tekerni az oldalon, és persze ott oda vissza is lehet lekérni és ha akarod akkor a részletes térkép előtt a POI-k és minden egyéb utak között is megnézheted de mint írod ez neked nem kell. Azért talán van akinek ez is hasznos.

 

Előzmény: Lud (40498)
BaloghP Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40499

Pedig köztudott, hogy az OKT -t nyugatról keletre és keletről nyugatra is végig kell járni, sőt télen és nyáron is :D

 

Én a Sirok -  Kékes szaksazt csináltam meg már párszor oda vissza és tényleg más élményben és látványban is.

Előzmény: hörpölin (40497)
Lud Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40498

a metszeteket nálad szoktam nézni, de ennyire direktben nem akartalak fényezni :)

 

térképvázlat nem kell, ha ott a GE (OSM) térkép az oldalon. mondjuk pont ez az ami nekem kinyírja a mobil nézetet (Android/Opera mini). a többi dolgot üdvözlöm és várom.

Előzmény: hörpölin (40496)
hörpölin Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40497

Egy kicsit elnézelődtem most a hivatalos kéktúra oldal túraszakasz leírásai között, szerintem egy dolog nagyon hiányzik most innen, ami könnyen pótolható lenne: direkt link az előző és következő szakaszra! Az megkönnyítené a szakaszok közötti előre-hátra lapozást.

 

Másrészt nincs az oldalon esélyegyenlőség: az oldal a nyugat-keleti bejárási irányt preferálja, hiszen ebben az irányban van leírva szövegesen az Országos Kéktúra útvonala! A kelet-nyugati bejárási irányt választókkal most a kutya sem törődik! Felháborító! :-D

Előzmény: hörpölin (40496)
hörpölin Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40496

"...elférne rajta egy szintdiagram..."

 

Az bizony elférne rajta, de ahhoz egyelőre még hozzám kell ellátogatni: :-)

 

Teljes méretében is megtekinthető:

http://www.kektura.click.hu/OKT/uj-szintmetszetek/nagy/szakasz-31.png

 

Átvehetnék a szintmetszeteket tőlem is, odaadnám szívességből, de nem sok értelme van, hiszen ezek az adatok a saját felmérésemen alapulnak, és ezek úgysem fognak megegyezni a most kezdődő hivatalos felmérés eredményeivel. Márpedig az adatok forrásának azonosnak kellene lennie. Bár ezelőtt pár héttel odaadtam a saját feldolgozott adataimat az MTSZ-nek, mert kérték.

 

Alapvetően szerintem nyitott kapukat döngetsz, mert az új kéktúra honlap már eleve ilyen lesz! Szöveges leírás, fényképek, szintmetszet, térképen is megtekinthető, de le is tölthető track, hogy térképvázlet lesz-e, azt nem tudom. De tömegközlekedési informácók lesznek. Állítólag már folynak az egyeztetések, hogy linkre kattintva az adott vasúti- vagy buszmegálló aktuális menetrendje nyíljon meg. Olyan lapot kapunk majd, hogy a tíz körmünket megnyalhatjuk utána!

 

A szöveges leírásokat is aktualizálni kellene rendszeresen, ezt vállalnám is (bár nem kértek meg rá), ha már egyszer egy részüket megírtam (egy másik részüket HEV készítette), csak nem sok időm van most erre. Alapvetően annyi az egész, hogy ha valahol változás van, le kellene menni és végigjárni a megváltozott utat, aztán javítani a szöveges leírást. 

Előzmény: Lud (40495)
Lud Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40495

na tessék, nem figyeltem, hol a szakaszhatár :)

 

ilyen szintű részletes adatokat szerintem nem kell megjeleníteni sehol, de meglehet tévedek.

