Üdvözlök Mindenkit itt a fórumon,mint új fórumozó!
Kb. 2 hónapja vagyok Kalos 1.4-es sedan tulajdonos,és az volna a kérdésem,hogy hol találom a csatlakoztatási lehetőséget az OBD2 Hibakódolvasó csatlakoztatására?
Elképzelhető, valóban. Bár nekem az első vonás a kiindulástól (tele tanktól) számított első vonást jelenti, és az a háromnegyedes vonás. Így viszont könnyen elképzelhető, hogy egy alternatív valóságban a szubtéren keresztül egy másik Kalos energiát von el az Ő Kalosától. Ott meg a tulaj azon csodálkozik, milyen piszok keveset fogyaszt az autója :D
Nem! 2-3 évente a fékolajat úgy is ki kell cserélni. akkor veszek két keréktőanyát és a szerelővel szétkapatom, kitakarítja és így egyik alkalommal /6-8 évesen/ derült ki, hogy az egyik munkahenger berohadt. vettem mind a két oldalra és annyi.
Szerintem arra gondolt, hogy már csak 1/4-ig van a tank, nem arra, hogy csak egy 1/4 fogyott el. Az kicsit durca valljuk meg. Sógorom 400 felett szokott tankolni( 30-35l), általában ~7l-re jön ki, bár ezt is sokkalom.
Chiptuning... csak egy ötlet volt, mivel a központi program módosításával elméletileg lehet befolyásolni a fogyasztást. Fogalmam sincs mennyire, sosem próbáltam, de ha netán próbálnám is, inkább sportosabb beállítást választanék mert jobb szeretem a dinamikus haladást mint az üzemanyag spórolós tötymörgést.
Fogyasztás... ha neked 260 km után egynegyed rész fogyott az testvérek között is 1040 km egy tankolással (4 x 260 = 1040). Így a fogyasztás 45 literes tankkal számolva 4,32 l/100 km, ami meglehetősen jónak mondható, sőt, már-már futurisztikusan kevés.
Abban sem vagyok biztos, hogy az állandó alacsony fordulatszámon való haladás használ a motornak és a kipufogórendszernek. De ha már takarékos vezetés akkor érdemesebb kipróbálni azt a módszert, hogy kicsit jobban kigyorsítasz felváltás előtt majd 4-6 mp-ig elengeded a gázpedált váltás után. Ekkor a vezérlés motorfékes üzemmódot érzékel és kevesebb üzemanyagot adagol a motornak. Amikor elkezded tartani a sebességet esetenként akár közel egy literrel kevesebb is lehet a pillanatnyi fogyasztás. Ezt még tavasszal egy Suzuki Splash-nél figyeltem meg, amin volt pillanatnyi fogyasztásmérés. De gondolom az összes befecskendezéses motor hasonlóan működhet.
A lambda szondát egyszerűen le lehet tesztelni egy 2-4 ezer forintos OBD szkennerrel. Ezek a Kalosnál remekül visszaadják a lambda szonda által mutatott jelet, és egy laptoppal vagy mobiltelefonnal a kocsiban menet közben is lehet figyelni a működését.
Olajcsere évente vagy 10-15 ezer km-ént? Ártani nem árt és még használhat is a motornak. A sajátomba Castrol 5W-40-es full szintetikus A3/B4-es olajat töltök, a motor úgy ketyeg mint egy svájci óra. Lehet két-háromezer Ft-tal drágább mint a kommersz olajok de most mit cigánykodjak egy-két ezer forint miatt?
A jeladót kicseréltük, azzal sem ment. Jelenleg úgy néz ki meg van a probléma helye hosszú méregetés után. A szerelő elmondása alapján az "injektor felkapja a benzint de ott elmegy az áram" . Most lekérik az elektromos rajzot. Eddig ennyi. A vezetékek csatlakozói felújításra szorulnak.
Megnéztem az általad küldött oldalt a chiptuningal kapcsolatban irtam is neki küldtek jó csomó mindent és ki érti azokat? Rengeteg szöveget küldtek tele szakszöveggel .... drága is 15 ezernél kezdődik és még semmit nem csináltak. Messze is van nagyon. Nem létezik hogy nem lehet megoldani benzin falást.
Teletankoltam a kalost 1.2 ..... és 260 km nél járok és az első fehér csiknál van már a mutató vagy is negyednél ......hát ez nem semmi ez egészen elképesztő nem városban használom illetve nagyon keveset mire kiérek Fehérvárról csak addig aztán irány Ajka felé ....45 literes a tankja de igy még 450 km t sem fogok menni egy tankal ez nem normális az biztos akárki akármit mond ......az autó megy szépen nem nyomom neki 2 ezres fordulatnál szoktam váltani ......nem hiszem el hogy 10 felett lenne a fogyasztása országúton. Itt valami nagyon nem stimmel de mi? Igy nem lehet autózni. A sírás kerülget hogy mi lehet az oka a benzin falásnak. Szemmel látható hogy megy lefelé a mutató. Nincs valami használható infód az üggyel kapcsolatban? Vagy a lamdaszonda ment tönkre de azt meg asszem kijelezné legalább is azt mondták hogy valami hiba üzenet lenne a kijelzőn.
Szia! Ezt az én problémámra írtad? :) Tegnap kalóz leállt.....hibakód van...A B gyújtó tekercs ...fél éve kicseréltem a trafót, 4 gyertyát....most mi lehet a hiba?? kösziiiii
Talán a főtengely jeladó lehet a ludas. Kellene egy jó, és amikor nincs szikra ki lehetne cserélni, és megnézni hogy ezzel van-e. Egy 5000 forint körüli tétel, ha újat veszel.
Milyen jeladót cserélt a szerelő? Mert lehet hogy pont ezt.
Lehet trafó test hiba hiba, vagy + vezeték hiba, ha egyik hengernél sem volt szikra.
Ez olyan méregetős dolog. A szerelőt nem akarom megbántani, biztos úgy gondolta, hogy amikor a jeladót kukázta, megoldotta a dolgot.
A főtengely jeladó általában melegen nem ad jelet, hideg motornál szinte mindig működik.
Gyanus a dolog, hogy totál szétesett a hátulja.....vagy levált, vagy "elrohadt" a tartó fül, és leesett a helyéről vassal együtt.
Már csak azért is, mert Ducatonál jártam így....felemeltem hátulját, hátrafelé forgott a kerék, előre meg nem, kiengedett kéziféknél......darabokra volt hullva.
Mondjuk egyszer egy parkolóban valami fószer kért kalapácsot, mert defektje volt és a kereket nem tudta leszedni, annyira rá volt gyógyulva. Így el tudom képzelni, hogy a kézifék is megadja magát ha le sem szarják éveken át. Én évente áttolom a szekeret a szerelőhöz, hogy nézze át a hátsó részét a kocsinak, takarítsa ki a cuccost. 2004-es a Kalos de eddig semmi nyoma nincs az efféle kézifékhibának.
Én se szoktam nagyon behúzgálni, max olyan helyen ami nagyon lejtős. Pár éve ismerős szinte új dobot betéttel együtt szétégette, mert beragadt neki, ő meg úgy volt vele, elindul majd kienged.....lazább lett, de pár km alatt lilára égett a dob kopó felülete...
Meg kell nézni, hogy milyen állapotban van,látni e valamit rajta, lehet a kötél szorul, mert még hideg se volt nagyon, és már most beragad.