 

barátkozok a kektura.hu itínerével:

http://www.kektura.hu/utvonal/30-okt-reszturak/15/125-rozalia-teglagyar-aranyhegyi-patak-becsi-ut-koves-berc-pilisborosjeno-kalvaria-teve-szikla-magas-erdo-redlinger-adolf-ut-kevely-nyereg

 

elférne rajta egy szintdiagram, a térképen jó lenne a látnivalókat (pl. Teve-szikla, Egri-vár) is látni, meg POI-kat (tömegközlekedés, vízvételi hely, étterem kocsma) akár típusonként kapcsolhatóan, mint a mapy.hiking.sk oldalon, meg lényegében az összes turistautat, a meteo felület egy hasznos dolog.

a dolog önmagát építhetné, ha fel lehetne tölteni a TTT fórumnak megfelelően a szakaszról és a pecsételőhelyről (de akár a POI-król is) a friss információkat a felhasználók részéről is. mindezt fényképekkel.

 

majd ránézek hogyan fest az oldal mobiltelefonon.

Előzmény: Güsziológus (40490)
Lud Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40494

ezt a részét értem, egy autós vagy gyalogos számára ugyanúgy aszfalt két útburkolat, ami egy országúti kerékpárosnál viszont ég és föld lehet.

csak arra utaltam, hogy a tuhu egy jó információs háttér, de gyalogos turistaként valamiből kevesebbet, valamiből többet látnék szívesen az itíneren. mivel az OKT egy bár hosszú, de mégiscsak egy olyan méretű útvonal, amit szövegesen dokumentálni lehet, nem érzem szükségét egy program által generált listának.

az adatbázisoknak, legyen informatikai vagy szöveges ugyanúgy problémája az elévülés. az OKT-ről valószínűleg csak egy pillanatfelvételünk lehet 100% pontosságú, de egy kiadós eső, vagy havazás, vagy pusztán a vegetáció képes átértékelni az információkat. kérdés milyen pontossság a megfelelő és itt van aki maximalista, van aki meg "csak sétál bele a világba" mindenféle itíner nélkül.

 

Előzmény: HEV (40489)
Güsziológus Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40493
Előzmény: HEV (40492)
HEV Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40492

Az átállítás megtörtént.

Előzmény: Güsziológus (40490)
Güsziológus Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40491

Az én fejemben az van, hogy azok, akik szeretnének bekapcsolódni, összeszedik a hasonló információkat, és beillesztjük ezt a jelenlegi itiner első sora "után".

A szükséges fejlesztés nem gond, de előbb van a követelményspecifikáció, ezt követi a megvalósíthatóság, majd össze kell szedni, amit be akarunk mutatni.

Eddig az adatbázis, mely független a megjelenítő eszköztől.

Ezt követheti a WEB-es "motor".

 

Amúgy ha a javítás megtörténik, akkor két sor lesz az itiner-ben, az első a szekérút, a második a keskeny műút, ennek a végén látjuk majd azt, amit kikerestél, és közzétettél.

 

Most már ven DEMO kép, már csak DEMO szöveg kéne és kész a user's guide.

Képletesen "alul" a "száraz" tények (távolság, stb.) és a végpontokhoz kapocslódva a tájékoztatás, a szemléltetés, a figyelemfelhívás.

Előzmény: Lud (40488)
Güsziológus Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40490

Ez van a mindenki által hozzáférhető dokumentumban:

 

 

Rozália téglagyár

A turistaút csomópont a téglagyártól a 11-es út felé vezető műúton van, a kék itt balra fordul, innen a K+ vezet az országútig, ahol a 218-as busz megáll.

 

 

A szakaszhatár a javaslatom szerint nem ott van, ahol a pecsét, hanem ott, ahol a kék és a K+ "találkozik".

A TUHU itinerét ezek alapján készítettem.

Innen már nincs aszfalt:-)

 

"...majd kb. 900m után derékszögben jobbra ágazik a jel. ez pl. nincs jelölve a tuhu itínerben."

Azért nincs, nem ez volt a legfontosabb, de ha valaki, akinek van jogosultsága, az alábbi link alapján "átbillenti" a szélesség paramétert:

 

http://www.turistautak.hu/itiner.php?from_id=85817&to_id=68229&route=321017

Szélesség: keskeny műút.

 

Ennyi a teendő, és már lesz is törés az itiner-ben.

 

Sok hasonló apróság van, ezeket úgy gondoltam, hogy a második körben vezetjük át, de ha már valaki átnézte (köszönet érte), akkor megtesszük.

 

 

Amikor nemrég azt írtam, hogy "fel kell öltöztetni a babát", akkor arra gondoltam, hogy ahol szöveg kéne, vagy olyan információ, melyet az itiner készítő algoritmus nem jelenít meg, akkor azzal ki kell egészíteni a táblázatot.

A TUHU "tudja", hogy kereszteződés van, de az itiner-ben ez jelenleg nem jelenik meg.

 

Szeretném hangsúlyozni, hogy a TUHU itinere NEM A CSÚCS, csak az alap.

Az a lényeg, hogy akik az új, hasonló funkciójú szolgáltatást nyújtó honlapot tervezik, azok tudják, hogy ez a minimum, ennél jobb kell!

 

Elhagyni valamit, ami van, de nem szükséges, könnyebb, mint pótolni azt, ami nincs.

 

Ahogy az itiner "kinézett", mielőtt elkezdtük a hiánypótlást, az borzasztó volt.

Most már mutat valamit, természetes, hogy tovább kell pontosítani, de ismételten hangsúlyozom, hogy ameddig van kedvünk pontosítjuk, esetleg mások is bekapcsolódnak, de a cél nem az, hogy ezzel "megjelenjünk a piacon", csak annyi, hogy lerakjuk az alapokat, és ami megjelenik a WEB-es tervező "kimenetén", az korrekt legyen, na és használható.

 

Kösz az észrevételeket, nem érzékeltem sértőnek.

Előzmény: Lud (40487)
HEV Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40489

hogy az aszfalt milyen szélességű az a gyalogos turista számára érdektelen

Ez igaz de:

A turistautak.hu nem kizárólag gyalogosoknak készül, éppen a napokban még bővül a burkolatok választéka, mert a biciklisek és lovasok ezt igénylik. Az információ megvan, annak aktualizálása viszonylag folyamatos (szemben egy több éves szöveges leírással) nyilván akinek nem kell nem használja.

Előzmény: Lud (40487)
Lud Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40488

a kérdéses 10-es út keresztezés ahogy a streetview kéktúrázó kocsija látja :)

Lud Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40487

a legelső OKT szakaszom, de rég is jártam erre.

 

úgy nézem az első aszfaltos rész kimaradt, de ez gondolom csak véletlen.

aztán jön az a rész ahol a 10-es úttal párhuzamosan megy a földút, majd kb. 900m után derékszögben jobbra ágazik a jel. ez pl. nincs jelölve a tuhu itínerben. viszont ki van vesézve az a flikkflakk, amit a 10-es úton tesz (aszfalt másodrendű főút A 12m, aszfalt turistaút A 14m).

 

ezt így írja le Hörpölin a kektura.hu-n:

"Nagyjából egy kilométert haladunk a patakpartot követő keréknyomokon, amikor egy keresztben haladó mezei dűlőútba torkollik az utunk. Itt jobbra fordulunk, átkelünk egy hídon a patak felett, és néhány perc alatt kiérünk a forgalmas Bécsi útra. Óvatosan keresztezzük főutat, aztán a túlsó oldalán nekiindulunk a meredeken kapaszkodó Kövesbérci utcának."

 

a tuhu itíner nagy előnye, hogy gyakorlatilag bármelyik útvonalról legenerálható, hátránya, hogy soha nem lesz olyan, mint egy szöveges itíner, még ha TB, +B meg egyéb kódokkal is egyészítjük ki. az útburkolat és a szélesség szerintem túl van cizellálva tuhuban, kell az a 5-6 kategória, amit egy papír túratérkép jelöl és csókolom. hogy egy ösvény köves, vagy földút, vagy hogy az aszfalt milyen szélességű az a gyalogos turista számára érdektelen. van viszont sok olyan terepet jellemző fontos információ, ami nem jelenik meg - pl. patak, villanyvezeték kersztezés, forduló, vagy elágazó ezek élesen vagy enyhén, terep lejtése, aztán erdő, mező, lakott terület-e ahol haladunk stb.

 

a nagy végső statisztikához, szakaszoláshoz, távolságokhoz, útjelző táblákhoz kell ismerni a az OKT minden méterének jellemzőit, de - anélkül hogy sértő szándékot lásson benne bárki - a tuhu itínere nem az amit szívesen használ egy útvonalon történő tájékozódásra bárki. klassz hogy feldobja, milyen a terepmetszet, mennyire makkoscipős vagy bakancsos, milyenek a távok, de ez szövegesen, kivonatosan sokkal emészthetőbb egy adott szakaszra.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Güsziológus (40479)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.06 0 0 40486

Dehogy gyakorlat, szimpla életvitel... :) Nagyon sokszor alszom kint az erdőben télen-nyáron, hiányzik, ha nem mehetek. A Csiklingnél jó régen járhattatok, mert (2006-ban voltam először itt) két pad+asztal, szemetes, tűzrakó van mellette. Ideális alvóhely, mert nem is forgalmas, cserébe 50 méterre van egy vadcsapás, éjszaka mindig jön valami érdekes :)

 

A nagy úthoz nem érzem, hogy gyakorolnom kellene, mivel húsz éve túrázok/barlangászok/bivakolok/sátorozok rendszeresen. A felkészülés inkább a felszerelés optimalizálásából áll, azt nézem, mit lehet úgy megoldani, hogy kevesebb a cucc a szokásosnál és mégis működik. Eddig a leghosszabb út max 1 hét volt, ennél nem volt gáz a húsz kiló feletti hátizsák. Most viszont mindenki azt tanácsolja - én meg igyekszem megfogadni - hogy még egy papírzsebkendőt se cipeljek feleslegesen, ha nem muszáj. Ezért most erre koncentrálok, összerakni a megfelelő dolgokat.

Előzmény: Törölt nick (40485)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.05 0 0 40485

Csiklingvárat mi is megnéztük első kéktúránk során, bár nem sok maradt belőle azért akit kicsit is érdekelnek a várak mint engem is annak érdekes lehet. Van pár csekély falmaradvány, az alapfalak vonalai pedig jól kivehetők ha a közepén megállunk és körülnézünk. Tűzrakás nyomait is láttuk itt, elég jó sátorozóhelynek tűnik. Gyakorlatozol a közeledő nagy vállalkozásra? :-) 

 

 

Előzmény: Törölt nick (40481)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.05 0 0 40484

Ja...:) Értem. Én is azért akarom a 45 napost keletről nyugat felé, mert úgy olyan jó darabig, mintha hazafelé baktatnék...

Előzmény: Pápai vándor (40483)
Pápai vándor Creative Commons License 2013.06.05 0 0 40483

a legyalogolást úgy értettem hogy északról dél felé:))

Előzmény: Törölt nick (40481)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.05 0 0 40482

Elnézést, utolsó Off.

Nem a blogra gondoltam, hanem a "Hegyek" nevű topikra amelyet ez a dilettáns tönkretett az ámokfutásával. Talán a Gellért-hegy volt a legmagasabb amin járt életében és így osztja az észt olyanoknak akik valóban mászók, nem beszélve arról mennyi embert megtéveszt akik valóban csak kíváncsiak és nem értenek a hegymászáshoz. Nekem ott kettő hsz-em van, az egyik neki...Ha van időd olvass vissza ott egy-két hétre valót, meglátod miről beszélek. De nekem is ez volt az uccsó hogy ezzel a figurával kapcsolatban írok, ezt is csak miattad.

On.

Előzmény: Törölt nick (40464)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.05 0 0 40481

...Fel, fel! Szápárról Csőszpusztára csak FELgyalogolni tudsz...:) Bemelegítésnek pont szép lesz. 

Én most csak aludni megyek ki estefelé, 99%, hogy a Csiklingvárhoz (olyan 150 méterre megy el mellette a Kék), de ha már foglaltál szállást, akkor mindegy. Majd legközelebb :) Jó utat! 

Előzmény: Pápai vándor (40480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!